اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

تاثیر تغذیه و رژیم غذایی مناسب بر زیبایی چیست؟

رابطه تغذیه و رژیم غذایی مناسب با زیبایی چهره و سلامت پوست اثر فاطمه حبشی
بسیاری از خانم ها رژیم گرفتن را دوست دارند اما نگران هستند که رژیم غذایی روی پوست و زیبایی آنها تأثیر منفی بگذارد. در مطالب قبلی نحوه تاثیر تغذیه بر زیبایی را توضیح دادیم و در این مقاله نکات تکمیلی را داریم. یک رژیم غذایی خوب منجر به تناسب اندام و کاهش وزن می شود. اما تاثیر مثبت رژیم غذایی به این ۲ مورد محدود نمی شود. غذایی که می خورید به همان اندازه که روی بدن شما تأثیر می گذارد، روی پوست شما نیز تأثیر می گذارد.
تغذیه نقش مهمی در حفظ سلامت پوست دارد. رعایت یک رژیم غذایی مناسب برای تضمین سلامت کلی بدن و همچنین سلامت و زیبایی پوست ضروری است.
انواع مختلف مواد مغذی از طریق عملکردهای مهم خود به سلامت و زیبایی پوست کمک می کنند:
ویتامین A
ویتامین دی
ویتامین E
ویتامین K
آنها ویتامین هستند
ویتامین B
ویتامین سی
سلنیوم
روی
مایع
مصرف کالری
روش کاشی
بخواب و استراحت کن
عنوان اصلی این صفحه نمایش
انواع غذا
رژیم غذایی خام
رژیم غذایی مدیترانه ای
غذای گیاهی
رژیم غذایی پر پروتئین و کم کربوهیدرات
چربی کمی
غذای خام
همانطور که از نامش پیداست به معنای نخوردن غذای پخته است. این افراد اغلب در رژیم غذایی خود از مغز، مغزها، دانه ها و غلات استفاده می کنند و معتقدند که خوردن آن آنزیم ها را از آن خارج می کند، اما غذای خام نیز به نرم شدن آن کمک می کند و از جذب بیش از حد انرژی جلوگیری می کند و باعث کاهش آن می شود. . هیچ کس منکر اثرات مضر این غذاها نیست، اما پزشکان این دلایل را به طور کامل قبول ندارند.
عیب چنین رژیمی این است که وقتی بدن پروتئین های گوشتی دریافت نمی کند، مواد لازم برای تولید کلاژن وارد بدن نمی شود و به مرور زمان پوست خاصیت ارتجاعی و شادابی خود را از دست می دهد. بنابراین باید مصرف انواع پروتئین های خام را افزایش داد تا مواد لازم برای تولید کلاژن وارد بدن شود.
غذای مدیترانه ای
مردم لبنان، ایتالیا و یونان این گونه را می خورند. ماهی، سبزیجات، روغن زیتون، میوه ها سلامت قلب هستند و چربی اضافی را از بین می برند.
در ایتالیا ثابت شده است که این غذا از بیماری هایی مانند ملانو جلوگیری می کند.
امگا 3 موجود در ماهی و آنتی اکسیدان های موجود در سبزیجات باعث تقویت بافت زیر جلدی و مقاومت پوست می شود. این رژیم به کاهش چین و چروک و داشتن پوستی صاف بعد از آن کمک می کند. به عنوان مثال، سرکه انگور و سرکه بالزامیک حاوی یک ماده ضد پیری به نام رسوراترول هستند، اما می توانند باعث خشکی بیش از حد پوست شوند.
رژیم گیاهخواری
اگر به هر دلیلی گیاهخوار هستید، برای جبران نخوردن گوشت، باید بیشتر از غذاها و غلات تازه استفاده کنید تا جلوه بهتری به پوستتان بدهد. این مواد رادیکال های آزاد را خنثی می کنند. رادیکال های آزاد موادی هستند که با چروک شدن پوست و پیری زودرس مرتبط هستند.
پروتئین های موجود در مواد گیاهی برای پوست بسیار مفید هستند. به عنوان مثال، دانه های اکثر گیاهان حاوی روی هستند که ضد التهاب است و التهاب پوست را کاهش می دهد. شایان ذکر است که لبنیات در پیشگیری از جوش و آکنه موثر است. رژیم های گیاه خواری، چون کم چرب هستند، می توانند پوست را خشک کنند، بنابراین باید روغن هایی مانند زیتون و آفتابگردان را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
رژیم غذایی با پروتئین بالا، کم کربوهیدرات
رژیم غذایی با پروتئین بالا یا همان طور که گفته می شود، نوشیدن آب تا حد امکان، رژیمی است که توسط دریاهای جنوبی و همچنین رژیم معروف اتکینسون استفاده می شود.
برای افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند، یک نکته مهم وجود دارد و آن این است که کاهش مصرف نان سفید، ماکارونی و شکر تصفیه شده باعث آرامش پوست نمی شود، بلکه مهمتر از همه باعث کاهش ترشح کورتیزول (هورمون استرس) و جلوگیری از سکته می شود. .
آنتی اکسیدان ها، روی و پروتئین هایی که وظیفه آنها ایجاد کلاژن است از جمله مواد موجود در غلات و غذاهای تازه هستند. اما این بدان معنا نیست که او بیش از حد گوشت خورده است. خوردن گوشت قرمز لایه محافظ زیر پوست را تقویت می کند، اما در صورت مصرف زیاد، رادیکال هایی تولید می شود که حتی باعث مرگ و پیری پوست می شود.
برای حفظ رطوبت پوست، مقدار زیادی آب بنوشید و هر از چند گاهی به جای گوشت قرمز از ماهی استفاده کنید. علاوه بر این، خوردن سبزیجات تازه فواید خود را دارد.
رژیم غذایی کم چربی
باید در مصرف غذاهای کم چرب و مقدار آنها دقت کرد زیرا قدرت و سلامت قلب را تضمین می کند.
کاهش چربی باعث تولید کمتر رادیکال های آزاد می شود. رادیکال هایی که در پیری پوست نقش دارند. بنابراین برای سلامت و شادابی پوست باید میزان چربی موجود در غذا را کاهش داد. بهترین نوع چربی، چربی موجود در گردو و روغن زیتون است.
چربی به بدن در جذب آنتی اکسیدان ها و ویتامین های محلول در چربی کمک می کند. علاوه بر این، این محصولات باعث تقویت پوسته سلولی و تقویت لایه های زیرین پوست می شوند.
دکتر شریل کارچر، متخصص پوست و زیبایی، توصیه می کند حداقل 20 درصد کالری خود را از چربی های غیراشباع دریافت کنید.
نکاتی برای مراقبت از پوست
از دیگر نکاتی که در مورد مراقبت از پوست می توان به آن اشاره کرد به شرح زیر است:
هنگامی که بعد از شستن صورت از خواب بیدار شدید، کرم ضد آفتاب بزنید و چندین بار در طول روز تکرار کنید.
ورزش یکی دیگر از گزینه های بسیار مهم است. ورزش گردش خون را در پوست بهبود می بخشد و تغذیه بهتر سلول های پوست و سلامت این بافت ها را تضمین می کند.
تمیزی و رطوبت پایه های مراقبت از پوست هستند. در طول روز با توجه به نوع پوست خود از مرطوب کننده استفاده کنید

تاثیر تغذیه و رژیم غذایی مناسب بر زیبایی چیست؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد