اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

علت بارش باران ‌گِل در اصفهان

 گرد و خاکی که منشأ درون استانی دارد به علت خشکسالی، کم آبی، نبود کشت و کشاورزی و خشکی رودخانه زاینده رود بوجود آمده است که در فروردین ماه سال جاری شاهد بودیم با وزش باد از اراضی خشک کشاورزی و بستر رودخانه خاک خیزش می‌کرد.‌

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: کویری‌های استان که در استان‌های مجاور مانند قم، سمنان، یزد و خراسان جنوبی امتداد یافته است منشأ بیرون استانی گرد و غبار اصفهان بوده و ضروری است استان‌های همسایه نیز برای اجرای طرح‌های مقابله با بیابانزایی و گسترش کویر اقدام کنند.

شیشه فروش ابراز داشت: سومین منشأ گرد و خاک اصفهان، بیرون کشور از عربستان و عراق است که گاهی به علت کم بارشی و وزش تندباد ریزگردها به مناطق مرکزی می‌رسد. اواخر اسفند سال گذشته هوای اصفهان به دلیل ریزگردهای با منشأ عربستان دو روز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ناسالم بود.

وی علت خیزش توده گردوخاک و بارش باران گِل روز گذشته در کلانشهر اصفهان را فعال شدن کانون‌های گردوغبار داخلی اصفهان اعلام کرد و گفت: گذر موج ناپایدار موقت از جنوب استان سبب بارش رگبار بهاری همراه با تندباد بود که تا مناطق مرکزی ادامه داشت و با توجه به اینکه مدتی باران نباریده، زمین خشک است و ۹ ماه آبی در بستر رودخانه زاینده‌رود جاری نبوده و مزارع کشت نشدند وزش باد لحظه‌ای سبب خیزش گرد و غبار می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: دستکم در ۴۰ روز گذشته در شهر اصفهان بارندگی نشده در حالی که دمای هوا نسبت به مدت مشابه سال‌های پیش تا دو درجه گرم‌تر شده است و گرما، تبخیر بالا و نبود بارش شرایط مستعدی را برای فعالیت کانون‌های گرد و غبار داخلی فراهم کرده است.

شیشه‌فروش افزود: بر اثر تندبادهای عصر یکشنبه در جنوب و مرکز استان ۱۰ اصله درخت، چهار داربست، سه تابلو و سقف دو گلخانه در شهرهای اصفهان، فلاورجان و شهرضا شکسته شد ولی خسارت جانی به افراد گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه بارندگی مؤثری از پاییز سال گذشته تاکنون در استان رخ نداده است، اظهار داشت: کم بارشی، بالا بودن دما نسبت به نرمال، افزایش میزان تبخیر سطحی، کاهش پوشش برف نسبت به بلند مدت، کاهش رطوبت خاک سبب خشکی سال زراعی کنونی شده و فعالیت سامانه‌های جوی به دلیل شکل گیری الگوهای نامناسب جوی، افزایش لایه‌های میانی جو و نبود تغذیه رطوبتی کافی کاهش یافته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ابراز داشت: فروردین ماه به علت استقرار سیستم‌های جوی فاقد رطوبت پدیده غالب جوی استان وزش باد به نسبت شدید و شدید همراه با گرد و خاک بود که خساراتی وارد کرد اما خروجی و تحلیل الگوهای هواشناسی نشان می‌دهد که اردیبهشت ۱۴۰۰ با توجه به کاهش ارتفاع در لایه میانی جو شرایط برای گذر امواج ناپایدار فراهم شود و بارش‌های رگباری و بهبود نسبی شرایط بارش پیش بینی شده است.

شیشه‌فروش با اشاره به خسارات بیش از ۴۰ میلیارد تومان فعال شدن کانون‌های فرسایش بادی در استان، گفت: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور لازم است برای اجرای طرح‌های بیابان زدایی و کنترل کانون‌های گرد و غبار و اجرای طرح‌های آبخیزداری اعتبارات مناسبی اختصاص دهد تا استان بتواند در مناطق مختلف طرح‌های تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و پیشگیری از سیلاب را اجرا کند.

وی تصریح کرد: از وزارت نیرو انتظار داریم نسبت به اجرای طرح‌های تأمین آب در حوضه زاینده رود و احیای تالاب گاوخونی اقدام کند زیرا اثرات خشکی این رودخانه و کمبود آب سبب افزایش کانون‌های گرد و غبار، فرونشست زمین، کم آبی و مشکلات بسیاری در این استان شده است و تأمین نشدن آب در بخش‌های مختلف مشکلات اقتصادی- اجتماعی به ویژه برای کشاورزان ایجاد کرده است؛ همچنین سازمان محیط زیست کشور نیاز است نسبت به احیای تالاب گاوخونی اقدام کند.

نوعی ضمانت سلامت مواد اولیه غذایی باید وجود داشته باشد

سفارشها روز قبل در وبسایت شرکت ثبت میشود و مشتریان در زمان ثبت نام، ملزم به پرداخت هزینۀ غذا و همچنین هزینۀ ارسال آن هستند؛ سپس سفارشها پس از تأیید به آشپزهای منتخب مشتری ارسال میشود. ممکن است کالاها و خدمات زیادی نیاز باشد؛ ولی به تقاضا تبدیل نشود. فقط برخی از نیازها با توجه به قیمت و درآمد و سایر عوامل به تقاضا تبدیل میشود. متغیرهای قیمت مواد اولیه و قیمت نهایی غذا بهصورت میانگین در نظر گرفته شد؛ زیرا امکان واردکردن قیمتهای متفاوت روزانه برای بیشتر از 80 نوع غذا امکانپذیر نیست. این رفتارهای نامطلوب به تحمیل هزینههای هنگفت ناشی از نگهداری موجودی بیشتر از حد نیاز و همچنین هزینههای کمبود محصول در صورت نگهداری موجودی کمتر از حد نیاز منجر میشود (هوانگ و کونچ، 2012). بهطور کلی، استفاده از پویاییشناسی سیستم، گامی مؤثر برای حل مدلهای پیچیده در فرایندهای کسبوکار است (لی و هو، 2012). پویاییشناسی سیستم، بهعنوان رویکردی عملیاتی، کمّی و انعطافپذیر برای شبیهسازی یک مدل کسبوکار شناخته شده است. یکی از مهمترین مشکلات در این زمینه، رفتارهای نامطلوب در زنجیرۀ تأمین، بهویژه نوسانهای موجودی است. طبق نتایج این مطالعه، کالاهای خوراکی، نوشیدنی، دخانیات و انرژی از جمله کالاهای ضروری و لباس و کیف و کفش به همراه گروه وسیله نقلیه و ارتباطات از جمله کالاهای لوکس میباشند.

دیگر یافتهها نشان میدهد که از بین گروههای مختلف کالاها و خدمات، گروه خوراک در اولویت قرار دارد و با افزایش درآمد از سهم گروههای ضروری کاسته و به سهم گروههای لوکس افزوده شده و گروههای کالاهای پوشاک، اثاث خانه، بهداشت و حملونقل از گروه کالاهای لوکس محسوب میشوند که با افزایش درآمد سهم کالا از سبد خانوار افزایش مییابد. در حال حاضر، ارسال غذا فقط در چند منطقه از شهر تهران امکانپذیر است که این امر، یکی دیگر از محدودیتهای مطالعه محسوب میشود. هدف از محاسبه کششها، پس از محاسبات پارامترهای یک مدل، بررسی اثرات درآمدی و قیمتی (خودی و متقاطع) میباشد که بهوسیلهی محاسبه آنها قادر خواهیم بود تحلیلهای اقتصادی را انجام دهیم. رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان بستر رویش قارچ خوراکی اضافه کرد: با توجه به فعالیت کارخانه ها، در آینده شاهد این خواهیم بود که ۱۰ تا ۱۵ درصد به تولیدات کمپوست در کشور اضافه شود. بازۀ زمانی شبیهسازی، پنجساله بود که نقطۀ شروع آن، سال تأسیس این کسبوکار، یعنی سال 1393 بود و تا سال 1398 را دربرمیگیرد. دادههای دردسترس برای اعتبارسنجی مدل، متعلق به بازۀ زمانی فروردین 94 تا اسفند 96 است و فرایند شبیهسازی برای 3 سال بعدی، یعنی از ابتدای سال 97 تا انتهای سال 99 انجام شده است.

بهترین سیاست برای بهبود نرخ پاسخگویی به تقاضا کدام است؟ ارزیابیهای اعلام شده، از بهبود شاخص مدیران خرید برای گروه صنایع غذایی در اردیبهشتماه حکایت دارد. با بررسی متغیرهای اصلی در این سیستم، تصمیم گرفته شد نرخ پاسخگویی به تقاضا، متغیر اصلی مشکل در نظر گرفته شود و سیاستهایی برای بهبود این متغیر بررسی و ارزیابی شود. روشی استاندارد برای مطالعۀ نتایج مدلهای پویاییشناسی سیستم، مقایسۀ رفتار متغیرهای کلیدی در حالت موجود و مقایسۀ آن با رفتار حاصل از اجرای سیاستهای پیشنهادی است. توسعه و دستکاری مدل کسبوکار با استفاده از رویکرد پویاییشناسی سیستم. چگونه میتوان با استفاده از پویاییشناسی سیستم، متغیرهای اصلی مسئله را شبیهسازی و پیشبینی کرد؟ استفاده از روش سوزاندن به دلیل هزینه بالای عملیات با محدودیت مواجه است. گفتنی است دسترسینداشتن به دادههای لازم برای تفکیک بیشتر مدل، این محدودیت را بر پژوهش تحمیل کرده است. این بازار ساعت کار مشخصی ندارد، ولی بهترین زمان برای سر زدن به آن، بعدازظهر و غروب است یعنی زمانی که بیشتر ماهیگیران و صیادان ، صید روز خود را برای فروش به بازار ارائه میکنند.

این چیزی است که کمک می کند تا خریدار از کیفیت و سلامت محصولات خود که بر پایه این مواد اولیه تولید شده است، اطمینان داشته و بتواند این محصولات را البته پس از انجام آزمایش های کنترل کیفیت لازم، به بازار مشتریان هدف خود، ارائه کند. از آن جایی که خرید در این فاز به صورت صورت می گیرد، باید حتما اطمینان خاطر از تامین کننده وجود داشته و مشتری های خرید مواد اولیه غذایی، از سلامت و ایمنی مواد اولیه، اطمینان داشته باشند. ضمانت سلامت مواد اولیه غذایی: به جز اصالات و کیفیت مواد اولیه غذایی که در بالا به آن پرداختیم، نوعی ضمانت سلامت مواد اولیه غذایی باید وجود داشته باشد. مواد اولیه منابع غذایی هستند که تولید مواد غذایی کاربردی و مواد مغذی بر اساس آنها استوار است. بهعلت بزرگبودن مدل، متغیرهایی همچون درآمد و سود بهصورت کلی در سیستم وارد شده است؛ در حالی که این متغیرها را بهطور تفصیلی و به تفکیک آشپزها، تأمینکنندهها و بخش حملونقل میتوان به مدل اضافه کرد.