اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

تاثیر تغذیه و رژیم غذایی مناسب بر زیبایی چیست؟

رابطه تغذیه و رژیم غذایی مناسب با زیبایی چهره و سلامت پوست اثر فاطمه حبشی
بسیاری از خانم ها رژیم گرفتن را دوست دارند اما نگران هستند که رژیم غذایی روی پوست و زیبایی آنها تأثیر منفی بگذارد. در مطالب قبلی نحوه تاثیر تغذیه بر زیبایی را توضیح دادیم و در این مقاله نکات تکمیلی را داریم. یک رژیم غذایی خوب منجر به تناسب اندام و کاهش وزن می شود. اما تاثیر مثبت رژیم غذایی به این ۲ مورد محدود نمی شود. غذایی که می خورید به همان اندازه که روی بدن شما تأثیر می گذارد، روی پوست شما نیز تأثیر می گذارد.
تغذیه نقش مهمی در حفظ سلامت پوست دارد. رعایت یک رژیم غذایی مناسب برای تضمین سلامت کلی بدن و همچنین سلامت و زیبایی پوست ضروری است.
انواع مختلف مواد مغذی از طریق عملکردهای مهم خود به سلامت و زیبایی پوست کمک می کنند:
ویتامین A
ویتامین دی
ویتامین E
ویتامین K
آنها ویتامین هستند
ویتامین B
ویتامین سی
سلنیوم
روی
مایع
مصرف کالری
روش کاشی
بخواب و استراحت کن
عنوان اصلی این صفحه نمایش
انواع غذا
رژیم غذایی خام
رژیم غذایی مدیترانه ای
غذای گیاهی
رژیم غذایی پر پروتئین و کم کربوهیدرات
چربی کمی
غذای خام
همانطور که از نامش پیداست به معنای نخوردن غذای پخته است. این افراد اغلب در رژیم غذایی خود از مغز، مغزها، دانه ها و غلات استفاده می کنند و معتقدند که خوردن آن آنزیم ها را از آن خارج می کند، اما غذای خام نیز به نرم شدن آن کمک می کند و از جذب بیش از حد انرژی جلوگیری می کند و باعث کاهش آن می شود. . هیچ کس منکر اثرات مضر این غذاها نیست، اما پزشکان این دلایل را به طور کامل قبول ندارند.
عیب چنین رژیمی این است که وقتی بدن پروتئین های گوشتی دریافت نمی کند، مواد لازم برای تولید کلاژن وارد بدن نمی شود و به مرور زمان پوست خاصیت ارتجاعی و شادابی خود را از دست می دهد. بنابراین باید مصرف انواع پروتئین های خام را افزایش داد تا مواد لازم برای تولید کلاژن وارد بدن شود.
غذای مدیترانه ای
مردم لبنان، ایتالیا و یونان این گونه را می خورند. ماهی، سبزیجات، روغن زیتون، میوه ها سلامت قلب هستند و چربی اضافی را از بین می برند.
در ایتالیا ثابت شده است که این غذا از بیماری هایی مانند ملانو جلوگیری می کند.
امگا 3 موجود در ماهی و آنتی اکسیدان های موجود در سبزیجات باعث تقویت بافت زیر جلدی و مقاومت پوست می شود. این رژیم به کاهش چین و چروک و داشتن پوستی صاف بعد از آن کمک می کند. به عنوان مثال، سرکه انگور و سرکه بالزامیک حاوی یک ماده ضد پیری به نام رسوراترول هستند، اما می توانند باعث خشکی بیش از حد پوست شوند.
رژیم گیاهخواری
اگر به هر دلیلی گیاهخوار هستید، برای جبران نخوردن گوشت، باید بیشتر از غذاها و غلات تازه استفاده کنید تا جلوه بهتری به پوستتان بدهد. این مواد رادیکال های آزاد را خنثی می کنند. رادیکال های آزاد موادی هستند که با چروک شدن پوست و پیری زودرس مرتبط هستند.
پروتئین های موجود در مواد گیاهی برای پوست بسیار مفید هستند. به عنوان مثال، دانه های اکثر گیاهان حاوی روی هستند که ضد التهاب است و التهاب پوست را کاهش می دهد. شایان ذکر است که لبنیات در پیشگیری از جوش و آکنه موثر است. رژیم های گیاه خواری، چون کم چرب هستند، می توانند پوست را خشک کنند، بنابراین باید روغن هایی مانند زیتون و آفتابگردان را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
رژیم غذایی با پروتئین بالا، کم کربوهیدرات
رژیم غذایی با پروتئین بالا یا همان طور که گفته می شود، نوشیدن آب تا حد امکان، رژیمی است که توسط دریاهای جنوبی و همچنین رژیم معروف اتکینسون استفاده می شود.
برای افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند، یک نکته مهم وجود دارد و آن این است که کاهش مصرف نان سفید، ماکارونی و شکر تصفیه شده باعث آرامش پوست نمی شود، بلکه مهمتر از همه باعث کاهش ترشح کورتیزول (هورمون استرس) و جلوگیری از سکته می شود. .
آنتی اکسیدان ها، روی و پروتئین هایی که وظیفه آنها ایجاد کلاژن است از جمله مواد موجود در غلات و غذاهای تازه هستند. اما این بدان معنا نیست که او بیش از حد گوشت خورده است. خوردن گوشت قرمز لایه محافظ زیر پوست را تقویت می کند، اما در صورت مصرف زیاد، رادیکال هایی تولید می شود که حتی باعث مرگ و پیری پوست می شود.
برای حفظ رطوبت پوست، مقدار زیادی آب بنوشید و هر از چند گاهی به جای گوشت قرمز از ماهی استفاده کنید. علاوه بر این، خوردن سبزیجات تازه فواید خود را دارد.
رژیم غذایی کم چربی
باید در مصرف غذاهای کم چرب و مقدار آنها دقت کرد زیرا قدرت و سلامت قلب را تضمین می کند.
کاهش چربی باعث تولید کمتر رادیکال های آزاد می شود. رادیکال هایی که در پیری پوست نقش دارند. بنابراین برای سلامت و شادابی پوست باید میزان چربی موجود در غذا را کاهش داد. بهترین نوع چربی، چربی موجود در گردو و روغن زیتون است.
چربی به بدن در جذب آنتی اکسیدان ها و ویتامین های محلول در چربی کمک می کند. علاوه بر این، این محصولات باعث تقویت پوسته سلولی و تقویت لایه های زیرین پوست می شوند.
دکتر شریل کارچر، متخصص پوست و زیبایی، توصیه می کند حداقل 20 درصد کالری خود را از چربی های غیراشباع دریافت کنید.
نکاتی برای مراقبت از پوست
از دیگر نکاتی که در مورد مراقبت از پوست می توان به آن اشاره کرد به شرح زیر است:
هنگامی که بعد از شستن صورت از خواب بیدار شدید، کرم ضد آفتاب بزنید و چندین بار در طول روز تکرار کنید.
ورزش یکی دیگر از گزینه های بسیار مهم است. ورزش گردش خون را در پوست بهبود می بخشد و تغذیه بهتر سلول های پوست و سلامت این بافت ها را تضمین می کند.
تمیزی و رطوبت پایه های مراقبت از پوست هستند. در طول روز با توجه به نوع پوست خود از مرطوب کننده استفاده کنید

تاثیر تغذیه و رژیم غذایی مناسب بر زیبایی چیست؟

مقایسه بهترین داروخانه های آنلاین ایران و جهان

گسترش اینترنت و دسترسی به این فناوری جدید برای مردم سراسر جهان، بسترهای جدیدی را برای رقابت، فروش و واردات محصولات ایجاد کرده است. در این بین فروشگاه های اینترنتی بسیاری در ایران و جهان شروع به فعالیت کرده اند، احترام همکاران را به خود جلب کرده، نیازهای مشتریان را برآورده کرده اند و فروش بالا حاصل تلاش و پشتکار است.
با گسترش اینترنت و دسترسی مردم دنیا به این فناوری جدید، بستر جدیدی برای رقابت، فروش کالا و درآمد ایجاد شد. در عین حال فروشگاه های اینترنتی زیادی در ایران و جهان شروع به فعالیت کرده اند و برای کسب احترام همکاران، پاسخگویی به نیاز مخاطبان را آغاز کرده اند و فروش بالا حاصل تلاش و پشتکار مدیران آنهاست. در این بین، وب سایت های مختلف مراقبت های بهداشتی و پزشکی به حیات خود ادامه داده اند. اما آیا واقعا لیستی از بهترین داروخانه های آنلاین ایران و جهان وجود دارد؟
قبل از شیوع کرونا، توجه چندانی به فروشگاه‌های سلامت‌محور نمی‌شد و مردم ترجیح می‌دادند به صورت فیزیکی در داروخانه‌ها حضور داشته باشند و محصولات دارویی را به روش سنتی خریداری کنند! اما با همه‌گیری ویروس کرونا، ترس از حضور در مکان‌هایی که احتمال شیوع این ویروس وجود دارد افزایش یافته و مردم در ایران و سراسر جهان به خرید آنلاین دارو روی آورده‌اند. تعداد افرادی که از داروخانه های آنلاین بازدید می کنند به قدری زیاد است که در برخی موارد وب سایت های مبتنی بر سلامت نامناسب بوده اند. در این مقاله بهترین داروخانه های آنلاین ایران و جهان را معرفی می کنیم. برای آشنایی با این حوزه مهم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
مزایای خرید آنلاین محصولات بهداشتی
فروشگاه های اینترنتی را باید شعبه 24 ساعته در نظر گرفت و امکانات ارائه شده در وب سایت را به عنوان فروشنده در نظر گرفت. حجم فروش و رضایت مشتری ارتباط مستقیمی با ویژگی های مفید و کاربردی فروشگاه خواهد داشت. از جمله دلایل اصلی که مردم را به خرید آنلاین تشویق می کند عبارتند از:
در هر ساعت از شبانه روز مراجعه کنید
عدم حضور فیزیکی
جزئیات محصول را ببینید
محصولات مشابه را با یکدیگر مقایسه کنید
از نظرات سایر مشتریان بهره ببرید و میزان رضایت آنها را بررسی کنید.
از پشتیبانی آنلاین و مشاوره تلفنی استفاده کنید
با چند کلیک سفارش خود را ثبت کنید
وضعیت حمل و نقل سفارشات را بررسی کنید
آن را در شبکه های اجتماعی دریافت کنید
چنین قابلیت هایی برای همه فروشگاه های آنلاین ضروری است و مطمئنا بهترین داروخانه های آنلاین باید آن را داشته باشند. حوزه فعالیت های داروسازی با انواع محصولات مراقبت های بهداشتی، پیشگیری از بیماری ها و درمان مشکلات مختلف مرتبط است. بهترین داروخانه های آنلاین باید محصولات بهداشتی زیر را به مشتریان خود ارائه دهند.
مکمل های غذایی: ویتامین ها، مواد معدنی مختلف برای سنین مختلف
محصولات ویژه درمانی: ابزار مورد استفاده در درمان بیماری های ارتوپدی
مکمل های ورزشی: انواع مکمل های پروتئینی و کربوهیدراتی موثر در مدیریت وزن و انرژی.
محصولات زیبایی: کیفیت و اصالت محصولات مرتبط با پوست، مو و زیبایی بسیار مهم است.
محصولات سلامت جنسی: محصولاتی که برای پیشگیری از بیماری، افزایش رضایت و بهبود کیفیت روابط جنسی استفاده می شوند.
چرا خرید از داروخانه بی خطر است؟
با توجه به اهمیت سلامت در دنیا، استانداردهای بین المللی و داخلی مختلفی ایجاد شده است و تمامی شرکت های درگیر در این فرآیند موظف به رعایت آن خواهند بود. داروخانه ها به دلیل عملکرد ثابتی که در طول سالیان گذشته داشته اند، مجاز به انجام بسیاری از کارها هستند و در صورت تخلف، پاسخگو خواهند بود. با توجه به ماهیت جدید داروخانه های آنلاین، تعداد و کیفیت داروخانه های آنلاین مشخص نیست و هیچ تضمینی برای اصالت 100 درصدی محصولات خاص ارائه شده وجود ندارد.

در سال های اخیر تغییرات مثبتی برای افزایش اعتماد مخاطبین از طریق ایجاد سیگنال های الکترونیکی، ثبت شرکت، واریز وجه و اخذ میز بانکی ویژه برای این گونه تراکنش ها کمک قابل توجهی به اعتماد مشتریان کرده است. بهترین داروخانه های آنلاین در ایران و سراسر جهان برای جلب اعتماد مشتریان، تجارت، انبار و کارکنان خود را آشکارا تبلیغ می کنند.
بهترین داروخانه های آنلاین جهان
تنها با گردش مالی 300 میلیارد دلاری در ایالات متحده، محصولات سلامت محور سود بالایی دارند و بسیاری از فروشگاه های آنلاین در سراسر جهان به دنبال سهم خود از بازار پرمصرف هستند. در این قسمت از مقاله بهترین داروخانه های آنلاین دنیا به معرفی شش داروخانه تخصصی، معروف و معتبر دنیا می پردازیم.
وب سایت آمازون
سایت آمازون نامی آشنا برای همه فعالان اینترنتی است و این فروشگاه در صدر جدول فروش آنلاین جهانی در سال 2021 قرار گرفت. این فروشگاه اینترنتی طیف گسترده ای از محصولات را به فروش می رساند و در کشورهای مختلف برای سهولت استفاده برای مشتریان طراحی شده است. در طول همه گیری ویروس کرونا، راه اندازی و استفاده از داروخانه های آنلاین آمازون جدی تر شده است. اما در حال حاضر تنها آمریکایی ها توانایی استفاده از این قطعه مهم را دارند. با این حال، خلاص شدن از شر نام آمازون در بین بهترین داروخانه های آنلاین غیرممکن است.
محصولات ارائه شده در آمازون توسط افراد و شرکت های ناشناس ثبت شده است و به دلیل اهمیت مصرف محصولات دارویی و بهداشتی نمی توان به این افراد اعتماد کرد. عدم وجود بخش مشاوره پزشکی احتمال بروز مشکلات زیادی را هنگام خرید برخی از محصولات پزشکی در داروخانه آنلاین آمازون افزایش می دهد. در ایران، سایت دیجی کالا وضعیتی مشابه آمازون دارد و افراد مختلف می توانند محصولات خود را در بستر فروش دیجی کالا جستجو کنند.

وال گرینز یکی از معتبرترین فروشگاه های محصولات پزشکی و بهداشتی در آمریکا و کانادا است و بسیاری از کارشناسان فعال در این زمینه وال گرینز را به عنوان بهترین داروخانه آنلاین در بین بهترین داروخانه های آنلاین دنیا معرفی کرده اند. دستیابی به این موقعیت تابع استانداردهای خاصی است. این نامگذاری بر اساس توانایی های زیر تعیین می شود:
طیف کامل و تنوع گزینه های درمانی
اطلاعات لازم برای مطالعه و مقایسه محصولات را وارد کنید.
پاسخگویی به تماس های تلفنی در ساعات اداری
معرفی بازدیدکننده به متخصص در نزدیکترین مکان بر اساس نوع محصول
در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده است
تایید اصالت و کیفیت محصولات
و امکان تست آنلاین محصولات مانند قاب شیشه ای که استفاده از آن منجر به نمایش آنلاین و مجازی تصویر صورت خریدار و قاب شیشه ای مورد نظر می شود. با توجه به گستردگی حوزه فعالیت و تعداد زیاد مشتریان، امکان مشاوره آنلاین در Wall Greens فراهم نبود. اما ایجاد مراکز دیگر به جبران این ضعف کمک کرد.



مرکز اصلی فروش وب سایت هلث اسنپ استور در شهر تورنتو کانادا می باشد و تلفیق سبک های سنتی و مدرن ارائه محصول به مشتریان اعتماد خاصی را در بین مخاطبان القا کرده است. اطلاعات محصول ذکر شده بسیار دقیق، ارجاع شده است و نیاز به بازاریابی خاصی ندارد. دسته بندی مرتبط و تنوع محصولات پزشکی هلث اسنپ را به یکی از بهترین داروخانه های آنلاین جهان تبدیل کرده است.
اگرچه این فروشگاه اینترنتی ویژگی های ضروری مشاوره آنلاین را ندارد که به شما امکان می دهد مخاطبان خود را بهتر بشناسید، اما با سفارشی کردن تحویل محصولات به آدرسی خاص یا تحویل گرفتن از داروخانه. توافق با این سایت این امر باعث افزایش اطمینان نسبت به اصالت و کیفیت محصولات عرضه شده توسط هلث اسنپ می شود.

وب سایت نوبست انواع محصولات ارتقا دهنده سلامت مادران و کودکان را در 118 کشور به فروش می رساند. بخش وبلاگ این وب سایت بسیار فعال بوده و مقالات تخصصی برای افزایش دانش پزشکی بازدیدکنندگان ارائه شده است. از طرفی اطلاعات محصول و امکان مرور آنلاین باعث افزایش اثربخشی این وب سایت برای مخاطبان می شود. اما به دلیل تعداد زیاد پیام ها امکان پاسخگویی فوری وجود ندارد و مشتریان باید منتظر پاسخ مناسب باشند.

ویتا مارت مانند سایر داروخانه های آنلاین چارچوب و اصل مناسبی دارد، اما کاربران آن فاقد پشتیبانی و مشاوره آنلاین خواهند بود. اطلاعات محصول به ویژه دقیق است و مشتریان باید سعی کنند نیازهای خود را بر اساس همان توضیحات محصول برآورده کنند.


هند در خط مقدم شرکت های مرتبط با فناوری اطلاعات است و داروخانه آپولو نماینده پرافتخار هند در میان برترین داروخانه های آنلاین است. مهمترین ویژگی های این داروخانه آنلاین عبارتند از:
دسته بندی عالی
توضیحات مناسب را وارد کنید
اطمینان از یکپارچگی و کیفیت محصول
پشتیبانی آنلاین در وب سایت داروخانه آپولو
ارائه خدمات متمایز و ارتباط از طریق واتس اپ
برنامه های کاربردی سازگار با گوشی های هوشمند اندروید و iOS را ارائه می دهد
بهترین داروخانه های آنلاین ایران
راه اندازی داروخانه آنلاین در ایران منوط به افتتاح داروخانه فیزیکی است، بنابراین امکان توسعه فروشگاه های اینترنتی سلامت محور در کشور بسیار محدود است. در ادامه به معرفی بهترین داروخانه های آنلاین ایران می پردازیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا در مورد چنین فروشگاه های پر هزینه بیشتر بدانید.
داروخانه
وب سایت داروکده زیر نظر دکتر جمالزاده در پایتخت و اطلاعات محصولات پزشکی در این صفحه قابل قبول است. وجود بخش وبلاگ منجر به انتشار موضوعات مختلف علمی و آشنایی مخاطبان با موضوعات مختلف پزشکی می شود. پشتیبانی آنلاین این فروشگاه یکی از مزیت های مدرسه دارو می باشد. اما پاسخ آهسته به پرس و جوها این کار مهم را بی اثر می کند.
داروخانه آنلاین روشا
داروخانه آنلاین روشا زیر نظر داروخانه ای به نام روشا به مدیریت دکتر دکتر می باشد. فیروزبخت. هدف موسسان داروخانه آنلاین روشا حضور در بخش داروسازی جهان بود و در ابتدای کار از سایتی با وسعت و دسته بندی های مختلف استفاده کردند. تمامی کارکنان داروخانه روشا در آموزش شرکت کردند و بخش مشاوره ویژه در زمینه سلامت پوست و مو در این داروخانه بسیار فعال است. تنظیم اظهارنامه حقوق بیمار در داروخانه باعث شد مشتری از حقوق قانونی خود در داروخانه آگاه شود و مشتری می تواند از مشاوره رایگان داروساز نیز بهره مند شود.
با الگوبرداری از بهترین داروخانه های آنلاین در سراسر جهان، داروخانه آنلاین روشا در ایام همه گیری کرونا فعال است تا خدمات مناسبی را به مشتریان ارائه دهد. از مهمترین خدمات داروخانه آنلاین روشا می توان به موارد زیر اشاره کرد:
اطلاعات صحیح محصول را وارد کنید
امکان بررسی اطلاعات و مقایسه محصولات
از طریق وب سایت به صورت آنلاین مشاوره کنید
پشتیبانی تلفنی
نکاتی در مورد برنامه های اینستاگرام و واتس اپ
ارسال مقالات علمی در وب سایت و وبلاگ داروخانه آنلاین روشا در اینستاگرام
ارائه خدمات پس از فروش (برای اولین بار در کلیه فروشگاه های اینترنتی کشور)
زمان پاسخگویی طولانی از ساعت 9 صبح تا 10 شب
حمل و نقل سریع
بسته بندی مناسب بسته به نوع محصول سفارش داده شده
تمامی این ویژگی ها به داروخانه آنلاین روشا لقب بهترین داروخانه آنلاین کشور را در بین بهترین داروخانه های آنلاین ایران خواهد داد. تنها با فکر کردن به دقت و کیفیت محصول و با استفاده از روش مشاوره می توانید انتخاب نهایی خود را انجام دهید و محصول بهداشتی مورد نظر خود را خریداری کنید.
داروی سبز خوب
امتیاز یک داروخانه آنلاین خوب با داروخانه دکتر. هک نژاد در تهران بود و کار این مکان با ارائه مقالات علمی آغاز شد. با گسترش بخش فروش اینترنتی، مثبت سبز به جمع برترین داروخانه های آنلاین کشور پیوست. بخش وبلاگ و مقالات سایت کار خوبی داشت. اما اطلاعات محصولات این فروشگاه قوی و موثر نیست.
داروخانه آنلاین
داروخانه آنلاین زیر نظر داروخانه دکتر شهباجی فعالیت می کند. نبود طراحی کاربرپسند و نبود بخش مشاوره آنلاین باعث نارضایتی مخاطبان شده است. قابلیت مقایسه سایت نام داروخانه های آنلاین را به بهترین مجموعه داروخانه های آنلاین در سراسر کشور اضافه کرده است.
از بهترین داروخانه های آنلاین خرید کنید
با معرفی بهترین داروخانه های آنلاین در ایران و جهان، اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد ویژگی های مورد نیاز خود از فروشگاه اینترنتی محصولات داروخانه دریافت کنید. ارائه خدمات، ورود اطلاعات و مشاوره آنلاین یکی از مهم ترین قابلیت های داروخانه آنلاین است. اما مهم ترین نکته در استفاده از محصولات پزشکی، اصالت و کیفیت محصولات سلامت محور است

https://virtualdr.ir/129894-%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1/

رعایت کردن چه نکاتی موجب بازدهی بیشتر در تمرینات رشته پرورش اندام میشود؟

شاید شما از آن دسته از افراد باشید که برای نتیجه گیری بهتر و بیشتر از تمرینات به فشار بی امان و طاقت فرسا روی آورده اید. بی توجه به آنکه شاید تمرینات خود را به خوبی انجام نداده و بازده حداکثری از آن در یافت نمی کنید.اما حقیقت آن است که شما کمتر از نیمی از وظیفه ی خود را در باشگاه انجام میدهید و مابقی مربوط به نوع تغذیه و استراحت شماست. به زبان ساده تر برای نتیجه گیری و بازدهی بهتر باید به سه اصل تمرین، تغذیه و استراحت توجه  حداکثری داشته باشید.

نقش تمرین در پرورش اندام:

بدنسازی که البته در رشته های مختلفی وجود دارد، لزوما" منجر به افزایش حجم عضله نمیشود.این برنامه و هدف شماست که تعیین کننده نتایج خواهد بود. علاوه بر این، نمیتوان از نقش تمرینات بدنسازی برای عموم مردم صرف نظرکرد.شما با رشد ماهیچه ها و افزایش استقامت و استحکام آنها، لطف بزرگی به دوران میان سالی خود خواهید کرد.در ادامه سعی میکنیم به منظور آگاهی و بازدهی بیشتر به چند نکته مهم برای بالا بردن سطح کیفیت تمرینات اشاره کنیم.

با برنامه تمرین کنید: شما برای ورزش کردن اول از همه نیاز به برنامه تمرینی شخصی سازی شده دارید. اما متاسفانه در برخی مجموعه های ورزشی افرادی که صلاحیت لازم را ندارند شروع به ارایه برنامه تمرینی می کنند. باید توجه کنید که داشتن چند سال سابقه تمرینی حتی با وجود نتایج مطلوب و موفق به هیچ عنوان دلیل بر توانمندی شخص در علم ورزش و ارایه برنامه مناسب برای تایپ بدنی شما واهدافتان نیست. حتما از فردی برنامه دریافت کنید که در کنار تجربه دارای تحصیلات آکادمیک نیز باشد. نه تنها برنامه سایر افراد برای شما مناسب نیست که حتی میتواند مضر نیز باشد. شرایط بدنی، سنی، جنسیت و شاخص های بسیار دیگری در تنظیم برنامه تمرینی مؤثر هستند.اگر برنامه تمرینی را از شخص مجرب و آموزش دیده دریافت نکنید انتظار نتیجه مطلوب نیز نداشته باشید.

نحوه صحیح اجرای حرکات را یاد بگیرید.همواره دربین افرادی که از مشکلات مفصلی رنج میبرند عده ای را پیدا می کنید که طی تمرینات بدنسازی به این حال و روز دچار شده اند، به خصوص مشکلاتی مثل دیسک کمر. شما حتی ممکن است به اطرافیان خود نیز صدمه بزنید. با فراگیری فرم صحیح حرکت و اجرای آنها زیر نظر مربی، از خطری که در کمین شماست جلوگیری کنید. در ضمن در اجرای حرکات عجول نباشید. ابتدا آرام و با تمرکز شروع کنید. در اجرای تمریناتی که به صورت ایستا انجام میشوند و احتمال فشار مازاد به ستون فقرات وجود دارد ( مثل جلو بازو و اسکات) کمربند مخصوص پرورش اندام را استفاده کنید.

تمرینات ترکیبی را فراموش نکنید؛ اگرچه برخی از تمرینات ترکیبی برای مبتدیان که با اصول صحیح تمرین آشنا نیستند میتواند همراه با خطر باشد، اما برخی تمرینات ایمن می تواند برای هر شخص مبتدی پیشنهاد شود.از مربی خوبی کمک بگیرید تا این نوع تمرینات را در برنامه شما بگنجاند.

نقش تغذیه در ورزش پرورش اندام:

یکی از المانهای موفقیت در ورزش پرورش اندام تغذیه صحیح است. تمرینات به تنهایی برای ساختن اندام زیبا کافی نیستند. لذا اهمیت رعایت رژیم غذایی مناسب و استفاده صحیح از مواد غذایی و مکملهای ورزشی قابل چشم پوشی نیست. بهترین راه برای رسیدن به یک برنامه غذایی مناسب جهت پرورش اندام مشورت با پزشک متخصص تغذیه و یا مربی پرورش اندام حر فه ای می باشد که میتوانند شما را با توجه به شرایط بدنی و جسمیتان در راه رسیدن به یک رژیم غذایی مناسب یاری کنند. رژِم غذایی باید برای دوره های بلند مدت برنامه ریزی و اجرا شود.قطع کردن رژِیم پس ازگذشت زمان کوتاهی و یا تغییر آن به صورت خودکار و بدون تجویز مربی یا پزشک، شما را از مسیرتان دور می کند. لذا لزوم برنامه غذایی مناسب و  بلند مدت را برای زیبا سازی اندامتان فراموش نکنید.

پروتئین و کربوهیدرات دو نوع گروه غذایی می باشند که بیشترین اهمیت را در پرورش اندام دارند.اما آنچه که از مصرف این دو نوع گروه غذایی مهم تر است، ایجاد تعادل بین آنهاست.

در خصوص تاثیر پروتئین وی بر قند خون صحبت های زیادی شده که می تونین از مقاله ای که در این زمینه منتشر شده اطلاعات بیشتری کسب کنین.

اگر بخواهیم دو مکمل پروتئین وی و گینر رو با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم که پروتئین وی از سلامت بیشتری برخوردار است. این مکمل پروتئینی فاقد انواع چربی و کربوهیدرات است و از این رو نسبت به گینرها برتری دارد.

درواقع این مکمل پروتئینی از نظر شیمیایی گزینه بهتری به شمار می‌آید؛ زیرا نه تنها میزان پروتئین بیشتری در اختیار بدن می‌گذارد، بلکه خطرات کمتری نیز برای سلامت جسمی شما در پی خواهد داشت.

پروتئین یک ماده غذایی ضروری برای رشد و نمو بوده که از واحد های کوچکی به نام آمینو اسید ساخته شده است. آمینو اسیدها به دو دسته ضروری و غیر ضروری تقسیم میشوند. دسته ضروری در بدن ساخته نمیشوند و حتما باید از طریق تغذیه مناسب دریافت گردند. پروتئینها در متابولیسم بدن، سیستم ایمنی، تنظیم PH خون و ساختمان بافتی نقش بسزایی دارند. همچنین ساختار اصلی عضلات از واحدهای پروتینی ساخته شده است.از این رو وجود پروتئین به اندازه کافی و با کیفیت مناسب در هرم غذایی یک ورزشکار دارای اهمیت فراوان میباشد. پروتینها در منابع گیاهی (ماش، عدس، سویا و...)، حیوانی ( مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز و... ) و دریایی ( ماهی و میگو) وجود دارند.

مهمترین وظیفه کربوهیدراتها تأمین انرژی مورد نیاز بدن برای فعالیت میباشد. کربوهیدراتها نقش غیر قابل انکاری در فعالیت مغز و سیستم ایمنی دارند. این مواد به صورت واحد های گلوکز( قند خون) در بدن متابولیزه شده و انرژی لازم را تامین میکنند. منابع غذایی مثل نان، برنج، سیب زمینی و ... از منابع کربوهیدراتی هستند.

تعادل تغذیه ای: برای ورزش پرورش اندام به طور کلی به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن 2 گرم پروتیین ( 2 g / kg)پیشنهاد میگردد. اما دقت کنید که از کربوهیدراتها به عنوان پشتیبان پروتینها غافل نشوید تا انرژی لازم برای تمرینات شدیدتر را دریافت کنید. تناسب بین این دو گروه غذایی در ورزش بسیار مهم است و عدم تعادل در دریافت آنها میتواند نتیجه تمرینات را به مخاطره بیندازد و نتیجه دلخواه شما به دست نیاید.هم چنین میتوانید در تنظیم هرم غذایی خود از مکملهای ورزشی جهت تعادل تغذیه ای استفاده کنید.این مکمل ها در صورتی که به جا و صحیح مصرف شوند، می توانند تاثیرات بسزایی در رشد عضلات و هم چنین نگهداری آنها نیز بگذارند.

 

نقش استراحت در پرورش اندام:

وقتی صحبت از بدنسازی به میان می اید اکثر ورزشکاران ابتدا به نوع و نحوه تمرینات و تعداد جلسات تمرینی فکر میکنند. اما افرادی که علمی تر فکر میکنند به نقش تغذیه نیز نیم نگاهی دارند.ولی معمولابدنسازان از نقش استراحت در ورزش آگاهی کمی دارند، ویا علی رغم داشتن آگاهی به آن توجه نمیکنند. حال آن که به جرأت میتوان گفت اگر نقش استراحت در بدنسازی از نقش تمرینات با وزنه بیشتر نباشد کمتر هم نیست.

هنگامی که شما با وزنه شروع به ورزش می نمایید باعث پمپ شدن خون به داخل عضلات و تمرین دادن انها و منقبض و منبسط نمودن فیبر های عضلانی میشوید. در خلال این تمرینات سنگین مقداری از پروتئین ها و فیبر های عضلانی نیز تخریب میشوند. ترمیم و بازسازی عضلات در زمان استراحت صورت می گیرد نه در زمان تمرین.

در واقع رشد واقعی عضلات و آن چیزی که باعث افزایش اندازه تارهای عضلانی می شود در زمان استراحت صورت می گیرد.

علاوه بر این بسیاری از هورمون های آنابولیک بدن در هنگام خواب افزایش ترشح دارند. یکی از مهمترین آنها هورمون رشد است . از عوامل تحریک کننده ترشح هورمون رشد تمرین بدنی و عضلانی و دیگری خوابیدن به اندازه کافی است.پس اگر شما قبل از تمرین استراحت کافی داشته باشید ودر هنگام شب نیز به میزان کافی بخوابید حاصل آن افزایش توده عضلانی و قدرت بالاتر خواهد بود.

 

جراحی زخم دیابتی

تقریباً 15٪ از بیماران مبتلا به دیابت دچار زخم دیابتی می شوند و 15-20٪ این زخم ها در نهایت منجر به قطع عضو می شود. در مدیریت زخم، دبریدمان زخم، برداشتن بافت مرده است، زیرا ماندن بافت مرده یا نکروز بر روی بدن، منجر به التهاب، عفونت و تاخیر در بهبودی شود. تلاش‌های متعددی برای تعیین اینکه کدام روش دبریدمان زخم به دلیل ارتباط با نتایج در بهبود زخم، بهتر است، صورت گرفته است. در سال 2016، Elraiyah و همکارانش یک بررسی سیستماتیک از دبریدمان زخم برای زخم‌های مزمن پای دیابتی (DFUs) انجام دادند و مشخص شد که استفاده از تکنیک‌های جراحی، اتولیتیک و دبریدمان لارو روی زخم‌های مزمن پای دیابتی موثر است. با این حال، محققان بر این باورند که این به این دلیل است که زخم هر بیماری منحصربه‌فرداست ، بنابراین، از پزشکان مراقبت از زخم می‌خواهند که به طور مداوم تکنیک‌های مراقبت و درمان از زخم را تغییر دهند تا شرایط مورد نیاز محیط زخم را برای بهبودی برآورده کنند.




تعریف دبریدمان اتولیتیک در برای زخم دیابتی
ساده ترین شکل دبریدمان زخم به این صورت است که اجازه میدهند از طریق آنزیم های پروتئولیتیک طبیعی که بافت نکروزه را تخریب می کند، بدن خود به خود زخم را درمان کند و روال طبیعی خود را طی کند . اگر از دبریدمان اتولیتیک به عنوان درمان اصلی استفاده می شود، زخم باید در حالت حاد پایه و بیس دانه بندی سالمی داشته باشد. در چنین شرایطی درمان های ثانویه ی موضعی رطوبت بستر زخم را تامین می کنند. روش‌های دیگر زیادی وجود دارند که بعضی از آن‌ها با راه‌های دیگر دبریدمان همپوشانی دارند.




 
دبریدمان آنزیماتیک برای زخم دیابتی
پماد کلستریدیال کلاژناز (Clostridial collagenase ) تنها عامل آنزیمی مورد تایید سازمان غذا و دارو (FDA) برای زخم ها و سوختگی ها است. این دارو از باکتری کلستریدیوم هیستولیتیکوم برای کمک به هضم کلاژن های بافت و حذف قسمت‌های مرده استفاده می‌شود. این مدل درمان موضعی باید برای زمانی که بیش از حد بافت مرده و غیر قابل استفاده روی زخم جمع شده است، مانند زمانی که زخم به حالت مزمن می رسد، استفاده شود. پماد کلاژناز همراه با دبریدمان شارپ می تواند پیشرفت بسته شدن زخم را به ویژه در زخم های مقاوم، تسهیل کند.

 
طبق تحقیقات دبریدمان شارپ، نتایج بهتری در مقایسه با هیدروژل به همراه دارد. بنابراین، می توان از آن با کمک دبریدمان شارپ،به بسته شدن زخم های مزمن استفاده کرد. کلاژناز همچنین می‌تواند باعث تسکین درد برای بیمار های حساس شود. تحقیقات نشان می دهد دبرید های کلاژناز توانایی کاهش التهاب موضعی را دارند. این عمل دبریدمان و کلاناژ می تواند در زخم های دیابتی بسیار مورد توجه قرار گیرد زیرا این زخم ها دارای واکنش التهابی بسیار زیاد و طولانی مدت را هستند. علاوه بر این، دبریدمان می تواند به جلوگیری از عفونت زخم کمک کند، با این حال، این باید بیشتر مورد آزمایش قرار گیرد

دبریدمان جراحی برای زخم دیابتی
دبریدمان جراحی یا شارپ دارای استاندارد طلایی دبریدمان زخم، در نظر گرفته شده است.. از این تکنیک از ابزار جراحی مانند اسکالپ استفاده می کند.
در این عمل بافت های از بین رفته و مرده را از بین می برند. انجام دبریدمان جراحی، نیاز به یک پزشک بسیار ماهر دارد تا از آسیب به بافت سالم جلوگیری کند. اگرچه بسیار سریع و مؤثر است اما تا سال 2010 هنوز داده‌های کافی از نتایج کنترل‌شده در مورد زخم‌های پای دیابتی وجود نداشت که ثابت کند دبریدمان جراحی، نسبت به هر شکل دیگری از دبریدمان بهتر است.در نتیجه دبریدمان شارپ یا جراحی، اغلب با سایر انواع دبریدمان زخم، مانند دبریدمان آنزیمی و مکانیکی برای بهبود سریعتر زخم، ترکیب می‌شود.

    

دبریدمان مکانیکی برای زخم دیابتی
تکنیک دبریدمان مکانیکی بافت را از بستر زخم جدا می کند. یک مشکل این روش این است که ماهیت غیرانتخابی دارد، به این معنی که بافت مرده و همچنین بافت سالم در فرآیند دبریدینگ (debriding process) برداشته می‌شود. رایج ترین شکل دبریدمان مکانیکی در رابطه با DFU ها یا زخم های پای دیابتی، استفاده از پانسمان های گاز، از نوع مرطوب تا نوع خشک است. مشاهده ی نتیجه ی این نوع دبریدمان، بسته به تعداد دفعاتی که نیاز است پانسمان تغییر کند، می تواند بسیار زمان بر باشد.
 
دبریدمان بیولوژیک برای زخم دیابتی
دبریدمان زخم بیولوژیک از قرن نوزدهم به عنوان یک روش قدیمی دبریدمان زخم در سراسر جهان شناخته می شود. یکی از نمونه‌های این نوع دبریدمان، استفاده از ماگوت‌هاست. این ماگوت ها آنزیم‌های گوارشی ترشح می‌کنند و با حل کردن بافت‌های نکروز در موادی که ترشح می کنند، باعث از بین رفتن بافت های مرده می شوند. این ماگوت ها استریل هستند و زخم را از هر گونه بافت مرده پاک می‌کنند و در نتیجه باعث بهبود زخم می‌شوند. برای زخم های پای دیابتی هایی که به درمان مرسوم پاسخ نمی دهند، از درمان دبریدمان با ماگوت ها می‌توان استفاده کرد.
 
در این مطالعات گفته شده است که بیمارانی که دبریدمان با لارو ماگوت دریافت کرده اند، در 9 روز بهبود یافته‌اند. در صورتی که با درمان معمولی این بهبودی 29 روز طول می‌کشید تا تنها به 50 درصد کاهش سطحی درست پیدا کند. اوج این تحقیقات زمانی بود مه در سال 2009 فردی به جای لارو مگس معمولی از لارو مگس های استوایی برای این روش از دبریدمان بیولوژیک استفاده کرد. در این آزمایش مشاهده شد، در زخم ها، برداشتن بافت نکروز با لارو های مگس استوایی، تحریک بافت دانه بندی برای بهبودی مؤثرتر است. در نتیجه ی این آزمایش مشاهده شد بیمارانی که به درمان مرسوم برای زخم پای دیابتی عفونی پاسخ نمی‌دهند، دبریدمان بیولوژیک با استفاده ا ماگوت، باید سریعتر برایشان در نظر گرفته شود. در ادامه ی درمان دبریدمان و رشد سریعتر بافت دانه ای، درمان های کمکی، مانند کاربردهای پیوند پوست و در میزان بهبودی بسیار مفید هستند. .

تیفور بکسلی 1.5 تن تا 7 تن

تیفور بکسلی

تیفور در واقع نوعی وینچ دستی از نوع سیم بکسلی می باشد که از آن برای کشیدن بار بر روی سطوح و همچنین برای لیفتینگ بار استفاده میشود. تیفور نام خود را از مخترع خود که در طی دوران جنگ جهانی این ماشیم مکانیکی را برای کشیدن بار بر روی سطوح اختراع نمود گرفته است. تیفور ها دارای ساختار مکانیکی ساده ای هستند و به نوعی کارکرد آنها مانند پولیفت ها می باشد. در واقع پولیفت کارکردی بینابینی وینچ و پولیفت دارد.
 
تیفور ها با قرار گرفتن بر روی سطوح از یک طرف با قلاب به تکیه گاه متصل شده و از طرف دیگر با گرداندن اهرم اتصال به جمع کردن سیم بکسل می پردازند که طی این فرایند بار متصل به قلاب سیم بکسل به تدیج به تیفور نزدیکتر میشود. پروسه ای که از آن هم به منظور کشیدن بار بر روی سطوح شیب دار استفاده می شود و هم برای لیفتینگ بار مورد استفاده قرار می گیرد. اگر به دنبال وسیله ای با قیمت مناسب هستید تا باری برابر با 5 تن را تا ارتفاع 30 متری تنها با نیروی اهرمی تک دستی بلند کنید تیفور انتخاب مناسبی می باشد. تیفور ها دارای ظریب امنیتی و دقت بالایی نیز هستند. با توجه به قابلیت افزایش ارتفاع اهرم تیفور، کار با تیفور می تواند به مراتب راحت تر از پولیفت ها باشد. علاوه بر این در جابجایی زاویه ای برابر اغلب میزان جابجایی حاصل از تیفور ها بیشتر از پولیفت ها می باشد. تیفور ها در پایین گذاشتن بار ها نیز دارای ظریب امنیت بالاتری حتی از جرثقیل های دستی هستند.