اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

همه چیز در مورد کاشی های فلزی و کاربرد آنها


همه چیز درباره سقف های فولادی و کاربردهای آن امروزه سقف های فولادی در صنعت ساختمان بسیار محبوب هستند. این عرشه ها به عنوان جایگزینی قابل اعتماد و مقرون به صرفه برای تجهیزات چوبی مورد استفاده برای ریختن بتن در گذشته شناخته شده اند. از ویژگی های آن می توان به نسبت استحکام بالا به وزن سبک، سبکی و ایمنی عملکرد اشاره کرد.

عرشه فولادی یا متال دک چیست؟

عرشه فولادی نوعی سقف کامپوزیت ساخته شده از ورق و کاشی فولادی است. این سازه در ساختمان های مختلف کاربرد فراوانی دارد. از فولاد برای ساخت سقف و کف ساختمان ها استفاده می شود و همچنین از بتن محافظت می کند و به عنوان مصالح بام استفاده می شود. این دک با نام های مختلفی مانند متال دک، پان دک و کیو دک شناخته می شود.

نحوه ساخت سقف فولادی

عرشه فولادی با استفاده از فرآیند شکل دهی سرد تولید می شود و دارای الگوی تکرار شونده از شیارهای موازی است. مقاومت و استحکام عرشه های فولادی به دلیل شیارها و خواص ویژه فولاد است. طول می تواند بسته به کاربرد متفاوت باشد، اما به دلیل محدودیت های حمل و نقل معمولا کمتر از 12 متر طول دارد. عرشه فولادی به عرض معمولی و انتهای مربع بریده می شود و صلیب دیگری در محل ساخته می شود. (قیچی برقی 2504)

اجزای سقف عرشه فولادی

اجزای سقف عرشه فولادی شامل موارد زیر است اما به آنها محدود نمی شود:

بتن

کشتن بکش

سنجاق

اوشوومک

ورق فولادی

تیرهای جانبی

کاربرد سقف عرشه فولادی

کیفیت صدای عالی

یک سطح صاف ایجاد کنید

سیستم تعلیق پشتیبانی غیر نفوذی

ترکیبی از امکانات زیبایی شناختی و ساختاری

درجه حرارت بالا و مقاومت در برابر آتش

نکاتی در مورد سقف عرشه فولادی

سقف فولادی شامل ترکیبی از دال های بتن مسلح بر روی صفحات ذوزنقه ای است که توسط تیرها و تیرهای فولادی به هم متصل شده اند. ورق های ذوزنقه ای اساساً صفحات فولادی هستند. یک دال بتنی متصل به یک کشتی استحکام سازه ای را از نظر استحکام و یکپارچگی سازه فراهم می کند. اما باید توجه داشت که برای هر نوع کاربرد و سقف مورد نظر ضخامت مناسب انتخاب می شود.

لازم است بدانید که سقف عرشه فولادی به عنوان یکی از روش های ساخت سقف به صرفه و مقرون به صرفه شناخته می شود. سرعت اجرا و کاهش هزینه از عوامل صنعتی آن محسوب می شود. از آنجایی که روش های سنتی زمان بر و گران هستند، سقف عرشه فولادی به طور کلی جایگزین مناسبی برای سیستم های سنتی در نظر گرفته می شود.

مزایای استفاده از فولاد

استفاده از سقف فولادی مزایای زیادی نسبت به سقف های دیگر دارد که در ادامه به آنها می پردازیم:

امنیت بالا

سبک وزن

زندگی طولانی

حمل آسان

عایق صدا و حرارت

نسوز

اقتصادی باشد

کاهش تعداد کارگران

اجرای سریع، آسان و ساده

برای کاهش وزن سازه و باز کردن خالی

اخرین حرف

عرشه فولادی یک ماده فولادی است که برای ساخت سازه هایی با اسکلت فلزی استفاده می شود. این کفپوش از ورق گالوانیزه ساخته شده است. عرشه فولادی یا عرشه فلزی نامی است که به فرم خاصی از ورق گالوانیزه داده می شود. این محصول در کشور ما به عنوان یک محصول جدید در ایران شناخته می شود اما سابقه طولانی دارد و در خارج از کشور نیز کاربردهای فراوانی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد