اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

سرمایه گذاری در بازار فولاد سود یا زیان مالی؟


سرمایه گذاری در بازار آهن یکی از بهترین راه ها برای حفظ ثروت داخلی است. در ایران سال هاست که تورم بیداد می کند. در این شرایط همه سعی می کنند با تبدیل پول خود به دلار، طلا، خانه، زمین و ... ارزش سرمایه گذاری خود را حفظ کنند. در این میان برخی افراد باهوش نیز بازار فولاد فرفورژه را انتخاب می کنند.

شکی نیست که بازار سنگ آهن بسیار پربار است و باعث افزایش سرمایه و حفظ ثروت می شود. اما سرمایه گذاری در این بازار نیز مانند هر بازار دیگری دارای ریسک و قوانینی است. اگر انسان بدون دانستن و فکر کردن به پرونده لازم در این بازار سرمایه گذاری کند و نباید انجام دهد، نه تنها سود می برد. اما از دست دادن ملک اصلی نیز آسان است.

اگر به سرمایه گذاری در آهن فکر کرده اید، بدون شک ایده خوبی به ذهنتان رسیده است. با این حال توصیه می کنیم عجله نکنید. حتما همه جوانب بازار، ریسک ها، چالش ها و ... را در نظر بگیرید تا به آب نزنید. ما سعی خواهیم کرد هر آنچه را که قبل از سرمایه گذاری در این بازار باید بدانید را مرور کنیم. قبل از اینکه به عملکرد این بازار در سال 1401 نگاه کنیم، با درک بهتری شروع می کنیم.

1401; بهترین فرصت های سرمایه گذاری در بازار فولاد

سال 1401 یکی از سخت ترین سال های مالی بود. به خصوص در نیمه دوم سال جاری افزایش تورم به حدی رسید که بسیاری از تحلیلگران اقتصادی را شگفت زده کرد. در سال جاری نرخ ارز افزایش قابل توجهی داشته است، زیرا این شاخص بر قیمت تمام کالاهای اساسی و مصرفی تأثیر می گذارد، همه بازارهای مالی نوسان دارند. از جمله این بازارها می توان به بازار فولاد اشاره کرد. این بازار به دلایل مختلف بیش از سایر بازارها متاثر از نرخ ارز و دلار است. به محض اینکه دلار روند نزولی یا صعودی را نشان دهد، نرخ تمامی اجزای فلزی نیز تغییر خواهد کرد.

به همین دلیل در نیمه دوم سال 1401 که رشد نرخ دلار و در نتیجه رشد فولاد بسیار بالا بود، فعالان این بخش یکی از بهترین فرصت های سرمایه گذاری را در بازار دریافت کردند. اکثر کسانی که در سال 1401 در این بازار سرمایه گذاری کردند، می توانستند سود زیادی کسب کنند.

مزایای سرمایه گذاری در فولاد را با سایر بازارهای مالی مقایسه کنید

همانطور که گفتیم در سال 1401 همه بازارهای مالی رکوردهای تاریخی را ثبت کردند. در سه ماهه دوم سال، قیمت ها در بازار فلزات نسبت به سال قبل تقریبا دو برابر شد. به عنوان مثال قیمت تیرآهن در اسفند 1401 نسبت به اسفند 1400 حدود 15200 تن افزایش یافته است. افزایش باورنکردنی 93 درصدی. به همین ترتیب، بخش‌های دیگر مانند میلگرد رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کردند. قیمت میلگردهای آرماتور نسبت به پایان سال 1400 حدود 9800 تن افزایش یافت که حدود 55 درصد بود.

از طرفی دیگر محصولات مالی مانند: طلا، مستغلات و خودرو نیز قطعا از قلم نیفتاده اند. سکه و طلا بیشترین بازدهی را دارند. قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی از ابتدا تا پایان سال 1401 تقریباً 142 درصد سود داشته است و پس از آن هر گرم طلا با افزایش 113 درصدی رتبه دوم سودآوری سال گذشته را به خود اختصاص داده است. دلار که عامل اصلی این افزایش قیمت است، از ابتدای سال 1401 تا پایان سال 85 درصد رشد داشت. پس از آن بازار سهام 42 درصد و املاک 37 درصد در ردیف های بعدی بازارهای مالی از نظر سود رشد کردند.

آیا سرمایه گذاری در بازار آهن سود دارد؟

همانطور که آمارهای سال 1401 نشان می دهد، سرمایه گذاری در بازار آهن در مقایسه با بازارهای مالی اصلی بازده قابل توجهی داشته است. البته این سوال در سال های قبل هم تکرار می شد و کارآمدی این بازار به همگان ثابت شد. به عنوان مثال در سال 1400 سودآوری بازار یراق آلات به 23.5 درصد رسید. اگر این بازدهی ها را با سایر بازارها مانند سکه و دلار 1400 مقایسه کنیم، این مشکل برای شما آشکارتر می شود. چرا که امسال سکه تنها 0.4 درصد و دلار 8 درصد افزایش داشته است.

بنابراین از آنجایی که همیشه توصیه می شود دارایی های خود را در یک صندوق سرمایه گذاری نکنید، می توانید با دلار، طلا و ... نیز در این بازار حساب باز کنید. به خصوص که سخت افزار یک محصول مصرفی است و به هر حال مشتریان خود را دارد. این بخش ها به صنعت ساخت و ساز محدود نمی شوند. همچنین در بسیاری از صنایع دیگر مانند خودروسازی، قایق سازی و غیره استفاده می شود. اصولا قبل از ورود به این بازار باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید که در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

مهم ترین نکاتی که در سرمایه گذاری روی اتو باید در نظر گرفت

قیمت تمام شده پروفیل های فولادی بر اساس وزن آن ها محاسبه می شود در نتیجه خریدهای تناژ کوچک نیز نیازمند بودجه بالایی است و ورود به این بازار با سرمایه کم چندان منطقی و کاربردی به نظر نمی رسد.

از سوی دیگر، سرمایه گذاری های بزرگتر در این بازارها با ریسک بالاتری همراه است. چون سود و زیان بیشتر است. به همین دلیل باید همه جوانب را در نظر بگیرید و قبل از اقدام مطمئن ترین قدم را بردارید. در مرحله بعد، مهم ترین عواملی که باید در نظر بگیرید را بررسی می کنیم.

نحوه پیش بینی روند قیمت را بیاموزید

همانطور که می دانید قیمت ها در این بازار هر روز مانند بازار طلا و دلار اعلام می شود. علاوه بر این، قیمت ها به شدت تحت تاثیر نرخ دلار، مسائل سیاسی و اقتصادی کشور و ... است. به همین دلیل دامنه تغییرات قیمت در این بازار بسیار زیاد است. به طوری که بسیاری از افراد بی تجربه نگران این هستند که آیا قیمت تجهیزات قابل پیش بینی است یا خیر. یا می توانید قیمت سایر قطعات فولادی را تخمین بزنید؟

با این حال، پیش بینی روند بازار کار آسانی نیست. به ویژه با در نظر گرفتن شرایط سخت و بحرانی اقتصاد کشور در سال های اخیر که تحت فشار شدید تحریم ها قرار دارد. با این حال، برای یافتن بهترین فرصت سرمایه گذاری در بازار تجهیزات، باید وضعیت بازار را تا حدودی ارزیابی کنید. برای این کار باید با مهم ترین عوامل موثر بر قیمت این سگمنت ها آشنا شوید.

عوامل موثر بر قیمت تمام شده بخش های فولادی را بشناسید.

هنگام تعیین مقدار روزانه ذرات فلز، عوامل مختلفی در نظر گرفته می شود. برخی از این عوامل تأثیر عمده ای دارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به طور غیر مستقیم روند قیمت گذاری را تغییر دهند. برای سرمایه گذاری روی فلز، طبیعی است که باید به تمام این موارد رسیدگی کنید که در زیر به مهمترین آنها اشاره می شود.

نرخ مبادله ای: قیمت دلار رابطه مستقیمی با نرخ ارز دارد. کوچکترین نوسان در نرخ ارز می تواند باعث آشفتگی این بازار شود. زیرا هر دو بازار مهم اقتصادی هستند. از طرفی این مناطق یکی از اصلی ترین محصولات وارداتی و صادراتی به شمار می روند. این امر بازار را نسبت به نوسانات نرخ ارز حساس تر می کند.

قیمت طلا: پروفیل های فولادی نیز مانند طلا از فلزات گرانبها محسوب می شوند. در نتیجه طبیعی است که قیمت جهانی یا داخلی سکه و طلا با نرخ ارز آن دوره ها نسبت مستقیم دارد.

شاخص های جهانی: برای سرمایه گذاری مطمئن، باید بازار جهانی را نیز رصد کنید. شاخص جهانی فولاد اغلب با قیمت صادرات کشورهای عمده تامین کننده مانند چین تعیین می شود. بنابراین کوچکترین رویدادهای سیاسی، اقتصادی یا غیره در این کشورها می تواند قیمت جهانی را به شدت تغییر دهد. از سوی دیگر حجم تقاضا و عرضه جهانی نیز می تواند این شاخص را تغییر دهد.

جالب اینجاست که شاخص داخلی ایران به عنوان یکی از صادرکنندگان پروفیل فولادی می تواند بر قیمت جهانی فولاد تاثیرگذار باشد. اما این رابطه دو طرفه است. این بدان معناست که نرخ داخلی تحت تأثیر نرخ جهانی است. زیرا برخی از مواد اولیه و نیازهای داخلی کشور نیز از طریق واردات از این مناطق تامین می شود.

رویدادهای اقتصادی و سیاسی روز

تحولات سیاسی یا اقتصادی در هر نقطه از جهان می تواند به طور غیر مستقیم بر قیمت های بازار آهن تاثیر بگذارد. به خصوص اگر ایران یا کشورهای تامین کننده در این امور مشارکت داشته باشند، این تاثیر بیشتر نمایان می شود. بنابراین برای کار و سرمایه گذاری در بازار آهن باید از اخبار داخلی و خارجی مطلع باشید. به خصوص اگر کوچکترین نشانه ای از اختلاف ایران با کشورهای دیگر دیده می شود، بیشتر توجه کنید.

عرضه و تقاضا

یکی از عوامل اصلی تغییر قیمت هر کالایی، عرضه و تقاضا است این عامل بر قیمت تمام شده محصولات فولادی نیز تأثیر می گذارد این در حالی است که فعالیت در این بازار در مقایسه با بازار طلا و دلار مستلزم سرمایه گذاری بیشتر است، بنابراین به ندرت شاهد افزایش ناگهانی تقاضا هستیم. با این حال، برای شناسایی بهترین فرصت های سرمایه گذاری در بازار آهن، باید عرضه و تقاضا را نیز پیش بینی کنید

برای مثال باید بدانید که در فصل سرد سال معمولا شاهد یک بازار رکورد هستیم. بنابراین خرید در نیمه دوم سال و فروش در نیمه اول با ریسک کمتری به نظر می رسد. البته ناگفته نماند که شرایط اقتصادی کشور گاهی این قانون را زیر پا می گذارد. همانطور که در نیمه دوم 1401 م.

سرمایه گذاری بلند مدت یا کوتاه مدت؟

سرمایه گذاری در آهن در کوتاه مدت و بلند مدت امکان پذیر است. هر کدام از این نوع سرمایه گذاری ها مزایا و معایب خود را دارند. در ادامه به بررسی مختصر هر دو روش می پردازیم.

سرمایه گذاری بلند مدت در بازار فلزات

تجربه نشان می دهد که قیمت فولاد در ایران به طور کلی با گذشت زمان افزایش می یابد. بنابراین، یک سرمایه گذاری بلند مدت قطعا نتیجه خواهد داد. پس می توان نتیجه گرفت که در این نوع سرمایه گذاری ریسک کمتری می کنید. با این حال، احتمالاً برای رسیدن به سود مورد نظر باید مدت زیادی صبر کنید. از طرفی برای اینکه ملک شما در این مدت ارزش خود را از دست ندهد باید سرمایه اولیه را برای آن اختصاص دهید. علاوه بر این باید هزینه نگهداری انبارها را در این زمان در نظر بگیرید.

به یاد داشته باشید که به طور کلی این بازار در مقایسه با سایر بازارهای مالی مانند: طلا، دلار و املاک پتانسیل سرمایه گذاری بلندمدت ندارد. به ویژه مقاطع فولادی بسیار حساس هستند. باید بدانید که اگر این قطعات در شرایط مناسب نگهداری نشوند خیلی زود زنگ زده و کیفیت خود را از دست می دهند. بدون شک این کاهش کیفیت بر قیمت آنها در زمان فروش تاثیر منفی می گذارد.

سرمایه گذاری کوتاه مدت

برای سرمایه گذاری کوتاه مدت روی آهن باید در نظر داشت که نوسانات این بازار بسیار بالاست. اگر بتوانید روند قیمت بازار را به درستی پیش‌بینی کنید، می‌توانید در مدت زمان کوتاهی با خرید و فروش بخش‌ها به سودهای کلانی دست پیدا کنید. برای شروع نیازی به سرمایه گذاری به اندازه روش قبلی ندارید. از طرفی در مدت زمان کوتاهی به سود مورد نظر خواهید رسید.

با این حال، باید بدانید که در کوتاه مدت، احتمال کاهش قیمت ها به همان اندازه که افزایش می یابد، وجود دارد. پس باید ریسک بالای آن را بپذیرید. بهترین کار این است که چنین سرمایه گذاری هایی را بدون تجربه یا دانش کافی از بازارهای مالی، اقتصاد و حتی سیاست انجام ندهید.

مفیدترین قطعات را انتخاب کنید

پروفیل‌های فولادی مختلف بسیار بزرگ هستند: از ورق‌ها، تیرها گرفته تا پروفیل‌ها، لوله‌ها و غیره. با این حال، بهتر است بر روی بخش های پربازده تمرکز کنید. در ادامه به ارائه سودآورترین دوره های سرمایه گذاری می پردازیم.

تقویت؛ بهترین زمان برای سرمایه گذاری در بازار تجهیزات

حتما می دانید که این قطعه یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی است. ردپایی از این سهام را می توانید در بسیاری از پروژه های عمرانی و شهری بیابید. علاوه بر این، این قطعه در صنایع دیگری مانند خودروسازی، ساخت تجهیزات مختلف، ماشین آلات صنعتی و ... نیز کاربرد دارد. یکی از دلایل بهره وری این بخش، مصرف و تقاضای بالا است. علاوه بر این، صادرات در این سطح تقریباً همیشه امکان داشتن یک بازار غنی را فراهم می کند.

از سوی دیگر، قیمت این بخش تا حدودی توسط دولت عرضه کننده این بخش در بورس کنترل شده است. در نتیجه سرمایه گذاری در آن با ریسک کمتری همراه خواهد بود. البته فراموش نکنید که قبل از سرمایه گذاری، قیمت قاب را با استفاده از یک مرجع قابل اعتماد برای یک دوره چند ماهه نظارت کنید. در این صورت می توانید با پیش بینی روند بازار بهترین فرصت سرمایه گذاری را در بازار آهن پیدا کنید.

حامل؛ یک دوره سرمایه گذاری خوب دیگر

این بخش یکی از پرمصرف ترین مصالح ساختمانی است و یک گزینه ایده آل برای سرمایه گذاری محسوب می شود. این بخش فولادی در انواع و اندازه های مختلف موجود است. توصیه می کنیم با اندازه ها و انواع رایج استفاده کنید. در ایران تیرآهن های نوع IPE در سایزهای 12 تا 20 در صنعت ساختمان کاربرد فراوانی دارند. برای اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله مطمئن ترین راه برای برآورد هزینه تیرآهن و قطعات فولادی خواهد بود.!!

بهترین روش های خرید را برای سرمایه گذاری در بازار آهن انتخاب کنید

تجهیزات در مراکز مختلف به فروش می رسد. از کارخانه ها تا مراکز خرید. در عین حال کارخانه ها این قطعات را با قیمت پایین به فروش می رسانند. با این حال عموماً محصولات خود را زیر 22 تن نمی فروشند. از طرفی به دلیل شرایط خاصی که انتخاب کرده اند مستقیما از آنها خرید کنید. کاندیداها و غیره زیاد و مشکلات زیاد است.

پس بهتر است سراغ کسب و کارها یا شرکت ها بروید. برای سرمایه گذاری، خرید از تجار را توصیه می کنیم. زیرا این مراکز معمولاً با کارخانه ها ارتباط مستقیم دارند و قطعات را مستقیماً از این سازندگان تامین می کنند. در نتیجه محصولات را با قیمت مناسب تری در اختیار شما قرار می دهند.

با این حال در انتخاب یک مرکز سرمایه گذاری مطمئن و مطمئن دقت کنید. زیرا کیفیت دوره ها به قدری متفاوت است که خرید دوره بی کیفیت جز ضرر برای شما سودی ندارد. بازرگانی آراد آهن یکی از مراکزی است که با ارائه قیمت های بسیار مناسب، فراهم کردن شرایط نگهداری و ... می تواند شریک مطمئنی برای یافتن سرمایه گذاری سودآور باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با این کسب و کار می توانید به وب سایت این مجموعه www.aradahan.com مراجعه کنید.

آیا می توان به خرید بورس اعتماد کرد؟

گاهی اوقات قطعات با قیمت های بسیار مناسب در بازار عرضه می شوند. اما در شرایط بسیار خاص. به عنوان مثال، قبل از خرید باید کد سهام را دریافت کنید. همچنین خرید فقط از طریق کارگزاری و فرم مزایده امکان پذیر است که شانس موفقیت کمی دارد. مهمتر از همه، شما باید مجوز ساخت پروژه را داشته باشید تا به عنوان خریدار واقعی این کمک مالی دولتی در نظر گرفته شود.

قبل از سرمایه گذاری در تجهیزات، شرایط نقدینگی را در نظر بگیرید

به یاد داشته باشید که فلزات مانند دلار یا طلا نیستند و می توانید سرمایه خود را در هر زمانی برداشت کنید. وقتی بازار در رکود است، پیدا کردن مشتریان خوب آسان نیست. همچنین باید زمانی که قیمت ها بالاست بفروشید تا به سود دلخواه خود برسید. گاهی اوقات ممکن است ایجاد این شرایط زمان بر باشد.

بنابراین توصیه می کنیم تمام دارایی های خود را در این بازار سرمایه گذاری نکنید. مخصوصاً دارایی های بزرگ خود مانند خانه، ماشین و ... را به سخت افزار تبدیل نکنید تا با مشکل مواجه نشوید.

هزینه حمل و نقل و ذخیره سازی را فراموش نکنید

هنگام خرید آهن به صورت عمده باید بدانید که هزینه حمل بار شما افزایش می یابد. به خصوص اگر فاصله مبدا و مقصد زیاد باشد.

علاوه بر این، باید فضای ذخیره سازی مناسبی را برای نگهداری این قطعات در نظر بگیرید. اگر این قطعات با دیوار، کف و ... تماس داشته باشند و یا در انباری مرطوب و بدون تهویه مناسب نگهداری شوند به زودی پوسیده می شوند. این پوسیدگی باعث می شود که دیگر قدرت لازم را نداشته باشند و هیچکس تمایلی به خرید و نابودی آنها نداشته باشد. بنابراین، قبل از استفاده از بازار فلز، حتما این نکات را در نظر بگیرید.

سرمایه گذاری در بازار سخت افزار؛ فرصتی بی نظیر برای سود بیشتر

اهمیت فراوان آهن در صنعت و اقتصاد، مصرف زیاد این قطعات در صنایع مختلف و .... سرمایه گذاری در آهن را به یک فرصت طلایی تبدیل کرده اند. وضعیت این بازار در سال های اخیر به خوبی این را ثابت کرده است. گاهی اوقات سودآوری این بازار از مهم ترین بازارهای مالی مانند: دلار و طلا نیز بیشتر است. البته سرمایه گذاری در این بازار با در نظر گرفتن بایدها و نبایدها سودآور است. به عنوان مثال، شما باید دانش تحلیل بازار و تجربه در پیش بینی قیمت داشته باشید. همچنین سودآورترین بخش ها را بشناسید. شرایط نگهداری بخش ها و ده ها مورد دیگر را که در این مقاله به آنها پرداختیم، در نظر بگیرید.

هیچ تعلل، اقدام احساسی، خرید و فروش در زمان نامناسب، تحویل از مراکز نامعتبر و غیره را به خاطر نداشته باشید. صدمات جبران ناپذیری به شما وارد می کند. توصیه می کنیم برای کاهش ریسک سرمایه گذاری در این بازار از تجربه و دانش متخصصان این حوزه کمک بگیرید. برای مشاوره رایگان با شماره 34055-031 تماس بگیرید.

باربری ایسوزو اصفهان

 

 

باربری ایسوزو اصفهان، یک گزینه مناسب برای حمل و جابجایی بارهای حساس مانند اسباب‌منزل، لوازم بسته‌بندی شده، آهن‌آلات و دستگاه‌های صنعتی است. از کامیونت‌های ایسوزو مسقف یا روباز برای این منظور استفاده می‌شود.

 

ایسوزو یکی از برندهای معروف کامیونت در ایران است و همیشه افراد تمایل داشته‌اند از این وسیله برای حمل بار استفاده کنند. کامیونت‌های ایسوزو به سه نوع مختلف تقسیم می‌شوند: کامیونت ایسوزو مسقف، کامیونت ایسوزو روباز و کامیونت ایسوزو یخچال‌دار. با توجه به نوع بار و شرایط آب و هوایی، می‌توان یکی از این سه نوع کامیونت را انتخاب کرد. برای ارائه خدمات باربری، باربری ایسوزو اصفهان با کلیه خدمات مربوطه و در کمترین زمان ممکن، آماده ارائه خدمات به همشهریان عزیز می‌باشد.


 

کرایه ایسوزو اصفهان

 

ایسوزو باربری اصفهان یکی از ماشین‌های مورد استفاده برای باربری درون شهری اصفهان است. این ماشین از نوع کامیون اسباب‌کشی می‌باشد و شامل کامیون خاور مدل ۸۰۸ و کامیون خاور مدل ۶۰۸ است. طول این کامیون حدود ۵.۵ متر است. ماشین کامیون خاور برای اسباب‌کشی مناسب است و بسیاری از مردم موافق هستند که مراحل و پروسه اسباب‌کشی یا اثاث کشی دلهره‌زا باشد. در واقع، اسباب‌کشی یکی از پنج مرحله پر دلهره در طول زندگی هر فرد به حساب می‌آید. حتی تصور اینکه باید همه لوازم و اموال خود را جعبه‌بندی کرده و به محل جدید منتقل کنید، استرس‌آور است. با استفاده از کامیون اسباب‌کشی ایسوزو، این فرآیند راحت‌تر و کم‌تر دلهره‌آور می‌شود.

 

هزینه کرایه باربری ایسوزو اصفهان و شهرهای مختلف، به مسیر اسباب‌کشی بستگی دارد. به عنوان مثال، کرایه باربری از چهارباغ تا عباس‌آباد ارزان‌تر از کرایه باربری از چهارباغ تا گلپایگان است. بنابراین، مسافت بین مبدأ و مقصد بسیار مهم است و بعد از آن، مقدار بار مورد نیاز برای اسباب‌کشی. این دو عامل تاثیرگذار در تعیین هزینه کرایه باربری ایسوزو در اصفهان هستند.

 

باربری بین شهری با ایسوزو اصفهان

 

باربری بین شهری با استفاده از ایسوزو اصفهان امکان پذیر است. ایسوزو اصفهان یک نوع کامیون است که برای حمل بار و اسباب‌کشی مناسب است. این نوع باربری برای انتقال بار و اسباب‌کشی بین شهرها و مسافت‌های طولانی مناسب است.

 

برای استفاده از باربری با ایسوزو اصفهان بین شهری، می‌توانید با شرکت‌های حمل و نقل بار تماس بگیرید و قراردادی را برای حمل بار و انتقال آن بین شهرها در نظر بگیرید. این شرکت‌ها معمولاً دارای ایسوزو اصفهان یا نوع دیگری از کامیون‌ها هستند و با تجربه و تجهیزات مناسب برای انجام باربری بین شهری خدمات ارائه می‌دهند. همچنین، قبل از انتخاب شرکت باربری، به مواردی مثل قیمت، تجهیزات حمل و نقل، بیمه و قوانین و مقررات شرکت توجه کنید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

بیمه باربری با ایسوزو اصفهان 

 

بیمه و پوشش جامع، امکان حفاظت از بار شما در صورت وقوع هرگونه خسارت یا تصادف را فراهم می‌کند. بیمه نامه سرنوشت تمام انواع خسارات طبیعی و غیر طبیعی را شامل می‌شود که می‌تواند شامل خسارات ناشی از حادثه‌ها، سرقت، آتش سوزی و سایر موارد مشابه باشد.

 

شرکت باربری…….  با داشتن رانندگان با تجربه و امکانات حمل و نقلی مناسب شامل خودروهای ایسوزو، تمامی اسباب کشی در اصفهان را به بهترین نحو انجام می‌دهد. آنها با بهترین قیمت و با ارائه خدمات رضایت‌بخش به مشتریان، تلاش می‌کنند تا اینکه اسباب کشی شما به رشته‌های مقصد به صورت کامل و بی‌نقص انجام شود.

 

 

 

آهنگ جدید مهراد جم به نام «منو نمیشناسه»

متن آهنگ مهراد جم منو نمیشناسه

تو مثل قبلنا نمیشی نه دیگه من پیشت نمیشینم


برای تو خیلیا اومدن من همه رو پیچیدم


منو نمیشناسه نه دیگه


اونیکه یه روز به همه میگفت بال پروازشم


 آهنگ جدید مهراد جم به نام «منو نمیشناسه»

ساخت باغ و ویلا با LSF


در این مقاله سریع ترین راه برای ساخت باغ را به شما نشان می دهیم. یک ایده قدیمی وجود دارد که هنگام ساختن خانه اولین قدم تعویض درب خانه قدیمی است. این مثال ساختن یک باغ را نشان می دهد. شما تازه وارد ساخت و ساز خانه شده اید، اگرچه با مشکلات متعددی که در حین کار به وجود می آیند دست و پنجه نرم می کنید.

یک معمار قدیمی گفت: ساخت ویلای 150 متری بیشتر از ساخت یک خانه سه طبقه 150 متری است، شرایط جوی، آب و هوا، اسکان نیروها، برق، دسترسی سریع به مصالح و ابزار در محل، سرویس دهی به مهندسان و پیمانکاران، ارائه تسهیلات برای کارکنان و کارگران، شرایط سخت کاری در مناطق جوی و ... تاثیر بسزایی در قیمت نهایی دارد و همچنین ساخت یک ویلا به سبک سنتی حدود دو تا سه سال زمان نیاز دارد. به این صورت که لازم به ذکر است ساخت ویلا با LSF و مدرن حدود دو تا سه ماه زمان می برد که زمان بر است و بعد از آن می توانید از ویلای خود استفاده کنید. در مراحل ساخت ویلا با LSF از محل بازدید، نقشه کشی، ساخت دستگاه سازه و اسکلت ویلا در مدت هفت روز اجرا می شود. پس از آن، نجاری، روکش کاری و تاسیسات و همچنین ساخت فضا در مدت دو ماه با ساخت و ساز مدرن امکان پذیر است.

مزایای ساخت ویلا با lsf

مقاوم در برابر زلزله تا هشت ریشتر

سرعت ساخت بالا و بازگشت سریع سرمایه اولیه

بدون دخالت و خطای انسانی

عایق صدا و حرارت

مطابق با اصول اولیه ساخت و ساز پایدار

افزایش عمر مفید ساختمان

توانایی پردازش مواد

مراحل طراحی ویلا چوبی  LSF karo:


قبل از هر اقدامی مصوبه شورا طبق قاعده 50 درصد تراکم ساختمانی ویلایی در محدوده شهری و 30 درصد تراکم ساختمانی کل مساحت زمین در حومه الزامی است. سپس پلان ویلا توسط معماران و سلیقه مشتری ایجاد می شود

در ادامه ساختار ویلا زیر نظر مهندسین نرم افزار طراحی می شود که باید به تایید شرکت سیستم طراحی برسد.

سپس فونداسیون به صورت نواری (که بعد از تمام طول جزء نصب بتن ریزی می شود) و تکی (که فقط در ناحیه باربر بتن ریزی می شود) اجرا می شود. این حدود ده روز طول خواهد کشید.

در فاز دوم سازه ها به صورت بسته بندی به محل ساخت ارسال می شوند و مهندسان و ناظران با مراجعه به نقشه سازه اسکلت را اجرا می کنند. این کار تقریبا طول می کشد. 7 تا 10 روز.

مرحله سوم نصب عایق صوتی و حرارتی و به دست آوردن ساختمانی با عایق حرارتی و عایق صوتی است که مشکل تمام سازه های سنتی و قدیمی است که تنها دو روز طول می کشد.

فاز چهارم اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی است که شامل سیم کشی، نصب دوربین، دزدگیر، آب، فاضلاب و تلفن می باشد.

مرحله پنجم: استفاده از پوشش‌ها و سقف‌های داخلی و خارجی در سازه‌های LSF محدودیتی برای چسبندگی داخلی و خارجی ندارد و برای اطمینان بیشتر می‌توان نما را از مواد اولیه ساخت.از سنگ، آجر، چوب و غیره.

از کوناف ویارابیس برای پوشش داخلی نیز استفاده می شود، بتن زیر سقف و پوشش ایزوگام یا سفالی، اجزای داخلی و خارجی و سقف حدود بیست روز تخمین زده می شود.

مرحله ششم: نصب کف سنگ یا سرامیک که بنا به سلیقه مشتری انجام می شود.

مرحله هفتم: نصب درب و پنجره

مرحله هشتم بازسازی ویلا: تهیه روشنایی و نصب کابینت، هر یک از مراحل ذکر شده با طراحان حرفه ای و با نظر کارفرما قابل انجام است. تکمیل این مراحل تقریباً 14 روز طول می کشد.

مرحله آخر: محوطه سازی، پس از طراحی پروژه از روز شروع و اتمام کار به میدان سبز خواهیم رفت.

طراحی سالن اجتماعات و طراحی سالن اجتماعات


با توسعه فرهنگ و دانش جامعه بشری شکل می گیرد که عمدتاً به تعامل اعضای آن مربوط می شود. بشریت از قدیم الایام تا کنون برای پیشبرد اهداف خود از شوراها و مجالس مختلفی بهره برده است. از مجامع برای ارائه و تبادل نظر، تصمیم گیری، سخنرانی، نمایشگاه های هنری، مراسم، برنامه ها و غیره استفاده می شود. این کار به تدریج انجام شد، تصمیم بر این شد که بهتر است یک مکان ویژه و مجهز برای دور هم جمع شدن ایجاد شود. این مکان را می‌توان نمونه‌ای از یک آمفی‌تئاتر (اتدیتوریوم) قدیمی در کل دنیا دانست. فضاهایی که امروزه به عنوان مکان ملاقات، سینما، کنسرت و کنفرانس می شناسیم همگی اشکال مدرن گردهمایی های سنتی هستند. در این مقاله در مورد طراحی داخلی سالن کنفرانس، سالن کنفرانس، آمفی تئاتر، سینما، کنسرت و مراحل و روش های مهم برنامه ریزی آن از نظر اثربخشی بحث خواهیم کرد.

امروزه فضاهای همایش و کنفرانس از حالت سنتی به طراحی مدرن و کارآمد تبدیل شده اند. در طراحی یک سالن جدید علاوه بر مسائل زیبایی شناختی، مسائل فنی، استانداردها و مقررات زیادی وجود دارد. مواردی که همه زمینه ها را پوشش می دهد، مانند: سیستم های صوتی، برای ضبط و پخش تصاویر، نورپردازی، تاسیسات مکانیکی و الکتریکی، قدمت، مبلمان و چیدمان آن، پوشش دیوارها و کف، هارمونی رنگ و مسائل آکوستیک. تنها با توجه به موارد فوق در طراحی و اجرای فضا می توان به مزایای مطلوب اتاقی که زیبا به نظر می رسد و میزبان جلسات و مجالس با کیفیتی است، دست یافت.

سالن در دوران مدرن

طراحی پارچه آمفی تئاتر معاصر

تاثیر کاربر در طراحی سالن کنفرانس، کنسرت، سینما، کنفرانس و ...:

همانطور که در قسمت بالا ذکر شد، طراحی سالن شامل موارد زیادی است. اما مهم ترین سوالی که در طراحی این سالن ها تاثیرگذار است، عملکرد مورد انتظار از محوطه است. اولین قدم در طراحی سالن، تعیین نوع اجرا و برنامه ای است که باید اجرا شود و مخاطب چگونه اجرا و جلسه را تجربه خواهد کرد:

تئاترها و نمایش های هنری در فضایی که حس صمیمیت و صمیمیت ایجاد می کند، موفق ترند. از این رو سالن های ویژه این رویدادها به گونه ای طراحی شده است که مخاطب نزدیک به سن باشد.

نمایش‌ها و کنسرت‌های موسیقی در سالن‌هایی که حجیم هستند و اجازه می‌دهند صدا فضا را پر کند و مردم را احاطه کند، موفقیت‌آمیزتر خواهد بود. این به مخاطب این امکان را می دهد که بیشترین بهره را از اجرا ببرد.

اتاق های جلسه معمولی و معمولا چند منظوره هستند. بنابراین طراحی سالن آمفی تئاتر به گونه ای است که می تواند برای کاربری های مختلف مناسب باشد.

اتاق های کنفرانس و جلسات معمولاً برای جلسات تصمیم گیری و تبادل نظر در نظر گرفته شده است. این سالن نسبت به موارد فوق ظرفیت کمتری دارد اما مکانی برای افراد رده بالا و مدیران مجتمع می باشد.

فضاهای مختلف سالن کنفرانس، کنسرت، سینما و غیره:

1- محوطه اصلی سالن: مهم ترین قسمت سالن، محوطه ای است که برنامه ها، سخنرانی ها و حضور مهمانان در آن برگزار می شود. اندازه، ظرفیت و شکل آن به ساختار ساختمان، کاربری سالن، ویژگی های سنی و ملاحظات سمعی و بصری بستگی دارد.

2. اتاق فرمان (کنترل): این بخش برای راه اندازی و راه اندازی تجهیزات کنترل سیستم صوتی، ضبط و پخش تصاویر و روشنایی استفاده می شود. اتاق تیم معمولاً در پشت سالن و در ارتفاعی قرار دارد که بر سالن غالب است.

3- سرسرا (اتاق انتظار): عموماً پشت درهای سالن، قبل از شروع برنامه، مخاطبان سالن انتظار دارند. این فضا باید افراد نشسته حداقل در لابی را در خود جای دهد. کافه ها و مغازه ها گاهی در این فضا در نظر گرفته می شوند.

4- اتاق گریم و رختکن: این فضا معمولاً در طراحی سالن های تئاتر و سالن های کنسرت گنجانده می شود. برای آرایش و تعویض لباس بازیگران، خواننده ها و مجریان استفاده می شود.

5- راهروهای ورودی و خروجی: راهروها وظیفه راهنمایی عموم در هنگام ورود و خروج را بر عهده دارند. طراحی باید به گونه ای باشد که افراد بتوانند به راحتی بدون شلوغی وارد و خارج شوند. حتی در صورت امکان بهتر است مکان های ورودی و خروجی متفاوتی داشته باشید که تعداد آنها متناسب با ظرفیت سالن باشد.

1234567 قسمت های مختلف فضا در طراحی سالن کنفرانس و طراحی اتاق کنفرانس

6- قسمت استراحت: این قسمت معمولاً در طراحی سالن همایش تعبیه می شود که افراد می خواهند بین اجراها یا سخنرانی ها در آنجا استراحت یا استراحت کنند.


7- توالت: تعداد کافی سرویس بهداشتی برای مکان هایی که جمعیت زیادی برای مدت طولانی حضور دارند لازم است. توالت ها عموماً از اتاق انتظار قابل دسترسی هستند. سرویس بهداشتی گروه صحنه جدا از توالت برای تماشاگران است و در پشت صحنه قرار دارد.

مراحل طراحی اتاق جلسه و نکات کلیدی:

طراحی اتاق های جلسات فرآیند پیچیده ای است که به تجربه بالا و دانش علمی کاربردی نیاز دارد. با تمام قسمت های مختلف سالن کنفرانس، کنسرت ها، تئاترها و ... که همانطور که قبلا ذکر شد مهم ترین قسمت آن مرکز آن است. طراحی قسمت اصلی سالن دارای مراحل و ملاحظات خاصی است که در ادامه به آن می پردازیم:

مشاوره فاز اول طراحی سالن کنفرانس، تئاتر و کنفرانس:

اولین قدم در طراحی اتاق کنفرانس مشاوره با کارفرما می باشد. در این مرحله طی جلسات مشاوره، کاربر، گزینه ها، گزینه ها و انتظارات کارفرما تعریف می شود. این جلسات مشاوره معمولاً با بازدید کارشناسان از محل پروژه برای مستندسازی وضعیت موجود همراه است.

به طور معمول، این جلسات مشاوره با بازدید از محل پروژه توسط کارشناسان برای مستندسازی وضعیت موجود همراه است. در مرحله اولیه، کارشناسان ارزیابی های اولیه را در زمینه های برق و معماری انجام می دهند این ارقام باید در قالب طرح پیشنهادی به کارفرما ارائه شود طرحی که شامل اطلاعات فنی، هزینه و تجهیزات و مواد مورد نیاز برای کار است طرح پیشنهادی مبنایی برای جلسات بعدی برای نهایی کردن برنامه ها و توسعه طراحی مرکز همایش است.