اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

برگزاری دوره آموزش پاکسازی پوست در سایت فاطمه حبشی به آدرس https://fatemehhabashi.com

پاکسازی پوست توسط فاطمه حبشی در وب سایت fatemehhabashi.com روزانه که بسته به پوست فرد می تواند در پوست های چرب ۲ بار در روز صبح و شب و در پوست های خشک و مختلط یکبار شب به شب انجام شود. پس از پیلینگ، به مدت هفت تا ده روز از پمادهایی جهت نرم نگه داشتن پوست استفاده می شود. برای کاهش طول درمان و تسریع در روند بهبود نیز ممکن است پزشک شما استفاده از کرم رتینوئید را در لایه برداری های سطحی تا متوسط، توصیه نماید. طبق دستور تهیه گفته شده در سایت stylecraze در یک کاسه کوچک، ۲ قاشق خاک رس آرایشی، ۲ قاشق پوره گوجهفرنگی و ۱ قاشق چایخوری ماست تازه را باهم مخلوط کنید. همچنین ماساژ پوست با روغن های گفته شده باعث خواهد شد مقداری از روغن در پوست شما نفوذ کرده و از خشکی پوست شما بکاهد. این محصول می تواند به کاهش خشکی کمک کند و پوست را مرطوب نگه دارد. بنابراین دستگاه در هر موقعیتی پس از یک دقیقه به صورت خودکار خاموش می شود. ماسک را روی صورت گذاشته و بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند و خشک شود. ماسک زغال بهترین محصول برای پاکسازی و لکه برداری پوست صورت و همچنین از بین بردن جوش های سر سیاه صورت می باشد.

در افرادی که مشکلات خاص مانند جوش یا لک یا تیرگی پوست دارند پاکسازی با مواد خاص ممکن است در چندین جلسه تکرار شود. هرشب پیش از خواب پوست را پاکسازی کنید. در این قسمت از سلامت پوست و موی نمناک به تمامی این سوالات پاسخ داده خواهد شد. فیشیال یکی از بهترین و البته ساده ترین درمانهایی است که با انجام آن میتوانید یک هفته پر از استرس را پشت سر گذاشته تا اثری از آن در چهره خود باقی نگذارید. پوست خشک: هیچگونه اثری از چربی روی دستمال نیست و پوست نیز به صورت پوسته پوسته به نظر میرسد و یا حس میکنید پوستتان کشیده شده است. این بهترین قسمت است زیرا پوست را آرام کرده و تغذیه رسانی می کند. خاصیت این بخار نرم سازی و ایجاد شادابی در پوست می شود فلذا برداشت جوش و عوامل مسدود کننده منافذ پوستی را امکان پذیرتر می کند. یا در جوش صورت، چنانچه درمان موفق دارویی انجام شده میتوان برای تخلیه کومدونهای یا کیستهای کوچک زیر پوستی و کاهش عمق جوشگاهها از میکرو بهره گرفت.

دوره آموزش پاکسازی پوست

برای اینکه یک پوست شاداب و سرحال داشته باشید و در عین حال با کنترل چربی پوست احتمال بروز آکنه و جوش را کمتر کنید باید چند مرحله مهم مراقبت و پاکسازی روزانه را انجام دهید. پوست های چرب معمولا خیلی جوش می زنند و باید در شستشو و مراقبت از آن بسیار احتیاط کرد. بهترین برس پاکسازی صورت اتود هاوس با ظاهر بسیار جذاب و اندازه کوچک خود استفاده از آن را راحت و جذاب کرده و ابر قابل تعویض آن خیال شما را بابت رعایت امور بهداشتی راحت میکند. ممکن است از لایهبرداری عمیق برای پوستهای تیره تر استفاده نشود چون باعث چروک شدن پوست میشود. بعد از لایه برداری و اسکراب برای تغذیه کردن پوست و آبرسانی عمیق و ویتامینه کردن پوست می توان از یک ماسک صورت استفاده کرد. پاکسازی ماهیانه شامل پاکسازی عمیقی، لایه برداری عمقی و آبرسانی عمیق پوست می باشد. در ادامه انواع پاکسازی پوست صورت و مراحل و فواید آن معرفی میگردد. نکته مهم دیگر مراحل انجام پاکسازی می باشد. جای جوش هم یکی دیگر از مواردی می باشد که برای بسیاری از افراد اهمیت دارد و آنها میتوانند با روشهای متنوع پاکسازی صورت به خوبی این جوش ها را از بین ببرند.

فرضاً اگر کسی پوست چرب و جوش داری دارد و به اشتباه از مواد پاک کننده روغنی و چرب استفاده کند و یا ژل شستشو یا صابون صورت او به اشتباه برای پوست خشک باشد، فرد دچار عارضه شده و پوستش چرب تر و در نتیجه جوش دار تر می شود. پوست خشک به چند صورت با جوش و آکنه درگیر میشود. فاصله زمانی تعیین شده بین لایه برداری پوست صورت به نوع پوست شما بستگی دارد. بر اساس نوع پوست از لوسیون یا کرم استفاده کنید. برای پاکسازی روزانه مواد لازم بسته به نوع پوست می توان از شیر پاک کن محلول های با پایه آب (تونر) و شوینده های غیر صابونی مانند ژل های شستشو و پن های شستشو استفاده کرد. این ژل حاوی آلفا هیدروکسی اسید ۵٪، سالیسیلیک اسید ۱٪ و دکسپنتول (پرو ویتامین B5) می باشد که با عملکرد پاک کنندگی فوق العاده ای که دارد باعث از بین رفتن سلولهای مرده پوست می گردد و پوست را از هر گونه چربی، مواد آرایشی و گرد و غبار پاکسازی می کند و شفافیت پوستتان را به شما هدیه می کند. ژل بدون چسبندگی یا کرم برای پوست ترکیبی و چرب گزینه خوبی است.

منبع: https://fatemehhabashi.com/skin-cleaning/

سلبریتی‌ها از کجا می‌آیند؟

سلبریتی‌ها مدام در حال نقشه کشیدن و سناریو نویسی برای جذب ما هستند تا ما آن‌ها را انسانی برتر، خاص و متفاوت ببینیم.

اکثر ما در کتب تاریخی خوانده‌ایم که در سده‌های پیش و زمان‌های خیلی دور بخش قابل توجهی از مردم بت پرست بودند و بت‌هایی که خودشان از سنگ و چوب می‌ساختند را پرستش می‌کردند.

اگرچه امروزه مردمان آن عصر را جاهل و آن عصر را عصر جاهلیت می‌نامیم و‌لی باید گفت که اکنون ما هم در عصر حاضر یعنی عصر علم و سواد و آگاهی و منطق به نحو دیگری گرفتار همان بت پرستی شده‌ایم و شاید هم بدتر از جاهلیت!

یکی از بت‌های عصر ما سلبریتی‌ها هستند، انسان‌هایی کاملا معمولی که توسط خود ما به شهرت رسیده‌اند و ما در مورد آن‌ها افسانه‌ها ساخته‌ایم و آن‌ها را سوار خود کرده و برای آن‌ها جایگاهی نظیر بتان عصر جاهلیت در نظر گرفته‌ایم. از آن‌ها الگو‌هایی بی بدیل ساخته‌ایم و مدام سعی می‌کنیم شبیه آن‌ها باشیم. اما این بتان عصر ما هیچ دردی از ما دعوا نمی‌کنند و از لایک و فالوو ما پول پارو می‌کنند.


اگر قصه ابراهیم پیامبر را خوانده یا شنیده باشید می‌دانید که وقتی ابراهیم با تبر بت‌های بتخانه را شکست بت بزرگ را سالم نگه داشته و وقتی از او پرسیدند چه کسی خدایان ما را به این روز انداخته است او گفت کار این بت بزرگ بوده و بت پرستان گفتند او که توان انجام حرکتی ندارد پس ابراهیم گفت چگونه بتی را پرستش می‌کنید که خود می‌دانید نه سخن می‌گوید و نه حرکتی می‌کند؟! حال باید از خودمان بپرسیم چگونه سلبریتی‌هایی را پرستش می‌کنیم که ساخته خود ما هستند و در مشکلات هیچ کمکی به ما نمی‌کنند.

ما شیفته جذابیت تصویری میشویم که سلبریتی‌ها به کمک رسانه‌های متعدد و به ویژه رسانه‌های اجتماعی از خودشان نشان می‌دهند و این تصویر هرگز خود واقعی آن‌ها نیست بلکه تصویری است تصنعی برای فریب ما، برای جذب ما. در واقع سلبریتی‌ها مدام در حال نقشه کشیدن و سناریو نویسی برای جذب ما هستند تا ما آن‌ها را انسانی برتر، خاص و متفاوت ببینیم.

تاکنون کدام سلبریتی مسئولیت و عواقب توصیه‌ها و رهنمود‌های خود را پذیرفته است؟ در عصر فلسفه و منطق چگونه می‌پذیریم که سلبریتی‌ها در مورد همه مسائل اظهار نظر کنند و ما هیچ واکنشی منفی نشان نمی‌دهیم؟

سلبریتی‌ها نه تنها متفاوت و برتر نیستند بلکه شاید از ما معمولی‌ها هم ضعیف‌تر باشند چرا که صفاتی، چون غرور و حسادت و طمع و ... که در مذموم و زشت بودن آن‌ها متفق‌القول هستیم بعضاً در این بت‌های مدرن بیشتر است و ما تنها مغلوب قدرت و جذبه رسانه‌ای آن‌ها شده‌ایم و به مرور از آن‌ها بت ساخته‌ایم و هرچه بیشتر پیش می‌رویم شکستن این بت‌ها، بیش از پیش سخت می‌شود، زیرا شکستن آن‌ها تبدیل به شکست خود ما می‌شود.

اما اگر بدانیم که پشت هر لبخند و جیغ و فریاد و ناله آنها، ریال‌ها و دلار‌ها خوابیده؛ هرگز شیفته و شیدای آن‌ها نمی‌شویم و نه تنها از آن‌ها الگو نمی‌سازیم بلکه از دیدن آن‌ها فرار می‌کنیم. در واقع سلبریتی‌ها ساخته خیال‌بافی و جهل ما هستند. ما به واسطه عدم سواد رسانه و فریب رسانه‌ها از بین سلبریتی‌های مختلف بت دلخواه خودمان را انتخاب می‌کنیم. ما لایک و کامنت‌های‌مان داریم هر روز آن‌ها را فربه‌تر و گستاخ‌تر می‌کنیم بدون آنکه متوجه باشیم.

و، اما حال چه باید کرد؟ بنظر باید ورق برگردد و سلبریتی‌ها را در مقام پاسخگویی قرارداد که با این همه توجه رسانه‌ای و امکانات مادی و معنوی که مردم در اختیارشان گذاشته اند برای مردم چه کرده‌اند و چقدر برای مردم هزینه کردند و چقدر کمک حال مردم بوده اند هستند؟ در مجموع ما باید از سلبریتی‌ها پرسش کنیم و مطالبه گر باشیم.

منبع:آنا

انتهای پیام/

رئیس بیمارستان شهید رجایی مطرح کرد؛ تربیت نیمی از فارغ التحصیلان قلب و عروق کشور در بیمارستان شهید رجایی

نوحی گفت: بیمارستان شهید رجایی قطب قلب و عروق ایران است و نیمی فارغ التحصیلان قلب و عروق کشور در این مرکز تربیت می شوند.

 نوحی رئیس بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی در آیین ره پویش سلامت، اظهار کرد: ما در کنار کار درمان برای گذشته و آینده کشور برنامه ریزی می‌کنیم؛ چرا که مرکز قلب شهید رجایی قطب قلب و عروق ایران است.

او ادامه داد: ما فارغ التحصیلان ۱۶ رشته تخصصی، فوق تخصصی و فلوشیپ و ۲ رشته کارشناسی ارشد را برای سراسر کشور تربیت می‌کنیم و ۲۵ استاد، ۴۶ دانشیار و ۶۹ استادیار داریم. نسبت دانشجو (رزیدنت و فلوشیپ) در بیمارستان رجایی ۱.۸ بوده که این عدد در میانگین کشوری ۱۰ است.

نوحی بیان کرد: نیمی از فارغ التحصیلان قلب و عروق کشور در بیمارستان شهید رجایی تربیت شده اند و ما پژوهشکده قلب و عروق با ۶ مرکز تحقیقاتی داریم که ۵۶ طرح تحقیقاتی را در سال گذشته در دست اجرا داشتند.

رئیس بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی اظهار کرد: ما بیوبانک قلب و عروق داریم و اکنون در سال ۹۹، ۶۵۰ تخت مصوب داریم که ۶۰۸ تخت آن فعال بوده و نیمی از تخت‌ها در بخش‌های مراقبت ویژه است.

نوحی با اشاره به کاهش آمار مراجعان اورژانس بیمارستان شهید رجایی به دلیل کرونا در سال ۹۹، گفت: ما تمام اورژانس بیمارستان را تخریب و نوسازی کردیم تا بیمارستان برای شرایط ویژه آماده باشد و اکنون اورژانس بیمارستان در وضعیت ایده آل قرار دارد.

پیوند‌ قلب در سال جاری کاهش پیدا کرده است

رئیس بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی بیان کرد: ۱۳ اتاق عمل داریم و حجیم‌ترین و بزرگترین اتاق عمل دنیا در بیمارستان شهید رجایی قرار دارد. تعداد پیوند‌های قلب امسال کاهش پیدا کرد و به ۲۶ رسید و تاکنون ۷ قلب مصنوعی کار گذشته است که سه مورد آن در هفته قبل بوده است. تا قبل از سال گذشته همه بیماران نیازمند قلب مصنوعی به خارج از کشور اعزام می‌شدند و تقاضا و خواهش ما این است که ارز دولتی به قلب مصنوعی تخصیص پیدا کند وگرنه در این صورت هزینه به بیش از یک میلیارد می‌رسد.

نوحی با اشاره به افتتاح ۱۱ پروژه در مرکز قلب شهید رجایی بیان کرد: توسعه و نوسازی بخش اورژانس، بخش ویژه بزرگسالان، پت اسکن، نوسازی بخش مراقبت ویژه قلبی اورژانس، سی تی اسکن ۳۲، داروخانه و سالن انتظار همراهان بیمار، بخش دندانپزشکی و دندانسازی، پایون دستیاران خانم، بخش مراقبت ویژه قلبی و پنجمین بخش ویژه قلب کودکان پروژه‌هایی است که امروز با اعتبار ۵۲ میلیون تومان افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

مجوز سومین واکسن کرونا در آمریکا صادر شد

مقامات آمریکایی مجوز استفاده اضطراری از واکسن ضدکرونای «جانسون اند جانسون» را صادر کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده از سومین واکسن کرونای موثر (واکسن جانسون اند جانسون) برای درمان کرونا را صادر کرد. واکسیناسیون عمومی با واکسن کرونای «جانسون اند جانسون»، از هفته آینده  شروع خواهد شد.

در سایت آزمایش تخصصی بالینی آمریکا ایمنی این واکسن حدود ۷۲ درصد تعیین شده بود، اما به صورت کلی در تمام سایت‌های آزمایشی، واکسن «جانسون اند جانسون»  ۸۵ درصد در برابر کرونای شدید و ۱۰۰ درصد بر روی بیماران بستری در بیمارستان موثر بود.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که ممکن است برخی افراد به واکسن «جانسون اند جانسون» به علت پایین‌تر بودن درصد اثر به عنوان  واکسن ضعیف و نامعتبر نگاه کنند.

آنتونی فائوچی، رئیس بیماری‌های عفونی در آمریکا در این باره گفت: درگیر بازی عددی نشوید زیرا این، واکسن بسیار خوبی است و آنچه ما نیاز داریم را دارد.

او ادامه داد: به جای تجزیه و تحلیل تفاوت بین ۹۴ و ۷۲، این واقعیت را بپذیرید که اکنون سه واکسن بسیار موثر دارید.

اولین واکسن کرونایی که در آمریکا مجوز استفاده اضطراری را گرفته  واکسن «فایزر»  بود و بعد از آن واکسن شرکت «مدرنا» نیز مجوز استفاده اضطراری را دریافت کرد.

این دو واکسن حدود ۹۴ درصد در برابر ویروس کرونا موثر هستند و واکسن «جانسون اند جانسون» حدود ۲۰ درصد، اثر کمتری نسبت به این دو واکسن دارد.

انفجار در مرکز تست کرونا در آمستردام

پلیس هلند گفت این انفجار زخمی در پی نداشته اما باعث شکسته شدن پنجره‌ها شد.

تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.

هنوز جزئیات بیشتری در این رابطه گزارش نشده است.