اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

دسترسی به پرستاری در منزل


یک پرستار قابل اعتماد و ماهر مانند یک فرشته ناجی است که برای مراقبت از عزیزانمان به کمک ما می آید. اگر به دنبال یک پرستار مناسب و با تجربه برای خود یا عزیزانتان هستید و قصد استخدام پرستار در منزل را دارید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با نکات مهم استخدام پرستار و وظایف آنها آشنا شوید، سپس دعوت کنید. ما به عنوان یک پرستار یا پرستار از شرکت های معتبر.

خدمات مراقبت از بیمار در منزل

اگر می خواهید یک پرستار در منزل برای بیماران خود استخدام کنید، باید وظایف او را بدانید. در ادامه به بررسی وظایف خانه سالمندان در شرکت خدماتی تیک شهر می پردازیم.


مراقبت از بیمار

یکی از مهمترین وظایف پرستار مراقبت از بیمار و برقراری ارتباط خوب و دوستانه با بیمار است. در این حالت، بیمار می تواند آرام شود و با دقت به صحبت های پرستار گوش دهد. همچنین روی خلق و خوی بیمار بسیار تاثیر می گذارد و روند بهبودی را سرعت می بخشد.

مراقبت از وضعیت پزشکی بیمار

پرستاران مسئول به خاطر سپردن مصرف داروها طبق دستور و برنامه پزشک هستند. همچنین پرستار باید به وضعیت بیمار گوش دهد و قند و فشار خون را روزانه یا هفتگی اندازه گیری کند. اگر بیمار آسیب دیده باشد و باند یا زخم داشته باشد، پرستار باید زخم را تعویض و ضد عفونی کند. علاوه بر این، اگر بیمار تزریق را دریافت کند، یک پرستار باید حضور داشته باشد و تزریق را شخصا انجام دهد.

مراقبت از بهداشت بیمار

برخی از بیماران ممکن است به دلیل استخوان های ضعیف یا آسیب دیده یا شرایط دیگر نتوانند به خوبی حمام کنند. در این صورت پرستار وظیفه استحمام و نظافت بیمار را بر عهده دارد. برخی از بیماران نیز به دلیل مشکلات کنترل ادرار نیاز به آرام بخشی دارند که این نیز بر عهده پرستار است.

آشپزی در خانه

تهیه غذا و خرید مایحتاج اولیه بر عهده پرستار منزل می باشد وظیفه پرستار است که برای بیمار غذای سالم و مقوی تهیه کند و از عدم مصرف مواد غذایی مضر برای سلامتی بیمار اطمینان حاصل کند. همچنین میان وعده های سالم برای بیماران تهیه کنید

رسیدگی به امور تربیتی کودک

اگر پرستار کودک را برای مراقبت از کودک خود استخدام می کنید، بهتر است از کودک کوچکتر بخواهید، زیرا وظیفه پرستار کودک علاوه بر بازی با کودک، کمک به کودک در فعالیت های آموزشی مدرسه یا کلاسی است که در آن وجود دارد. او قصد حضور دارد

در جستجوی پرستار خانگی چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

تعدادی ویژگی وجود دارد که باید در هنگام استخدام پرستار در نظر گرفته شود که در زیر به برخی از آنها خواهیم پرداخت:

• برای آوردن پرستار به منزل هماهنگی خاصی نداشته باشید و از شرکت های معتبر بخواهید پرستار بفرستند.

• مطمئن شوید که پرستار تیزبین و باهوش و پاسخگو باشد.

• پرستاران باید سالم و با نشاط باشند و روحیه خوبی داشته باشند تا حال خوب را به بیماران منتقل کنند.

• پرستار باید بتواند با بیمار خود رابطه دوستانه برقرار کند و با اعضای خانواده او با احترام رفتار کند. بنابراین وقتی یک پرستار خانگی را استخدام می کنید، ابتدا بررسی کنید که آیا می توانید با او ارتباط برقرار کنید یا خیر. اگر نمی توانید موافقت کنید، از آنها بخواهید پرستاران را تغییر دهند.

چگونه یک پرستار در خانه پیدا کنیم؟

اول از همه به دنبال شرکت های معتبر با کادری مجرب باشید. برای این کار می توانید از یک دوست یا آشنا بپرسید یا در گوگل جستجو کنید. سپس با این شرکت ها تماس بگیرید و اطلاعات مورد نیاز برای استخدام یک پرستار خانگی مانند هزینه های استخدام، وظایف پرستار، ساعات کاری پرستار و نکات دیگر را دریافت کنید. در این صورت می توانید تصمیم بگیرید و از شرکت بخواهید تا با توجه به نیاز شما پرستار بفرستد.

انواع صرع و علائم و درمانهای آن چیست؟

 

صرع، اختلالی در عملکرد مغز است که منجر به تشنج می‌شود. تشنج، طوفانی از فعالیت الکتریکی غیرطبیعی در مغز است که می‌تواند باعث تغییرات رفتاری، حسی و حرکتی شود. صرع با طیف گسترده‌ای از علائم و انواع مختلف خود را نشان می‌دهد و علل متعددی می‌تواند داشته باشد.

 

 


 

انواع صرع

 

صرع را می‌توان بر اساس نوع تشنج و محل شروع فعالیت الکتریکی غیرطبیعی در مغز به‌دسته‌های مختلفی طبقه‌بندی کرد. برخی از انواع رایج صرع عبارتند از:

·        صرع تونیک-کلونیک: این نوع صرع که به صرع بزرگ نیز معروف است، با از دست دادن ناگهانی هوشیاری، سفت شدن بدن و لرزش شدید عضلات مشخص می‌شود.

·        صرع غایب: در این نوع صرع، فرد برای چند ثانیه یا چند دقیقه به طور ناگهانی هوشیاری خود را از دست می‌دهد و به نظر می‌رسد که "از دنیا رفته است".

·        صرع می‌وکلونیک: این نوع صرع با حرکات ناگهانی و تکان‌های عضلانی در یک یا چند قسمت از بدن مشخص می‌شود.

·        صرع آتونیک: این نوع صرع باعث افت ناگهانی عضلات می‌شود و می‌تواند منجر به زمین خوردن فرد شود.

 

 

علائم صرع

 

علائم صرع به نوع تشنج و محل شروع فعالیت الکتریکی غیرطبیعی در مغز بستگی دارد. برخی از علائم شایع صرع عبارتند از:

·        از دست دادن ناگهانی هوشیاری

·        سفت شدن بدن و لرزش شدید عضلات

·        حرکات ناگهانی و تکان‌های عضلانی

·        گیجی و عدم آگاهی از محیط اطراف

·        اختلالات حسی مانند دیدن نور یا شنیدن صدا‌های عجیب

·        مشکلات رفتاری مانند اضطراب یا ترس

 

 

علل صرع

 

علت صرع در بسیاری از موارد ناشناخته است. با‌این‌حال، برخی از عواملی که می‌توانند خطر ابتلا به صرع را افزایش دهند عبارتند از:

·        سابقه خانوادگی صرع

·        آسیب مغزی

·        سکته مغزی

·        عفونت مغزی

·        تومور مغزی

·        اختلالات رشدی

·        بیماری‌های خودایمنی

 

 

تشخیص صرع

 

تشخیص صرع معمولا بر اساس شرح حال بیمار، معاینه فیزیکی و آزمایشات مختلف انجام می‌شود. برخی از آزمایشاتی که ممکن است برای تشخیص صرع استفاده شوند عبارتند از:

·        نوار مغزی (EEG): این آزمایش فعالیت الکتریکی مغز را ثبت می‌کند و می‌تواند برای تشخیص نوع و محل شروع تشنج مفید باشد.

·        تصویربرداری از مغز: آزمایشاتی مانند MRI یا CT اسکن می‌توانند برای بررسی وجود تومور، سکته مغزی یا سایر ناهنجاری‌های مغزی که ممکن است باعث تشنج شوند، استفاده شوند.

·        آزمایش خون: آزمایش خون می‌تواند برای بررسی عفونت‌ها، اختلالات متابولیک یا سایر شرایطی که ممکن است با صرع مرتبط باشند، انجام شود.

 

 

درمان صرع

 

درمان صرع به نوع و شدت تشنج و همچنین علت زمینه‌ای آن بستگی دارد. در بسیاری از موارد، صرع با دارو قابل کنترل است. دارو‌های مختلفی برای درمان صرع وجود دارد که هر‌کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در برخی موارد، ممکن است برای کنترل تشنج به جراحی مغز نیاز باشد.

 

 

کنترل صرع

 

علاوه بر درمان دارویی، افراد مبتلا به صرع می‌توانند با انجام برخی اقدامات برای کنترل بیماری خود و جلوگیری از تشنج تلاش کنند. این اقدامات عبارتند از:

·        مصرف منظم دارو‌های تجویز شده

·        اجتناب از محرک‌هایی که ممکن است باعث تشنج شوند، مانند الکل، کافئین و برخی از دارو‌ها

·        داشتن خواب کافی

·        مدیریت استرس

·        داشتن رژیم غذایی سالم

·        ورزش منظم

 

سخن پایانی

 

صرع می‌تواند یک بیماری چالش‌برانگیز باشد، اما با تشخیص زودهنگام، درمان مناسب و رعایت نکات پیشگیرانه، اکثر افراد مبتلا به صرع می‌توانند زندگی عادی و پرباری داشته باشند. مهم است که افراد مبتلا به صرع از حمایت و درک اطرافیان خود برخوردار باشند. آگاهی جامعه از صرع و نحوه برخورد با افراد مبتلا به این بیماری نیز می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی آن‌ها کمک کند. در صورتی که به این بیماری، مبتلا هستید باید زیر نظر بهترین متخصص مغز و اعصاب و نورولوژی قرار بگیرید. شما می توانید با مراجعه به وبسایت نورولوژی برتر یک دکتر مغز و اعصاب خوب بیابید.

آشنایی کامل با اجزای یک سیستم کامپیوتری

سیستم کامپیوتری اغلب کاربران تا حدودی با کامپیوتر آشنا هستن و ممکنه برخی توضیحات براشون مقداری ساده باشه. در این مطلب قصد داریم به‌صورت بسیار ساده و ابتدایی تمامی قطعات کامپیوتر رو بررسی کنیم. کامپیوتر مجموعه‌ای از قطعات سخت‌افزاری هست که به‌صورت هماهنگ و متصل ‌به ‌هم واژه‌ای به اسم کامپیوتر رو به وجود میاره. تمامی این قطعات داخل یک باکس (جعبه) قرار داده میشن تا علاوه بر حفظ قطعات از آسیب‌ها، ظاهر زیباتری هم داشته باشه.

آشنایی با کیس:

همون‌طور که بالاتر گفته شد، کیس یک باکس برای حفاظت و کنارهم قرار دادن قطعات کامپیوتری هست که در انواع مختلفی تولید میشه. کیس‌های گیمینگ، کیسهای معمولی، مینی کیس‌ها و… برخی از انواع کیس‌ها هستن که به‌طورکلی در 4 دسته طبقه‌بندی میشن.

کیسهای Full tower :

این دسته از کیس‌ها برای کامپیوترهایی استفاده میشن که قطعات زیادی دارن. برای نمونه، سیستم‌های گیمینگ برای استفاده‌ی هم‌زمان از دو کارت گرافیک و تعداد زیادی رم و هارددیسک، باید از کیس‌های Full tower استفاده کنن. این کیس‌ها حدودا 30 سانتی‌متر عرض و 90 سانتی‌متر ارتفاع دارن و برای سیستم‌های معمولی مناسب نیستن چراکه هزینه‌ی خرید اون‌ها خیلی زیاده.

کیسهای Mid tower :

اگه شما قصد خرید یک کیس حرفه‌ای و کامل رو دارین، کیس‌های Mid tower بهترین گزینه هستن. این کیس‌ها با توجه به‌سادگی و طراحی زیبا، جزو کیس‌های میان‌رده محسوب میشن و جزو پرفروش‌ترین کیس‌ها در سال‌های اخیر هستن. کیس‌های Mid tower دارای 20 سانتی‌متر عرض و 45 سانتی‌متر ارتفاع هستن و فضای یک سیستم کامل رو در اختیار شما قرار میدن.

کیسهای HTPC و SFF:

این دسته از کیس ها نیز بسیار شبیه به کیس‌های Mini Tower هستن. با توجه به‌اندازه‌ی بسیار مناسبی که دارن، نظرات مثبتی رو به خودشون جذب کردن. اغلب کاربران، این مدل از کیس‌ها رو برای ادارات و کارهای روزمره استفاده می‌کنن. این کیس‌ها با توجه به فضای کمی که اشغال می‌کنن، نمیتونن سیستم پرقدرتی رو داخل خودشون جا بدن. درنتیجه اکثر کاربران از این مدل کیس‌ها برای کارهای اداری و وب گردی استفاده می‌کنن.

پورتهای ورودی و خروجی:

تمامی پورت‌های موجود در یک کامپیوتر روی مادربرد قرارگرفتن یا به‌طور غیرمستقیم به مادربرد متصل میشن. پورت‌های اترنت، USB، HDMI، VGA، جک 3.5، پورت LAN و… همگی روی مادربرد قرار دارن. این پورت‌ها به شما امکان میدن وسایل مختلف رو به کامپیوتر متصل کنین.

چیپست:

چیپست ها مهم‌ترین عضو یک مادربرد محسوب میشن و همانند یک پل عمل می‌کنن. این چیپست‌ها در انتخاب مدل پردازنده و پشتیبانی‌های سخت‌افزاری محدودیت ایجاد می‌کنن یعنی سرعت تبادل اطلاعات در مادربرد به چیپست‌های موجود در اون Motherboard بستگی داره. در حال حاضر تقریبا تمامی چیپست‌های مادربردها از خانواده‌ی Intel و AMD هستن که باوجود تفاوت‌های بین این دو هرکدوم در نوع خود، بهترین هستن.

اسلاتهای رم:

اسلات‌های رم (محل قرارگیری رم‌ها روی مادربرد) تحت تاثیر پردازنده‌ی اصلی و چیپست‌های مادربرد هستن. در هر مادربرد تعداد این اسلات‌ها متفاوته. به‌طورکلی تعداد اسلات‌های RAM اهمیت زیادی داره چراکه برخی از افراد قصد ارتقا سیستم دارن و اگه هنگام خرید مادربرد به این نکته توجه نکرده باشن، دچار مشکل میشن.

بایوس:

روی تمامی مادربردها یک تراشه حاوی نرم‌افزار بایوس قرار داره که یک پل ارتباطی بین نرم‌افزار و سخت‌افزار کامپیوتره. این قطعه بسیار اهمیت داره و با توجه به خرید مادربرد ممکنه مقداری تفاوت در این تراشه ایجاد بشه. به‌طور کلی وظیفه‌ی اصلی بایوس در خط اول این پاراگراف برای شما توضیح داده شد.

 

آشنایی با پردازنده (CPU):

CPU یا پردازنده اصلی، مهم‌ترین پردازنده در کل کامپیوتر محسوب میشه. این قطعه رو به‌عنوان مغز سیستم هم می‌شناسن. دلیل این نام‌گذاری تاثیر حیاتی CPU در کامپیوتره. چراکه بدون این قطعه شما هرگز نمی‌تونین یک کامپیوتر رو روشن و هماهنگ‌سازی کنید. در واقع CPU تراشه‌ی متفکر کامپیوتر شما به‌حساب میاد و تمامی دستورات و اطلاعات توسط این قطعه پردازش میشه. بعد از پردازش اطلاعات و فرمان‌های مختلف، با توجه به عملکرد و توانایی‌های CPU مورد نظر، تغییرات و فرایندهای انجام‌شده توسط شما روی کامپیوتر اعمال میشه. کلمه‌ی CPU مخفف عبارت Central Processing Unit و به معنی واحد پردازش مرکزی (پردازنده اصلی) است. این قطعه تقریبا در تمامی گجت‌های هوشمند نظیر تب‌لت، لپ‌تاپ، گوشی همراه، تلویزیون و… وجود داره. در واقع این وسایل بدون وجود CPU کارایی چندانی ندارن. به همین دلیل در خرید این قطعه باید دقت کافی داشته باشیم. شما برای خرید یک پردازنده باید معیارها و عواملی رو در نظر بگیرن. این شاخصه‌ها به‌طور کلی در سه دسته طبقه‌بندی میشن.

در واقع تمام فرایندهایی که در CPU اعمال میشه، توسط هسته‌های تشکیل‌دهنده صورت می‌گیره. هر پردازنده CPU از تعدادی هسته تشکیل‌شده که معمولا (امروزه اکثرا به این شکل عمل می‌کنن) به‌صورت موازی عملکرد خودشون رو پیش می‌برن. امروزه پردازنده‌های زیادی در بازار موجود هستن که از 2، 4، 8 و حتی 16 هسته تشکیل شدن.

با این حال همیشه تعداد هسته‌ی بیشتر به‌معنی قدرتمند بودن اون پردازنده نیست. با بیشتر شدن تعداد هسته در یک CPU قاعدتا سرعت پردازش اطلاعات هم بیشتر میشه اما در برخی سیستم‌ها با توجه به نوع عملکرد (موازی و غیرموازی) این سرعت ممکنه دچار تغییراتی بشه.

حافظه کش :Cache

حافظه کش یکی از رکن‌های تاثیرگذار بر سرعت پردازش اطلاعات در CPU هست. این حافظه به‌عنوان ذخیره‌ساز داده عمل می‌کنه. یعنی اطلاعات و داده‌های ضروری و موردنیاز رو در خودش ذخیره می‌کنه. سپس زمانی که پردازنده قصد داره داده‌ها رو جمع‌آوری کنه، داده‌ها رو در اختیار CPU قرار میده. اگر حافظه کش در پردازنده‌ی شما کم باشه یا به‌طور کامل فرمت شده باشه، CPU برای دریافت داده‌های موردنیاز باید این داده‌ها رو از سایر ذخیره‌سازها نظیر RAM دریافت کنه.

با این فرایند سرعت پردازش اطلاعات و داده‌ها کم میشه. در این مواقع میشه تاثیر حافظه کش رو به خوبی مشاهده کرد. حافظه کش معمولا چند مگابایته و در CPU های مختلف این مقدار کم‌وزیاد میشه. این تفاوت میزان حافظه کش در پردازنده‌های مختلف، یکی از دلایل اصلی تفاوت قیمت CPU هست. هرچه پردازنده حافظه کش بیشتری داشته باشه، قیمت خیلی بیشتری هم داره.

کارت گرافیک:

کارت گرافیک داده‌های مادربرد را پردازش و اطلاعات مناسب برای نمایش را به نمایشگر ارسال می‌کند. این قطعه می‌تواند این کار را با اتصال HDMI ,DisplayPort ,DVI یا VGA انجام دهد. همچنین می‌توان از کارت گرافیک به عنوان کارت ویدئو یا کارت نمایشگر نام برد. این قطعه یکی از اجزای مهم کامپیوتر محسوب می‌شود که تمام بار پردازش ویدئو را از پردازنده اصلی می‌گیرد.

این کار باعث افزایش عملکرد رایانه می‌شود. به دلیل نیازهای پردازشی زیاد در کارت گرافیک گیمینگ، استفاده از فن الزامی است. کارت گرافیک به اسلات PCI Express (Peripheral Component Interconnect Express) روی مادربرد متصل می‌شود. این یک اسلات اتوبوسی انبساطی سریالی است که می‌تواند در دو جهت، پهنای باند بالایی داشته باشد. یک کارت گرافیک دارای GPU (واحد پردازش گرافیک) بوده که این بخش نیازمند خنک کننده است.

هارد دیسک:

هارد دیسک در اکثر رایانه‌ها یافت می‌شود و یکی از مهمترین قطعات کامپیوتر به شمار می‌رود. این قطعه معمولاً یک درایو مکانیکی است که تمام داده‌ها را ذخیره می‌کند. علاوه بر ذخیره داده‌ها، می‌توان از هارد دیسک به‌عنوان درایو بوت برای اجرای سیستم عامل استفاده کرد. سیستم عامل یک برنامه نرم افزاری (مانند ویندوز ساخت مایکروسافت) است که یک کامپیوتر را قابل استفاده می‌کند.

بزرگ‌ترین ضعف درایو مکانیکی، طبیعت شکست پذیر آن است. یک ضربه شدید می‌تواند کل درایو را خراب کند. یک هارد مکانیکی دارای یک یا چند پلاتر است که بین ۵۲۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه می‌چرخند. هدهای خواندن و نوشتن تنها حدود ۰.۰۰۲ اینچ (۵۱ میکرومتر) از پلاتر فاصله دارند. این اعداد به شما ذهنیت خوبی در مورد محدودیت‌های فیزیکی و ماهیت شکننده آن می‌دهد.

کیبورد:

صفحه کلید یا کیبورد یکی از راه‌های ارتباط با رایانه است. با تایپ بر روی صفحه کلید، بخش کوچکی از داده‌ها ارسال می‌شود تا به کامپیوتر بگوید کدام کلید فشرده شده است. رایانه می‌تواند از این اطلاعات به طرق مختلف استفاده کند. به‌عنوان مثال این داده‌ها می‌توانند یک فرمان یا یک کاراکتر که در نوشتن سند متنی استفاده می‌شود، باشند. دو نوع اصلی صفحه کلید وجود دارد: مکانیکی و غشایی. (لوازم جانبی).

 

ماوس ماوس:

به کاربر اجازه می‌دهد تا اشاره‌گر نمایش داده شده بر روی مانیتور را حرکت داده و تعامل بصری بیشتری با کامپیوتر ایجاد شود. این روزها برخی از ماوس‌ها دکمه‌های بیشتری نسبت به سه دکمه معمولی را بر روی خود جای داده‌اند. با این حال، سه دکمه اصلی به کاربر اجازه می‌دهد تا منوها و گزینه‌های اضافی را انتخاب کرده و یا اسکرول کند و به آن‌ها دسترسی داشته باشد. ماوس کامپیوتر می‌تواند سیم دار یا بی سیم باشد. بدیهی است که مورد دوم به باتری نیاز دارد. امروزه ماوس‌های اپتیکال امکان حرکت دقیق و روان را فراهم می‌کنند.

 

منبع: فروشگاه کامپیوتر ماکان پی سی

www.macanpc.com

 

آزمون تافل چیست و هزینه ثبت نام تافل چقدر است؟


آزمون تافل یکی از محبوب ترین آزمون های مهارت زبان انگلیسی است که در بسیاری از دانشگاه های جهان پذیرفته شده است. آزمون تافل به افراد اجازه می دهد تا ثابت کنند که می توانند ایده های خود را آزادانه در آموزش و زندگی روزمره بیان کنند. بنابراین، اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید، احتمالاً در مورد آن شنیده اید. این آزمون به روش های مختلفی از جمله تافل iBT، تافل PBT مبتنی بر کاغذ و نسخه خانگی تافل برگزار می شود که نسخه تافل iBT نسبت به سایر نسخه ها رایج تر است. در این مقاله شما را با این نسخه از آزمون تافل و نحوه شرکت در آن آشنا می کنیم.

آزمون تافل چیست؟

تافل یک آزمون استاندارد است که سطح مهارت انگلیسی شرکت کنندگان را ارزیابی می کند. این آزمون توسط سیستم تست آموزشی (ETS) که یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در دانشگاه پرینستون است، برگزار می شود. اگرچه اکثر شرکت کنندگان در این آزمون قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ها یا کالج های خارج از کشور را دارند، اما هرکسی که بخواهد سطح زبان انگلیسی خود را نشان دهد می تواند ثبت نام کرده و در این آزمون شرکت کند.

تافل کیفیت زبان انگلیسی را در چهار مهارت ریدینگ، صحبت کردن، شنیدن و نوشتن ارزیابی می‌کند و علاوه بر نمرات این مهارت‌ها، نمره کلی را نیز ارائه می‌کند. مدرک تافل توسط کشورهای پیشرو در جهان مانند ایالات متحده، کانادا، انگلستان، استرالیا و آلمان به رسمیت شناخته شده است و در واقع توسط بیش از 1100 دانشگاه معتبر در بیش از 150 کشور جهان به رسمیت شناخته شده است.

ساختار آزمون تافل چگونه است؟

همانطور که در این آزمون توضیح داده شد، چهار مهارت زبان انگلیسی سنجیده می شود. بخش Reading 54 تا 72 دقیقه طول می کشد و شامل 30 تا 40 سوال است. برای تکمیل این بخش، باید چندین مقاله را بخوانید و به سوالات پاسخ دهید. در بخش Listening که 41 تا 57 دقیقه طول می کشد، از شما خواسته می شود به 28 تا 39 سوال در مورد سخنرانی های کوتاه یا بحث های کلاسی که می شنوید پاسخ دهید.

بعد از این دو بخش، یک استراحت 10 دقیقه ای وجود دارد و در بخش اسپیکینگ که 17 دقیقه طول می کشد، باید چهار کار را انجام دهید در این کار باید در مورد یک موضوع آشنا و چیزی که خوانده اید صحبت کنید شنیده شد. در بخش رایتینگ که 50 دقیقه طول می کشد، دو کار به شما داده می شود که شامل خواندن مقاله می شود. گوش دادن به فایل های صوتی و نوشتن پاسخ

نمره آزمون تافل چگونه است؟

شما بلافاصله پس از شرکت در آزمون تافل، نمرات غیررسمی بخش ریدینگ و لیسنینگ را در وب سایت مشاهده خواهید کرد، اما نمرات رسمی تمامی بخش های آزمون و نمره کلی شما حدوداً شش روز پس از شرکت در آن به دست شما می رسد.

همچنین توجه داشته باشید که هیچ نمره خوب یا بدی در آزمون تافل وجود ندارد و فقط باید حداقل نمره ای را که دانشگاه از شما انتظار دارد را کسب کنید. هر قسمت از آزمون از صفر تا 30 نمره و حداکثر نمره کل 120 می باشد. ضمناً مدرک تافل تا دو سال اعتبار دارد.

هزینه آزمون تافل چقدر است؟

اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید، باید بدانید که هزینه ثبت نام از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. هزینه آزمون تافل در ایران 265 دلار است شما می توانید تا ساعت 10 صبح قبل از آزمون چهار دانشگاه را انتخاب کنید تا گزارش نمره را به صورت رایگان برای آنها ارسال کنید، اما پس از آن زمان باید 20 دلار پرداخت کنید. هر مرکز از طرف دیگر، اگر می خواهید دیر ثبت نام کنید، به جای 265 دلار، باید 305 دلار بپردازید.

همچنین اگر بخواهید تاریخ را تغییر دهید یا وسط امتحان باید 60 دلار بپردازید. علاوه بر این، اگر امتیازات خود را به چالش بکشید، برای هر یک از بخش‌های Speaking و Writing، ۸۰ دلار هزینه دریافت مجدد دریافت خواهید کرد. برای انصراف از آزمون تافل تنها چهار روز قبل از برگزاری آزمون، 50 درصد هزینه مسترد می شود. در صورتی که دیر درخواست نکرده باشید، این هزینه مسترد خواهد شد. 
برای شرکت در آزمون GRE هوم ادیشن با ما تماس بگیرید.

چگونه تافل ثبت نام کنیم؟

ثبت نام تافل از طریق سایت ETS امکان پذیر است. اگر می خواهید در این آزمون شرکت کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

به وب سایت ETS مراجعه کنید.

اگر قبلاً یک حساب کاربری دارید، یک حساب جدید ایجاد کنید یا وارد شوید.

اطلاعات درخواستی را با دقت وارد کنید.

پس از انتخاب ثبت نام در آزمون، مکان و زمان خود را مشخص کنید

برای تایید ثبت نام به تافل پرداخت کنید.

چگونه هزینه آزمون تافل را پرداخت کنم؟

یکی از مراحل ثبت نام در آزمون تافل پرداخت هزینه است که با توجه به محدودیت های موجود ممکن است کمی ناخوشایند باشد. اگرچه روش های مختلفی برای پرداخت این هزینه مانند خرید کوپن، خرید با پی پال و ویزا یا مسترکارت وجود دارد، اما تهران پیمنت خدمات پرداخت ارزی را در اختیار شما قرار داده است تا ثبت نام تافل را بدون پرداخت هزینه آسان و سریعتر انجام دهید.

کلریناتور چیست؟


دستگاه کلر یا پک کلرزن دستگاهی است که کلر را به آب یا مایعات دیگر اضافه می کند تا باکتری ها، ویروس ها و میکروب ها را از بین ببرد. بسته بندی کلر را کلریناتور نیز می گویند.

پودر کلر به عنوان یک اکسید کننده قوی عمل می کند و آب را ضد عفونی می کند. کلرزنی و پیش تصفیه آب دریا در سیستم های تصفیه آب شهری به بهبود کیفیت آب برای اهداف مختلف مانند تامین آب آشامیدنی کمک می کند. با استفاده از کلرزن می توانیم آلودگی را از بین ببریم و از بیماری های منتقله از طریق آب جلوگیری کنیم. به کلرساز کلرساز نیز گفته می شود.

استفاده از بسته کلر

پکیج های کلر یا کلریناتورها به عنوان یکی از موثرترین ابزارها برای فرآیندهای تصفیه آب، بهبود کیفیت آب و تضمین ایمنی آب آشامیدنی و بهداشت صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

برخی از مهمترین کاربردهای کیت های تزریق کلر عبارتند از:

تصفیه آب شهری: سیستم های آب و فاضلاب در سیستم های توزیع آب شهری از بسته های کلر برای افزودن کلر به آب استفاده می کنند. این عملکرد باعث کاهش آلودگی میکروبی و افزایش پاکیزگی آب می شود.

تصفیه آب های سطحی، چاه های آب و آب های زیرزمینی: به دلیل نفوذ صنعتی و تخلیه چاه های فاضلاب به منابع آب سطحی مانند رودخانه ها و آب های زیرزمینی، از پک کلرزن برای افزودن کلر به منظور کاهش باکتری ها و میکروب ها استفاده می شود.

صنایع غذایی: در صنایع غذایی از تولید آب آشامیدنی و مایعات بالینی به عنوان ضدعفونی کننده برای اطمینان از کیفیت آب و محصولات استفاده می شود.

استخر، سونا و جکوزی: برای جلوگیری از انتقال بیماری ها، آب استخر باید عاری از باکتری، میکروب و قارچ باشد. یکی از ملزومات استخر، دستگاه کلر است که برای ضدعفونی کردن آب استخر از آن استفاده می کنیم.

تصفیه آب در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی: کلر بسته بندی شده به عنوان یکی از عوامل تصفیه آب در برخی از فرآیندهای تولید نفت و گاز استفاده می شود.

انواع بسته های کلر یا تزریقی کلر آبان شیمی پالایش 


کیت های تزریق کلر با توجه به کاربردها و سیستم های تصفیه آب و فاضلاب در انواع مختلف طراحی و ساخته می شوند. به طور کلی دو نوع کلریناتور وجود دارد:

کلریناتور مایع: کلریناتور مایع دستگاهی است که کلر را به صورت پودر یا مایع به آب یا آب جاری تزریق می کند. کلر مایع به طور گسترده در گندزدایی آب استفاده می شود. از مزایای کلر مایع می توان به سهولت استفاده، کنترل دقیق میزان کلر تزریقی و همچنین نیاز به تجهیزات پیچیده و اپراتور تعیین شده برای تهیه کلر اشاره کرد. کلر مایع در سه نوع اتوماتیک، خطی و دستی تولید می شود.

گاز کلر: تجهیزات کلر یا تزریق گاز کلر یک فرآیند کلرزنی کمکی است که در آن از گاز کلر به عنوان ضدعفونی کننده و برای حذف میکروب ها و باکتری ها از آب استفاده می شود. گاز کلر به صورت مایع در سیلندرها یا مخازن تحت فشار جمع آوری می شود. با افزودن گاز کلر به آب محلولی از اسید کلریدریک (HCl) به دست می آید. کاتالیزور یون کلر آزاد (Cl-) است. هزینه زیاد و خطر کار با گاز کلر از جمله معایب بسته بندی تزریقی کلر است.

اجزای سازنده دستگاه کلورزن

کلرسازها یا کلرسازها و سیستم های تصفیه آب و فاضلاب و تجهیزات تصفیه آب صنعتی از اجزا و تجهیزات مختلفی تشکیل شده اند تا امکان تزریق دقیق و ایمن کلر را فراهم کنند. اجزای اصلی دستگاه کلر:

پمپ پاشش (Dosing Pump): پمپ اسپری یا دوز پمپ یکی از اجزای اصلی در دستگاه کلر می باشد. از این پمپ ها برای انتقال کلر به سیستم های تصفیه آب یا فاضلاب با دقت کافی و در مقادیر مشخص استفاده می شود. معمولاً جنس این پمپ PVDF می باشد.

مخزن کلر: مخزنی به نام مخزن کلر در کلریناتور برای ذخیره کلر به صورت مایع یا محلول اسید کلریدریک تعبیه می شود. این مخزن معمولاً دارای سطح شیشه ای یا شفاف است، به طوری که میزان کلر باقی مانده در آن به راحتی قابل مشاهده و شناسایی است. برخی از کلریناتورها دارای دو مخزن هستند که یکی محل تزریق کلر و دیگری برای ساخت محلول کلر استفاده می شود.

کنترلر یا سیستم کنترل کلر (کنترل کننده): سیستم کنترل یا کنترل کننده برای کنترل و کنترل مقدار کلر ورودی و کنترل واحد کلرزنی استفاده می شود. کنترلر هم ساده و هم هوشمند است و به صورت خودکار تولید می شود.

شاسی کلورزن: تجهیزات و لوازم جانبی کلورزن بر روی شاسی کلورزن نصب شده است. با توجه به ماهیت خورنده کلر، توصیه می شود شاسی کلریناتور از فولاد ضد زنگ یا فولاد ضد زنگ باشد.

سنسور کلر: برخی از دستگاه های کلر دارای سنسور سطح کلر یا سنسور ORP هستند که به افزایش یا کاهش مقدار کلر در مخزن پاسخ می دهد.

لوله ها و اتصالات: تجهیزات تزریق کلر از لوله ها و اتصالات برای انتقال کلر از مخزن به پمپ و از آنجا به خط آب یا فاضلاب استفاده می کنند. جنس این لوله ها و اتصالات UPVC یا فولاد می باشد.

سیستم هشدار: برخی از دستگاه های کلر دارای یک سیستم هشدار برای اطلاع اپراتور دستگاه از وضعیت مشکل در سیستم هستند.