اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

آزمون تافل چیست و هزینه ثبت نام تافل چقدر است؟


آزمون تافل یکی از محبوب ترین آزمون های مهارت زبان انگلیسی است که در بسیاری از دانشگاه های جهان پذیرفته شده است. آزمون تافل به افراد اجازه می دهد تا ثابت کنند که می توانند ایده های خود را آزادانه در آموزش و زندگی روزمره بیان کنند. بنابراین، اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید، احتمالاً در مورد آن شنیده اید. این آزمون به روش های مختلفی از جمله تافل iBT، تافل PBT مبتنی بر کاغذ و نسخه خانگی تافل برگزار می شود که نسخه تافل iBT نسبت به سایر نسخه ها رایج تر است. در این مقاله شما را با این نسخه از آزمون تافل و نحوه شرکت در آن آشنا می کنیم.

آزمون تافل چیست؟

تافل یک آزمون استاندارد است که سطح مهارت انگلیسی شرکت کنندگان را ارزیابی می کند. این آزمون توسط سیستم تست آموزشی (ETS) که یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در دانشگاه پرینستون است، برگزار می شود. اگرچه اکثر شرکت کنندگان در این آزمون قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ها یا کالج های خارج از کشور را دارند، اما هرکسی که بخواهد سطح زبان انگلیسی خود را نشان دهد می تواند ثبت نام کرده و در این آزمون شرکت کند.

تافل کیفیت زبان انگلیسی را در چهار مهارت ریدینگ، صحبت کردن، شنیدن و نوشتن ارزیابی می‌کند و علاوه بر نمرات این مهارت‌ها، نمره کلی را نیز ارائه می‌کند. مدرک تافل توسط کشورهای پیشرو در جهان مانند ایالات متحده، کانادا، انگلستان، استرالیا و آلمان به رسمیت شناخته شده است و در واقع توسط بیش از 1100 دانشگاه معتبر در بیش از 150 کشور جهان به رسمیت شناخته شده است.

ساختار آزمون تافل چگونه است؟

همانطور که در این آزمون توضیح داده شد، چهار مهارت زبان انگلیسی سنجیده می شود. بخش Reading 54 تا 72 دقیقه طول می کشد و شامل 30 تا 40 سوال است. برای تکمیل این بخش، باید چندین مقاله را بخوانید و به سوالات پاسخ دهید. در بخش Listening که 41 تا 57 دقیقه طول می کشد، از شما خواسته می شود به 28 تا 39 سوال در مورد سخنرانی های کوتاه یا بحث های کلاسی که می شنوید پاسخ دهید.

بعد از این دو بخش، یک استراحت 10 دقیقه ای وجود دارد و در بخش اسپیکینگ که 17 دقیقه طول می کشد، باید چهار کار را انجام دهید در این کار باید در مورد یک موضوع آشنا و چیزی که خوانده اید صحبت کنید شنیده شد. در بخش رایتینگ که 50 دقیقه طول می کشد، دو کار به شما داده می شود که شامل خواندن مقاله می شود. گوش دادن به فایل های صوتی و نوشتن پاسخ

نمره آزمون تافل چگونه است؟

شما بلافاصله پس از شرکت در آزمون تافل، نمرات غیررسمی بخش ریدینگ و لیسنینگ را در وب سایت مشاهده خواهید کرد، اما نمرات رسمی تمامی بخش های آزمون و نمره کلی شما حدوداً شش روز پس از شرکت در آن به دست شما می رسد.

همچنین توجه داشته باشید که هیچ نمره خوب یا بدی در آزمون تافل وجود ندارد و فقط باید حداقل نمره ای را که دانشگاه از شما انتظار دارد را کسب کنید. هر قسمت از آزمون از صفر تا 30 نمره و حداکثر نمره کل 120 می باشد. ضمناً مدرک تافل تا دو سال اعتبار دارد.

هزینه آزمون تافل چقدر است؟

اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید، باید بدانید که هزینه ثبت نام از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. هزینه آزمون تافل در ایران 265 دلار است شما می توانید تا ساعت 10 صبح قبل از آزمون چهار دانشگاه را انتخاب کنید تا گزارش نمره را به صورت رایگان برای آنها ارسال کنید، اما پس از آن زمان باید 20 دلار پرداخت کنید. هر مرکز از طرف دیگر، اگر می خواهید دیر ثبت نام کنید، به جای 265 دلار، باید 305 دلار بپردازید.

همچنین اگر بخواهید تاریخ را تغییر دهید یا وسط امتحان باید 60 دلار بپردازید. علاوه بر این، اگر امتیازات خود را به چالش بکشید، برای هر یک از بخش‌های Speaking و Writing، ۸۰ دلار هزینه دریافت مجدد دریافت خواهید کرد. برای انصراف از آزمون تافل تنها چهار روز قبل از برگزاری آزمون، 50 درصد هزینه مسترد می شود. در صورتی که دیر درخواست نکرده باشید، این هزینه مسترد خواهد شد. 
برای شرکت در آزمون GRE هوم ادیشن با ما تماس بگیرید.

چگونه تافل ثبت نام کنیم؟

ثبت نام تافل از طریق سایت ETS امکان پذیر است. اگر می خواهید در این آزمون شرکت کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

به وب سایت ETS مراجعه کنید.

اگر قبلاً یک حساب کاربری دارید، یک حساب جدید ایجاد کنید یا وارد شوید.

اطلاعات درخواستی را با دقت وارد کنید.

پس از انتخاب ثبت نام در آزمون، مکان و زمان خود را مشخص کنید

برای تایید ثبت نام به تافل پرداخت کنید.

چگونه هزینه آزمون تافل را پرداخت کنم؟

یکی از مراحل ثبت نام در آزمون تافل پرداخت هزینه است که با توجه به محدودیت های موجود ممکن است کمی ناخوشایند باشد. اگرچه روش های مختلفی برای پرداخت این هزینه مانند خرید کوپن، خرید با پی پال و ویزا یا مسترکارت وجود دارد، اما تهران پیمنت خدمات پرداخت ارزی را در اختیار شما قرار داده است تا ثبت نام تافل را بدون پرداخت هزینه آسان و سریعتر انجام دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد