اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

راه های تشخیص ظروف برنجی اصل و با کیفیت


در این مقاله نحوه تشخیص ظروف مسی اصل به شما آموزش داده می شود. محصول های برنجی پس از مرتب سازی در زمینه های گوناگون مانند زیورآلات، رنگ بدنه خود را کمی تغییر می دهند و به همین سبب ممکن است در تشخیص آن دچار مشکل شوید.

برای تشخیص ظروف برنجی اصلی، می بایست به عواملی که ذکر می شود توجه نمایید.

 

وزن فلز

هر فلزی وزن یا در حقیقت چگالی مخصوص به خود را دارد .

فلزطلا>فلزنقره>فلزسرب>فلزمس>فلزبرنج>فلزآهن>فلزآلومینیوم

جمله بالا بر حسب میزان وزن فلزات را توضیح داده است . پس وزن فلز برنج از مس بیشتر است و تولیدات آن هم بالطبع سنگین ترند.

راه‌های تشخیص ظروف برنجی اصل

به یاد داشته باشید که آنچه درباره خرید سماور برنجی گفتیم و آنچه راجع به خواص و فواید استفاده از آن برای بدن بیان کردیم همه تنها در شرایطی صحیح است که ظروف برنجی که شما خریداری میکنید اصل باشد به این معنی که دارای لعاب یا روکش برنج نباشند و تمام آلیاژ مصرفی در آن از آلیاژ برنج باشد؛ به همین دلیل در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه ظروف برنجی اصل و تقلبی را از هم تشخیص دهید:

توجه به وزن ظروف برنجی اصل

 لازم است به این نکته توجه کنید که ظروف برنجی از ظروف مسی سبک‌‌تر و از ظروف تفلون و چدن سنگین‎‌تر هستند با این وجود، وزن یک ظرف را نمی‎‌توان معیار خیلی دقیقی برای تشخیص اصل و تقلبی بودن آن به شمار آورد.

توجه رنگ ظروف برنجی هنگام تشخیص ظروف برنجی اصل

 در صورتی که ظرف برنجی شما اصل باشد حتماً باید رنگی در طیف رنگی زرد طلایی تا آجری داشته باشد. به دلیل این که ممکن است ظرف برنجی شما صرفاً روکش برنجی داشته باشد، می‌‎توانید به منظور تشخیص بهتر اصالت آن، در بخش انتهایی ظرف خود خراش کوچکی ایجاد کنید و پس از آن به رنگ لایه‌‌های زیرین دقت کنید؛ چنانچه رنگ زیرین متفاوت بود، به احتمال زیاد، ظرف برنجی شما تنها روکشی از آلیاژ برنج دارد.

خرید ظروف برنجی اصل از مراکز معتبر

همان طور که گفتیم یکی از مهم‎‌ترین و ساده‌ترین روش‌های حصول اطمینان از اصالت ظروف برنجی خریداری شده، خرید این محصولات از مراکز معتبر است؛ به این معنی که اگر شما این ظروف را از فروشگاه‎‌های معتبر خریداری کنید، دیگر نیازی نیست که نگران اصالت آن‌‎ها باشید.

برای تهیه ظروف برنجی می‌توانید به نمایندگی‎‌ها و فروشگاه‌های معتبری که در سطح شهر موجود است مراجعه کنید ولی پیشنهاد ما به شما این است که به منظور تهیه این ظروف، به سایت فروش صنایع دستی شیک هنر سر بزنید و از این طریق نه تنها می‎‌توانید ظروفی با کیفیت، مرغوب، اصل و با قیمت‌های منصفانه را خریداری کنید، بلکه خیالتان از ارسال به موقع و سلامت محصول خریداری شده هم راحت خواهد بود.

راه تشخیص ظروف تقلبی با آهن ربا

 

 یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین شیوه‎‌های تشخیص اصالت ظروف برنجی، نزدیک کردن یک آهن ربا به ظرف برنجی مورد نظر است. در صورتی که ظرف برنجی شما آهن ربا را به خود جذب کند، نشان دهنده این است که جنس ظرف برنجی شما تقلبی است و به احتمال زیاد تنها با روکش نازکی از برنج پوشیده شده است.

روش تشخیص محصولات برنجی اصل با کیسه پلاستیکی

 برای انجام این روش تشخیصی ساده تنها باید ظرف برنجی مورد نظر خود را روی حرارت قرار داده و پس از این که داغ شد، آن را روی کیسه پلاستیکی قرار دهید؛ در این شرایط، در صورتی که کیسه به ظرف شما بچسبد، ظرف برنجی مورد نظر شما تقلبی است.

با متخصصان و کارشناسان امر مشورت کنید

 پیش از این که بخواهید از روش‎‌های خانگی برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن ظروف برنجی استفاده کنید، در صورتی که به یک مشاور یا کارشناس در زمینه ظروف برنجی دسترسی دارید حتماً در این زمینه از او کمک بگیرید. از آنجایی که غالباً ظروف برنجی به سه نوع صنعتی و نیمه صنعتی و دستی تقسیم‌بندی می‌شوند لازم است تا برای شناسایی دقیق این ظروف حتماً از کارشناسان امر استفاده کنید.

به برند ظروف توجه کنید

 

یکی از ساده‎‌ترین و اصلی‌ترین راه‎‌های تشخیص ظروف برنجی اصل و تقلبی، توجه به برند آن‌ها است. این که ظرف برنجی خود را از یک برند معتبر و صاحب نام که به عرضه محصولات مرغوب معروف است تهیه کنید، به شما کمک می‎‌کند تا خیالتان از اصل بودن ظرف برنجی راحت باشد. هم چنین حتماً خرید خود را از فروشگاه‌ها و آنلاین شاپ‌های معتبر انجام دهید تا به این وسیله هم بتوانید از اصالت ظروف برنجی خریداری شده، اطمینان حاصل کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد