اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

پاکسازی صورت چیست و انواع روش ها چیست؟

هر زنی خواهان پوستی شاداب و زیبا است. به عنوان یک قاعده کلی، پوست زیبا و شاداب تاثیر زیادی روی صورت دارد. پاکسازی صورت می تواند برای این منظور بسیار مفید باشد. آلودگی محیط زیست، نور خورشید، استرس، مراقبت نادرست و غیره. تاثیر منفی روی پوست داشته باشد. لایه برداری می تواند سلول های مرده پوست را تمیز و از بین ببرد و پوستی زیبا و شاداب به شما بدهد. اما پاکسازی پوست به چه معناست؟ و چگونه آن را انجام دهیم؟ بحث امروز در مورد نکات پاکسازی صورت است که قبل از شروع باید بدانید.


پاکسازی پوست چیست؟

مراقبت از پوست شرح مجموعه ای از اقدامات مراقبت از پوست است که هر کدام هدف خاصی را دنبال می کنند و برای پوست مفید هستند:

سلول های مرده یا لایه برداری را از بین می برد

چربی، آلودگی و مواد اضافی را از پوست پاک می کند

پوست را مرطوب و تغذیه می کند یا جریان خون را بهبود می بخشد

جالب است بدانید که بسیاری از مشکلات پوستی با تمیز نکردن صحیح پوست و باقی ماندن کثیفی، آرایش و غیره بر روی پوست صورت مرتبط است. از این رو، پاکسازی می تواند به شما کمک کند پوستی سالم، جوان و درخشان داشته باشید. بسیاری از روش های پاکسازی برای از بین بردن جوش های سر سیاه و سر سفید، لکه ها و سایر مشکلات رایج پوستی کار می کنند.

پاکسازی سلول های مرده

سطح پوست از سلول های قرنیه یا سلول های مرده تشکیل شده است. این سلول های مرده در بیرونی ترین لایه پوست (اپیدرم) قرار دارند. عملکرد این سلول های شاخ محافظت از پوست بدن است و به عبارت دیگر اولین خط دفاعی در برابر بیماری ها هستند. به طور معمول، هر 30 روز، بدن تمام سلول های مرده و لایه شاخی بدن را خارج می کند و سلول های جدید را جایگزین می کند.


https://fatemehhabashi.com/

پاکسازی پوست چیست؟

اما مشکل اینجاست که گاهی این سلول های مرده روی پوست جمع می شوند. حذف و تمیز کردن این سلول های مرده به شما کمک می کند تا چهره ای روشن و شاداب داشته باشید. اگر سلول های مرده به درستی پاکسازی نشوند باعث التهاب پوست و در نتیجه پیری پوست و ایجاد چین و چروک های عمیق می شود. بنابراین حذف این سلول های مرده باید به گونه ای انجام شود که آسیبی به پوست وارد نشود.

تمیز کردن چربی و ناخالصی

پوست ما دارای روغن طبیعی است. این روغن ها در مرطوب نگه داشتن پوست بسیار موثر بوده و خاصیت ضد میکروبی دارند. برخی افراد به دلیل تجمع چربی روی پوست دچار آکنه و جوش می شوند. لایه برداری نیز این چربی اضافی را از بین می برد. علاوه بر این، آلاینده هایی که ما روزانه با آنها در تماس هستیم منجر به مسدود شدن منافذ و مشکلات دیگر می شود.

گاهی اوقات افراد برای از بین بردن چربی اضافی پوست از پاک کننده ها زیاده روی می کنند. این نه تنها به کاهش ترشح سبوم کمک می کند، بلکه به سلامت پوست نیز آسیب می رساند. استفاده بیش از حد از اسکراب ها و لایه بردارها می تواند آسیب های جبران ناپذیری به پوست وارد کند.

آبرسانی و تغذیه پوست

پس از پاکسازی سلول‌های مرده و ناخالصی‌ها، که تصور می‌شود مانع نفوذ به پوست هستند، پوست با رطوبت و مواد مغذی دوباره پر می‌شود. چیزهایی مانند عطر و ماساژ باعث افزایش خون رسانی به پوست می شود. علاوه بر این، ماساژ پوست می تواند روند پیری پوست را به تاخیر بیندازد. استفاده از مرطوب کننده ها و ویتامین ها می تواند بر رنگ و حتی بافت پوست تاثیر جدی بگذارد.


روش های پاکسازی صورت چیست؟

تا اینجا در مقاله یاد گرفتیم که پاکسازی پوست به منظور مراقبت از پوست صورت انجام می شود و شامل تکنیک های مختلفی می باشد. سه روش معمول تمیز کردن وجود دارد: تمیز کردن پوست در خانه، شامپو کردن و درمان. حتی در خانه می توانید پوست خود را با محصولات طبیعی تمیز کنید. از طرفی روش های درمانی پاکسازی پوست زیر نظر پزشک مجرب انجام می شود و معمولاً از روش های دیگر مؤثرتر است.

روش خانگی: می توانید پوست خود را در خانه لایه برداری کنید. برای این کار، رویه ها یا برنامه های پاکسازی زیادی در اینترنت وجود دارد. این روش معمولا برای تمیز کردن سطح پوست توصیه می شود و نمی تواند عمیق باشد.

روش مدل مو: امروزه بسیاری از آرایشگران از کرم ها و ماسک های مخصوص با استفاده از بخارشو در سالن ها، مراکز بهداشتی و اسپا استفاده می کنند. این روش تمیز کردن به طور کلی قوی تر از روش خانگی است، اما هنوز به اندازه تمیز کردن عمیق موثر نیست.

روش بالینی: این روش توسط فیزیوتراپ و دکتری انجام می شود که ادبیات درمانی و درمانی دارد و نسبت به روش های دیگر اصولی تر است. این درمان پوست را شفاف و تمیز می کند و بسته به نوع و شرایط پوست شما می تواند به روش های مختلفی انجام شود.


در اینجا می خواهیم به چند مورد از موثرترین و بهترین روش های کلینیکی برای پاکسازی پوست اشاره کنیم:

انواع روش های پاکسازی صورت چیست؟

مراقبت از پوست صورت

پوست صورت کاملا از آلودگی و چربی پاک می شود و باکتری های پوست نیز از بین می روند. این روش به آبرسانی پوست و تسریع گردش خون کمک می کند. صفحه اصلی شامل مراحل زیر است:

ماساژ پوست: در ابتدای یک صورت، پوست صورت و حتی گردن با روغن هایی مانند اسطوخودوس و ... به صورت خاصی ماساژ داده می شود.

پاکسازی: در این مرحله پوست با محصولات و مواد مغذی مناسب با نوع پوست خود پاکسازی می شود. در این مرحله می توان از برخی محصولات نیز برای ماساژ پوست استفاده کرد.

لایه برداری و اسکراب پوست: در این مرحله از لایه برداری ملایم و مناسب برای نوع پوست استفاده می شود. از این لایه بردارها برای برداشتن لایه شاخی پوست استفاده می شود.

بخور صورت: پس از لایه برداری ملایم برای باز شدن منافذ پوست، بخور صورت انجام می شود که به مدت 10 تا 20 دقیقه روی پوست صورت بخور می شود.

سم زدایی: لایه بردار پس از لایه برداری و لایه برداری صورت، با استفاده از ابزارهای مخصوص آلودگی ها و مواد اضافی را از لایه بیرونی پوست پاک می کند. در این مرحله جوش ها، لکه های سیاه و لکه های سیاه از روی پوست پاک می شوند.

لیزر ملایم: در نهایت از لیزر ملایم بر روی پوست استفاده می شود. برخی از کلینیک ها از ماسک یا لایه برداری شیمیایی برای پوست استفاده می کنند. مرحله ممکن است در هر کلینیک متفاوت باشد و بستگی به نوع پوست و خواسته مشتری دارد.

لایه برداری پوست با لیزر

یکی دیگر از روش های موثر بالینی استفاده از لیزر برای تمیز کردن است. لیزر درمانی برای تمیز کردن پوست و بهبود سلامت آن انجام می شود. اشعه لیزر تولید کلاژن را تحریک کرده و باعث جوانسازی پوست می شود. با این روش پاکسازی، اشعه لیزر در عمق مناسبی به پوست نفوذ کرده و سپس با تحریک رنگدانه های پوست، ترشح غدد چربی را کاهش می دهد.

اغلب پس از این روش پوست صورت کمی قرمز می شود، اما جای نگرانی نیست و پس از مدتی این قرمزی از بین می رود. لیزر درمانی در رفع لک و چین و چروک پوست نیز بسیار موثر است. از این روش برای افزایش رطوبت پوست نیز استفاده می شود.

پاکسازی پوست صورت

پاکسازی با میکرودرم ابریژن

در مقاله ای جداگانه روش پاکسازی پوست با میکرودرم ابریژن را به تفصیل مورد بررسی قرار می دهیم. از این روش برای رفع آسیب های ناشی از نور خورشید و همچنین ترمیم پوست استفاده می شود. پاکسازی پوست با روش میکرودرم ابریژن به دو صورت انجام می شود:

روش اول: با استفاده از کریستال های ریز که توسط دستگاه روی پوست صورت پراکنده می شوند، لایه شاخی پوست که حاوی سلول های مرده پوست است، تراشیده شده و سپس توسط دستگاه وکیوم می شود.

روش دوم: ابزار مورد استفاده در این روش، نوک آن معمولاً از الماس است. این دستگاه روی پوست حرکت می کند و لایه برداری ایجاد می شود. از این روش برای افزایش گردش خون در پوست نیز استفاده می شود.


https://fatemehhabashi.com/skin-cleaning/

پاکسازی با میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ روش دیگری است که برای پاکسازی پوست استفاده می شود. این روش باعث افزایش کلاژن پوست شده و با تحریک تولید فیبروبلاست ها به بازسازی پوست کمک می کند. تاثیر این روش این است که سوراخ های ریز زیادی در پوست ایجاد می شود و باعث بازسازی پوست می شود. میکرونیدلینگ پوست در از بین بردن لکه ها و لک های تیره روی پوست و همچنین ترک ها بسیار موثر است.

در نتیجه

همانطور که خواندید پاکسازی صورت در از بین بردن سلول های مرده پوست بسیار موثر است حفظ سلامت پوست برای جلوگیری از پیری زودرس بسیار مهم است و به همین دلیل توصیه می شود پوست خود را در اسرع وقت پاکسازی کنید. برای تمیز کردن صورت خود می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید اما باید توجه داشته باشید که عمل بالینی توسط پزشک یا تکنسین حرفه ای انجام می شود و به طور کامل انجام می شود. روش های مختلفی برای این کار وجود دارد که با توجه به نوع پوست و شرایط آن توسط پزشک تعیین می شود. برای تمیز کردن صورت خود به کلینیکی بروید که دارای کادر مجرب است و از محصولات معتبر برای تمیز کردن استفاده می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد