اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

پکیج آماده سازی و تزریق مواد شیمیایی


سمپاش های شیمیایی که با نام های سمپاش شیمیایی نیز شناخته می شوند یکی از دستگاه هایی هستند که در بسیاری از صنایع از جمله تصفیه فاضلاب کاربرد فراوانی دارند. هدف از طراحی و ساخت دستگاه تزریق مواد شیمیایی، افزودن مواد شیمیایی جامد یا مایع به مایع است که به دلایل مختلفی انجام می شود. گروه صنعتی هفت; سازنده بسته بندی تزریق مواد شیمیایی راهنمای دقیقی برای آشنایی شما با این محصول ارائه می دهد که شامل معرفی بسته بندی، اجزای تشکیل دهنده آن، اصل کار تجهیزات تزریق مواد شیمیایی، اصول و معیارهای مهم مورد استفاده در طراحی و تولید بسته بندی تزریقی می باشد. مواد شیمیایی .

پکیج تزریق مواد شیمیایی چیست؟

در صنایع مختلف مانند تصفیه آب و فاضلاب، کارخانجات صنعتی و پالایشگاه ها با هدف افزودن مواد شیمیایی فراوان، لجن زدایی، گندزدایی، جداسازی ذرات معلق و انحلال آنها از آب و سایر سیالات یکی از مهمترین وظایف می باشد. پکیج آماده سازی و تزریق مواد شیمیایی مجموعه ای از مخازن متعدد، میکسرها و پمپ های دوز و اتصالات است که مواد شیمیایی مورد نیاز را آماده کرده و به سیال مورد نیاز برای تزریق اضافه می کند. تمامی مراحل این کار بدون دخالت اپراتور به صورت خودکار انجام می شود و در نتیجه میزان مواد اضافه شده به طور دقیق تعیین و تزریق می شود.

نحوه عملکرد کیت تزریق مواد شیمیایی

مراحل عملکرد دستگاه تزریق مواد شیمیایی به طور کلی به دو قسمت تقسیم می شود که شامل تهیه محلول و تزریق آن می باشد. در مرحله آماده سازی شیمیایی ابتدا پودر یا مایع مورد نظر وارد مخزن می شود که میکسر سرعت قابل تنظیم در آن قرار دارد. ماده مورد نظر با آب مخلوط شده و وارد مرحله تزریق می شود. برای تزریق این محلول از پمپ دوزینگ استفاده می شود که می تواند مقدار مشخصی از محلول حاصل را به مخزن بعدی تزریق کند. یکی از مهم ترین تفاوت ها در طراحی پکیج تزریق مواد شیمیایی، نحوه تنظیم دز پمپ تزریق می باشد که در برخی موارد به صورت دستی و در مواردی کاملا اتوماتیک قابل تنظیم است.

برای تهیه پکیج تزریق مواد شیمیایی با ما تماس بگیرید.

شرایط کلی کار همه واکسن ها یکسان است و بسته به ظرفیت در نظر گرفته شده برای آنها ممکن است تفاوت های جزئی در اطلاعات داشته باشند. به عنوان مثال می توان یک محصول تزریقی را به گونه ای ساخت که محلول حاصل پس از تهیه مواد شیمیایی وارد مخزن شده و از آنجا تزریق شود. اما در برخی از مدل های این محصول دارای دو مخزن بوده و پس از آماده سازی بلافاصله به مخزن اصلی که آب مورد نیاز آن موجود است اضافه می شود.

اجزای کیت تزریق مواد شیمیایی

در طراحی و ساخت کیت تزریق مواد شیمیایی، قطعات و قطعات حیاتی زیادی در نظر گرفته می شود و بسته به مدل تجهیزات، ظرفیت مورد نیاز و نوع ماده تزریق ممکن است در انتخاب و طراحی آنها تفاوت هایی وجود داشته باشد. اجزای اصلی دستگاه تزریق مواد شیمیایی عبارتند از:

سطل

در طراحی دستگاه های تهیه و تزریق مواد شیمیایی مخازن متعددی در نظر گرفته شده است که هر کدام وظیفه خاصی دارند. تعداد مخازن دستگاه در نوع تک مخزن می تواند یک یا دو باشد که محلول بلافاصله پس از آماده سازی وارد محیط ذخیره سازی مایع مورد نظر می شود و در نوع دو مخزن پس از مرحله آماده سازی محلول وارد مرحله دوم می شود. مخزن و از تزریق گرفته شده در هر صورت لازم است مخزن موجود در پکیج تزریق مواد شیمیایی در برابر تماس با مواد اسیدی و غیره کاملاً مقاوم بوده و از خوردگی و پوسیدگی جلوگیری کند. مواد در نظر گرفته شده برای این مخزن عمدتاً فولاد، پلی اتیلن و فولاد است که در صورت داشتن روکش اپوکسی مقاومت بالایی در برابر اسیدها و مواد شیمیایی دارند.

تصفیه فاضلاب صنایع شیمیایی را به ارگان گستر بسپارید.

تفاوت دیگر در طراحی و ساخت تجهیزات سمپاش شیمیایی ظرفیت مخزن آنهاست. ظرفیت و اندازه مخزن بستگی به محل استفاده دارد، بنابراین تفاوت های زیادی بین این گروه از تجهیزات اسپری وجود دارد.

پمپ تزریق مواد شیمیایی (پمپ سرنگ)

یکی دیگر از قسمت های بسیار مهم و کاربردی این پکیج پمپ تزریق مواد شیمیایی می باشد. یک پمپ اندازه گیری وظیفه تزریق مواد شیمیایی با حجم و سرعت جریان از پیش تعیین شده را بر عهده دارد. با توجه به اینکه پمپ اگزوز به مواد شیمیایی متصل است، باید کاملاً عایق شده و از خوردگی محافظت شود. به همین دلیل قطعات و لوازم مختلف مانند واشر و شیر مکنده و همچنین سر پمپ معروف به WET از مواد بادوامی مانند PVC، پلی پروپیلن، PVDF، فولاد ضد زنگ و PTFE ساخته شده است. استفاده از این مواد در طراحی و ساخت پمپ تزریق مواد شیمیایی باعث می شود که مواد اسیدی و قلیایی و واکنش های شیمیایی با آنها باعث خوردگی و خوردگی و خرابی قسمت های مختلف پمپ نشود.

دوز پمپ های انفوزیون را می توان به صورت دستی یا خودکار تنظیم کرد و موتور آنها با انرژی الکتریکی، الکترومغناطیسی، پنوماتیک (هوا) و هیدرولیک تغذیه می شود. نگهداری و تعمیر این قسمت از دستگاه تزریق مواد شیمیایی از همه مهمتر است و قطع شدن فرآیند کار و یا عدم تزریق مقدار مورد نیاز مواد می تواند عواقب زیادی به همراه داشته باشد.

کنترل کنترل دستگاه های تزریق مواد شیمیایی

همانطور که از نام آن پیداست، کنترل پنل وظیفه کنترل پمپ تزریق را بر عهده دارد. با توجه به ویژگی های در نظر گرفته شده در طراحی و ساخت پکیج تزریق مواد شیمیایی، دستورات ارسالی از این پنل به صورت دستی و اتوماتیک اجرا می شود.

میکسر یا تولید کننده

برای آماده سازی مواد برای تزریق در آب باید کاملاً در آب محلول باشند. این مواد می توانند جامد یا مایع باشند و با کمک همزن کاملاً در آب حل شوند و یا با سرعت ها و قدرت های مختلف هم زده شوند و محلول تمیزی با دست به دست آید. این قسمت از دستگاه شامل قطعات دیگری مانند موتور، شفت، توپ، جعبه و کانکتور می باشد. از دیگر تفاوت های تجهیزات آماده سازی و تزریق مواد شیمیایی، قدرت و برد موتور الکتریکی در نظر گرفته شده برای میکسر شما است که با توجه به ظرفیت مخزن و نوع ماده شیمیایی مشخص می شود.

ابزار مناسب

در محیط های مختلف صنعتی و نیمه صنعتی، مقدار مواد شیمیایی مورد نیاز ممکن است بسته به شرایط مخزن و شرایط سیال متفاوت باشد. به عنوان مثال، بسته به سطح PH مایع، باید دبی پمپ را تغییر داد یا دوز تزریق را بر اساس دمای مایع تعیین کرد. برای این منظور در طراحی دستگاه های تزریق مواد شیمیایی، ابزار اندازه گیری با دقت بالا که در شرایط مختلف دستورات را نمایش یا ارسال می کنند، ابزار دقیق محسوب می شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد