اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

نکات مهمی که قبل از خرید تشک باید بدانید


همانطور که می دانید، مانند هر محصول دیگری، انتخاب تشک خواب مناسب نیاز به راهنمای خرید جامعی دارد که در آن نکات لازم برای تضمین یک خواب راحت و سالم در نظر گرفته شده است. زیرا کیفیت خواب ما به طور مستقیم بر زندگی ما تأثیر می گذارد. با توجه به این اهمیت، در این مقاله به بررسی انواع تشک های مناسب برای افراد قد بلند و کوتاه می پردازیم تا بدانیم هر مدل تشک چقدر می تواند سایزهای مختلف بدن و عادات خواب متفاوت را پشتیبانی کند. علاوه بر این، عوامل دیگری شامل میزان تحمل فشار و عدم فشردگی پس از چندین سال استفاده، سفتی/نرمی، ارزش خرید و مزایای آن، نقش تشک در کیفیت خواب و عوامل دیگر است. ما در این راهنمای خرید به آن اشاره کرده ایم، پس تا پایان این مقاله با نمایندگی تشک رویال همراه باشید.

انواع تشک را بیاموزید و با دیگران مقایسه کنید

اگر به فکر خرید یک تشک جدید برای تخت خود هستید، در نگاه اول ممکن است با گزینه های زیادی و قیمت های متنوع (از مدل های ارزان تا قیمت های نجومی) مواجه شوید. بررسی ها و آزمایش های تیم کارشناسان "Consumer Reports" نشان می دهد که معمولاً می توانید یک تشک راحت با حمایت کافی از ستون فقرات را با حدود 1000 دلار (2 تا 3 میلیون AMD) تهیه کنید.

در این راستا یکی از ویژگی‌های بدیع اخیراً در برخی مدل‌ها مشاهده می‌شود، برخی از تشک‌های فنر داخلی یا مدل‌های فومی، محصولاتی دو طرفه با سطوح مختلف سفتی یا نرمی هستند که می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود آن‌ها را انتخاب کنید. مانند حال با این توضیحات چند نمونه از تشک های اصلی موجود در بازار و مزایا و معایب هر کدام را به شما نشان می دهیم.

1. تشک های فومی

اگرچه بسیاری از تولیدکنندگان از ماده ای به نام پلی اورتان (Polyurethane) برای ایجاد لایه های فوم در تشک استفاده می کنند، اما باید بدانید که برخی از تولیدکنندگان از ماده ای به نام لاتکس برای این کار استفاده می کنند! حتی در برخی موارد تشک های فومی از هر دو ماده ساخته می شوند. البته باید تاکید کرد که اگر روی تشک های مموری فوم دراز بکشید، حرارت بدن تشک را نرم کرده و به دلیل حفظ رطوبت در ساختار آن، خیلی زود کپک می زند.

تشک های مموری فوم با درآوردن به آرامی به شکل اولیه خود باز می گردند. با این حال، برخی از تشک های فوم به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارند تا آنها را به حالت اولیه خود درآورید. در این رابطه باید توجه داشت که فوم های لاتکس نسبت به فوم های کوچکتر حس فنری (خاصیت کشسانی بیشتری) دارند.

تشک های لاتکس: این نوع محصولات، محصولات خواب فوم طبیعی هستند که گردش هوای بیشتری نسبت به مدل های مموری فوم دارند، البته این مدل ها قیمت بالاتری دارند. به طور کلی تشک های لاتکس برای کسانی که تشک های منعطف و الاستیک خوب دوست دارند انتخاب خوبی هستند. البته لاتکس حرکت بیشتری نسبت به سایر فوم ها دارد و ممکن است تکیه گاه دیده شده در تشک های دیگر را نداشته باشد.

تشک های مموری فوم: تشک های مموری فوم محصولاتی متراکم و حجیم هستند. این نوع تشک ها به خوبی با فرم بدن شما مطابقت دارند، اما انتقال حرکت کمتری دارند. این گزینه های فروشگاهی نیز به طور طبیعی ضد حساسیت هستند. با توجه به معایب این مدل ها، گاهی اوقات این پتوها بوی بدی می دهند (به دلیل خروج گاز در آنها)، خاصیت ارتجاعی و جهش این مدل ها کم است و گردش هوای ضعیفی دارند. بنابراین، آنها برای افراد گرم مناسب نیستند.
 برای خرید تشک با نمایندگی تشک رویال در شرق تهران تماس بگیرید.

تشک های مموری فوم با ژل: به ترکیب کلاسیک مموری فوم، تشک های مموری فوم ساخته شده با ژل خنک کننده برای بهبود گردش هوا و خنک کننده اضافه شده است. در واقع، این نوع تشک قطعا خنک تر از مموری فوم کلاسیک است، اما هنوز به خنکی تشک های دیگر نیست!

2. فنر داخلی و تشک های هیبریدی

تشک های فنر داخلی (نوع سنتی) دارای حلقه های فولادی در مکان های مختلف می باشند. علاوه بر این، بخش الاستیک معمولاً شامل لایه‌هایی است که با قسمت‌های تکیه‌گاه و بالشتک بالش‌ها و تشک‌ها مرتبط است. مدل های هیبریدی یک یا چند لایه فوم در بالای فنرها برای حرکت بیشتر دارند. تا زمانی که در بهار مقدار قابل توجهی کف وجود نداشته باشد، فنر به راحتی حرکت نمی کند.

لازم به تاکید است که در برخی از مدل ها، به خصوص گزینه های بدون لایه های زیاد فوم، می تواند برای همسر شما در خواب کمی ناراحت کننده باشد، زیرا زمانی که یک نفر روی تشک می نشیند (وضعیت شتاب)، دیگری حرکت می کند!

3. تشک های بادی قابل تبدیل

جالب است بدانید که با خرید چنین محصولاتی که به راحتی قابل حمل هستند، می توانید از پمپ متصل به تخت برای ساخت تشک مورد علاقه خود استفاده کنید. بسیاری از مدل های این دسته نیز قادر به تنظیم سختی و نرمی با استفاده از اپلیکیشن گوشی هوشمند هستند. البته قسمت های قابل تنظیم این محصولات اغلب شامل لایه های اضافی فوم در بالای تشک می باشد. تشک های بادی همچنین به شما این امکان را می دهند که بخش های جداگانه را تنظیم و بالا ببرید، به طوری که هرکسی بخش مخصوص به خود را روی یک تشک دو نفره داشته باشد. البته لازم به ذکر است که اگر قصد تعمیر تخت را در شب دارید باید بدانید که موتورهای متصل دارای نویز هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد