اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

یخچال چیست؟


آیا تا به حال به این فکر کرده اید که دستگاهی که در زندگی روزمره همه مردم وجود دارد، از کجا می آید، چگونه کار می کند و آینده آن چیست و همچنین کدام شرکت ها سازنده اصلی یخچال هستند؟ با تعمیر اول همراه باشید.

یخچال چیست؟

یخچال وسیله ای است که یک وسیله خنک کننده با عایق حرارتی است و برای انتقال گرما از داخل دستگاه به بیرون اقدام می کند.

مزیت یخچال چیست؟

از یخچال برای نگهداری مواد غذایی، دارو و سایر مواردی که مستعد فساد و فساد هستند استفاده می شود.

روش نگهداری غذا در زمان های قدیم چه بوده است؟

در زمان های قدیم به دلیل اینکه تکنولوژی خاصی وجود نداشت، مردم از چشمه ها، چاه ها یا غارهای زیرزمینی برای نگهداری مواد غذایی استفاده می کردند. مثلاً برای نگهداری پنیر، آن را در ظرف دربسته می‌گذاشتند و در چشمه‌ها و در سایه قرار می‌دادند که از میزان فاسد شدن غذا کاسته شد.

تاریخچه شکل گیری یخچال طبیعی

جالب است بدانید که ابن سینا دانشمند معروف ایرانی در قرن یازدهم پس از میلاد «مجموعه»ی را اختراع کرد که یخچال را به کار می اندازد و با این کار مرحله مهمی در فرآیند تقطیر وجود دارد که اساس یخچال است.

تقطیر چیست؟ این فرآیند جداسازی مواد و هوا است.

اولین یخچال دنیا

اولین یخچال جهان در سال 1748 توسط "ویلیام کالن" در دانشگاه گلاسکو کشف شد. این یخچال ساختار بسیار ساده ای داشت که باعث شد دانشمندان دیگر مسئولیت ساخت یخچال ها را بر عهده بگیرند، نتایج خوب این بود که چند سال بعد با آزمایش های مختلف و پیشرفت های تکنولوژیکی دانشمند آمریکایی به نام «الیور ایوانز» یخچالی ساخت که بسیار بزرگ بود. . پیشرفته تر از نوع اصلی به همین دلیل است که الیور ایوانز را پدر یخچال می نامند.

با این حال یخچالی که بتواند تمامی فرآیندهای خنک کننده را انجام دهد ساخته نشده است و در نهایت دانشمند آمریکایی دیگری به نام «جیکوب برکینز» با ایجاد تغییراتی در طرح اولیه دانشمندان قبلی توانست اولین یخچال جهان را بسازد.

جان گوری دانشمند و مخترع آمریکایی دیگری بود که موفق شد اولین یخچال مکانیکی را در سال 1841 اختراع کند که برای کمک به بیماران تب زرد یخ تولید می کرد.

با گذشت زمان، در سال 1853، دانشمند آمریکایی دیگری اولین یخچالی را ثبت کرد که قادر به تولید یک تن یخ در روز بود. برای تعمیر یخچال با نمایندگی تعمیرات سامسونگ در قم تماس بگیرید.

با گذشت زمان سیر تکاملی یخچال با پیشرفت تکنولوژی قدم خوبی برداشته است که در عکس زیر قابل مشاهده است:

اجزای مبرد

اکنون که به طور کامل با یخچال و تاریخچه آن آشنا شدید، وقت آن است که با اجزای یخچال های فعلی آشنا شوید.

وجود این قطعات برای کارکرد یخچال حائز اهمیت است که در صورت کمبود یکی از آنها کار یخچال قطع می شود و دستگاه کار نمی کند.

کمپرسور

کندانسور

منطقه بوگلند

ترموستات

گاز مبرد

آیا کمپرسور تمیز است؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از خود بپرسید رنگ مشکی پشت یخچال چیست؟

اصولاً کمپرسور یک موتور تبرید برای یخچال‌های خانگی است که شامل دو جزء الکتریکی و مکانیکی است که هر دو داخل یک بدنه فولادی قرار دارند.

واحد کمپرسور برق

موتور الکتریکی یک موتور الکتریکی ناهمزمان است که وظیفه حرکت قطعات مکانیکی را بر عهده دارد.

قسمت مکانیکی کمپرسور

قسمت مکانیکی کمپرسورهای تبرید خانگی شامل یک سیلندر است که پیستون آن توسط یک موتور الکتریکی به حرکت در می آید. عمل رفت و برگشتی پیستون شرایط خنک کننده و انفجار لازم برای خنک کردن مراحل بعدی را ایجاد می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد