اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

رپورتاژ غذای سگ خانگی چیست

برای سگ‌ها همانند انسان‌ها، تغذیه سالم و مناسب بسیار اهمیت دارد. این موارد برای سلامتی، رشد صحیح، حفظ وزن مناسب، افزایش انرژی و حفظ سیستم ایمنی قوی آن‌ها ضروری است. بدین ترتیب اگر شما هم می‌خواهید یک پت سالم و سرحال داشته باشید انتخاب یک غذای مناسب  مهم است.  بسیاری از صاحبان پت که به تازگی سرپرستی سگ خود را به عهده گرفتند نمی‌دانند که غذای سگ خانگی چیست. در طی مقاله قصد داریم به طور کامل در رابطه با رژیم غذایی مناسب برای سگ خانگی صحبت کنیم. همچنین بهتر است برای انتخاب غذای مناسب برای سگ، با متخصصان تغذیه حیوانات مشورت کنید و رژیم غذایی مناسب بر اساس نیازهای خاص سگ خود را تهیه کنید.

 

| پیشنهاد ویژه: خرید انواع غذای سگ با بهترین قیمت از دیجی پت مارکت

 

انواع غذای سگ ها

در حال حاضر غذاهای متنوع برای  دادن در رژیم غذایی سگ وجود دارد شما میتوانید از غذاهایی که به صورت آماده در بازار وجود دارند به همراه مواد طبیعی که میتوانید در خانه تهیه کنید،  یک رژیم غذایی متعادل و جذاب برای سگ خود تدارک ببینید. در ادامه درباره هر کدام از غذاهایی که برای سگها استفاده میشود به صورت مختصر توضیحاتی ارائه خواهد شد.

 

      غذاهای طبیعی برای سگ ها

اگر شما هم فکر میکنید که غذاهای طبیعی برای سگها همان غذاهایی هستند که به صورت خام  استفاده میشوند، این تصور کاملا اشتباه است زیرا استفاده مواد خوراکی برای سگها به صورت خام میتواند مشکلات جدی گوارشی را برای آنها به همراه داشته باشد. اما شما میتوانید در خانه با پختن یا آب پز کردن برخی از مواد خوراکی یک غذای سالم و مقوی برای حیوان خانگی عزیزتان تهیه کنید.

 

      غذاهای تجاری و فراوری شده

غذاهای تجاری که درون همه پت شاپها  فروشگاههای لوازم حیوانات خانگی یافت میشود، شامل غذاهای خشک  و آماده میباشد. غذای خشک نوعی غذای فراوری شده به شکل بیسکویتهای کوچک است ه میتواند تمام مواد مورد نیاز بدن سگ را تامین نمایدهمچنین استفاده از غذای تر و تازه نیز برای سگ ها بسیار مفید است، زیرا این نوع غذاها باعث رفع بوی بد دهان و پلاک دندان می شوند. اما لازم از توجه کنید که یک رژیم غذایی مناسب برای سگها شامل استفاده متعادل از غذای خشک و غذای تر میشودبرای حفظ سلامتی حیوان خانگی خود، بهتر است تنوعی در نوع غذاهایی که برای آن انتخاب می کنید، ایجاد کنید.

 

      تشویقی های مناسب سگ ها

یکی از بهترین ابزارهای آموزشی که برای سگها وجود دارد،  مواد خوراکی تحت عنوان تشویقی استاصولاً غذای تشویقی برای سگ بهعنوان جایزه در فرآیندهای آموزش و تربیت استفاده میشود. لازم به ذکر است که استفاده از تشویقی باید اصولی و تحت نظارت دامپزشک یا مربی سگها باشد. مصرف زیاد تشویقی میتواند باعث مسمومیت یا مشکلات گوارشی سگها شود. به طور کلی تشویقیها برای تحریک رفتارهای مثبت سگها استفاده میشود، بدین ترتیب استفاده به مقدار لازم از آن سبب میشود تا نتیجه بهتری از آموزشهای  انجام شده بگیرید. این نوع غذا باید به میزان مناسب و در کنار غذای اصلی مصرف شود تا به عنوان یک مکمل غذایی برای حیوانات خانگی ارائه شود.

 

 

غذاهای ممنوعه سگ ها

توانایی تهیه غذا برای سگها در خانه وجود دارد و میتوان با استفاده از مواد موجود غذای لازم برای آنها را فراهم کرد. اما باید در نظر داشت که برای تهیه غذای سگتان از مواردی مانند قند، شکر، نوشیدنیهای انرژی زا و شیرین، آدامس، شکلات، خمیر دندان و غیره، که ممکن است مضر برای سگها باشند، خودداری کنید. استفاده از این مواد میتواند منجر به مشکلات گوارشی، کاهش قند خون و حتی نابینایی در سگها شود. همچنین باید از موادی مانند سیر، پیاز، قهوه، چای، الکل و مواد حاوی کافئین در غذای سگها خودداری کنید زیرا این موارد نیز ممکن است برای آنها ضررآور باشند.

 

 

 

غذای خانگی برای سگ ها

غذای طبخ شده در خانه میتواند به سلامتی سگها کمک ویژه ای کند، اما باید به تامین تمام نیازهای تغذیهای آنها توجه کرد. استفاده از غذاهای خانگی برای سگها دارای مزایا ویژهای است. اولاً، غذای خانگی معمولاً حاوی مقادیر بیشتری از پروتئین، ویتامینها و مواد معدنی طبیعی نسبت به غذاهای آماده میباشد. این مواد غذایی برای رشد و سلامت مناسب سگ بسیار حیاتی هستند.

ثانیاً، مواد غذایی طبیعی موجود در غذای خانگی معمولاً قابل هضم و جذب بهتری دارند که به بهبود عملکرد گوارشی و روده سگ کمک میکند. همچنین، غذای خانگی فاقد افزودنیهای شیمیایی و نگهدارندههایی است که ممکن است واکنش آلرژیک در برخی سگها ایجاد کنند.

سوماً، با ارائه تنوع بیشتر در رژیم غذایی سگ، غذای خانگی میتواند اشتهای سگ را بیشتر کرده و سلامت آن را بهبود بخشد. همچنین، این امکان وجود دارد که مواد غذایی را بر اساس نیازهای خاص سگ سفارشی سازی کنید. به شرط رعایت نکات بهداشتی و تغذیهای، تهیه و پخت غذای خانگی برای سگ میتواند تجربه شیرینی باشد که به سلامت و رفاه حیوان خانگی شما کمک میکند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد