اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

ورق فولادی آسیب دیده چیست؟


همانطور که در ابتدای درس اشاره کردیم، فولاد ضد زنگ انواعی از آلیاژهای کاربردی است که به دلیل خواصی مانند مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر حرارت بالا، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از انواع استیل یا استیل می توان به استیل خراشیده اشاره کرد که به دلیل زیبایی چشم نوازی که در طراحی ایجاد می کند مورد استفاده بسیاری از صنعتگران قرار می گیرد. این قطعات فولادی ویژگی های ظاهری خاصی دارند و در فضاهای مختلف به ویژه فضاهای مدرن کاربرد فراوانی دارند. قطعات فولادی خراشیده به روش خاصی طراحی و ساخته می شوند که در بازرگانی استیل خانی به آن می پردازیم.


نحوه خراش دادن ورق فولادی

همانطور که می دانید فولاد ضد زنگ با تشکیل یک لایه غیر فعال اکسید کروم از زنگ زدگی و خوردگی جلوگیری می کند. این لایه اکسیدی از سطح ورق به خوبی محافظت می کند و از خوردگی جلوگیری می کند. این لایه می تواند باعث مقاومت در برابر خوردگی فولاد پوشش داده شده شود. هنگامی که ورق فولادی خراشیده می شود، لایه کروم می تواند خود را بازسازی کند و در برابر خوردگی مقاومت کند.

فولاد صیقلی که در صنعت ورق فولادی جلا نیز نامیده می شود، از آلیاژهای مختلف فولاد ضد زنگ ساخته می شود. پس از نورد سرد و گرم در چند مرحله ورق های فولادی خراشیده به صورت مکانیکی در فرآیندی جداگانه با استفاده از تسمه و برس ساینده خراش داده می شوند. بنابراین خراش روی صفحه فولادی ناشی از اصطکاک تسمه ها و برس های فلزی بسیار خوب است. این ورق ها دارای سطح مات هستند.

بررسی انواع ورق فولادی خراشیده

ورق های فلزی راه راه را می توان به دلایل مختلفی طبقه بندی کرد. در اینجا مهم ترین انواع را بررسی می کنیم.

ورق فولادی 304 خش دار

این صفحه فولادی خراشیده به عنوان صفحه فولادی ضد زنگ شناخته می شود. برای ساخت این صفحات فولادی از ۱۸ درصد کروم و ۸ درصد نیکل استفاده شده است. یکی از مزایای فولاد دیسترس نوع 304 دوام فوق العاده آن است. بنابراین یکی از رایج ترین و کاربردی ترین انواع صندلی در بازار به حساب می آید.

فولاد ضد زنگ نوع 430

ورق های فولادی راه راه نوع 430 نوع دیگری از ورق های فولادی راه راه هستند که توسط آهنربا قابل کشش هستند. به همین دلیل در صنعت به آن ورق فولادی خراشیده می گویند. در مورد استحکام این ورق ها لازم به ذکر است که ورق فولادی 430 راه راه دارای استحکام پایینی می باشد. بنابراین بیشترین کاربرد را در تولید برخی از لوازم خانگی دارد.

انواع ورق فولادی گالوانیزه با توجه به رنگ ساخت

ورق های فرفورژه را می توان با توجه به رنگ محصول به دو دسته تقسیم کرد:

فولاد اچ شده طلا: این ورق فولادی اچ شده در فرآیند PVT به رنگ طلایی تبدیل می شود. در سیستم آبکاری طلای صفحه از عنصری به نام تیتانیوم استفاده شده است که ظاهری زیبا و خواص فیزیکی خوبی ایجاد می کند. فولادهای حکاکی شده طلا در برابر ضربه و سایش بسیار مقاوم هستند و می توانند مقاومت خوبی در برابر انواع شوینده ها از خود نشان دهند.

استیل دودی خراشیده: از دیگر رنگ های پرطرفدار استیل خراشیده باید به رنگ دودی اشاره کرد که طرفداران خود را دارد. این نوع فولاد کشیده شده با نوع طلا مطابقت دارد. با این حال بسیار جذاب هستند و در بسیاری از لوازم جانبی و دکوراسیون داخلی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

ویژگی ها و مزایای ورق فولادی خراشیده شده

در خصوص مشخصات و خواص اصلی ورق فولادی کشیده شده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

این قطعه فلزی یک مانع دائمی است. بنابراین می توان از آن در بسیاری از شرکت ها استفاده کرد.

وجود خط و خش در هنگام لمس حس نرمی را به بیننده منتقل کرده است.

ورق فولادی موجدار مقاومت بالایی در برابر ضربه و خوردگی دارد. بنابراین هزینه آن کم است.

این ورق فولادی شکل پذیری خوبی دارد و می توان از آن در کاربردهای مختلف استفاده کرد.

سطح این صفحه فولادی ضد لک است. پنل های ضد رسوب و ضد خش در طراحی و تولید بسیاری از وسایل برقی و الکترونیکی خانگی به کار رفته است.

تفاوت بین ورق فولادی خراشیده و صیقلی

هنگامی که ورق فولادی تبدیل به یک صفحه فولادی صیقلی می شود، منجر به خشن اما یکنواخت می شود. در حال حاضر صفحات فولادی ضد زنگ صیقلی بسیار صاف هستند. این ورق ها را می توان با روکش های مختلف از مات تا براق ساخت. اما ورق های پولیش شده دارای سطح مات بوده و پس از نورد و عملیات سطحی وارد مرحله نهایی شده و با استفاده از روش های اصطکاکی سطح آن به درجات مختلف پرداخت می شود. این فرآیند در صنعت به پولیش خسته کننده معروف است.

طبق استانداردهای بین المللی، ورق های فولادی ضد زنگ را می توان به دو روش سرد و گرم ساخت که هر یک از این روش ها بر ویژگی های نهایی و مقاومت ورق فولادی کامپوزیت تأثیر می گذارد. این ورق ها به دو صورت مناسب برای پارچه خراشیده می شوند. در طول فرآیند تولید، این ورق ها در طول فرآیند تولید بالا می روند. اما به روش صحیح ابتدا به ورق ها حالت مات و براق داده می شود و سپس با استفاده از دستگاه های مخصوص خراش هایی روی آن ایجاد می شود. تفاوت در این روش ها اثربخشی این دو روش را متمایز می کند. این روش روش قلم مو یا برس ظریفی است که به طور کامل و موازی با سطح کاغذ حرکت می کند، سطح کاغذ را حرکت داده و آن را برس و جلا می دهد. پس از آن، بالاتنه او دوباره با یک کمربند دیگر بسته شد. این روش چکش کاری ورق فلز درخشندگی و روکش مات خاصی ایجاد می کند و روکش خوبی به آن می دهد. بنابراین انتخاب مناسبی برای کاربردهای تزئینی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد