اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

آنچه باید در مورد پیچ ​​و مهره بدانید


اگر قصد خرید پیچ و مهره آرتا را دارید، بهتر است قبل از انتخاب از بین انواع پیچ و مهره، کمی با این محصول صنعتی پرکاربرد آشنا شوید. داشتن اطلاعاتی در مورد محصول که در برخی موارد برای انتخاب نوع آن بسیار مهم و مهم است، قطعا شما را از سردرگمی نجات می دهد.

فرقی نمی کند که بخواهید پیچ ​​و مهره های خود را به صورت آنلاین خریداری کنید یا در یک فروشگاه فیزیکی. بعد از اینکه خودتان پیچ و مهره را تجربه کردید، باید بتوانید در هر شرایطی بهترین انتخاب را برای نیاز خود داشته باشید. البته هدف این مقاله ارائه نکاتی در مورد خرید مهره و پیچ و مهره نیست. در عوض می خواهم این محصول را به شما معرفی کنم تا بتوانید خرید هوشمندانه تری داشته باشید.

پیچ چیست؟ برای اطلاع از قیمت پیچ و مهره استیل کلیک کنید.


همه ما احتمالاً می دانیم که پیچ چیست و برای چیست. با این حال، به طور دقیق تر، یک پیچ را می توان به عنوان یک استوانه در نظر گرفت که شیارهای مارپیچی به نام رزوه ها بر روی آن تشکیل می شود. اکثر پیچ ها دارای سر هستند. مهره نیز یک استوانه توخالی با رزوه هایی شبیه به پیچ است که شیارهای پیچ و مهره روی هم قرار می گیرند و به اصطلاح رزوه می شوند.

کاربردهای متنوع پیچ و مهره در صنعت و ساخت محصولات مختلف باعث شده است تا نمونه های متعددی از این دست ساخته و عرضه شود. برخی از پیچ ها فقط وظیفه اتصال دو جسم را بر عهده دارند، در حالی که برخی دیگر وظیفه مهم تری مانند انتقال انرژی را بر عهده دارند. طبیعی است که حساسیت ساخت پیچ ها و مهره هایی که باید برق را منتقل کنند بسیار بیشتر از پیچ های اتصال است. با این حال، در برخی موارد، برش پیچ اتصال نیز می تواند منجر به فاجعه شود.

انواع پیچ و مهره

همانطور که گفته شد پیچ ​​و مهره کاربردهای متفاوتی دارند. طبیعی است که به دلیل کاربردهای متفاوت، انواع پیچ و مهره ها باید متفاوت باشد. چنین تفاوتی می تواند در مدل ایمنی، در مدل بسته شدن یا حتی در نوع مواد پیچ ​​باشد. قیمت پیچ و مهره به نوع آن بستگی دارد. در نتیجه بهتر است نوع پیچ و مهره مناسب را با توجه به کاربرد انتخاب کنید.

در زیر به معرفی انواع پیچ و مهره بر اساس دسته بندی های مختلف می پردازیم. هر یک از این دسته ها به شما در خرید پیچ ​​و مهره مناسب کمک می کند.

انواع پچ بر اساس نوع هستند

یکی از رایج ترین دسته های پیچ و مهره بر اساس جنسیت است. برای تولید پیچ ​​و مهره از مواد مختلفی استفاده می شود. رایج ترین انواع پیچ عبارتند از:

پیچ برنجی

پیچ آهنی

پیچ های فولادی

پیچ مسی

پیچ و مهره های مسی و مشکی یکی از بهترین کیفیت های این محصول به حساب می آیند. جنس مناسب و کیفیت ساخت پیچ های برنجی باعث می شود که این نوع پیچ مقاومت بیشتری در برابر فشار از خود نشان دهد و در نتیجه بتوان از آن برای کاربردهای مختلف استفاده کرد. البته می توان از انواع دیگر پیچ ها نیز در جای خود استفاده کرد، البته به شرطی که کیفیت بالایی داشته باشند.

انواع پیچ از نظر قالب

یکی از ویژگی هایی که باعث تفاوت بین پیچ و مهره های مختلف می شود، نوع نصب آن است. برخی از مهره ها و پیچ ها با فلز روکش شده اند، در حالی که برخی دیگر بدون این نوع پوشش تولید می شوند. همین فلز انواع مختلفی دارد که در خرید پیچ ​​و مهره باید به آنها توجه کرد. از این منظر پیچ و مهره را می توان به دسته های زیر طبقه بندی کرد:

پیچ و مهره گالوانیزه نشده است

پیچ و مهره گالوانیزه گرم

پیچ و مهره چدن سرد

پیچ و مهره داکرومات

پیچ و مهره استاندارد در سطح

یکی از پارامترهایی که بین انواع پیچ ها تفاوت ایجاد می کند، ارزش ها و استانداردهای روز دنیا است. درجه بندی ها با توجه به شرایط مختلف تعیین می شوند و نشان دهنده استحکام پیچ هستند. یکی از مهم ترین نکاتی که در خرید مهره و واشر باید به آن توجه کنید این است که پیچ هم اندازه مهره و واشر باشد. در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی پیش بیاید.

استانداردهای مختلفی در دنیا استفاده می شود که از مهم ترین آنها می توان به DIN آلمان و ASTM آمریکایی اشاره کرد. بر اساس این استانداردها گریدهای مختلف طبقه بندی شده و نوع مناسب برای کاربردهای مختلف تعیین می شود. در ایران از هر دو نوع استاندارد استفاده می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد