اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

7 علت صدا دادن یخچال هایسنس

صدا دادن یخچال هایسنس، می تواند از عوامل مختلفی نشات بگیرد. در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

صدا دادن یخچال هایسنس، می تواند از عوامل مختلفی نشات بگیرد. این عوامل شامل موارد زیر می شود:


تراز نبودن

اشکال در فن

مشکل در لولا های درب

شُل بودن اتصالات کمپرسور

برخورد اتصالات لوله رفت و برگشت گاز به بدنه

برفک زدن

برخورد فن با کشو

صدای برگشت گاز

 


یخچال هایسنس تراز نیست

اگر یخچال هایسنس شما تراز نباشد، در موقع استارت کمپرسور منجر به لرزش خفیف و ایجاد صدا در یخچال هایسنس شما می شود. برای رفع این مشکل باید پایه های یخچال را محکم کنید و از یک تراز استفاده نمایید تا یخچال کاملا هموار باشد. همچنین به کف محیطی که یخچال شما قرار گرفته است توجه نمایید تا برآمدگی نداشته باشد یا غیر مسطح نباشد.


اشکال در فن یخچال هایسنس

فن یک قطعه مصرفی است و به مرور زمان امکان خرابی آن وجود دارد. فن از موتور و پروانه تشکیل شده است. این قطعه وظیفه هدایت سرما به داخل محیط یخچال و فریزر را بر عهده دارد. در صورتی که پروانه های فن از حالت خود خارج شده باشند، احتمال ایجاد سر و صدا در یخچال هایسنس شما وجود دارد.


برای رفع این مشکل باید پروانه فن را تعویض کنید و نیازی به تعویض خود فن نیست. اگر موتور فن هم خراب شده است قابل تعمیر نیست و باید تعویض شود. چنان چه در انجام این امور دانش فنی کاملی ندارید، با تعمیرکار متخصص یخچال هایسنس تماس بگیرید.


مشکل در لولا های درب یخچال هایسنس

زیر لولا های درب واشر تعبیه شده است که اگر این واشر ها خراب شوند یا از حالت خودشان خارج شوند، لولا به درستی نمی چرخد و باعث ایجاد صدا در یخچال هایسنس شما می شود. بهتر است به لولا های درب یخچال هایسنس کمی روغن بزنید و اگر واشر های زیر آن خراب شده است، تعویض نمایید.


شُل بودن اتصالات کمپرسور یخچال هایسنس

زیر کمپرسور 4 عدد لرزه گیر تعبیه شده است و اگر محکم نباشند، در زمان استارت، باعث صدا در کمپرسور می شود. هم چنین در نظر داشته باشید که اگر کمپرسور شاتون بزند هم منجر به تولید صدا می کند. در اکثر مواقع صدای یخچال هایسنس مربوط به خرابی خود کمپرسور نبوده و نیازی نیست که حتما خود موتور را تعویض نمایید.


برخورد اتصالات لوله رفت و برگشت گاز یخچال هایسنس

در پشت یخچال و در کنار کمپرسور به امتداد دیواره یخچال دو عدد لوله رفت و برگشت قرار دارد. این ها لوله های رفت و برگشت گاز هستند. این لوله ها به کمپرسور متصل بوده و اگر رها باشند و چفت نشده باشند، در زمان استارت کمپرسور ایجاد لرزش می کند و به بدنه برخورد خواهند کرد.


برای جلوگیری از این مشکل می توانید از یک تکه ابر استفاده نمایید تا در زمان استارت کمپرسور، لوله ها به بدنه یخچال هایسنس برخورد نکنند.


بیش تر بدانید: چرا یخچال هایسنس آلارم می زند؟


برفک زدن یخچال هایسنس

زمانی که یخچال های مدل نوفراست هایسنس برفک می زند، و دیفراست (یخ زدایی) انجام نمی شود، به دلیل تجمع بیش از اندازه برفک ها یا همان یخ ها، پروانه فن با آن ها برخورد می کند و باعث صدا در یخچال هایسنس شما می شود.


برای رفع این مشکل باید قطعات مربوط به دیفراست بررسی شود. این قطعات شامل: ترمودیسک، ترموفیوز، المنت، سنسور دیفراست است. هم چنین مهم است که بررسی نمایید تا قسمت خروجی فاضلاب گرفتگی نداشته باشد. اگر خروجی فاضلاب مسدود شده باشد، برفک های آب شده از آن طریق خارج نمی شوند و در نهایت همین موضوع باعث برفک زدن می شود.


برخورد فن با کشوی فریزر

شاید برای شما خنده دار باشد که مگر کشو های فریزر هم باعث صدا در یخچال فریزر هایسنس می شود؟ بله. هنگامی که کشو های فریزر را بیش از اندازه به داخل فشار دهید، با پروانه فن برخورد می کند و در نهایت منجر به تولید صدا می شود. اگر از یخچال هایسنس شما صدا تولید می شود، دقت نمایید تا فن به کشو برخورد نکرده باشد. برای عیب یابی این مورد می توانید با تعمیرکار متخصص یخچال هایسنس تماس بگیرید.


صدای برگشت گاز در یخچال هایسنس

در صورتی که از یخچال هایسنس خودتان صدای شششش شنیدید، مربوط به صدای برگشت گاز است و هیچ مشکلی ندارد. برگشت گاز عامل خنک کننده کمپرسور خواهد بود.


صدای شُر شُر آب در یخچال هایسنس

در زمان دیفراست و یخ زدایی در یخچال هایسنس، آب حاصل از یخ زدایی از قسمت سوراخ فاضلاب خارج می شود و بر روی کاسه کمپرسور یخچال سرازیر خواهد شد و همین عامل صدای شُر شُر آب بوده و مشکلی در عملکرد دستگاه به وجود نیاورده است.


نحوه عیب یابی صدای از یخچال هایسنس

توجه داشته باشید که ممکن است صدا دادن یخچال هایسنس، گاهی اوقات با نمایش کد های خطا و ارور ها همراه باشد. از این رو برای تشخیص بهتر و حرفه ای تر عامل صدا دادن این دستگاه، می توانید راهنمای فارسی یخچال هایسنس خود را به خوبی مطالعه کرده و کد خطا نشان شده را شناسایی نمایید.


علاوه بر این تعمیر و تعویض قطعات بسیاری در یخچال هایسنس نیاز به تخصص و مهارت دارند. در غیر این صورت ممکن است به سایر قطعات سالم این وسیله آسیب وارد شده و شما متحمل هزینه های بیش تری برای عیب یابی و تعمیرات آن شوید. از این رو توصیه می کنیم حتما با استفاده از خدمات تعمیر یخچال هایسنس در محل، از تکنسین متخصص بخواهید تا عوامل مرتبط به صدای زیاد یخچال هایسنس را بررسی کرده و آن را برطرف کند. همین طور تعمیرکار به تعمیر و تعویض قطعات تسلط داشته و می تواند با اقدامات صحیح ایرادات ایجاد شده را رفع نماید.

ادامه مقاله: https://www.musicreader.ir/news16869/7-%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%B5%D8%AF%D8%A7-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%86-%DB%8C%D8%AE%DA%86%D8%A7%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%86%D8%B3


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد