اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

مزایای استفاده از زانوبند طبی


برای درمان انواع آسیب های زانو بهتر است از زانوبند طبی زیر نظر مستقیم پزشک استفاده شود. زمان استفاده از زانوبند طبی بستگی به نوع زانوبند طبی و هدف زانوبند طبی دارد.

زانو مفصلی است که خم می شود، صاف می شود و کمی می چرخد. گاهی اوقات این مفصل صدا می دهد و اگر موقعیت آن بد باشد ممکن است دررفته شود. زانو در محل اتصال استخوان ران (استخوان ران) و ساق پا (استخوان ساق پا) که توسط یک کپسول مفصلی احاطه شده است، تشکیل می شود. در کشکک، مجموعه ای از رباط ها و تاندون ها وجود دارد که چارچوب ساختاری لازم را برای مفصل فراهم می کند.

از آنجایی که زانو 80 درصد وزن را در حالت ایستاده به خود اختصاص می دهد، به ویژه برای ورزشکاران و افرادی که کارهای بدنی سنگین انجام می دهند، در معرض خطر بالایی برای آسیب است.

زانو به دلایل زیادی آسیب دیده است. از جمله این دلایل می توان به بورسیت، تاندونیت، پارگی رباط، ساییدگی غضروف، آرتروز، کشیدگی عضلات، واریس و موارد دیگر اشاره کرد. وضعیت غیر طبیعی بدن مانند پاهای ضربدری نیز می تواند خطر آسیب دیدگی زانو را در آینده افزایش دهد. تعداد زیادی از افراد، از ورزشکاران گرفته تا افراد مبتلا به آرتریت و سایر مشکلات زانو، از مسکن های زانو برای جلوگیری از آسیب دیدگی زانو یا تسکین درد استفاده می کنند.

زانوبند طبی از آسیب به زانو جلوگیری کرده و درد و التهاب را کاهش می دهند. علاوه بر این، زانوهای سالم برای ریکاوری و بهبودی پس از جراحی بسیار عالی هستند.

انواع زانوبند طبی

زانوهای طبی به دسته های کلی تقسیم می شوند. در اینجا به تفاوت بین دسته ها و شرایط و موقعیت هایی که در آن هر زانوی طبی استفاده می شود اشاره خواهیم کرد.

زانوبندهای طبی که حمایت یا پیشگیری می کنند

زانوبندهای طبی پیشگیرانه برای پیشگیری و کاهش شدت آسیب های رباط زانو طراحی شده اند. این نوع زانوبند محبوب ترین نوع زانوبند است و بیشتر توسط ورزشکارانی که ورزش های تماسی مانند فوتبال انجام می دهند استفاده می شود. زانوبند پیشگیرانه از MCL (رباط جانبی داخلی) در برابر فشار روی زانو محافظت می کند و از آسیب جلوگیری می کند. این زانوی طبی برای ورزشکاران ورزش تماسی که در معرض خطر بالای آسیب MCL هستند یا آسیب قبلی MCL داشته اند، به شدت توصیه می شود. دو تا از بهترین زانوبندهای طبی، بریس‌های طبی ورزشی ACL و زانوبندهای متحرک هستند.

زانوبند طبی کاربردی

زانوبندهای طبی کاربردی برای محافظت از زانوهایی که در اثر ورزش یا زمین خوردن آسیب دیده اند استفاده می شود. این نوع زانوبند طبی برای کاهش چرخش بعد از پارگی یا آسیب ACL و همچنین برای افرادی که پس از جراحی ترمیم ACL نیاز به مراقبت اضافی از زانو دارند بسیار مفید است. در برخی موارد، زانوبند طبی کاربردی در موارد دررفتگی خفیف تا متوسط ​​(پایداری) PCL یا MCL استفاده می شود. برای فیزیوتراپی به کلینیک فیزیوتراپی فانتوم مراجعه نمایید.


زانوبند توانبخشی پزشکی

به گفته کلینیک فیزیوتراپی یادم، زانوبندهای توانبخشی حرکات بالقوه خطرناک زانو را در حین ریکاوری پس از جراحی یا آسیب دیدگی زانو محدود می کند. این نوع زانوبند طبی از رباط ترمیم شده یا بازسازی شده محافظت می کند. و امکان حرکت سریعتر مفصل زانو را فراهم می کند.

کاهش حمایت پزشکی از زانو

زانوبندهای طبی کاهش دهنده برای تسکین درد در افراد مبتلا به آرتریت، به ویژه آنهایی که آرتروز زانو در قسمت داخلی (نزدیک خط وسط) دارند، طراحی شده اند. با اعمال فشار به استخوان ران، این زانوبند درمانی فشار را از مفصل آسیب دیده برداشته و زانو را مجبور می‌کند تا از ناحیه دردناک خم شود.

این زانوبند طبی مانند زانوبندهای طبی OA می تواند برای افرادی که تصمیم به جراحی تعویض زانو دارند و می خواهند فشار را از قبل از روی زانوهای خود کم کنند، مفید باشد.

محافظ زانو طبی

اگرچه این نوع از زانوبندهای طبی زانوبند نیستند، اما رایج ترین نوع محافظ زانو هستند و طراحی آنها برای ایجاد فشار به اطراف زانو است. این نوع زانوبند طبی با محافظت و حمایت از مفصل زانو به کنترل درد و التهاب کمک می کند.

چگونه از زانوبند طبی استفاده کنیم؟

بهتر است از زانو طبی استفاده شود که زیر نظر مستقیم پزشک استفاده می شود. زمان استفاده از زانوی طبی به نوع زانوی طبی و هدف استفاده بستگی دارد. برخی از زانوبندهای طبی را می توان به طور مداوم استفاده کرد. برخی از آنها فقط در حین ورزش یا فعالیت بدنی استفاده می شوند.

در حین ورزش باید وضعیت مفصل زانو را بررسی کرد و از حرکت نکردن آن اطمینان حاصل کرد. اگر زانوبند طبی در وضعیت مناسبی قرار نگیرد، می‌تواند بیش از آنکه مفید باشد، ضرر دارد.

چگونه از ارتزهای پزشکی مراقبت کنیم؟

زانوبندهای طبی اغلب در طول استفاده معمولی آسیب می بینند. همیشه زانوبند طبی را از نظر پارگی و سایش بررسی کنید. تمیز کردن منظم با آب و صابون توصیه می شود. اگر قسمت فلزی از زانوبند طبی بیرون زده است، آن را بپوشانید تا به خود و دیگران آسیب نرسانید.

شما به یک زانوبند طبی نیاز دارید که به درستی کار کند. اگر درمانگر شما از زانوبند استفاده می کند، باید آن را تعویض کنید. زانوبندهای طبی بادوام تر قیمت بالاتری دارند اما در عین حال می توانید برای مدت طولانی از آنها استفاده کنید.

زانو یکی از بزرگترین و مهم ترین قسمت های بدن است. بنابراین، ما باید مطمئن شویم که به خوبی از آنها مراقبت می کنیم، زیرا بدون آنها، کار زیادی نمی توانیم انجام دهیم! برای اطمینان از سلامت زانوهای خود، باید در مواقع لزوم مراقب باشید.

چگونه از زانوبند طبی استفاده کنیم؟

مفصل زانو شما از استخوان ها، غضروف ها، رباط ها، تاندون ها و ماهیچه ها تشکیل شده است. با دامنه حرکتی قابل توجهی، مفصل زانو می تواند وزن زیادی را تحمل کند. ساختارهای زانوی شما ممکن است آسیب دیده یا دررفته باشند. زانوی شما ممکن است در اثر ضربه شدید در حین ورزش یا به دلیل یک بیماری زمینه ای آسیب ببیند.

انواع مختلف زانوبند طبی از نظر عملکرد و سطح پشتیبانی متفاوت است. برخی از زانوبندهای درمانی برای محافظت از زانو در برابر آسیب طراحی شده اند، در حالی که برخی دیگر از مدیریت درد زانو پشتیبانی می کنند. زانوبندهای درمانی همچنین می توانند زانو را پس از آسیب تثبیت کنند و زانو را برای بهینه سازی بهبودی پس از آسیب حرکت دهند.

زانوبند چگونه می تواند کمک کند؟

زانوبند می تواند زانوی آسیب دیده را پشتیبانی و تثبیت کند. این نوع درمان زانو می تواند حرکت را در زمانی که زانوی شما در حال بهبودی پس از آسیب یا جراحی است محدود کند. همچنین، اگر آرتروز در زانوهای خود دارید، می تواند درد و استرس را کاهش دهد. پزشک نوع زانوبند و زمان استفاده از آن را به شما خواهد گفت.

زانوبند طبی مفصلی و زانوبند طبی فشاری

زانوبند لولایی می تواند زانوی آسیب دیده را پشتیبانی و تثبیت کند و حرکت را در زمان بهبودی زانو محدود کند. مفاصل دو طرف زانو به جلوگیری از حداکثر کشیدگی زانو و محافظت در برابر آسیب رباط کمک می کنند. همچنین، اگر آرتروز در زانوهای خود دارید، ممکن است درد و فشار را کاهش دهد. زانوبندهای طبی لولایی برای زانوهایی که نیاز به حمایت اضافی دارند، بهترین هستند.

زانوبند طبی مفصلی به دو صورت سخت و نرم موجود است. یک زانوبند طبی لولایی نرم، پشتیبانی سبک تا متوسط ​​را فراهم می کند، در حالی که یک زانوبند طبی لولایی سفت و سخت، حمایت متوسط ​​تا حداکثر و حفاظت و پایداری بهتری را برای ورزش های تماسی ارائه می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد