اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

همه چیز در مورد اجاره خانه در استانبول


ترکیه یکی از پرطرفدارترین کشورهای آسیایی است که هر ساله ایرانیان زیادی برای مقاصد مختلف به آنجا می روند: تحصیل، اقامت، تفریح ​​یا کار. این کشور برای بسیاری از ایرانیان به دلیل مزیت های مختلف به عنوان کشور دوم شناخته می شود. نزدیکی ایران، شرایط آب و هوایی مساعد، شرایط زندگی راحت تر در برخی مشاغل و غیره.

با این حال مهم ترین و مهم ترین نکته قبل از سفر به این کشور انتخاب محل اقامت است. در واقع، اگر قصد سفر به ترکیه را دارید اما به طور خاص محل اقامت یا تمام وقت خود را در هتل های مختلف سپری نکنید، هزینه زیادی برای اقامت در ترکیه خواهید پرداخت. به همین دلیل اکثر افرادی که برای مدت طولانی به این کشور سفر می کنند، گزینه اجاره خانه در استانبول یا شهر دیگری را انتخاب می کنند.

در این مقاله با توجه به شرایط ترکیه و بهترین شهر برای زندگی به نکته اصلی اجاره خانه اشاره می کنیم. تا پایان این مقاله شرکت مهاجرتی با ما همراه باشید و با شرایط اولیه اجاره خانه در ترکیه آشنا شوید.

مهاجرت و اجاره خانه در استانبول

از آنجایی که دولت ترکیه شرایط نسبتا آسانی را برای مهاجران خود در نظر گرفته بود، سالانه افراد زیادی برای کار، تحصیل، تفریح ​​و حتی اقامت به این کشور سفر می کنند. قیمت ارزان لیر ترکیه و شرایط مساعد مصوب دولت این کشور برای مهاجران و گردشگران باعث رشد چشمگیر تعداد مهاجران و گردشگران در این کشور شده است.

اما همانطور که گفتیم اگر فردی در سفر به استانبول بخواهد در هتل اقامت کند باید در پایان سفر مبلغ زیادی را پرداخت کند. به همین دلیل افرادی که هر ساله به دلایل مختلف به این کشور سفر می کنند تصمیم گرفتند خانه ای در ترکیه اجاره کنند و شرایط راحت تری را برای خود ایجاد کنند. اولین قدم برای اجاره خانه در ترکیه، انتخاب شهر و محل سکونت است.

از آنجایی که در ترکیه شهرهای زیادی وجود دارد، انتخاب بهترین شهر کمی سخت است، اما به دلیل محبوبیت استانبول و امکانات بیشتر و شرایط مناسب در این شهر، مردم استانبول را برای زندگی ترجیح می دهند. حضور در این شهر دسترسی به تمامی امکانات و حتی شهرهای دیگر ترکیه را آسان می کند.

اجاره خانه در استانبول

اجاره خانه در استانبول و هزینه آن بسته به عوامل مختلف کاملا متفاوت است. در واقع افراد با بررسی مناطق مختلف و بودجه خود می توانند خانه ای اجاره کنند. اجاره خانه در استانبول به موقعیت مکانی، متراژ خانه و نزدیکی آن به شهر بستگی دارد. اما مهمترین فاکتور هنگام اجاره خانه در استانبول بررسی شرایط و قوانین ترکیه برای افراد مختلف است.

همانطور که گفتیم، ترکیه شرایط را برای مهاجران نسبتا آسان می داند. به عبارت ساده تر، افرادی که به این کشور سفر می کنند می توانند با اخذ ویزا یا اقامت ترکیه در استانبول اقامت کنند. البته باید اصرار داشته باشیم که خارجی های دارای اقامت دائم ترکیه مجاز به خرید خانه هستند، حتی برای افرادی که اقامت دائم ندارند امکان خرید خانه در این کشور وجود ندارد.

اگرچه نمی توان میانگین قیمت اجاره آپارتمان در استانبول را به طور دقیق اعلام کرد، اما طبق قانون مصوب دولت، صاحبخانه ها قیمت برخی از آپارتمان ها را در نظر می گیرند. البته لازم به ذکر است که قیمت خانه یک یا چند اتاق خواب به مبله بودن یا نبودن آنها بستگی دارد.

اجاره خانه با هم

یکی از رایج ترین روش هایی که بسیاری از افراد برای اجاره آپارتمان در استانبول انتخاب می کنند، اجاره خانه با هم است. در واقع افراد می توانند به آژانس های املاک معتبر مراجعه کنند و با هرکسی زندگی کنند. از آنجایی که قیمت برخی از خانه ها در استانبول بالا است، بسیاری از افراد با اشتراک خانه در استانبول اجاره ماهانه خود را پرداخت می کنند.

نکات مهم قرارداد اجاره

ثبت اجاره نامه اصلی ترین و مهمترین اقدام در هنگام اجاره خانه در استانبول می باشد. این قرارداد می تواند نگرانی افراد را در مورد محل زندگی آنها برای مدت طولانی کاهش دهد. به همین دلیل وارد کردن دقیق تمامی اطلاعات خانه، مالک و مستاجر یکی از وظایف اصلی هر دو طرف است.

آدرس دقیق منطقه، خیابان و خط و حتی شماره خانه

نوع ملک اجاره ای (آپارتمان، ویلا، تجاری و ...)

نام، نام خانوادگی و شماره ملی مالک

آدرس محل سکونت مالک

نام و نام خانوادگی مستاجر و شماره TR ID وی

آدرس اضافی مستاجر

تاریخ و مدت قرارداد اجاره

هزینه اجاره خانه در استانبول برای یک ماه یا یک سال.

نحوه پرداخت اجاره بها

شماره کارت مالک را برای سپرده اجاره وارد کنید

وضعیت مسکن (مبله یا استفاده نشده)

ثبت تجهیزات در خانه اجاره ای.

چگونه یک ملک مناسب پیدا کنیم؟

اگر تجربه ای در خرید یا اجاره خانه در استانبول ندارید، با آژانس املاک تماس بگیرید تا بهترین راه حل را برای شما انتخاب کنند. آژانس املاک در ایران و حتی ترکیه وجود دارد. می توانید با مشاورین ما در سایت هف هشتاد تماس بگیرید و اطلاعات موثقی در مورد اجاره خانه در استانبول به دست آورید.

راه دیگر برای اجاره خانه در استانبول تماس مستقیم با مالک است. بسیاری از صاحبان املاک در ترکیه املاک خود را به طور گسترده به اشتراک می گذارند و آنها را از طریق آژانس های املاک یا وب سایت های داخلی اجاره یا می فروشند. شما می توانید در هف هشاد مناسب ترین خانه را برای خود انتخاب کنید، به قسمت خرید یا اجاره خانه در ترکیه مراجعه کنید.

مسئولیت های مستاجر در برابر مالک

مسئولیت مستاجر یکی از مهمترین اصولی است که مستاجر باید رعایت کند. در حقیقت، در صورتی که مستاجر کلیه الزامات و تعهدات خود را به درستی انجام دهد. او می تواند برای مدت طولانی در همان خانه بماند. مهمترین وظایف مستاجر به شرح زیر است.

مستاجر مسئولیت نگهداری از ملک اجاره ای را بر عهده دارد.

مستاجر مسئول احترام به فرهنگ زندگی در آپارتمان و رفتار خوب با دیگران است.

مستاجر حق اجاره یا واگذاری ملک را به شخص دیگری ندارد.

مستاجر حق تعمیر، تغییر یا نوسازی ملک را ندارد و فقط می تواند با اجازه کتبی صاحبخانه این کار را انجام دهد.

پس از انقضای مدت اجاره و عدم تمدید آن، مستاجر باید خانه را به همان شکلی که داده شده تحویل دهد.

مستاجر باید برای نصب هر وسیله ای مانند آبگرمکن، رادیاتور، ماهواره، درب و غیره مجوز کتبی دریافت کند.

در صورت تأخیر مستاجر در تاریخ تخلیه، باید هزینه تأخیر را پرداخت کند.

اگر شرایط پیش پرداخت در قرارداد اجاره مشخص شده باشد، مستاجر باید پرداخت کند.

در صورت اجاره منزل مبله مستاجر باید تمامی اثاثیه را بدون مشکل به صاحب خانه تحویل دهد.

نکات مهم برای اجاره خانه در استانبول

هنگام اجاره خانه در استانبول نکات مهمی وجود دارد که هم مستاجر و هم صاحبخانه باید رعایت کنند.قرارداد اجاره اولین و مهمترین رکن است. اجاره یا اجاره همان سند کتبی بین موجر و مستاجر است. در این قرارداد، شرایط و ضوابط اصلی مورد توافق طرفین نوشته شده است. همچنین، حتی اگر قرارداد اجاره باشد، هیچ یک از طرفین نمی توانند هیچ یک از شرایط قرارداد را نقض کنند.

قبل از اینکه ملکی را اجاره کنید، باید از منطقه و محل زندگی خود نیز آگاه باشید. پس از ثبت و تایید قرارداد توسط اداره مهاجرت دانمارک، نمی توان آن را تغییر داد. نزدیکی به وسایل نقلیه، مغازه ها و فروشگاه های بزرگ از ویژگی ها و مزایای اصلی خانه در استانبول است.

اخرین حرف

زندگی در کشوری دیگر و مستقل بودن یکی از هیجان انگیزترین و چالش برانگیزترین تجربه ها برای هر کسی است. پس قبل از هر چیز باید در انتخاب دقت کنید. برای به دست آوردن این تجربه ارزشمند می توانید با اطلاع از قیمت اجاره خانه در استانبول و انتخاب مناسب ترین گزینه این تجربه جالب را به دست آورید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد