اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

آشنایی با انواع سیستم های برق اضطراری


قطعی برق و قطعی مکرر ساعت ها یکی از دغدغه های امروز بسیاری از ایرانیان است. در این مقاله محصولات برق اضطراری را به شما معرفی می کنیم که حداقل بخشی از مشکلات شما را در زمان قطع برق برطرف می کند.

تجهیزات برق اضطراری  چیست؟


سیستمی که از منبع برق دیگری برای تامین برق در هنگام قطع برق استفاده می کند، منبع برق اضطراری نامیده می شود. منبع برق اضطراری منبع تغذیه ای است که در صورت قطع برق جایگزین منبع برق اصلی می شود. دیزل ژنراتورها، موتورهای الکتریکی، اینورترها، UPS، UPS، CPS، انواع سلول های خورشیدی شامل منابع برق اضطراری هستند.

سیستم های برق اضطراری نقش مهمی در بیمارستان ها یا بانک ها دارند.

چرا در مواقع اضطراری به ابزار برقی نیاز داریم؟

خاموش کردن منبع خنک کننده و گوشی، آسیب به تجهیزات الکترونیکی و کارهای ناتمام که روی کامپیوتر ذخیره نشده اند و از دست دادن برق واقعا ترسناک هستند.

به خصوص در کشور ما که قیمت ها بالاست و تورم شتاب می گیرد، به سختی می توان محصولات زیر 10 میلیون تومان را در بازار یافت. یخچال، ماشین لباسشویی و تلویزیون از جمله لوازم خانگی اصلی هستند که بیش از هر وسیله دیگری در معرض خطر آسیب ناشی از قطع ناگهانی برق قرار دارند و هر کدام سه تا چهار برابر میانگین درآمد ماهانه کشور هزینه دارند. کارگر یا کارمند

خرده‌فروشان و خواربارفروشی‌ها مانند قصابی‌ها، مرغ‌فروشی‌ها و هر کسی که محصولاتشان به یخچال نیاز دارد، از جمله افرادی هستند که در برابر گرما آسیب‌پذیر هستند.

این مشکل نه تنها در فصل تابستان بلکه در طول سال نیز به دلیل نوسانات برق، مشکلات شبکه برق رسانی، خرابی هایی مانند خرابی ترانسفورماتورها و ... ممکن است مکرر قطع شود. مناطقی در کشور وجود دارد که به طور مکرر برق را قطع می کنند. همه اینها مشکلاتی هستند که تجهیزات مورد نیاز برای محافظت از تجهیزات الکتریکی و تامین برق اضطراری را در هنگام قطعی تقویت می کنند.

انواع منابع برق اضطراری

انواع ژنراتور برق اضطراری شامل موارد زیر است که در زیر به توضیح هر یک می پردازیم:

یو پی اس

موتور الکتریکی یا ژنراتور

معکوس کننده

صفحه خورشیدی

مولد باد

1- برق اضطراری شرکت مهرآذین بهراد برای اقدامات ایمنی و امنیتی


در سیستم های امنیتی و حفاظتی مانند سیستم های اعلام حریق، سیستم های دوربین مدار بسته، سیستم های EMS تامین برق اضطراری یکی از نیازهای سیستم می باشد و تامین برق سیستم در مواقع قطع برق بسیار حائز اهمیت است. باتری های خشک (بدون تعمیر و نگهداری) به عنوان منبع برق اضطراری در این سیستم ها استفاده می شود.

معمولا ولتاژ تغذیه این سیستم 12 و 24 ولت DC می باشد. بنابراین از یک یا دو باتری با ولتاژ مناسب استفاده می کنند که در پنل اصلی سیستم یا در جعبه منبع تغذیه مجزا نصب می شوند.

این باتری ها به پنل الکترونیکی متصل می شوند و در زمان برق در شهر توسط سیستم شارژ و آماده نگه داشته می شوند و با قطع برق بدون معطلی وارد مدار شده و برق اضطراری سیستم را تامین می کنند.

مدت زمان برق اضطراری به ظرفیت باتری های مورد استفاده و مصرف سیستم بستگی دارد. مشخصات باتری مورد نیاز معمولا در دفترچه راهنمای دستگاه ذکر شده است.

نقطه ضعف این منبع تغذیه اضطراری

علاوه بر این، ترکیب شیمیایی باتری های آهنی به گرما حساس است. گرمایش باتری ظرفیت ذخیره انرژی و عمر باتری را کاهش می دهد. دمای ایده آل برای باتری بین 22 تا 25 درجه است که دمای ایده آل برای محیط های کاری بسته نیز می باشد، بنابراین به طور کلی توصیه نمی شود باتری را بیرون در محیط کار بسته بگذارید و پس از مدت زمان معینی، بستگی دارد. بسته به نوع باتری، عمر باتری به پایان می رسد (معمولاً بین 2 تا 5 سال) و قبل از از دست دادن عملکرد باتری باید تعویض شود.

2- سیستم منبع تغذیه بدون وقفه (UPS)

UPS یا منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) یکی دیگر از منابع تغذیه اضطراری است. این دستگاه در اصل یک باتری یو پی اس است که در داخل جعبه قرار می گیرد و بسته به ظرفیت می تواند دستگاه هایی را که با خروجی AC کار می کنند تغذیه کند. این مدت می تواند از چند دقیقه تا یک ساعت متغیر باشد.

بسته به نوع یو پی اس، می توانید چندین دستگاه را به آن متصل کنید. به عنوان مثال، اگر رایانه شما به آن متصل باشد، پس از قطع برق، سیستم رایانه را برای چند دقیقه تا چند ساعت فعال نگه می دارد تا بتوانید فایل های باز را ذخیره کنید یا برای مدتی روی یک پروژه کار کنید. ساعت ها. به خصوص بازیکنان ممکن است به مقدار زیادی از این دستگاه نیاز داشته باشند، زیرا ممکن است در مرحله سختی از بازی قرار داشته باشند و هنوز آن را ذخیره نکرده باشند!

یک یو پی اس همچنین می تواند به عنوان محافظت از افزایش دو برابری کار کند. این دستگاه با تنظیم نوسانات برق و اختلالات ولتاژ از آسیب دیدن وسایل الکترونیکی جلوگیری می کند. مناطقی که دچار قطعی برق مکرر می شوند واقعاً به این دستگاه نیاز دارند.

3- موتور برق

موتورهای الکتریکی در اندازه ها و ظرفیت های مختلف تولید می شوند. موتورهای الکتریکی در منازل، ادارات، مغازه ها، فروشگاه ها، مزارع، باغ ها و به ویژه خزانه ها کاربرد دارند. موتور الکتریکی یک ژنراتور دارد که سوخت مصرفی خود را به برق تبدیل می کند. موتور برق با توجه به نوع سوخت مصرفی به سه دسته گازوئیل یا گازوئیل، بنزین و گاز (گاز مفید یا گاز مایع) تقسیم می شود.

الکتروموتورها دو نوع تک فاز و سه فاز هستند. نوع تکفاز آن برای منازل و محیط هایی که از برق خانگی 220 ولت استفاده می کنند مناسب است، نوع سه فاز آن که می توان آن را به تک فاز تغییر داد، برای مصارف صنعتی و ابزارهایی است که نیاز به ولتاژ بالا دارند.

موتور دیزل الکتریک بیشتر برای زمین های کشاورزی مناسب است. موتورهای گازسوز بیشتر برای خانه ها مناسب هستند. موتورهای الکتریکی که با گازوئیل و بنزین کار می کنند، گازهای گلخانه ای خطرناکی تولید می کنند. به همین دلیل، شما باید آنها را دور نگه دارید.

اگر تا به حال موتور الکتریکی را در جاده یا زمین دیده اید، احتمالاً متوجه صدای آن شده اید. نگران نباشید این موتورها کاور ندارند. مزارع و فضاهای باز دور از ساختمان های مسکونی معمولاً مشکلی ایجاد نمی کنند، اما ناگزیر باعث ایجاد آلودگی صوتی در منازل و مغازه ها می شوند. پس بهتر است برای آنها چادر تهیه کنید.

ژنراتورهای قابل حمل؛ برای لوازم خانگی و اداری

این ژنراتورها شبیه موتورهای الکتریکی هستند، اما جمع و جورتر هستند و برای تامین برق اضطراری در منازل و ادارات مناسب ترند. این سوخت به دلیل استفاده در فضای داخلی، گازی است و می توان از آن برای روشنایی، تغذیه وسایل الکترونیکی مانند یخچال، کامپیوتر، لپ تاپ و ... استفاده کرد.

موتور الکتریکی اتوماتیک

برخی از موتورهای الکتریکی اتوماتیک هستند و در صورت قطع برق به طور خودکار روشن می شوند و برق را تامین می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد