اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

لیزر تمام بدن چیست و چه مدت طول می کشد؟


لیزر فول بادی حذف موهای زائد از کل بدن است و به عنوان یک روش سریع، آسان، ایمن و موثر برای رفع موهای زائد بدن شناخته می شود. مدت زمان کلی لیزر بدن بر اساس عوامل مختلفی از جمله اندازه و میزان موهای بدن، سطح هورمون هر فرد، مو و رنگ پوست متفاوت است. اما به طور متوسط ​​ریزش مو با شش تا هشت جلسه 45 دقیقه ای با فاصله بین جلسات شش تا هشت هفته دنبال می شود.

بهترین لیزر برای مو و صورت

امروزه استفاده از دستگاه کلاریتی یکی از گزینه های طلایی لیزر موهای زائد بدن  در تعداد جلسات لیزر  است، زیرا می توان از آن برای اصلاح انواع پوست و مو استفاده کرد. جالب است بدانید که لیزر کلاریتی دارای پلتفرمی با دو طول موج است که به طور موثر و با ترکیب دو طول موج (الکساندرایت با پالس بلند 755 نانومتر و ND-YAG با طول موج 1064 نانومتر) می‌تواند علاوه بر رفع موهای زائد. . حذف مواد زائد مرتبط با حذف رنگدانه ها و آسیب عروقی انواع پوست. اما ممکن است این نوع دستگاه لیزر در مرکز درمانی که مراجعه می کنید موجود نباشد. بنابراین توصیه می کنیم قبل از مراجعه، نوع و برند دستگاه مورد استفاده در مرکز درمانی و همچنین عمق نفوذ و عرض پالس های لیزر را بررسی کنید.

در این زمینه، ممکن است برخی از متخصصان استدلال کنند که لیزر دایود برای پوست های تیره یا افراد خاورمیانه گزینه بهتری نسبت به ND Yag است، اما باید توجه داشته باشید که تفاوت این دو دستگاه واقعاً ناچیز است. دستگاه لیزر دایود می تواند عوارض جانبی بیشتری نسبت به Nd: Yag داشته باشد و تجربه دردناک تری را در طول درمان ایجاد کند. بنابراین تمرکز این مقاله این است که در چنین شرایطی سعی کنید از دستگاه ND Yag با طول موج 1064 نانومتر استفاده کنید. علاوه بر این، برای انتخاب وسیله ای متناسب با نیاز خود، بهتر است به فاکتورهای زیر توجه داشته باشید:

اندازه ناحیه تحت درمان: به این دلیل است که اندازه ناحیه تحت درمان افزایش می یابد. درصد کمتری از انرژی لیزر در خارج از ناحیه تحت درمان پخش می شود. چنین عواملی نه تنها طول مدت درمان را تسریع می کنند. اما عمق نفوذ را نیز افزایش می دهد و به شما این امکان را می دهد که قدرت دستگاه را در حالت توان کمتر و شرایط ایمن تر تنظیم کنید.

سیستم سرماخوردگی: یک سیستم سرماخوردگی موثر نیاز به استفاده از یخ روی پوست را در طول درمان کاهش می دهد. این به نوبه خود می تواند آسیب کمتری به کاربر وارد کند.

تفاوت بین لیزر موهای زائد و الکترولیز چیست؟

فرآیند لیزر موهای زائد بدن و صورت شامل نفوذ امواج نور به فولیکول های مو است که با استفاده از انرژی طول موج دریافتی به سلول های فولیکول آسیب می رساند. در عین حال، فرآیند الکترولیز روشی است که به طور دائم به فولیکول های مو آسیب می رساند و از رشد مو برای همیشه جلوگیری می کند. در روش الکترولیز، تکنسین از یک سوزن برای هدف قرار دادن فولیکول مو استفاده می کند و از آن برای ارسال جریان الکتریکی به آن و کشیدن ریشه مو استفاده می کند. به طور کلی، هم لیزر موهای زائد و هم الکترولیز راه حل های طولانی مدتی برای جلوگیری از رشد مو ارائه می دهند.

آیا لیزر موهای زائد در بارداری مضر است؟

اگرچه طبق آخرین تحقیقات، لیزر موهای زائد بدن در درازمدت هیچ خطری ندارد، اما بسیاری از متخصصان بهداشت توصیه می‌کنند که از لیزر موهای زائد در دوران بارداری خودداری کنید و خود را در معرض خطر یا با احتمال کم قرار ندهید. لیزر موهای زائد بی خطر در نظر گرفته می شود، اما در حال حاضر هیچ مطالعه طولانی مدتی برای بررسی اثرات این روش بر روی جنین وجود ندارد. مراقب باشید، در این مقاله هیچ ادعایی وجود ندارد که لیزر برای زنان باردار خطر ایجاد می کند، تنها مشکل این است که تحقیقات کافی در این زمینه برای اثبات بی خطر بودن لیزر وجود ندارد. در حال حاضر، متخصصان لیزر موهای زائد را در دوران شیردهی بی خطر می دانند، اما برخی از متخصصان توصیه می کنند که از آن روی سینه خودداری شود.

آیا لیزر موهای زائد امکان پذیر است؟

همانطور که می بینید، روش لیزر موهای زائد برای هدف قرار دادن رنگدانه فولیکول مو (ملانین) طراحی شده است و موهای خاکستری تقریباً هیچ رنگدانه ای ندارند. بنابراین، ما باید به این ناامیدی توجه کنیم که موهای خاکستری را نمی توان با لیزر موهای زائد از بین برد. اما برای از بین بردن این نوع مو روش های دیگری مانند الکترولیز (برای موهای خاکستری و ضخیم) وجود دارد که می تواند به طور موثر موهای سفید را از بین ببرد. همچنین می توان مو را با استفاده از رنگ های کربنی تولید شده برای این منظور رنگ کرد تا پرتو لیزر جذب رنگ کربن شده و حرارت آن فولیکول های مو را منقبض کند.

آخرین کلمه

همانطور که در این مقاله بیان شد، امروزه انواع مختلفی از لیزر موهای زائد بدن در بازار وجود دارد که معمولا از روش خاصی استفاده می کنند. زیرا نمی توان نتیجه گرفت که کدام وسیله برای افراد مناسب است. بسته به رنگ پوست و رنگ مو، برخی از لیزرها موثرتر از سایرین عمل می کنند و در برخی موارد، برای برخی افراد لازم است از چندین دستگاه لیزر برای نواحی مختلف بدن استفاده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد