اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

بررسی کاربرد سمپاشی پهپاد در کشاورزی


امروزه با استفاده از پهپادهای کشاورزی می توان فرآیند کاشت تا برداشت را به صورت خودکار کنترل کرد.

در سال های اخیر استفاده از پهپادها کاربردهای مختلفی پیدا کرده است. مدتی پیش پهپادها فقط برای مقاصد نظامی استفاده می شدند. اما با تولید انواع کوادکوپتر پرنده فلزی وارد هر صنعتی شده است. صنعت کشاورزی یکی از صنایع مهمی است که پهپادها در آن به پرواز درآمده اند. در این مقاله به بررسی کاربرد پهپادهای اسپری در کشاورزی می پردازیم.

ما به انواع ATV ها نگاه می کنیم، از لذت پرواز تا سمپاشی در زمین

یک کوادکوپتر یا پهپاد تقریباً همه چیز با چند تفاوت است. حتی به جای کوادکوپتر از عبارت هلی شات استفاده می شود. از زمان اختراع پرنده آهنی، این صنعت شاهد پیشرفت های بسیاری بوده است. در حال حاضر هلی شات برای سرگرمی، عکاسی و عکاسی نیز استفاده می شود.

از نقشه برداری تا برداشت، انقلابی که توسط "اوجیران پهپاد" به وجود آمد


پس از معرفی پهپادهای کشاورزی، انواع مختلفی از مولتی روتورها برای انجام وظایف مختلف ایجاد شدند. در حال حاضر می توان از پهپادهای کشاورزی برای کنترل خودکار فرآیند از کاشت تا برداشت استفاده کرد. در ادامه به بررسی انواع پهپادهای کشاورزی موجود و کاربرد آنها خواهیم پرداخت.

1- آنالیز خاک با پهپادهای نقشه بردار

نقشه برداری هوایی یکی از اولین کارهایی است که قبل از کاشت بذر انجام می شود. علاوه بر نقشه برداری، پهپادها می توانند نمونه های خاک را نیز از مزرعه بگیرند. مدل سازی خاک به کشاورزان کمک می کند باروری، فرسایش و رطوبت را اندازه گیری کنند. به طور معمول، نقشه برداری و نمونه برداری به صورت دوره ای انجام می شود. تغییرات در زمین های کشاورزی را می توان با بررسی نتایج فصلی اندازه گیری کرد. اندازه گیری به کشاورز کمک می کند تا محصولی با کیفیت خوب تولید کند. معمولاً نقشه برداری با کمک کوادکوپتر با دوربین انجام می شود.

2- کاشت بذر با شلیک پهپادهای کشاورزی

یکی از بهترین راه های کاشت بذر استفاده از پهپاد است. پهپادهای کاشت بذر می توانند به دانه ها و مواد مغزی شلیک کرده و آنها را به زمین تزریق کنند. البته این روش هنوز زیاد مورد استفاده قرار نگرفته است. یکی از مزایای کاشت بذر با استفاده از پهپاد، صرفه جویی در هزینه و سرعت کاشت بذر سریعتر است. کوادکوپترهای دوربرد بهترین گزینه برای کاشت بذر در خاک هستند.

3- نظارت بر کل فرآیند کاشت و برداشت در مزارع بزرگ با پهپادهای کشاورزی

یکی از مشکلات بزرگ مناطق بزرگ کشاورزی، کنترل دقیق کل عملیات است. یکی از کاربردهای اصلی پهپادهای کشاورزی، توانایی مدیریت کل مزرعه است. در واقع، بسته به اندازه عملیات کشاورزی، خطر کاشت و برداشت افزایش می یابد. با ساختن فیلم از کل مزرعه، می توانید بهتر بر کل روند تولید محصولات کشاورزی نظارت کنید.

4- مزرعه آبیاری با پهپادهای بارانی

یکی دیگر از کاربردهای پهپادهای کشاورزی، آبیاری مزارع است. پهپاد کشاورزی با کمک فناوری مادون قرمز می تواند مناطق خشک زمین را شناسایی کند. بنابراین، با یافتن مکان های خشک، فرآیند آبیاری ساده می شود. از طرفی با پاشش هوا و نقطه ای صرفه جویی زیادی در مصرف آب صورت می گیرد.

5- با پهپادهای کشاورزی سلامت تولید را کنترل کنید

پهپادهای کشاورزی می توانند وضعیت سلامت محصولات کشاورزی را بررسی کنند. در واقع با تابش اشعه مادون قرمز به میوه ها می توانید از سلامت محصول مطمئن شوید. با این فناوری می توان میوه های معیوب را قبل از برداشت شناسایی کرد. بنابراین زمان کافی برای تصمیم گیری و ولخرجی وجود دارد.

6- پاشش پهپاد، رایج ترین کاربرد کوادکوپتر در صنعت کشاورزی

یکی از کاربردهای رایج پهپادها سمپاشی مزارع است. پهپاد کشاورزی با سیستم اولتراسونیک و لیزر می تواند بهترین فاصله را برای تزریق سم انتخاب کند. از طرفی در سم پاشی از هوا سم کمتری مصرف می شود. همچنین روش هواپاشی از نفوذ سم به عمق خاک جلوگیری می کند. اگر بخواهیم روش سمپاشی هوایی با استفاده از پهباد را با روش سنتی مقایسه کنیم، اطلاعات بیشتری در مورد مزایای این روش پیدا خواهیم کرد. برای اطلاع از قیمت پهپاد سمپاش با ما تماس بگیرید.


مزایای استفاده از هواپیماهای سم پاش در کشاورزی

مزیت اصلی استفاده از پهپاد کارایی بالا است. سرعت پاشش پهپاد 40 برابر بیشتر از روش سنتی است. از طرفی روش سنتی نیاز به کار زیادی دارد. اما هزینه سمپاشی را می توان با استفاده از هواپیما بسیار کاهش داد. از طرفی می توان با پاشش پهپادها به محصولات باکیفیت دست یافت.

موانع استفاده از پهپادهای کشاورزی چیست؟

علیرغم مزایای فراوان پهپادها، این پرندگان آهنی در حال حاضر کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. اولین مشکل هزینه بالای خرید هواپیماهای بدون سرنشین به تعداد زیاد است. معمولاً برای مزارع بزرگ باید چندین پهپاد خریداری کرد. اگرچه در دراز مدت هزینه تهیه پهپاد به کشاورز برمی گردد، اما قیمت بالا را می توان شایع ترین دلیل عدم استفاده از پهپادهای کشاورزی دانست. همچنین استفاده از پهپادهای تخصصی نیاز به آموزش دارد. در حال حاضر، بسیاری از کشاورزان قدیمی با هواپیماهای بدون سرنشین آشنا نیستند. البته می توان گفت کار با هواپیماهای بدون سرنشین چندان هم سخت نیست. در واقع کوادکوپترها با کمی آموزش به راحتی قابل هدایت هستند.

پهپادها آینده دنیای کشاورزی هستند

در سال های اخیر پهپادها وارد تمام صنایع شده اند با تحقیقاتی که در این مقاله انجام دادیم می توان گفت که انقلاب کشاورزی در راه است در واقع پهپادها را می توان آینده دنیای کشاورزی و برداشت در نظر گرفت شاید در آینده ای نه چندان دور محصولات کشاورزی بسیار بهتری در دسترس باشد کیفیت بالا و هزینه کم و در عین حال استفاده بالا از مزایای دنیای کشاورزی آینده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد