اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

سوغات تبریز


شهر تبریز یکی از اصیل‌ترین و مهم‌ترین شهرهای کشورمان است که علاوه بر جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده خود، دارای سوغاتی‌های بسیار متنوع و فراوان است که خود به تنهایی می‌تواند دلیلی برای سفر به این شهر زیبا باشد. سوغات تبریز به طور کلی همانند سایر سوغاتی‌های کشور، به دو بخش خوراکی‌ها و صنایع دستی تقسیم می‌شود که هرکدام از آن‌ها دارای زیبایی‌های خیره‌کننده و طعم‌های بسیار جدید و لذیذ است. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا شما را با این سوغاتی‌های جذاب آشنا کنیم.

قرابیه، معروف ترین سوغات تبریز

بدون شک با شنیدن نام تبریز، به یاد شیرینی قرابیه این شهر خواهیم افتاد. این شیرینی خوشمزه یکی از بهترین و البته گرانترین سوغات تبریز شناخته می‌شده و محبوبیت بالایی در میان مردم تبریز و البته گردشگران دارد. قرابیه از مواد اولیه مغز بادام، شکر، سفیده تخم مرغ و مخلوط مغر بادام و پسته تهیه شده و اغلب در شهر تبریز در مراسمات مختلف مانند شب یلدا و عید نوروز سرو می‌شود.  اگر در بین سوغاتی‌های تبریز به دنبال خوشمزه‌ترین گزینه هستید، قطعا شیرینی قرابیه یکی از بهترین گزینه‌ها است.

شیرینی نوقا، خوشمزه و خاص

یکی دیگر از سوغات تبریز که طعم بسیار دلنشینی دارد و با یکبار میل کردن آن عاشقش می‌شوید، شیرینی نوقا است. این شیرینی که بافتی شبیه به گز اصفهان دارد، یکی از معروف‌ترین و لذیذترین سوغاتی‌های شهر تبریز به شمار می‌رود و از ترکیب مواد نان میکادو، شکر، گلوکز مایع، عسل یا شیره، وانیل، سفیده تخم مرغ، کره نرم و گردو تهیه می‌شود. جالب است بدانید این شیرینی در بین مردم محلی تبریز به «لوکا» شهرت دارد و به قدری میان گردشگران محبوبیت دارد که آوازه آن در برخی از کشورهای اروپایی نیز پیچیده است. پیشنهاد می‌کنیم اگر هنوز طعم آن را تا امروز تجربه نکرده‌اید، حتما آن را از شیرینی‌فروشی‌های تبریز خریداری کنید.

چرم تبریز، کیفیت و زیبایی

همه ما می‌دانیم که چرم تبریز یکی از باکیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین صنایع این شهر است. خوب است بدانید قدمت تولید چرم در این شهر به تاریخ نخستین دامداران منطقه قفقاز می‌رسد. کافی است تنها یک بار یکی از کفش‌های چرم اصلی که در تبریز تولید می‌شود، قدم بزنید تا متوجه تفاوت آن با سایر نمونه‌های مشابه‌اش شوید. کفش‌های باکیفیت و مرغوب این شهر شهرت جهانی داشته و رقابت تنگاتنگی با سایر برندهای دنیا دارد. اگر به دنبال هدیه‌ای بسیار خاص برای عزیزانتان هستید، این سوغاتی می‌تواند انتخابی بسیار مناسب باشد.

قالی تبریز، اصیل ترین سوغات تبریز

یکی دیگر از صنایع دستی فوق‌العاده زیبای تبریز، قالی این شهر است که در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها و با بهترین متریال توسط زنان و مردان هنرمند شهر تهیه می‌شود. تبریز یکی از مهم‌ترین مراکز تولید فرش اصیل دست‌بافت در ایران و جهان بوده که جزو ارزشمند‌ترین سوغات تبریز نیز محسوب می‌شود و ارزش بالایی برای خرید دارد. قدمت این صنعت در تبریز، به دوران صفویه برمی‌گردد و در طرح‌های متفاوتی مانند طرح‌های هرتی، لچک ترنج، گلستانی شکارگاه و بافته می‌شود که هرکدام از دیگری زیباتر و چشم‌نوازتر هستند.

سخن پایانی

تبریز شهر تاریخی با جاذبه‌های گردشکری فراوان است و علاوه بر آن دارای سوغاتی‌های بسیار بی‌نظیری بوده که هرکسی را مجذوب خود می‌کند. سوغات تبریز یکی از معروف‌ترین سوغاتی‌های کشورمان محسوب می‌شود و علاوه بر تنوع و خوشمزگی دارای کیفیت بسیار بالایی بوده است. اگر قصد سفر به تبریز را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان از سوغاتی‌های فوق‌العاده این شهر غافل نشوید. از اینکه تا انتهای مقاله نگاه گرمتان را به ما سپردید، بی‌نهایت سپاسگزاریم.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد