اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

مزایا و معایب خرید یک لپ تاپ ارزان قیمت در سال 2022


خرید لپ تاپ مقرون به صرفه کار ساده ای نیست و دغدغه های خاص خود را دارد. در این مقاله ضمن تجزیه و تحلیل مزایا و معایب فراوان این محصولات به نکاتی اشاره می کنیم که هنگام خرید آنها باید در نظر بگیرید. برای خرید لپتاپ اقتصادی تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.


با همه اینها، هنوز ملاحظات مختلفی در مورد خرید یک لپ تاپ گیمینگ وجود دارد. نکته دیگری که باید مورد بحث قرار گیرد.

مزایای خرید لپ تاپ ارزان قیمت

برای خرید لپ تاپ نیازی نیست پول زیادی خرج کنید.

اولین مزیت خرید یک لپ تاپ ارزان قیمت پایین آن است. حتی بهترین لپ‌تاپ‌های مقرون‌به‌صرفه نیز قیمت کمتری نسبت به لپ‌تاپ‌های پریمیوم جدید دارند و بنابراین دست شما را برای خرید لوازم جانبی یا نرم‌افزارهای مرتبط باز می‌گذارند. به عنوان مثال اگر تعداد پورت های لپ تاپ مقرون به صرفه جدید شما کم است، می توانید یک هاب برای آن بخرید و یا اگر از تاچ پد دستگاه راضی نیستید، می توانید یک ماوس بی سیم برای لپ تاپ خود بخرید!

لپ تاپ های مقرون به صرفه از پردازنده های جدیدتری استفاده می کنند

تولیدکنندگان لپ تاپ معمولا محصولات خود را در فواصل زمانی معین به پردازنده های جدید مجهز می کنند. بنابراین خرید لپ تاپ ارزان به معنای استفاده از پردازنده های قدیمی و قدیمی نیست.

در حال حاضر، بسیاری از لپ تاپ های ارزان قیمت موجود در بازار از پردازنده های نسل دوازدهم اینتل Core یا تراشه های AMD Ryzen 5000 و 6000 استفاده می کنند. این تراشه‌ها می‌توانند کارهای روزانه، مرور اینترنت یا پردازش‌های سنگین مانند ویرایش ویدیو یا بازی‌های ویدیویی را به راحتی انجام دهند.

لپ تاپ های اقتصادی ارتینگز معمولاً قابل ارتقا هستند.

تولید کنندگان لپ تاپ های مقرون به صرفه معمولاً تلاش زیادی برای طراحی این محصولات نازک نمی کنند و این لپ تاپ ها اغلب ضخیم تر از محصولات درجه یک هستند. از این رو می توان برخی از قسمت های این نوت بوک ها مانند SSD یا حافظه را ارتقا داد و کاربر با دانش فنی کمی می تواند برخی از قطعات را ارتقا دهد.

البته همه لپ تاپ های مقرون به صرفه را نمی توان ارتقا داد. بنابراین، اطمینان از تجدید پذیر بودن محصول مورد نظر قبل از خرید ضروری است. اگر می‌خواهید یک لپ‌تاپ قابل ارتقا بخرید، روی قطعات غیرقابل تعویض مانند جا قلم تمرکز کنید و پول زیادی برای رم یا حافظه بیشتر خرج نکنید. زیرا پس از خرید لپ تاپ به راحتی می توانید هارد یا رم را ارتقا دهید.

لپ تاپ های مقرون به صرفه معمولا با گارانتی به فروش می رسند

اگر قصد دارید به جای خرید یک لپ تاپ مقرون به صرفه، یک مدل بازسازی شده یا کارکرده از یک لپ تاپ قدرتمندتر بخرید، به خاطر داشته باشید که لپ تاپ های مقرون به صرفه دارای گارانتی هستند، اما محصولات کارکرده نه! بنابراین با خرید یک لپ تاپ اقتصادی می توانید مطمئن باشید که تمامی مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری دستگاه بدون هیچ هزینه اضافی برطرف خواهد شد!

بله، هر شرکتی قوانین خاصی برای محصولات خود دارد و این قوانین برای همه محصولات آنها یکسان است.

مزایای خرید لپ تاپ ارزان قیمت

احتمالاً باید زودتر دستگاه خود را به روز کنید!

در واقع هیچ محصولی گرانتر از لپ تاپ وجود ندارد. این برای بسیاری از کاربران رایج است. اما برخی از کاربران باید در اسرع وقت یک قطعه یا یک افزونه برای لپ تاپ خود خریداری کنند! به این ترتیب حتی اگر خرید لپ تاپ ارزان باشد، ممکن است به اندازه قیمت های آن دلیل اقتصادی نداشته باشد.

بنابراین بهتر است قبل از خرید لپ تاپ جدید برنامه چند سال آینده خود را در نظر بگیرید و بر اساس این طرح خرید خود را انجام دهید. به عنوان مثال، اگر برای تماس های ویدیویی خود به یک دوربین با کیفیت 1080p نیاز دارید، می توانید به راحتی با خرید دوربین خارجی مشکل خود را حل کنید. با این حال، اگر برای اجرای یک برنامه یا بازی خاص به یک کارت گرافیک جدیدتر و قدرتمندتر نیاز دارید، احتمالاً باید به فکر ارتقاء لپ تاپ خود باشید.

لپ تاپ های مقرون به صرفه برای بازی یا پردازش های سنگین مناسب نیستند

اگرچه بسیاری از لپ تاپ های مقرون به صرفه با پردازنده های جدید عرضه می شوند، اما معمولاً کارت گرافیک اختصاصی ندارند، بنابراین این محصولات برای کارهای حرفه ای مانند انجام بازی های ویدیویی بزرگ یا ویرایش ویدیو مناسب نیستند.

البته با کمی تحقیق می توانید لپ تاپ های گیمینگ ارزانی را در بازار پیدا کنید که از کارت گرافیک های اختصاصی استفاده می کنند و می توانند برخی بازی ها و سایر فرآیندها را بهتر انجام دهند؛ اما به طور کلی، لپ تاپ های مقرون به صرفه از کارت های گرافیک یکپارچه استفاده می کنند. بنابراین ممکن است بتوانید یک بازی مستقل سبک را روی لپ تاپ ارزان قیمت خود اجرا کنید. اما اگر انتظار دارید با کمک این لپ تاپ عنوانی مانند Red Dead Redemption 2 را بازی کنید، قطعا ناامید خواهید شد.

به همین ترتیب، لپ تاپ مقرون به صرفه شما با نرم افزارهایی مانند Office Suite به راحتی کار می کند. اما انتظار نداشته باشید برنامه هایی مانند اتوکد یا فتوشاپ روی این سیستم اجرا شوند!

لپ تاپ های مقرون به صرفه ضخیم و زشت هستند!

مهم ترین دلیلی که لپ تاپ های پریمیوم قابل ارتقا نیستند، ابعاد جمع و جور آنهاست. محصولات این کلاس معمولاً از چند قسمت تشکیل شده اند که باید در یک فضای کوچک در کنار هم قرار گیرند. بنابراین معمولا سازندگان ترجیح می دهند به جای استفاده از قطعات مجزا، تمامی این قطعات را روی یک مادربرد نصب کنند. این امر باعث جذابیت بیشتر طراحی دستگاه و از طرفی کاهش قابلیت ارتقاء آن می شود.

نوت بوک های اقتصادی چنین محدودیتی ندارند. بنابراین طراحی نازک و سبک معمولا جزو اولویت های کم تولیدکنندگان محصولات در این دسته است. البته در این مورد استثناهایی وجود دارد. اما به طور کلی طراحی ضخیم و حجیم لپ تاپ های اقتصادی ویژگی اصلی آنهاست.

صفحه نمایش لپ تاپ های ارزان قیمت معمولا وضوح بالایی ندارند

یکی از دلایلی که لپ تاپ های ارزان قیمت توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب می کند وضوح صفحه نمایش آنها است. ارتقاء مقیاس از QHD+ به UHD+ یا وضوح‌های دیگر مانند 2.8K یا 3K تفاوت زیادی در تجربه کاربر با دستگاه ایجاد می‌کند. اما از طرفی باعث افزایش قابل توجه قیمت می شود.

این مورد در مورد لپ تاپ ها صدق نمی کند و این محصولات عموما دارای وضوح Full HD یا Full HD + هستند. البته وضوح صفحه نمایش برخی از آنها 720p است. با این حال توصیه می کنیم این نوع محصول را انتخاب نکنید! صفحه نمایش های فول اچ دی هنوز هم کیفیت باورنکردنی دارند و می توانند عملکرد فوق العاده ای ارائه دهند. در عین حال، می‌توانید لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه با ویژگی‌های ویژه مانند نمایش دقیق و کامل طیف رنگ sRGB یا کنتراست عمیق را نیز پیدا کنید. با این حال، تعداد محصولات ارائه شده با چنین عملکردهایی خیلی زیاد نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد