اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

هر آنچه که باید قبل از سفر به وان ترکیه بدانید! (برای اولین سفر)


سفر به وان ترکیه این روزها به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در بین مردم ایران تبدیل شده است. عمده گردشگران این شهر ایرانیان هستند. این شهر کوچک نه تنها به دلیل جاذبه های منحصر به فردش مانند بزرگترین دریاچه ترکیه، بلکه به خاطر مغازه ها و قیمت هایش نیز محبوب است.

اگر قصد سفر به وان ترکیه را دارید، قبل از سفر این مقاله را بخوانید! وان یک شهر کوچک تاریخی است که در نزدیکی مرز ایران و ترکیه قرار دارد. این شهر دارای مکان های گردشگری فراوان و تاریخی طولانی است. به همین دلیل است که هر ساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است. سفر به وان در سال های اخیر در بین ایرانیان بسیار محبوب شده است. در واقع آمارها نشان می دهد که عمده ترین گروه گردشگری این شهر ایرانیان هستند. این شهر به خاطر تاریخ طولانی و طبیعت شگفت انگیزش شناخته شده است. یکی از مهم ترین دلایلی که ایرانی ها این شهر را برای سفر انتخاب می کنند، وجود مراکز خرید مارک دار نسبتاً ارزان در این شهر است. با کمی تحقیق در تورهای ترکیه متوجه می شوید که سفر به این شهر یکی از محبوب ترین ها در بین ایرانیان است. اگر به زودی قصد سفر به وان ترکیه را دارید یا می خواهید این شهر را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چی؟ آیا شهر وان ترکیه را می شناسید؟

وان شهر کوچکی است. واقع در شرق زیبای ترکیه در استانی به همین نام. فاصله وان تا مرز عمومی ایران و ترکیه بسیار کم است. به همین دلیل سفر به وان ترکیه به یکی از پرطرفدارترین سفرهای داخلی در بین ایرانیان تبدیل شده است. این شهر زیبا در نزدیکی بزرگترین دریاچه ترکیه واقع شده است. و قدمتی کهن دارد به 3400 سال پیش می رسد قدمت این شهر آن را به یک جاذبه و جاذبه باستانی فوق العاده تبدیل کرده و توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند.

جمعیت این شهر حدود 280 هزار نفر است. یکی از جالب ترین چیزهایی که در مورد شهر وان باید بدانید این است که اکثر ساکنان آن کرد هستند نه ترک! یکی دیگر از واقعیت های جالب در مورد شهر وان گربه های آن است. در واقع گربه ها یکی از نمادهای این شهر هستند. یک گربه سفید با چشمانی متفاوت از آنچه تا به حال دیده اید در شهر است و برای فروش نیز هست! در یکی از میادین شهر مجسمه گربه ای به همین معنی وجود دارد.

چرا یک ون برای سفر انتخاب کنیم؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است هنگام انتخاب مقصد گردشگری برای شما پیش بیاید این است که چرا باید با وانت برویم؟ در ادامه با مهم ترین مزیت های سفر به این شهر بیشتر آشنا می شوید:

این شهر در نزدیکی ایران و تنها یک ساعت رانندگی تا مرز رازی در خویشهر قرار دارد.

به دلیل نزدیک بودن به آن، تورهای زمینی در اطراف شهر وان بسیار محبوب هستند.

هزینه سفر به ترکیه بسیار مقرون به صرفه است.

راه های زیادی برای رسیدن به این شهر وجود دارد

مقصد مناسبی برای بازاریابان و عاشقان خرید است.

این دریاچه در کنار بزرگترین دریاچه ترکیه قرار دارد که یکی از زیباترین مکان های دیدنی این کشور است.

چه زمانی به وان سفر کنیم؟

یکی از مهم ترین نکاتی که در سفر به وان باید بدانید، ترکیه بهترین زمان برای سفر به آنجاست. آب و هوای شهر وان شباهت زیادی به کشور ما دارد و ما چیزهای زیادی را تجربه کرده ایم. به طور کلی وان دارای آب و هوای مرطوب با تابستان های گرم و زمستان های سرد است. می توانید گرم ترین روزها را در وان در ماه های ژوئن، جولای و آگوست و سردترین روزها را در فوریه تجربه کنید. به همین ترتیب، مانند کشور خودمان، پرباران ترین روزها با ماه های فدیرون، اردیبهشت و پاییز همراه است. در ضمن چه ساعتی را برای سفر به این شهر انتخاب کنیم؟

اگر می خواهید با تجربه آب و هوای خوب سفر خود را لذت بخش تر کنید، بین ژوئن تا نوامبر به این شهر سفر کنید. تجربه شخصی من در سفر به وان ترکیه در ماه سپتامبر بود. در این زمان روزها معتدل و گرم و شبها خوب است و به طور کلی هوا برای سفری فراموش نشدنی بسیار مناسب است.

4 راه برای رسیدن به شهر وان وجود دارد

وقتی صحبت از سفر به خارج از کشور می شود، ممکن است سفر با هواپیما را در نظر بگیرید. البته ما ترجیح می دهیم در سفر به خارج از کشور از هواپیما استفاده کنیم. اما آن اتفاق در شهر وان رخ می دهد! شهر وان به ایران بسیار نزدیک است. به همین دلیل بازدید از این شهر بسیار پرهزینه و در بین ایرانیان بسیار محبوب است. سفر هوایی به شهر وان در ایام نوروز به دلیل اینکه فرودگاه این شهر بین المللی نیست نمی توانید پرواز کنید. مثل هر زمان از سال.. انتخاب کنید. به یاد داشته باشید اگر می خواهید پرواز کنید، باید سه میلیون تن یا بیشتر هزینه کنید. این در حالی است که اگر با اتوبوس یک طرفه بروید فقط 500 هزار تومان می توانید بپردازید! در هر صورت اتوبوس تنها راه رسیدن به شهر وان نیست. در ادامه با راه های سفر زمینی به وان آشنا می شوید.

با اتوبوس به وان، اولین خیابان بروید

اولین گزینه برای سفر به وان ترکیه استفاده از اتوبوس است. اگر تصمیم دارید با اتوبوس زمینی به وان بروید، سه مسیر دارید. اولی بهترین راه برای عبور از مرز رازی است. مرز رازی، واقع در هوی آن، تنها 100 کیلومتر با وان فاصله دارد، یعنی یک ساعت. اگر این مسیر را برای سفر به ترکیه وان انتخاب کنید، می توانید بین ساعت 9 صبح تا 17 بعد از ظهر وارد شوید. بعد از مرز رازی محبوب ترین گزینه پیش روی شما مرز بازرگان است. این مرز که پایانه های آن در شهرستان ماکو قرار دارد در شمال غربی آذربایجان واقع شده است. اگر این مسیر را برای رسیدن به شهر وان انتخاب کردید، ابتدا باید از شهر ترابزون عبور کنید و در نهایت آخرین مسیر استفاده از مرز سرو است. این مرز در شهرستان سارو در غرب آذربایجان واقع شده است. توجه داشته باشید که مسیر تهران تا وان با اتوبوس 12 تا 15 ساعت طول می کشد.

سفر به وان با ماشین شخصی یکی از مقاصد رایج و محبوب در بین ایرانیان است

شاید هنوز فکر سفر خارج از کشور با ماشین شخصی به ذهنتان نرسیده باشد یا موانع زیادی برای خود ایجاد کرده باشید. اگر اینطور فکر می کنید، باید بگویم وان نیست. در واقع راندن خودروهای شخصی ایرانی از مرز تا وان ترکیه گواه این امر است. از هر نقطه ایران که هستید به راحتی می توانید سفر به وان را با ماشین شخصی ترتیب دهید. کارهایی که قبل از سفر با ماشین باید انجام دهید:

برای دریافت گواهینامه بین المللی با اعتبار یک سال هزینه پرداخت کنید

برای گرفتن پلاک بین المللی مبلغی را پرداخت می کنید

باید کتاب و کارت ماشین را به همراه داشته باشید

آیا بارکد سی دی و IR را ارائه می دهید؟

شما به شهرداری مالیات می دهید

برای اجازه عبور از مرز مذکور هزینه ای پرداخت می کنید

ماشین خود را به مدت 10 روز بیمه کنید

در عین حال باید بنزین، عوارض، خرابی خودرو و سایر هزینه ها را در نظر بگیرید. سفر با ماشین هم مشکلات خاص خودش را دارد. برای کاهش هزینه های خود می توانید از حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

سفر با قطار به وان تو به همان اندازه که خسته کننده است راحت است.

راه دیگر برای رسیدن به تورکو وان قطار است. ممکن است به خودتان بگویید که قطار سفر شما را راحت تر از اتوبوس می کند. حق با شماست، اما تست های زیادی در این راه وجود دارد. این مشاهدات ممکن است شما را آزار دهد. از طرفی قطار مطمئنا شما را به سفری امن مانند اقامت در هتل و بیمه مسافر می برد. اگر می خواهید با وانت از تهران سفر کنید، می توانید از طریق «تهران-تبریز-وان» برسید. "قطار. به یاد داشته باشید که باید در مرز رازی از قطار پیاده شوید و دو ساعت یا بیشتر در آنجا گیر خواهید کرد. به طور کلی می توانید حدود 24 ساعت از تهران به وان را با قطار طی کنید.

راه خودت را انتخاب کن

و آخرین راه برای رسیدن به شهرهای ترکیه این است که راه سفر را طبق سلیقه خود انتخاب کنید. به این ترتیب می توانید از تور استفاده کنید و مسیر خود را در تبریز مشخص کنید. در واقع شما می توانید از هر نقطه ایران با هواپیما، قطار یا حتی ماشین شخصی خود به تبریز بروید. در تبریز هر هفته ون های زیادی عازم وان می شوند. همچنین می توانید با اتوبوس از تبریز به وان بروید.

این 6 جاذبه ون را در این سفر از دست ندهید

و بدون شک مهمترین دلیل سفر به وان ترکیه جاذبه های بی نظیر آن است. در مسیر رسیدن به این شهر، زمان زیادی برای خرید و بازار دارید. توصیه می کنیم در برنامه سفر خود از همه این جاذبه ها دیدن کنید. در متن زیر با ۶ جاذبه گردشگری جذاب شهر وانا آشنا می شوید:

ارگ وان با زیبایی های باستانی اش

کاخ سنگی وان یکی از مکان های معروفی است که در سفر به وان ترکیه حتما باید از آن دیدن کنید. این قلعه مشرف به شهر باستانی اوراتو است که قدمتی سه هزار ساله دارد و تاریخ ساخت آن به 90 سال قبل از میلاد می رسد. در نزدیکی این قلعه، برج زیبای سردار وجود دارد که در آن می توانید کتیبه های پادشاهی اوراتا را ببینید. با وجود این همه سال، هنوز دست نخورده باقی مانده اند و این روزها به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری وان تبدیل شده اند. در مجموع، کاخ وان یک جاذبه تاریخی و باستانی با ارزش است.

دریاچه وان، بزرگترین دریاچه ترکیه

دریاچه وان هر ساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران به مهم ترین و زیباترین جاذبه این شهر است. جالب است بدانید که بسیاری از گردشگران تنها برای بازدید از این دریاچه، سفر به وان ترکیه را انتخاب می کنند و به این کشور می روند. دریاچه وان بزرگترین دریاچه ترکیه است و چشم اندازهای بی نظیری را در اطراف خود ایجاد کرده است. مردم محلی به دلیل وسعت این دریاچه شهر خود را وان دریا می نامند. نکته جالب دیگر در مورد این دریاچه، در کنار آن و طبیعتی که آن را احاطه کرده، شهرهای قدیمی اطراف آن است. یکی از این شهرهای تاریخی الخات است که در آن مقبره های تاریخی زیادی وجود دارد. بازدید از این شهرهای کنار دریاچه روز شما را می سازد. در واقع شما در یک روز از اماکن باستانی و جاذبه های طبیعی وان دیدن کرده اید.

موزه وان، یک جاذبه هیجان انگیز

توصیه می کنم در سفر به این شهر تاریخی بازدید از موزه های شهر را در برنامه های خود قرار دهید. از آنجایی که این شهرها در موزه های خود جاذبه های بسیار خوبی برای شما دارند، وان نیز از این قاعده مستثنی نیست. موزه I Van مملو از آثار جالب از دوره های مختلف تاریخی است. این هیجان را به سفر شما چند برابر خواهد کرد. در داخل این بنا ستون ها و خطوط گوه وجود دارد. یکی از جالب ترین قسمت های موزه، آثاری است که کشتارهای خونین گذشته را به تصویر می کشد.

جزیره اختر، جاذبه ای رمانتیک در دل طبیعت

یکی دیگر از مواردی که در سفر به وان ترکیه باید ببینید جزیره اخترمار است. یک افسانه عاشقانه و غم انگیز وجود دارد که تاریخ این جزیره را توضیح می دهد. طبق افسانه، مردی در جزیره ای عاشق دختری می شود. او هر روز با قایق به این جزیره می رفت تا دختر را ببیند. در یکی از این سفرها قایق واژگون می شود و در حالی که با امواج می جنگد فریاد می زند: ای تامار! از این رو، از آن زمان به این جزیره آکتامار گفته می شود. یکی از جذاب ترین دیدنی های این جزیره کلیسایی است که قدمت آن به سال 915 باز می گردد. زیباترین قسمت کلیسا دیوارهای آن است که بر اساس داستان های کتاب مقدس نقاشی شده است.

آبشار مرادیه، طبیعت بکر وان

دیدنی های ون در جاذبه های قدیمی متوقف نمی شود! اما در نزدیکی شهر طبیعت شگفت انگیزی به نام آبشار مرادیه وجود دارد. این آبشار در 80 کیلومتری وان، چشم اندازی بی نظیر دارد و می تواند یکی از لذت بخش ترین روزهای سفر شما باشد. توصیه می کنم در سفر به وان ترکیه به هیچ وجه این جاذبه ها را از دست ندهید.

خانه گربه های ون، گربه های بی نظیر را ببینید

خانه گربه یکی از عجیب ترین جاذبه هایی است که تا به حال دیده اید. این شهر چند گربه با ظاهر بسیار زیبا دارد که برای جلوگیری از انقراض نسل ها در داخل خانه نگهداری می شوند. این گربه ها چشمانی دو رنگ دارند که توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند. به همین دلیل است که فضای ذخیره سازی آنها به یکی از جالب ترین مکان های شهر تبدیل شده است. آیا گربه ها را دوست داری؟ اگر پاسخ شما مثبت است، خانه ون کاتس را در اولویت قرار دهید.

مرکز خرید وان ترکیه

اما یکی، مراکز خرید ترکیه! البته یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود ایرانی ها این همه به وان سفر کنند و تورهای آن یکی از پرطرفدارترین آنهاست، مراکز خرید این شهر هستند. بازارهای وان در دو خیابان اصلی کاظم کارابکر و جمهوریت قرار دارند. در این خیابان ها MAVI، LC WAIKIKI، KINITEX، NIKE، ADIDAS، DERI، VIAR، DEFACTO و غیره را خواهید یافت. فروشگاه ها و نمایندگان برندهایی مانند در واقع این خیابان ها بهترین برندها، بهترین مغازه ها و بهترین هایپرمارکت ها را دارند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که عاشق خرید هستند، ساعت ها از قدم زدن در این خیابان ها لذت خواهید برد.

آیا خرید از بازارهای این شهر به این قیمت که می گویند ارزان است؟

برای پاسخ به این سوال از تجربه شخصی خود در سفر به وان ترکیه استفاده می کنم، قطعا خرید در وان به صرفه تر از خرید در شهری مانند استانبول است! اگر از فروشگاه های غیر مارک خرید می کنید، می توانید اجناس زیادی را با قیمت های بسیار مناسب پیدا کنید. به همین دلیل است که بسیاری از مغازه داران ایرانی این شهر را برای خرید انتخاب می کنند.

از طرفی امکان خرید در فروشگاه های مارک دار در تور وان وجود دارد. فروشگاه های برند قیمت های ثابتی دارند. این بدان معناست که اگر از نمایندگی یک برند در وان سکس بخرید، در نمایندگی استانبول با همان قیمت فروخته می شود. برخی از فروشگاه های برند مانند Defacto، LC WAIKIKI و KOTON قیمت مناسبی دارند. اما آنقدرها هم که فکر می کنید ارزان و قابل شکار نیستند! برخی از فروشگاه های برند قیمت های بسیار بالایی دارند. اگر می خواهید از برندها خرید کنید، پیشنهاد می کنیم این کار را انجام دهید. وان قیمت سکس که از مارک ترکیه میگیری با قیمت همجنس تو ایران فرق میکنه! به طور کلی به افرادی که می خواهند برای خرید به وان ترکیه سفر کنند توصیه می کنیم از این شهر خرید کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد