اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

انواع ترمیم‌کننده‌های پوست چیست ؟

 

بر اساس یک بررسی جامع، آشکار شده است که بسیاری از افرادی که به ترمیم‌کننده پوست نیاز دارند، دقیقاً اطلاعات کافی در مورد انواع ترمیم‌کننده‌ها را ندارند. بنابراین، ضروری است که بدانیم ترمیم‌کننده‌ها چه انواعی دارند و هر یک برای درمان چه نوع زخم و جراحتی موثر هستند.

بر اساس اطلاعات موجود در وب‌سایت آیریک تجهیز، ترمیم‌کننده‌ها به دسته‌های ژل ترمیم‌کننده، کرم ترمیم‌کننده و نوار سیلیکونی تقسیم می‌شوند.

نیاز است به یاد داشته باشیم که هر فرد مجاز به استفاده از ترمیم‌کننده‌ها است زمانی که زخم‌ها بهبود یافته و وارد مرحله تشکیل اسکار شده باشند.

عملکرد ژل ترمیم‌کننده و کرم ترمیم‌کننده تقریباً مشابه است. تفاوت تنها در بافت این محصولات است. بافت کرم برای پوست‌های شک مناسب‌تر است و بافت ژلی برای پوست‌های دهیدراته و چرب، کاربرد بیشتری دارد.

همچنین یک ترمیم‌کننده دیگر نیز وجود دارد به نام نوار سیلیکونی. این نوار با محدود کردن گردش خون در ناحیه اسکار، از رشد آن جلوگیری می‌کند و با نگه‌داشتن ناحیه به حالت مرطوب، به سلول‌ها در عمل بازسازی و ترمیم کمک می‌کند، به سرعت پوست به حالت عادی بازمی‌گردد.

تفاوت کرم ترمیم‌کننده با پماد و ژل رژواسیل در  درمان زخم

همانطور که ذکر شد، زمان مصرف ترمیم‌کننده‌ها زمانی شروع می‌شود که زخم بهبود یافته باشد و اسکار در حال شکل‌گیری باشد. آنچه پس از درمان زخم بر روی پوست باقی می‌ماند، اثرات ناشی از رشد نامناسب اسکار است. بنابراین، هدف کرم‌های ترمیم‌کننده در این مرحله از مسیر معنا پیدا می‌کند.

 

از سوی دیگر، پماد درمان زخم یک دارو است که به بهبود زخم در زمانی که سطح آن باز است و احتمالاً تا حدی خونریزی هم دارد، کمک می‌کند. این پماد به عنوان مرهم زخم استفاده می‌شود تا کمک به کاهش سوزش و درد شود و همچنین به سرعت جمع کننده زخم عمل کند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد