اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

درباره اتوبوس های اسکانیا بیشتر بدانید


شرکت خودروسازی اسکانیا   یکی از بزرگترین و معتبرترین تولیدکنندگان کامیون و اتوبوس سنگین در جهان است. برخلاف رقبای خود، برنامه های خود را در بخش حمل و نقل بسته بندی کرده است. حتی در دوران رکود در بازار حمل و نقل، عملکرد قابل قبول و درآمد بالایی از خود نشان داده است. اسکانیا یازده کارخانه قابل اعتماد در پنج کشور جهان دارد که توانستند در سال 2010 به فهرست یکی از تولیدکنندگان خودروهای سنگین دست یابند.

امروزه هزینه های سرسام آور نگهداری  ابزار اینفویدک خودروهای سنگین در کشور به یکی از چالش های اصلی رانندگان و دارندگان این خودروها به ویژه اتوبوس های لوکس اسکانیا تبدیل شده است و با پایان یافتن عمر قطعات یدکی، تامین اسکانیا قطعات یدکی به s. قیمت مناسب و کیفیت بالا این نگرانی را دوچندان کرده است. زیرا استفاده و استفاده از قطعات اصلی با کیفیت برای رانندگان بسیار مهم است. در واقع عملکرد صحیح و بی عیب و نقص قطعات یدکی به نوعی سلامت خودرو را در دراز مدت تضمین می کند و از هزینه های آتی جلوگیری می کند.

به عنوان مثال، پس از تعویض کیت کلاچ، اگر قطعه مذکور بی کیفیت باشد، گیربکس اتوبوس هنگام تعویض دنده صدا ایجاد می کند و ممکن است به شدت آسیب ببیند. این برای تمام قطعات مربوط به خودرو یکسان بود و باید در نظر گرفته شود. در نتیجه برای اطمینان از عملکرد صحیح اجزا و سیستم های اتوبوس، خرید بهترین نوع لوازم یدکی اسکانیا توصیه منطقی است.

گیربکس اتوبوس

گیربکس های اتوبوس عملکردی مشابه گیربکس خودروهای سواری دارند اما با ابعاد بزرگتر و از قطعاتی مانند مجموعه کلاچ، شاسی و گیربکس تشکیل شده اند. صرفاً فناوری و نوع استفاده از گیربکس به گونه ای است که تعویض دنده باید به شیوه ای خاص و فرآیندی هماهنگ انجام شود که در واقع کار پیچیده ای به نظر می رسد. اگر اصول تعویض دنده را در اتوبوس های اسکانیا رعایت نکنید، به مرور زمان با مشکلاتی از جمله صداهای غیرعادی، تعویض نشدن دنده ها و افتادن دنده ها از جای خود مواجه خواهید شد.

بنابراین، زمانی که سیستم انتقال نیروی اتوبوس آسیب ببیند، واکنش منفی در روند ناوبری خودرو ایجاد می شود. در این صورت باید قطعات آسیب دیده را تعویض و با قطعات یدکی تعویض کنید. یکی از راه های جلوگیری از این مشکل ناخوشایند استفاده از روغن های گیربکس مخصوصاً برای گیربکس های سنگین است که در فروشگاه های معتبر لوازم یدکی اسکانیا به وفور یافت می شود. این نوع روغن ها با کارایی بالا برای خودروهای معمولی استفاده می شوند و با محافظت در برابر سایش بالا باعث کاهش هزینه های نگهداری و افزایش طول عمر گیربکس می شوند که از نظر صرفه جویی در هزینه های تعمیر مزیت بزرگی است.

سیستم ترمز اسکانیا

به لطف تحقیقات صنعت خودرو، اتوبوس های اسکانیا ثابت کرده اند که بسیار ایمن هستند. این اهمیت در سایه طراحی و استفاده از سیستم های ایمنی نوآورانه و حمایت بی چون و چرای تمامی محصولات اسکانیا به وجود آمده است. سیستم ترمز اتوبوس های اسکانیا به گونه ای طراحی شده است که علاوه بر افزایش عمر لنت ترمز، حرارت اضافی در دیسک چرخ ها ایجاد نمی شود، حتی در هنگام پایین آمدن اتوبوس از شیب نسبتاً تند و گاهی اوقات به عنوان مثال. عادی رانندگی کنید این ویژگی بسیار ارزشمند و کارآمد است. این بدان معنی است که در هنگام ترمزگیری، کاهش قدرت به طور یکسان در تمام چرخ ها اعمال می شود و در نتیجه تلفات انرژی بسیار کمتری را به همراه دارد.

اما این سیستم قدرتمند نیاز به یک لنت ترمز بسیار خوب و با کیفیت دارد. به عنوان آخرین مجری تیم ترمز، لنت ترمز استاندارد می تواند عملکرد مطمئن سیستم ترمز خودرو را تکمیل کند. به همین دلیل استفاده از واشرهای اصلی و پیشنهادی کارخانه یکی از مهم ترین نکات در تامین مواد مصرفی اتوبوس ها می باشد.

انواع لنت ترمز

حصیر سرامیکی

که نمونه های معمولی لنت اتوبوس اسکانیا را با یک نوآوری فوق العاده پیشرفته جایگزین کرده اند. این نوع محصول تفاوت چندانی با انواع قبلی ندارد و تنها تفاوت آن در ترکیب به کار رفته در مواد اصلی بلوک می باشد. ترکیبی از سرامیک های کربنی مهمترین عنصر مورد استفاده در لنت های سرامیکی است و یکی از مهمترین مزیت های آن مقاومت بالای آن در برابر حرارت و آسیب نرساندن به سطح دیسک چرخ است.

پیشنهادی برای بازدید: جک K7 شاسی بلند جدید کرمان خودرو

گرد و غبار غیر آزبست

لنت ترمز معمولی حاوی مقدار قابل توجهی آزبست است که از ترکیبات دیگری مانند رزین های فنولیک نیز تشکیل شده است که بسیار سمی و سرطان زا هستند. بنابراین در بالش های بدون آزبست از نوع خاصی از الیاف برای حذف آزبست از اجزای اصلی بالش استفاده می شود که حاوی ترکیبات مصنوعی مانند پلی وینیل، پلی پروپیلن و مواد سلولزی طبیعی است. استفاده از این صفحه تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی های محیطی خواهد داشت که یکی از اهداف مهم اسکانیا می باشد.

نقش سیستم های انتشار در کاهش آلاینده ها

عناصر زیادی در محیط زیست انسان وجود دارد که بر سلامت انسان و سایر موجودات زنده تأثیر می گذارد. عناصر ایجاد شده توسط دست انسان و در نتیجه فعالیت های صنعتی و مضر برای سلامتی. به آنها آلاینده های محیطی می گویند. به گفته محققان، سالانه حدود هفت میلیون مرگ زودرس به دلیل آلودگی هوا رخ می دهد. به همین منظور، مراکز تحقیقات زیست محیطی، خودروسازان را مجبور کرده اند تا سیستم انتشار اگزوز خودرو را تغییر دهند. بر اساس این تصمیم شرکت بزرگ خودروسازی اسکانیا با طراحی و استفاده از سیستم اگزوز پیشرفته در اتوبوس های تولیدی توانسته است گام های مثبتی در این راستا بردارد و در بهبود و کاهش گازهای خروجی ناشی از احتراق خودرو موثر باشد.

به این ترتیب گازهای خروجی از موتور طی یک فرآیند عادی لوله های اگزوز و لوازم جانبی چندین بار تمیز می شوند و در نتیجه مخرب ترین گاز به نام اکسید نیتروژن توسط سنسورهای مخصوص تجزیه می شود. اگزوز اتوبوس اسکانیا یکی از پیچیده ترین سیستم های این خودرو است و از قطعات زیر تشکیل شده است. پوشش سوپاپ، لوله ورودی اگزوز، حلقه منیفولد اگزوز، لوله میانی اگزوز، فلکسی لوله اگزوز، واشر فلزی منیفولد، لوله اگزوز جلو، منبع صدا خفه کن، گیره سیلندر کلاچ، سنسور NOX گاز اگزوز، مرکز ترمز موتور اگزوز، سیلندر ترمز موتور اگزوز، لوله شورت منیفولدهای چپ و راست، منبع تجمع گاز خنک کننده، شیر تجمع گاز خروجی، لوله انتهایی و صدا خفه کن به همراه کیت آب بندی و واشرهای اتصال.

پیشگیری بهتر از درمان است

با توجه به  لیست قیمت لوازم یدکی اسکانیا و هزینه نسبتا بالای تعمیرات اتوبوس، گروه Cari4 به عنوان یکی از تامین کنندگان پیشرو قطعات یدکی اسکانیا، تعمیر و نگهداری و بازرسی به موقع توسط تکنسین های مجرب را تا نزدیک شدن به تعمیرات اساسی خودروی شما توصیه می کند. علت و منشا خطا را بیابید و برای حل مشکل گام بردارید و در نتیجه از هزینه های آتی جلوگیری کنید. در نتیجه، تعمیر و نگهداری خودرو برای اطمینان از ایمنی، رفاه و آسایش راننده و سرنشینان ضروری است. نگهداری نادرست می تواند منجر به اتلاف وقت، مشکلات مالی و در بدترین حالت، به خطر انداختن جان افراد شود. با تعمیر، نگهداری و تعمیرات منظم خودرو از این حوادث جلوگیری کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد