اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

6 نکته‌ای که شما را در دهکده جهانی دبی گورو می‌کند


گردشگران میتوانند وارد زیستگاه پنگوئنها شوند و در عین روبهرویی با آنها، رفتارهای طبیعی شگفتانگیز این موجودات را یاد بگیرند.شرایط لازم برای رزرو بسته:- این بسته برای کودکان زیر دو سال قابل خریداری نیست.- کالسکه یا ویلچر امکان دسترسی به این بخش را ندارند.- بازدیدکنندگان باید از ۱۵ دقیقه قبل از زمان برنامهریزی شده در محل حضور پیدا کنند.- بچههای زیر ۱۵ سال باید بههمراه یک بزرگتر به بازدید از این بخش بروند. آکواریوم دبی بخشی از یک مرکز بزرگتر به نام باغ وحش زیرآب (Underwater Zoo) است که بزرگترین بخش آن در محوطه عمومی مرکز خرید دبی قابل مشاهده است. آکواریوم و باغ وحش زیر آبی دبی (DUAZ) یکی از مهمترین جاذبههای گردشگری شهر دبی است که در دبی مال، یکی از بزرگترین مراکز خرید دنیا قرار دارد. دی ام ام بزرگترین فرودگاه بین المللی در جهان است که به دمام در عربستان سعودی خدمات رسانی می کند. عین دبی با ارتفاع بیش از 250 متر، جدیدترین نقطه عطفی است که به لیست طولانی جاذبه های رکوردشکن جهان پیوسته است. خود را در جذابیت سواحل خیره کننده گم کنید، جایی که افسون با آرامش روبرو می شود و هر لحظه به خاطره ای ابدی تبدیل می شود. اگر خرید طلا از بازارهای عمده در دبی را دارید بهترین پیشنهاد بازار طلای دیره می باشد که از بزرگترین مراکز خرید طلا در جهان به شمار می رود.

مرکز خرید دبی مال ، یکی از بزرگ ترین مرکز خرید های جهان بشمار می رود که در میان گردشگران تور دبی دارای محبوبیت خاصی است و بخشی از مجموعه ۲۰ میلیارد دلاری برج دبی است و اینکه در بخش میانی این مرکز خرید بزرگ ، آکواریوم عظیم دبی با ظرفیت نگهداری ۱۰ میلیون لیتر ( ۲٫۶۴ میلیون گالن ) آب به زیبای طراحی و ساخته شده است ، این آکواریوم دارای بیش از ۳۳۰۰۰ حیوان زنده از جمله بیش از ۴۰۰ کوسه و سفره ماهی دارد . وجود دارد. همچنین وسایل و ظروف خاصی از جنس مرمر سفید، سفال و مس که از 4000 سال پیش باقی مانده را در این موزه میتوان دید. این پروژه در سال 2004 آغاز شد و هزینه ی ساخت آن 20 میلیارد دلار است. و اگر در حال عبور از این اتوبان باشید حتما متوجه این بنای عظیم خواهید شد. وعدههای غذایی منظم و یک محیط محافظت شده شرایط کاملی را برای کروکودیل شاه فراهم کرد تا به یکی از ترسناکترین و قدرتمندترین خزندگان طبیعت تبدیل شود.کروکودیل شاه در حال حاضر یکی از بزرگترین موجودات جهان است و انتظار میرود که در ۵۰ سال آینده بسیار بزرگتر نیز بشود. بچه های زیر 15 سال باید حتما به همراه یک فرد بزرگتر از خود به بازدید از این بخش بروند. این موجود ۶۰ دندان سفید و تیز دارد که هر یک از آنها بهاندازه انگشت اشاره شما است.منبع عکس: thenationalnews.comکروکودیلهای آب شور استرالیا در درجه اول از ماهی، خزندگان کوچک و پرندگان پرنده تغذیه میکنند؛ اما ممکن است برای تغذیه به سراغ شکارهای بزرگتر مانند خوک وحشی و گاومیش نیز بروند.

نمای خارجی این مکان برگرفته از معماری فارسی و داخلش سراسر کاشی کاری های رنگارنگ است که با خوشنویسی و گل های زیبا آرائیده شده اند، رنگ های آبی، سبز، زرد، قرمز و سفید را به وضوح در مسجد ایرانی می توانید مشاهده نمایید. آکواریوم یکی از دیدنی های دبی مال است که به زیبایی، توانسته نظر بسیاری از مردم را به خود جلب نماید و اینکه برای دیدن می توانید از محفظه های تونلی آن ها استفاده کنید و به دیدن موجودات از نزدیک بپردازید. شما همچنین میتوانید از سواری بر روی قایق کف شیشهای لذت ببرید و از بالا به تماشای حیوانات آبزی بپردازید. در آکواریوم دبی قایق هایی شیشه ای با ظرفیت ۱۰ نفر، برای بازدید کنندگان فراهم شده است که با سوار شدن بر آنها می توانند از بالا زندگی زیبای آبزیان را مشاهده کنند. این مهمانی شامل ملاقات با ستاره، سمور یک تور با راهنما در تونل و یک باغ وحش زیر آب، سوار شدن در یک قایق کف شیشهای و غذا دادن به ماهیها میشود. دبی ما در این مقاله سعی می کنیم تا شما را با بهترین پارکهای آبی دبی و امکانات آنها آشنا سازیم تا لذت یک تور مجازی را با مجموعه سفیران سفر تجربه کنید. همانطور که مشاهده کردید، این مرکز خرید همه چیز مورد نیاز شما را دارد، اما اگر عاشق طلا و جواهرات هستید، حتما بخوانید محبوب ترین طلافروشی های دبی مقاله را در وب سایت ما بخوانید و بدانید که این فروشگاه ها کجا هستند. این آکواریوم یه تونل بزرگ داره که امکان قدم زدن و دیدن این همه آبزیان و حیوانات آبی را از نزدیک دید .

بازدیدکنندگان همچنین میتوانند در پشت صحنه به کمک پرسنل آکواریوم در آموزش کوسههای بامبو و کوسههای پلنگی بروند و تجربهای بینظیر کسب کنند.بازدیدکنندگان در تجربه ملاقات با کوسهها لباس و کفش ضد آب میپوشند و تا کمر به داخل آب میروند تا با کوسهها ارتباط برقرار کنند.منبع عکس: thedubaiaquarium.comشرایط لازم برای رزرو بسته:- این بسته برای کودکان زیر دو سال و بانوان باردار قابل خریداری نیست.- کالسکه یا ویلچر امکان دسترسی به این بخش را ندارند.- حداقل قد لازم برای بازدید از این بخش، ۱۴۰ سانتیمتر است.- بازدیدکنندگان باید توانایی بالا و پایین رفتن از پلهها را برای بازدید از کوسهها داشته باشند.- بازدیدکنندگان باید از ۱۵ دقیقه قبل از زمان برنامهریزی شده در محل حضور پیدا کنند.- نیازی به شنا نیست و فعالیت غذا دادن به کوسهها در حالت ایستاده صورت میگیرد. در این نمایشگاه فضایی را به کودکان اختصاص داده و نام آن را قهرمانان آینده گذاشته است. این کروکودیل در ابتدا فقط ۲.۴متر طول داشت و اهالی محلی به این کروکودیل اقب «پرابلم» (problem) داده بودند. پنگوئن ها بعنوان یکی از موجودات بسیار مهربان و بامزه در دنیا شناخته شده می باشند و دیدن آنها از نزدیک می تواند تجربه ای بسیار عالی برای همه باشد. این بسته شامل تجربه غواصی در قفس و ملاقات با ماهیها، گردش در تجهیزات آکواریوم دبی، ملاقات با یک آکواریومدار، مشاهده غذا دادن به کوسهها، کمک در غذا دادن به حیوانات و سواری با قایق شیشهای میشود. ماجراجویی هیجان انگیز 30 دقیقهای زیر آب با نگاهی به برنامه تغذیه کوسهها در آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب، برای شما بسیار هیجان انگیر خواهد بود. این آکواریوم دارای تونلی محبوب و شناخته شده می باشد که دارای 51 متر طول، 20 متر عرض و همچنین 11 متر ارتفاع می باشد که با رفتن به آنجا هم می توانید از دنیای متنوع و گوناگون اقیانوس دیدن کرده و لذت ببرید و هم عکسهای یادگاری بسیار خاص و زیبایی را بگیرید و به یادگار برای خود نگه دارید و خاطراتی خوش از بودن در این آکواریوم چشم نواز را به ثبت برسانید.

بنابر این به نوعی میتوان گفت که این برج شامل 209 طبقه می باشد.قیمت برج خلیفه چقدر است؟ از این رو با مترو که محبوب ترین سیستم حمل و نقل عمومی دبی است میتوانید در ایستگاه برج خلیفه دبی پیاده شوید. کسانی که نمی خواهند هنگام بازدید از جاذبه های پارک بالیوود دبی در صف های طولانی انتظار بکشند، می توانند با تهیه کارت های “Q-Fast” این مرحله خسته کننده را به راحتی پشت سر بگذارند. این ماهیها که به زندگی در وسعت اقیانوس آرام عادت کردهاند، عادت به زندگی کردن در آکواریوم را ندارند که همین موضوع سبب شده به ندرت پشت شیشههای آکواریوم دبی دیده شوند. این استخر دارای یک محیط عاشقانه و آرام است و موزیک آرامش بخشی در آن پخش میشود. بنابراین اگر میخواهید در آرامش و سکوت از مناظر شگفت انگیز دنیای زیر آب لذت ببرید، باید صبح جمعه (قبل از ساعت 10 صبح) به مرکز خرید دبی مال بیایید. در ادامه به برخی از محبوب ترین این تفریحات که در میان بازدید کنندگان پرطرفدار می باشند برای اطلاعات بیشتر شما عزیزان اشاره خواهیم نمود. غواصی با کوسهها مسلماً جرات و جسارت بسیاری می خواهد. بازارهای محلی: در بازارهای محلی مانند بازار مینا (Meena Bazaar)، بازار خلیفه (Khalifa Market) و بازار ناف (Naif Souk)، میتوانید کالاهایی از جمله لباسها، کیف و کفش، جواهرات، سوغاتیها و موارد دیگر را با قیمتهای مناسب تهیه کنید.

در این فروشگاه کالاهایی مانند لباس، عطر، جواهرآلات و … اگر به ماجراجویی در دل کویر و یک تفریح پر از هیجان علاقه دارید، تور سافاری دبی برای شماست! تنها کاری که باید انجام دهید این است که بنشینید، استراحت کنید و از تور راهنمای خود لذت ببرید. در ادامه بهصورت مختصر با برخی از اینگونهها آشنا شوید.منبع عکس: zoochat.comخفاش میوهخوار (Fruit Bat): خفاشها تنها پستاندارانی هستند که پرواز میکنند. کودکان شما میتوانند با برخی از حیوانات را در «مخزن لمسی» معاشرت کنند و درباره گونههای مختلف آبزیان در برنامههای آموزشی آکواریوم اطلاعات زیادی به دست آورند. در طول مشاهدات، کودکان در واقع میتوانند هر آنچه را که در کتابها و کتابهای درسی میخوانند، ببینند. همچنین افراد دارای دسترسی از جمله دارندگان امارات آیدی میتوانند از طریق گیتهای هوشمند بدون نیاز به ارائهی پاسپورت سوار هواپیما شوند. ضمنا شما در سفر به دبی میتوانید سوار یه قایق شوید که دارای کف شیشه ای می باشد و از داخل آن از دیدن این همه حیوانات و ماهی های خوشگل داخل آب لذت ببرید. در پالم جمیرا، سوار مونوریل شوید. خفاشها قدرت بویایی و بینایی فوقالعادهای دارند و همین موضوع سبب میشود تا بتوانند بهخوبی در غارها زندگی کنند. با مطالعه این مطلب حتماً به این موضوع پی بردهاید که جاهای دیدنی دبی در هر زمینهای حرفهای زیادی برای گفتن دارند. ملاقات با کینگ کروک که قدرتمندترین خزنده جهان با وزن عظیم 750 کیلوگرم است، بیشک تجربه به یاد ماندنی برای شما خواهد بود که احساس ترس و هیجان را در شما برمیانگیزد! در دهکده ی جهانی دبی نمایندگانی از 32 کشور جهان در این دهکده وجود دارد تا با فرهنگ، سوغات، غذا و آثار باستانی کشور های دیگر آشنا شوید. در این تفریح هم غواصان حرفهای و هم مبتدیها میتوانند با کوسهها مشغول شنا شوند. گردشگران میتوانند همه روزه از ساعت 12 ظهر تا 10 شب از چشم دبی استفاده کرده و تجربه ای به یاد ماندنی داشته باشند.

در این فرودگاه ترخیص بارها و جابه جایی بین پروازهای کانکشن سریع انجام میشود و مسافران در کمال آرامش، سفر لذت بخشی را تجربه میکنند. آکواریوم دبی که در مرکز خرید معروف دبی مال واقع شده است، رکورد جهانی بزرگترین پنل اکریلیک در یک آکواریوم را دارد. 2. خرید در بازارها: در دهکده جهانی دبی میتوانید بازارهای محلی و معروف برخی کشورها را تجربه کنید و انواع محصولات، صنایع دستی و سوغاتیهای آنها را تهیه کنید. بعد از تونل تازه وارد قسمت اصلی یعنی باغ وحش زیر آب میشویم که به نظر من قسمت جذاب این تجربه بود. از امکانات ویژه این ساحل پیشرفته میتوان به 15 اثرهنری، زمین بازی بادی هاواهاوا، 85 غرفه خرید و رستوران و کافه اشاره کرد، که بعد از یک بازی یا شنا میتوانید درهوای گرم با سرو یک بستنی به دیدن منظره غروب خورشید بنگرید. گالری دیگری به نام XVA Gallery نیز با مجموعهای از آثار هنری معاصر در یکی از ساختمانهای تاریخی این محله قرار دارد. گلوبال ویلیج دبی نیز یکی از جاهای دیدنی دبی است، که می توانید برای بازدید از آن به دبی سفر کنید. در این بازار می توانید کالاهای متنوعی اعم از میوه و سبزیجات، سوغات دبی، انواع قالیچه و فرش، لوازم خانگی، صنایع دستی و اجناسی از این قبیل را پیدا کنید. آکواریوم دبی را میتوان یکی از بزرگ ترین آکواریوم های جهان دانست که در بزرگترین مرکز خرید جهان یعنی دبی مال قرار گرفته است.

یکی از بزرگترین پیستهای اسکی جهان که به شکل سرپوشیده ساخته شده است، پیست اسکی دبی میباشد. در آسیا، کشور ترکیه رتبه اول را در مهاجر پذیری دارد، و این بدان معنا است که این کشور از نظر سطح رفاه اجتماعی و فردی بسیار پیشرفته است. در این بازار می توانید بهترین پارچه ها را با طرح ها و رنگ های بسیار زیبا خریداری کنید. جدا از فرصت تماشای نمادهای مینیاتوری مثل برج های ایفل، پیتزا و خلیفه، تاج محل و ساعت لندن از فرهنگ های بیش از ۹۰ کشور جهان، دهکده جهانی دبی بازدیدکنندگان خود به خرید انواع سوغاتی ها نیز ترغیب می کند. شرایط لازم برای رزرو بسته:- این بسته برای کودکان زیر دو سال قابل خریداری نیست.- کالسکه یا ویلچر امکان دسترسی به این بخش را ندارند.- حداقل قد لازم برای بازدید از این بخش، ۱۴۰ سانتیمتر است.- بازدیدکنندگان باید توانایی بالا و پایین رفتن از پلهها را برای بازدید از سفره ماهیها داشته باشند.- بازدیدکنندگان باید از ۱۵ دقیقه قبل از زمان برنامهریزی شده در محل حضور پیدا کنند. برج خلیفه، مدینه الجمیزا، خانه تاریخی الفهیدی، سافاری دبی، قاب دبی، برج تاریخی نهار، دیوار قدیمی دبی، پارک آبی وایلد وادی دبی، شهر کودکان دبی و خلیج الحواز از نزدیک ترین جاهای دیدنی به دهکده جهانی دبی محسوب می شوند. امکانات رفاهی لازم برای سالمندان و افراد کم توان در آکواریوم بزرگ دبی وجود دارد و قابل دسترس تمامی عزیزان و بازدید کنندگان می باشد. این آکواریوم در سال 2008 میلادی افتتاح شد و یکی از برترین دیدنیهای دبی به حساب میآید. آکواریوم دبی چگونه ساخته شد؟ شاید ندانید پس باید بگوییم که این آکواریوم با 65 هزار آبزی از کوسه تا مارماهی، اسب دریایی و غیره است. شما میتوانید یکی از دو بسته مخصوص تولد را انتخاب کنید؛ بستههایی که شامل بازیهای موضوعی، تور با راهنما، دکوراسیون محل جشن و شگفتیهای زیادی برای تولد بچهها است.

منبع عکس: mustseespots.com- اگر نمی خواهید هزینه ورودی آکواریوم را بپردازید، میتوانید ماهیهای آکواریوم اصلی و بزرگ را از بیرون مجموعه و در فضای پاساژ دبی مال نیز تماشا کنید.- در خروجی باغ وحش زیر آبی آکواریوم دبی یک فروشگاه سوغاتی قرار دارد که شما میتوانید از آن هدایای زیبایی چون تیشرت برای عزیزان خود تهیه کنید.- اگر به راهنمای تور نیاز دارید باید از قبل آن را رزرو کنید.- اگر اقامتگاه شما در مرکز دبی است، تنها با چند دقیقه پیادهروی میتوانید خود را به آکواریوم دبی برسانید.- برای بازدید از آکواریوم دبی باید لباسهای پوشیدهای به تن داشته باشید. همچنین پیشنهاد میکنیم بلیت پیادهروی برج را بخرید که صندلیهای ردیف جلو را برای نمایش فواره در اختیار شما قرار میدهد. حداقل سن افراد شرکتکننده ۱۰ سال است.- تمام وسایل و لوازم لازم برای غواصی از سوی آکواریوم در اختیار اجاره ماشین در دبی شرکتکنندگان قرار میگیرد. در این پکیج یک بن ۲۰ درهمی (۵٫۴۴ دلار آمریکا) در کافه آکواریوم و یک بن ۲۰ درهمی (۵٫۴۴ دلار آمریکا) در فروشگاههای داخل مجموعه به هر نفر داده میشود.هزینه پکیج بازدید از پناهگاه پنگوئنها در پاییز ۲۰۲۱، برای کودکان بالای دو سال و بزرگسالان، ۲۹۹ درهم (۸۱٫۴ دلار آمریکا) است. برای کودکان بزرگتر، یک سرگرمی مشابه فقط به نام Aquaris طراحی شده که 250 درهم هزینه خواهد داشت. کروکودیل شاه باید در محیطی محافظت شده بماند تا از درگیری احتمالی او با دیگر کروکودیلهای نر و انسان جلوگیری به عمل آید.شرایط لازم برای رزرو بسته:- این بسته برای کودکان زیر دو سال قابل خریداری نیست.- بازدید برای بانوان باردار ممنوع است.- حداقل قد لازم برای بازدید از این بخش، ۱۲۰ سانتیمتر است.- بازدیدکنندگان باید توانایی بالا و پایین رفتن از پلهها را برای بازدید از کروکودیل شاه داشته باشند.- بازدیدکنندگان باید از ۳۰ دقیقه قبل از زمان برنامهریزی شده در محل حضور پیدا کنند. آکواریوم دبی در سال 2008 بازگشایی شد و از همان ابتدا توانست مخاطبان بسیاری را به سمت شهر دبی جذب کند.

آکواریوم دبی در نوامبر ۲۰۰۸ در مرکز خرید دبی مال افتتاح شد. یمن یکی از بهترین عسلهای مشهور جهان را تولید میکند که اغلب با عسل مانوکای نیوزلند مقایسه میشود.غرفه مراکش: در این محل میتوانید انواع مختلف قهوه با طعم هل را امتحان کنید که طعم فوقالعادهای دارند.غرفه هند: این غرفه از آن دست مکانهایی است که تاثیر ماندگاری بر بازدیدکنندگان میگذارد؛ چراکه با گشتوگذار در بازارهای سنتی آن شاهد کالاهای خاص هر منطقه از این کشور خواهید بود و میتوانید با این سرزمین عرفانی تمدنها و فرهنگهای باستانی بیشتر آشنا شوید.غرفه آفریقا: این غرفه پرجنبوجوش در مجاورت غرفه مصر قرار دارد. این مخزن همچنین دارای بزرگترین مجموعه کوسه ببر شنی در جهان میباشد. این قسمت دارای غرفههای مغازه و همچنین فروشگاههای غذا هستند. منابع عکسها: ویکی پدیا، ebird.org، ویکی پدیا، hongkongsnakeid.comخارپشت بیابانی (Desert Hedgehog): این موجودات کور و کر متولد میشوند و تنها به کمک قدرت بویایی خود غذا پیدا میکنند. ضمنا بدانید که اگه هدف شما فقط خرید و یا جایی واسه لذت بردن از مراکز تفریحی دبی است بهتره بدونید که شهر دبی پر از تفریحات متنوع است و بعضی از این تفریحات تنها مختص این شهر لوکس و مدرن است و شما اگر قصد سوغاتی خریدن و گشتن در پاساژ هستید این محیط را از دست ندهید ، شاید ندونید یکی از دهمین آکواریوم بزرگ دنیا در شهر دبی قرار دارد و گردشگران زیادی برای دیدن این مناطق گردشگری دبی همه ساله سرازیر این شهر می شوند . خود آکواریوم دبی 2 طبقه از مرکز خرید دبی مال را اشغال می کند. رژیم غذایی خارپشت بیابانی از حشرات، بیمهرگان، تخم ها و جوجههای پرندگان تشکیل شده است. برج پارک در کنار اپرای دبی و نزدیکی برج خلیفه قرار دارد و طراحی آن بر اساس گیاهی بیابانی به نام «هایمنوکالیس» است و تمام نردهها، نیمکتها و تابلوها تصاویری از برج خلیفه و گل مذکور را نشان میدهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد