اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

موسیقی چیست؟ + درباره هنر موسیقی، موسیقی و ژانرهای آن


موسیقی هنری است که با تمام لحظات زندگی بشر امروزی همراه است. ساکنان هر کشور موسیقی خاص و منحصر به فرد خود را دارند که از سینه به سینه و از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود. نمونه هایی از موسیقی عبارتند از موسیقی هند، آفریقا، بومیان استرالیا، اعراب، ژاپن، چین، اروپایی ها و غیره.

این هنر زیبا در اثر هماهنگی صداها و صداها ایجاد می شود و انسان در بیشتر مواقع خودآگاه یا ناخودآگاه با آن تعامل دارد. تقریباً همه ما عادت یا تمایل به زمزمه کردن موسیقی و آهنگ های مورد علاقه خود را تجربه کرده ایم و از آن صدای دلنشین لذت می بریم. همه ما در تمام آیین ها و مراسم از موسیقی مخصوص آن استفاده می کنیم. و این در همه اشکال فرهنگی بسیار رایج است. استفاده از موسیقی بلند و شاد در مناسبت های شادی مانند عروسی و استفاده از موسیقی که فضای سنگین و غم انگیزی را در مراسم عزاداری و سوگواری ایجاد می کند، مشکلاتی است که تقریباً در همه این افراد وجود دارد.

البته همه ما نباید در حالت غمگین خود به موسیقی شاد گوش دهیم و بالعکس. ریشه کلمه موسیقی از کلمه یونانی (Mousika) از کلمه (Muse) که نام صاحب فرم، نگهبان شعر، ادبیات و موسیقی یونان باستان است، آمده است.

تعریف کلی موسیقی

این کلمه که در عربی قای تلفظ می شود نیز ریشه یونانی دارد. از زمان منصور خلیفه عباسی توجه به آثار یونانی آغاز شد و پس از آن در عصر هارون پنجمین خلیفه عباسی با تأسیس بیت الحکمه به اوج شکوفایی رسید. در این دوره بود که واژه و اصطلاح موسیقی بسیار رایج شد و به مرور زمان جای آواز عربی را گرفت.

معمولاً موسیقی هایی که از دوران جنینی یا در سنین پایین شنیده ایم بار عاطفی و عاطفی در ما ایجاد می کند، وقتی همان موسیقی را بعد از سال ها می شنویم، در سال های میانی یا گاهی در سنین پیری، تمام احساسات را می شنویم. ما موسیقی را در یک ارتباط مستقیم به یاد می آوریم و اصولاً می توان گفت که در همان موسیقی احساسات و عواطف وجود دارد و طبیعتاً همه ما را در یک حالت عاطفی عمیق قرار می دهد.

اصولاً می توان گفت موسیقی ارتباط مستقیمی با روح و روان ما دارد و گاه ناخودآگاه ما را بسیار تحت تأثیر قرار می دهد. بهترین و دقیق ترین تعریفی که از هنر موسیقی شنیده ام توسط پروفسور رابرت گرینبرگ از دانشگاه سانفرانسیسکو ارائه شده است. او در کتاب تئوری موسیقی خود این هنر را چنین تعریف می کند: «هنر موسیقی زمان و صدا است».

از موسیقی ارکسترال آلمانی گرفته تا موسیقی سنتی و محلی مناطق مختلف آفریقا، حتی اگر روزی بسترهای ارتباطی با محیط را برقرار کنیم و آنها نمایانگر نوع بسیار متنوعی از موسیقی باشند، مسلماً موسیقی آنها فقط به موقع صدا و صدا خواهد بود. . طبق تعریف پروفسور رابرت گرینبرگ، بتهوون از اساتید هنر موسیقی کلاسیک در تعریف موسیقی می گوید: موسیقی جلوه ای بالاتر از هر علم و فلسفه ای است.

وجه اشتراک هفت هنر چیست؟ آموزش موسیقی در کرج

تخیل یکی از عوامل اصلی در ساختار یک اثر هنری به حساب می آید که هر چه تخیل هنرمند قوی تر باشد اثرش در بین هنرمندان پر رنگ تر خواهد بود.

منشوری بودن و داشتن معانی متعدد از یک اثر، به این معنی است که وقتی هنرمندی اثری را خلق می‌کند، هرکسی که در مقابل آن قرار می‌گیرد، می‌تواند با توجه به طرز فکر و احساس خود تصوری متفاوت و کاملاً متفاوت از اثر داشته باشد. هنری

بدون شک وقتی یک اثر هنری با احساسات و عواطف هنرمند خلق می شود، مطمئناً نمی تواند معنای تک بعدی داشته باشد و تلاش در این امر با آن کاملاً متفاوت است. عواطف و احساسات یک هنرمند از ویژگی های مشترک آثار هنری است، زیرا اغلب این آثار با توجه به احساسات و عواطف پدیدآورندگان آثار شکل می گیرد و تا حدودی تفکر منطقی و منطقی در پس زمینه آثار هنری نهفته است. آثار. اثر هنری.

هر ژانر موسیقی ویژگی های خاص خود را دارد که با توجه به آن ویژگی ها و مفاهیم خاص با توجه به محیط بزرگتر مفهوم موسیقی ما یعنی زمان صدا و صدا از سایر ژانرها متمایز می شود. بستگی به دانش، فرهنگ و سطح هنری دارد. بسته به زمانی که او در آن زندگی می کرد، طرز تفکر و بسیاری از عوامل دیگر، برخی از ژانرهای موسیقی بیش از دیگران زیر سوال می روند.

بهترین هنر هفت:

هنر اول = موسیقی

هنر دیگر = حرکات و رقص های منحصر به فرد

هنر سوم = نقاشی، «نقاشی، نقاشی و...»

هنر چهارم = هنرهای تجسمی، "معماری، مجسمه سازی، شیشه و ...."

هنر پنجم = ادبیات "نوشتن اعم از شعر، داستان، فیلمنامه و..."

هنر ششم = هنرهای نمایشی، تئاتر و...

هنر هفتم = سینما

موسیقی و زیبایی شناسی

در موسیقی سه نظریه در مورد زیبایی وجود دارد:آموزش موسیقی ویولا

موسیقی مانند نمادی از احساسات است

موسیقی به عنوان زبان احساسات

جوهر موسیقی صدا و حرکت است. برخی از پدیده های طبیعی مانند صدای آب، صدای باد، صدای برگ درختان و ... صداهای طبیعی موسیقی هستند. این نشان می دهد که موسیقی یک پدیده طبیعی است که در طبیعت انسان و در همه فرهنگ ها و جوامع وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد