اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

ارز دیجیتال چیست؟ (همه چیز در مورد ارزهای دیجیتال)


این روزها مدام در مورد ارزهای دیجیتال صحبت می شود. اما با وجود شهرت، بسیاری هنوز نمی دانند که رمز ارز یا ارز دیجیتال به چه معناست و دقیقاً چگونه از این ارزها در دنیای امروز استفاده می شود.

ارز دیجیتال چیست؟

ارزهای دیجیتال در واقع ارزهایی هستند که با پروتکل های رمزگذاری شده ایجاد می شوند که هدف آن کاهش تقلب و جلوگیری از جعل و تقلب است.مهم ترین ویژگی ارز دیجیتال عدم تمرکز است. یعنی هیچ نهاد، سازمان و دولتی آن را تحت نظارت و کنترل خود ندارد.

در نتیجه، هیچ گزارشی مبنی بر دخالت دولت در مدیریت و ارتقای پروژه‌ها در شبکه‌های بلاک چین وجود ندارد. شبکه بلاک چین یک شبکه بزرگ است که در آن ارزهای دیجیتال رد و بدل می شوند.

ارز دیجیتال می تواند برای تراکنش های مالی مختلف از نقاط مختلف جهان استفاده شود. کلیدهای عمومی و خصوصی برای انجام هر تراکنش ارز دیجیتال در یک پلت فرم گسترده مورد نیاز است.

این کلیدها امنیت تراکنش ها با ارزهای دیجیتال دیجیتال را افزایش می دهند. در واقع فعالیت های معاملاتی با ارزهای رمزنگاری شده با کمک فرآیند رمزگذاری در مسیر تراکنش انجام می شود.

در روش های قبلی که در مقایسه با تراکنش با ارزهای دیجیتال و بلاک چین سنتی تلقی می شوند، مبالغ زیادی به عنوان نقل و انتقال پول و کارمزد تراکنش از موسسات مالی واسط و بانک ها دریافت می شود. اما انجام فعالیت های مختلف با ارز دیجیتال دیگر چنین مشکلی ندارد. این بدان معناست که تراکنش های مالی با هزینه ای اندک امکان پذیر است.

ارز دیجیتال در ایران

اگر شما هم قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را دارید یا می خواهید تراکنش های مالی خود را با استفاده از ارزهای دیجیتال به جای ریال انجام دهید، خبر خوبی برای شما داریم. ایران یکی از کشورهایی است که استفاده از ارزهای دیجیتال در آن قانونی و متداول است و به همین دلیل می‌توانید ارزهای دیجیتال مورد نیاز خود را بدون مشکل از صرافی‌های داخلی خریداری کنید و با ذخیره آن در کیف پول امن، تراکنش‌های خود را با Advance the use انجام دهید. از ارزهای دیجیتال اکنون می توانید بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، ریپل (XRP)، بیت کوین کش (BCH)، EOS، Litecoin (LTC)، Stellar Lumens (XLM)، ارز دیجیتال Cardano و Tether (USDT) را خریداری کنید، از این دیجیتال استفاده کنید. ارزها در مبادلات مالی شما یا به عنوان ابزار سرمایه گذاری در ایران. به تازگی ارز رمزنگاری شده ایرانی پیمان به صورت آزمایشی وارد بازار شده است.

در واقع استفاده از ارزهای دیجیتال در مبادلات تجاری و تجاری در ایران در حال حاضر نسبت به سایر نقاط جهان محدود است و بیت کوین، رایج ترین ارز رمزنگاری شده در ایران، تنها برای سرمایه گذاری و به عنوان ابزار دور زدن استفاده می شود. تبدیل ارز اعمال می شود. بنابراین می توان گفت که این ارزهای دیجیتال تا استقبال گسترده در ایران راه زیادی در پیش دارند.

ارز دیجیتال، کوارتربک ویژه!

امروزه که وضعیت ارز دیجیتال مساعد است و از آن به عنوان یک پدیده نوظهور با کاربردهای فراوان یاد می شود، نیاز به دانستن و کسب اطلاعات در مورد آن بیش از پیش احساس می شود. بانک ها، موسسات مالی، دولت ها و سرمایه گذاران این پول را زودتر از دیگران دیدند. آنها علاوه بر درک ارزش و پتانسیل ارز دیجیتال، از حضور این تازه وارد در بازار نیز احساس ترس و نگرانی می کنند.

همانطور که گفته شد، مبادلات مالی و انجام تراکنش‌های مختلف با ارزهای دیجیتال ارزان‌تر از استفاده از روش‌های سنتی گذشته است. در نتیجه بدیهی است که موسسات مالی و بانک ها تا حدودی در معرض خطر خواهند بود.

البته با وجود همه بحث ها و گفتگوها در مورد جایگزینی ارزهای دیجیتال با ارزهای واقعی، همه چیز در مورد این ارزها حتی دولت ها، مهندسان، متخصصان و متخصصان دنیای اقتصاد، تجارت و بازار همچنان حدس و گمان است. از سوی دیگر، آنها اطلاعات کافی در این زمینه ندارند.

دلیل اصلی این مشکل، تخصصی شدن بیش از حد ارزهای مختلف است. در واقع دانش دولت، کارشناسان و... برای تحلیل درست این پدیده جدید بسیار اندک هستند. پس بهترین راه برای یادگیری آموزش ارز دیجیتال به روشی خاص است!

تاریخچه تولد ارز دیجیتال

افراد بسیار کمی در مورد ایجاد ارز دیجیتال می دانند. این پدیده به عنوان یک اختراع در کنار یک اختراع دیگر وارد دنیای ارز شد. بیت کوین معروف ترین ارز دیجیتال است که سازنده آن شخصی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو است.

هویت این فرد کاملاً مشخص نیست و این تصور وجود دارد که این فرد ممکن است نامی جعلی برای گروهی از افرادی باشد که سعی در تولید و ایجاد اولین ارز دیجیتال، بیت کوین، اولین ارز و مهمترین دارایی دیجیتال و غیره داشتند. نسبت به انواع دیگر این ارز در معرض قضاوت و تحلیل قرار گرفته است.

به طور خاص، بیت کوین در دنیای دیجیتال توجه زیادی را به خود جلب کرده است این سکه ارزش سکه های دیگر را تعیین می کند و تاثیر زیادی در مسیری که سایر ارزهای دیجیتال طی می کنند دارد

قبل از اینکه ایده توسعه و انتشار اسکناس های دیجیتال مطرح شود، بیت کوین به عنوان ارز واسطه ای برای تجارت و تراکنش های مختلف بین پرداخت کنندگان و پرداخت کنندگان فروخته می شد.

در واقع، ارز دیجیتال بیت کوین و پلتفرم کاملاً غیرمتمرکز، امکان تراکنش بین دو نفر را بدون نیاز به بانک ها و شرکت ها فراهم می کند. در واقع، بیت کوین و روش های تجاری جالب آن قبل از اینکه مفهوم ارز دیجیتال مطرح شود، وارد دنیا شد.

ارزهای دیجیتال چه تفاوتی با پول معمولی دارند؟

پول معمولی یا ارزهای فیات توسط دولت ها کنترل می شود و ایجاد یا انتشار آنها توسط بانک مرکزی تحت همان دولت انجام می شود. ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین از طریق فرآیندی به نام ماینینگ ایجاد و توزیع می شوند، اما در بیشتر موارد متعلق به هیچ نهادی نیستند. توسط هیچ فرد یا نهادی کنترل یا کنترل نمی شود. از این رو به این ارزها، ارزهای غیرمتمرکز می گویند.

برخلاف ارزهای فیات،  قیمت ارز دیجیتال بیت ارز بدون نیاز به واسطه به صورت تک به تک معامله می شوند. در واقع، هر کسی در هر کجای دنیا می‌تواند از ارزهای دیجیتال در تراکنش‌های خود استفاده کند یا این ارزها را بدون توجه به سیستم بانکی سنتی محل سکونت خود در کیف پول مجازی خود نگه دارد. این ویژگی مهم ترین عامل متمایز کننده ارز دیجیتال از ارز معمولی در نظر گرفته می شود.

ارزهای فیات ارزش خود را از وام هایی می گیرند که مردم از بانک ها دریافت می کنند که اساساً بی ارزش هستند. اما ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین ارزشی فراتر از اعتماد جامعه ارزهای دیجیتال دارند و ارزش آنها تنها به سیستم وام دهی متکی نیست.

بیت کوین و صرافی بیت  ارز های دیجیتال متعاقب آن مسیر جدیدی را برای سیستم مالی جهانی رقم زدند. بدین ترتیب تمامی اجزای این سیستم بر اساس محاسبات ریاضی و رضایت کاربران ارزهای دیجیتال به صورت کاملا شفاف مدیریت می شود و شخص یا سازمان خاصی پشت آن نخواهد بود.

تفاوت دیگر ارزهای دیجیتال با ارزهای سنتی این است که بر خلاف ارزهای سنتی، ارزهای دیجیتال را نمی توان چندین بار خرج کرد. علاوه بر این، تراکنش‌های ارز دیجیتال غیرقابل برگشت هستند و پس از انجام تراکنش، بدون درخواست خریدار لغو یا بازپرداخت نمی‌شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد