اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

ایسوس بزرگترین تولید کننده مادربرد در جهان است


ایسوس یکی از برندهای پیشرو در زمینه تولید محصولات مرتبط با فناوری اطلاعات است. همچنین یکی از بزرگترین خرده فروشان کامپیوتر در جهان است.

AsusTek Computer Inc. یک شرکت چند ملیتی تایوانی است که در زمینه رایانه، تلفن، لوازم خانگی و قطعات الکترونیکی فعالیت می کند. دفتر مرکزی این شرکت در تایپه، تایوان است. لپ تاپ، نوت بوک، تلفن همراه، دستگاه های شبکه، نمایشگر، روتر وای فای، پروژکتور، مادربرد، کارت گرافیک، کارت صدا و ... از جمله محصولات این شرکت هستند.

ایسوس اولین تولید کننده مادربرد در جهان است. این شرکت لپ تاپ ایسوس ارزان حدود 40 درصد از بازار مادربردهای جهان را به خود اختصاص داده است. جالب است بدانید که امروزه از هر 3 کامپیوتر خانگی 1 عدد مادربرد ایسوس دارد. این شرکت در سال 2008 بیش از 24 میلیون مادربرد در سراسر جهان فروخت. ایسوس چهارمین فروشنده بزرگ رایانه در جهان است. ایسوس در میان 10 شرکت برتر کامپیوتر در آسیا رتبه بندی شده است.

معنی کلمه ایسوس

کلمه ASUS از 4 حرف آخر کلمه Pegasus گرفته شده است. پگاسوس اسب بالدار یونانی است که نماد خرد و دانش است. برند ایسوس قدرت، خلوص و روحیه ماجراجویی خود را از این خلاقیت شگفت انگیز گرفته است و همه محصولاتی که تولید می کند، این کیفیت ها به بالاترین حد خود می رسد.

لوگوی شرکت تفسیری مدرن از ریشه های این شرکت است و ظاهری عالی دارد. رنگ آبی این لوگو نشان دهنده کیفیت، قدرت، رشد و احساس مسئولیت شرکت در قبال مشتریان و محیط زیست است.

داستان شکل گیری برند ایسوس

بنیانگذاران ایسوس

ایسوس در سال 1989 در تایپه توسط چهار مهندس تایوانی به نام T.H. تونگ، تد هسو، وین هسیه و ام.تی. ساخته شده توسط Liao این 4 نفر از مهندسان سخت افزار سابق شرکت ایسر بودند. در آن زمان تایوان به عنوان کشور پیشرو در زمینه سخت افزار کامپیوتر شناخته نمی شد. در نتیجه، اینتل ابتدا تمام پردازنده های جدید خود را در اختیار شرکت هایی مانند IBM قرار داد، در حالی که شرکت های تایوانی باید 6 ماه منتظر نوبت خود بودند.

در همان سال ها، ایسوس یک نمونه اولیه از مادربرد خود را با استفاده از اینتل 486 تولید کرد. اما برای امتحان به یک پردازنده نیاز دارد. بنابراین درخواست خود را به اینتل فرستاد. در آن زمان اینتل در تولید مادربردهای خود با مشکل مواجه شد. شرکت ایسوس مشکل را حل کرد و متوجه شد که مادربردهای ایسوس نیازی به اصلاح ندارند و به خوبی با پردازنده های اینتل کار می کنند. پس از این اتفاق، ایسوس نمونه هایی از پردازنده های اینتل را قبل از رقبا دریافت کرد. در سپتامبر 2005، ایسوس اولین سری کارت های فیزیکی خود را منتشر کرد. این شرکت در همان سال با معرفی مدل TLW32001 وارد بازار تلویزیون های LCD شد.

مادربردهای ایسوس

ایسوس

امروزه ایسوس به عنوان اولین تولید کننده مادربرد در جهان شناخته می شود و 40 درصد از سهم بازار در این تجارت را در اختیار دارد. این شرکت 6 سال متوالی عنوان بهترین برند مادربرد دنیا را از آن خود کرده است. ایسوس یکی از بهترین تیم های تحقیق و توسعه را در جهان دارد. اعضای این تیم همیشه در تلاش هستند تا مرزهای نوآوری را پشت سر بگذارند. مهندسان ایسوس از فناوری های پیشرفته برای افزایش چشمگیر سرعت، قدرت و عملکرد محصولات استفاده می کنند.
3ایسوس سبز


ایسوس متعهد به ساختن آینده ای پایدار است. این شرکت تمام جنبه های تجارت خود را بر اساس شیوه های سازگار با محیط زیست بنا کرده است. این شرکت مادربردهای بدون سرب و هالوژن را عرضه کرده است. علاوه بر این، ایسوس اولین نمایشگرهای Full HD بدون هالوژن را در جهان عرضه کرد. این شرکت همچنین به دلیل ارائه فناوری سبز در نمایشگرهای LCD خود توسط مراسم Energy Star شناخته شده است. امروزه محصولات ایسوس با هدف حفاظت از محیط زیست، کاهش مواد مضر و استفاده از مواد قابل بازیافت طراحی و تولید می شوند. اهداف ایسوس در این زمینه عبارتند از:

طراحی سبز: طراحی محصولات با قابلیت استفاده مجدد، بازیافت و جداسازی اجزایی که مصرف انرژی را بهبود می بخشد.

تولید سبز: استفاده از روش های جدید برای تولید محصولات بدون سرب و بدون هالوژن.

بازاریابی سبز و خدمات: از این مزایا برای حمایت از برنامه های مرتبط با بازیافت و حمایت از خیریه ها استفاده کنید.

نقاط قوت و ضعف برند ایسوس

قیمت مناسب: این برند نسبت به رقبای خود قیمت مناسب تری دارد. تقریباً می توان گفت هیچ برندی وجود ندارد که مقدار مناسبی از کالا را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار دهد.

طراحی روان: یکی دیگر از نقاط قوت برند ایسوس طراحی و طراحی منحصر به فرد محصولات آن است.

نوآوری: همانطور که قبلاً گفتیم، مهندسان برند ایسوس همواره در تلاش هستند تا با استفاده از فناوری های جدید محصولات نوآورانه ای را وارد بازار کنند.

پشتیبانی ضعیف: یکی از نقاط ضعف برند ایسوس این است که راهنمای کاملی در وب سایت خود ارائه نمی دهند و تیم پشتیبانی آنها نیز ضعیف است. گزارش های زیادی از عملکرد کند تیم پشتیبانی وجود دارد. همچنین بسیاری از مشتریان از کیفیت پشتیبانی آنلاین این برند راضی نیستند.

وضعیت فعلی برند ایسوس

ایسوس

جانی شیه رئیس این شرکت و جاناتان تسانگ مدیر عامل فعلی ایسوس ای بای هستند. این شرکت تایوانی در دهه های اخیر رشد فوق العاده ای داشته است. همین موضوع باعث شده تایوان به عنوان بازیکنی مهم در این دنیا شناخته شود. این شرکت اولین فعالیت خود را با چند کارمند شروع کرد و مادربرد ساخت، اما امروزه شرکتی پیشرو در صنعت کامپیوتر است و بیش از 17 هزار کارمند در سراسر جهان دارد. این برند عمدتاً محصولات مرتبط با فناوری اطلاعات مانند تجهیزات و لوازم جانبی رایانه، تبلت، نوت بوک، سرور و تلفن های هوشمند را در سراسر جهان تولید و عرضه می کند. نوآوری کلید موفقیت ایسوس است. این شرکت هر ساله محصولات جدید و نوآورانه ای را در نمایشگاه جهانی معرفی می کند. به عنوان مثال اولترابوک های تایچی با 2 صفحه نمایش هنگام معرفی سروصدای زیادی ایجاد کردند. این شرکت تاکنون بیش از 4000 جایزه برای نوآوری کسب کرده و درآمدی بیش از 13.3 میلیارد دلار گزارش کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد