اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

چگونه با آموزش گام به گام و جامع پادکست بسازیم؟


اگر به دنبال راهنمای راه اندازی پادکست هستید، به جای درستی آمده اید... راه اندازی پادکست کار سختی نیست، اما برای شروع باید چند مرحله را دنبال کنید. در این مقاله Hello World، نحوه ایجاد یک پادکست حرفه ای را با جزئیات به شما خواهیم گفت. با ما بمان.

نحوه ساخت پادکست مرحله به مرحله با راهنمای کامل

ما در این آموزش پادکست شما را از طریق کل فرآیند راهنمایی می کنیم:

عنوان و نام را انتخاب کنید

بخش ها را قالب بندی کنید.

پوست

موسیقی

انتخاب ابزار

ضبط و ویرایش صدا

ارسال به پادکست اپل (iTunes)

نکات کمپین

رقابت پادکست نسبت به وبلاگ نویسی کمتر است و اکنون بهترین زمان برای شروع است. از دسامبر 2021، بیش از 2 میلیون پادکست و بیش از 600 میلیون وبلاگ وجود دارد! اگر علاقه مند هستید، من به هزاران نفر در راه اندازی پادکست ها در طول سال ها کمک کرده ام و حتی چند نفر را خودم در صنایع مختلف راه اندازی کرده ام.

برای ساخت پادکست برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی اولین مرحله (اغلب نادیده گرفته می شود) در ایجاد یک پادکست است. بهتر است قبل از ادامه کار وقت بگذارید. برای شروع برنامه ریزی پادکست خود مانند یک حرفه ای، می توانید به راحتی یک نوت بوک یا وایت برد تهیه کنید. انتخاب موضوع (موضوع برای ایجاد پادکست)

شما می خواهید پادکست شما روی یک موضوع یا جایگاه خاص تمرکز کند. سعی کنید آن را به چیزی محدود کنید که بتوانید در مورد آن زیاد صحبت کنید (100+)، اما نه آنقدر گسترده که توجه مخاطبان خود را به خود جلب نکنید. به عنوان مثال، به جای داشتن یک سرسره در فضای باز، در مورد کوهنوردی یا به طور خاص تر، بالا رفتن از کوه های بالای 14000 فوت صحبت کنید. همیشه می توانید بعداً با محبوبیت موضوع خود گسترش دهید.

مهم: به بخش انتخاب نام مراجعه کنید تا مطمئن شوید که خودتان را محدود نمی کنید.

مراحل ایجاد مخاطب: انتخاب میزبان مشترک (اختیاری)

آیا دوست، شریک تجاری یا همکار دارید که بخواهید با او میزبانی کنید؟ اگر یک میزبان مشترک داشته باشید، راه اندازی یک پادکست می تواند بسیار آسان تر باشد. اگر هر دو نظر خود را در مورد موضوعی به اشتراک بگذارید، طبیعتاً گفتگوی جالب تری خواهید داشت. داشتن کسی که همه چیز را در مسیر درست نگه دارد نیز می تواند مفید باشد.

به علاوه، می‌توانید کارهای اضافی را برای ویرایش، ارتقا و موارد دیگر کاهش دهید. با این حال، همه چیز ممکن است اشتباه پیش برود. شما باید مطمئن شوید که هر دو برای بلندمدت متعهد هستید. ایجاد یک برنامه از ابتدا به شما کمک می کند تا بدانید هر هفته چه زمانی بنویسید. با این حال، هیچ قانونی وجود ندارد. اگر شریک شما حذف شد، می‌توانید پادکست را بدون او ادامه دهید. یا می توانید به تنهایی شروع کنید و بعداً یک همراه اضافه کنید. مهمترین چیز این است که با قدرت شروع کنید. پس بیایید یک نام انتخاب کنیم:

مراحل ایجاد پادکست: نامی را انتخاب کنید

اگر به لیست پادکست های برتر اپل نگاه کنید، نام های مختلفی را مشاهده خواهید کرد. برخی توضیح می دهند که پادکست در مورد چیست، در حالی که برخی دیگر چندان منطقی نیستند. شما باید نامی را انتخاب کنید که گسترده تر از موضوع شما باشد. با استفاده از مثال پیاده‌روی قبلی، چه اتفاقی می‌افتد وقتی بخواهیم در مورد کوله‌پشتی و کمپینگ فوق‌سبک صحبت کنیم اگر «The 14er Cast» را به عنوان نام خود انتخاب کنیم؟

در عوض، نامی را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد اگر بعداً تصمیم گرفتید، آن را گسترش دهید. "ماجراهای کوهستانی (طولانی تر و کوتاهتر از 14000 پا)" احتمالاً کارساز خواهد بود، زیرا به بالا رفتن از ارتفاع 14000 پا اشاره دارد، اما اگر بخواهید اجازه می دهد در مورد انواع دیگر صحبت کنیم.

مرحله اقدام: یک نام دامنه (در یک برگه جدید باز می شود) برای پادکست خود خریداری کنید. گزینه دیگر دریافت یک نام دامنه رایگان با طرح میزبانی وب Bluehost است، می توانید آن را در اینجا در این صفحه پیدا کنید، آن را امتحان کنید!

قالب پادکست

مدت زمان مشخص برای پادکست ها (مدت یک جلسه پادکست چقدر باید باشد)

تعدادی از "متخصصان" را خواهید یافت که ادعا می کنند که بازه های زمانی خاص برای پادکست ایده آل هستند. مشکل این است که فقط BS است. یک پادکست 28 دقیقه ای لزوما ایده آل نیست زیرا میانگین زمان سفر است. یا کمتر از یک ساعت، زیرا مردم نمی توانند زمان بیشتری توجه کنند. پادکست های 5 دقیقه ای و پادکست های 6 ساعته وجود دارد. پیدا کردن آنچه برای شما کار می کند! چیزی که من سعی می کنم از آن اجتناب کنم طولانی تر کردن آن از حد لازم است.

پادکست Gaia

برنامه های مصاحبه محبوب هستند. اما این بدان معنا نیست که شما به آن نیاز دارید. میتونی نصفش رو بگیری (یا میزبان مشترک) و نیمی دیگر مصاحبه هستند. یکی از مزایای مصاحبه این است که به بسیاری از شنوندگان جدید کمک می کند. به خصوص اگر اشتراک گذاری با قالب ها و گرافیک های از پیش نوشته شده را برای مهمانان خود آسان کنید. شیراحمدی

قالب بندی پارت

صدای یک قسمت خاص چگونه است؟ این پست در مورد معرفی پادکست ها با نمونه هایی از فرمت های مختلف قسمت پادکست های محبوب است. آره:

تیزر

موسیقی را شروع کنید

سلام

بخش تبلیغات

یک مصاحبه

پیشنهادات مرتبط ("در iTunes به ما بگویید!")

در حال تکمیل موسیقی

در این زمینه ها خلاق باشید.

ویژگی های مختلف اشتراک گذاری ویدیوها را در رسانه های اجتماعی آسان می کند. اما به یاد داشته باشید که برای هر رویدادی که پخش می کنید، شنوندگان تکراری و شنوندگان جدید خواهید داشت، بنابراین باید سعی کنید با هر دو صحبت کنید.

برنامه های پادکست صوتی و تصویری حرفه ای

اکنون که تم، قالب خود را نوشته اید و نام دامنه خود را انتخاب کرده اید، چند چیز وجود دارد که باید قبل از راه اندازی آماده کنیم...

جلد پادکست اولین چیزی است که اکثر مردم هنگام تماشای پادکست های اپل یا سایر برنامه های پادکست با آن مواجه می شوند. همچنین می تواند تصویری باشد که شخصی هنگام اشتراک گذاری برنامه خود در رسانه های اجتماعی می بیند. دوره ساخت پادکست زهرا شیراحمدی 

Buzzsprout یک مقاله عالی در مورد طراحی جلد دارد، بنابراین من قطعاً از آنجا شروع خواهم کرد. اگر بودجه زیادی ندارید، من به شدت توصیه می کنم از 99 Designs برای ایجاد طرح های خود استفاده کنید. شما صدها طراح مختلف را برای ایجاد یک طرح کلی دریافت خواهید کرد، سپس می توانید آنهایی را که دوست دارید برای اصلاح بیشتر انتخاب کنید.

دریافت شناخت حرفه ای (اختیاری)

Music Radio Creative بهترین مکان برای صداگذاری و ارائه با کیفیت حرفه ای است. با ارجاع شخص ثالث، ارزش درک شده خود را به یک درجه ارتقا می دهید، که راهی عالی برای متمایز شدن هنگام شروع یک پادکست است.

شروع موسیقی را انتخاب کنید

من از طرفداران پریمیوم بیت برای پادکست های موسیقی هستم. جستجو آسان است، شما یک مجوز کامل دریافت می کنید. آنها دسته ای از سبک های مختلف دارند. برای گزینه های بیشتر، این پست در مورد موسیقی رایگان را بررسی کنید. اکثر مردم به یک سرویس موسیقی نامحدود به سبک اشتراک نیاز ندارند - فقط یک یا دو آهنگ.

میکروفون بگیر

کیفیت صدا مهم است، اما برای تهیه یک میکروفون با کیفیت خوب برای پادکست نیازی به هزینه زیادی ندارید. یکی از محبوب ترین میکروفون های پادکست Audio-Technica ATR2100x-USB (جدید برای سال 2020) است. این یک میکروفون USB است و دارای یک اتصال XLR است که به شما این امکان را می دهد تا تجهیزات ضبط خود را بدون نیاز به میکروفون جدید ارتقا دهید. توصیه می‌کنم برای گزینه‌های بیشتر به پست کیت شروع پادکست در اینجا نگاهی بیندازید، به خصوص اگر قصد دارید با یک یا دو هاست میزبانی مشترک داشته باشید.

ایجاد مصاحبه های پادکست

اگر یک برنامه گفتگو می‌کنید، اکنون زمان آن است که فهرستی از افرادی که می‌خواهید در پادکست خود تهیه کنید. سپس شروع به برقراری ارتباط با آنها کنید. استفاده از سرویسی مانند Acuity Scheduling می‌تواند به افراد کمک کند زمانی که برای شما مناسب است، یک مکان در تقویم شما رزرو کنند. این کار شما را از زحمت رفت و برگشت در طول جلسه خلاص می کند و به این معنی است که می توانید روی میزبانی از مهمانان بیشتر تمرکز کنید!

علاوه بر این، می توانید اطلاعات خاصی از آنها بنویسید، مانند نام کاربری Skype یا مقدمه ای که می توانید هنگام برنامه ریزی ارائه دهید. من از Iris استفاده می کنم و توصیه می کنم که مصاحبه شما را زمانی که حضوری ندارید ضبط کند (یا اگر میزبان مشترک شما در همان اتاق شما ضبط نمی کند).

یک مدل ایجاد کنید

قبل از شروع، اگر الگویی ایجاد کنید که بتوانید هر بار که یک قسمت پادکست را ضبط می کنید دوباره از آن استفاده کنید، بسیار آسان تر خواهد بود. این بدان معنی است که شما یک مقدمه (بخش آغازین یک قطعه موسیقی) و یک قسمت بیرونی (قسمت پایانی کوتاه و واضح در پایان چیزی مانند یک قطعه موسیقی)، اتاقی برای تبلیغات و همچنین آهنگ های خود برای صدای خود یا صدای مخاطب خواهید داشت.

توجه داشته باشید که این بسته به فرمت برنامه شما متفاوت به نظر می رسد. یک قالب پادکست ایجاد کنید که برای شما کار کند و کارآمدتر باشد. این یکی از قالب هایی است که من استفاده می کنم:

من فقط قالب را باز می کنم، روی File -> Save As کلیک می کنم و فایل را به عنوان نام قسمت (یعنی 008-episode-8-title) ذخیره می کنم. این همچنین هر گونه افکتی را که روی آهنگ ها اعمال کرده اید حفظ می کند، از جمله فشرده سازی، EQ یا هر چیز دیگری. تنظیماتی را که استفاده می کنم در بخش ویرایش به شما نشان خواهم داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد