اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

همه چیز در مورد روغن کرچک



روغن کرچک چیست؟

روغن کرچک اساساً یک روغن گیاهی است که از گیاهان بومی آفریقا و آسیا به دست می آید. حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب از جمله امگا 6 و اسید ریسینولئیک است و برای قرن ها به عنوان یک درمان طبیعی برای برخی بیماری های پوستی استفاده می شود.

روغن کرچک در خالص ترین شکل خود مایعی بی رنگ یا زرد کم رنگ با طعم و بوی مشخص است. معمولا در صابون ها و عطرها استفاده می شود.

خواص روغن پاپایا برای سلامتی چیست؟

مهمترین کاربرد روغن خردل برای رفع یبوست به عنوان ملین است. خواص ضد التهابی روغن کرچک خوراکی می تواند به درمان بیماری هایی مانند درد آرتریت و مشکلات زیبایی مانند آکنه، لکه ها و شوره سر کمک کند. در ادامه به معرفی مهم ترین فواید روغن کرچک می پردازیم:

1- روغن کرچک برای یبوست

یکی از فواید مهم روغن کرچک این است که به رفع یبوست کمک می کند. روغن یک ملین محرک است. هنگامی که از روغن کرچک استفاده می کنید، روده های شما حرکت بیشتری می کند.

اما یادتان باشد از کمی روغن استفاده کنید. استفاده بیش از حد از محرک ها می تواند به عملکرد ماهیچه های روده آسیب برساند. بنابراین، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

مطالعات نشان می دهد که روغن کرچک خوراکی می تواند علائم یبوست را تسکین دهد. زور زدن در حین اجابت مزاج را کاهش می دهد و احساس پوچی کامل بعد از اجابت مزاج را القا می کند.

مراقب دوز باشید. دوز استاندارد 15 میلی لیتر است که معادل 3 قاشق چایخوری است. احتمالاً باید 2 تا 3 ساعت پس از نوشیدن روغن اجابت مزاج را شروع کنید.

استفاده بیش از حد از روغن کرچک به عنوان مکمل گوارشی برای درمان یبوست نیز می تواند باعث تهوع یا استفراغ شود. این عارضه جانبی شایع است اما خطرناک نیست. اما اگر به طور مداوم آن را تجربه کردید، استفاده از آن را متوقف کنید و به پزشک مراجعه کنید.

2- درمان نقرس

روغن کرچک التهاب را کاهش می دهد. اسید ریسینولئیک موجود در آن دارای خواص ضد درد و ضد التهابی عالی است. استفاده موضعی از این اسید اثر ضد التهابی خاصی را نشان داد.

مطالعه دیگری نشان داد که روغن کرچک در درمان علائم اولیه آرتریت زانو موثر است. در این مطالعه، زمانی که به افراد مبتلا به آرتروز یک کپسول روغن کرچک سه بار در روز به مدت چهار هفته داده شد، آنها شاهد بهبود قابل توجهی در علائم خود بودند.

استفاده از روغن کرچک برای درمان آرتروز بسیار ساده است. برای بهبودی سریع‌تر، می‌توانید از روغن کرچک به صورت موضعی در ناحیه دردناک استفاده کنید و همزمان از قرص‌های ضد آرتریت استفاده کنید.

3- درمان ورم کف پا

فاشیای پلانتار التهاب بافت ضخیم کف پا است که استخوان پاشنه را به انگشتان پا متصل می کند. در یک مطالعه، روغن کرچک برای بیمارانی که با خار پاشنه دست و پنجه نرم می‌کنند تسکین می‌دهد. خار پاشنه کف پا یک بیماری مربوط به فاسیای کف پا است.

4- کاهش علائم فیبروم

فیبروم ها تومورهایی هستند که در رحم ایجاد می شوند. آنها خوش خیم و غیر سرطانی هستند. هیچ مطالعه ای در مورد اثرات مفید روغن کرچک در درمان فیبروم وجود ندارد. اما برخی شواهد نشان می دهد که این روغن می تواند یبوست (که یکی از علائم اصلی فیبروم است) را کاهش دهد.

مالیدن روغن کرچک روی لگن و ماساژ به مدت حدود 30 دقیقه می تواند به کاهش درد کمک کند. برخی معتقدند که می تواند جریان انرژی در منطقه را افزایش دهد. اما هیچ مدرک علمی برای تایید این اثرات وجود ندارد.

5-درمان هموروئید

هموروئید وریدهای متورم در قسمت پایین راست روده و مقعد است. اینها معمولاً باعث ناراحتی و خونریزی می شوند.

مطالعات نشان داده است که از دانه های کرچک می توان برای درمان هموروئید استفاده کرد. این اثربخشی را می توان به خواص ضد التهابی دانه ها و روغن نسبت داد.

6- چین و چروک های پوست را کاهش می دهد

روغن کرچک دارای خواصی است که علائم پیری مانند چین و چروک را کاهش می دهد. روغن کرچک با خنثی کردن رادیکال های آزاد که پیری را تسریع می کنند، با التهاب مبارزه می کند. روغن کرچک برای لک های صورت نیز مفید است.

می توانید از این روغن برای زیر چشم، لب، پیشانی و چانه و گردن استفاده کنید. صبح این نواحی را بشویید و یک قطره روغن کرچک بمالید. به آرامی بمالید و بگذارید حدود 20 دقیقه بماند. سپس با آب معمولی بشویید.

اما مراقب واکنش های پوستی باشید. این واکنش ها شامل خارش، قرمزی، تورم و بثورات پوستی است. قبل از مالیدن روغن کرچک به پوست خود، آن را روی دست خود آزمایش کنید.

7- مراقبت از پوست

خواص ضد التهابی روغن کرچک می تواند به درمان آکنه و جای زخم کمک کند. استفاده از روغن کرچک برای درمان آکنه بسیار آسان است. صورت خود را تمیز کنید، یک حوله تمیز را با آب ولرم خیس کنید و چند قطره روغن به آن اضافه کنید. پارچه را به آرامی و با حرکات دایره ای روی صورت خود حرکت دهید.

می توانید این کار را قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید. روغن کرچک را یک شب روی صورت خود بگذارید. می توانید صبح روز بعد آن را بشویید. اما اگر پوست چرب دارید، از روغن کرچک کم استفاده کنید.

این می تواند برای درمان جای زخم نیز استفاده شود. روغن کرچک می تواند به درمان التهاب پوست و تسکین پوست تحریک شده کمک کند.

روغن کرچک همچنین می تواند آفتاب سوختگی را درمان کند. مقدار SPF حدود 6 است و اغلب در کرم های ضد آفتاب استفاده می شود.

این روغن در بهبود زخم نیز نقش دارد. تحقیقات نشان می دهد که فرمولاسیون حاوی روغن کرچک می تواند بهبود زخم را بهبود بخشد. آنها به حذف سلول های آسیب دیده پوست کمک می کنند، جریان خون موضعی را تحریک می کنند و اثرات ضد میکروبی و ضد درد موضعی دارند.

روغن کرچک همچنین می تواند به بهبود جای جوش و سوختگی کمک کند. اما مطمئن شوید که ابتدا به گوشه دست خود نگاه کنید.

8- درمان پسوریازیس و اگزما

مطالعات بالینی نشان می دهد که اسید ریسینولئیک موجود در روغن کرچک می تواند درد و التهاب را کاهش دهد. این خواص به طور بالقوه می تواند به تسکین پسوریازیس و اگزما کمک کند.

می توانید قبل از خواب روغن کرچک را روی نواحی آسیب دیده بمالید. اجازه دهید یک شبه جذب شود. این روغن پوست را مرطوب می کند.

روغن کرچک همچنین می تواند با کاندیدا، یک عفونت قارچی مبارزه کند. در یک مطالعه، روغن کرچک کاندیدا آلبیکنس را از ریشه دندان های آلوده انسان حذف کرد.

روغن کرچک به درمان اگزمایی که لکه های قهوه ای روی صورت ایجاد می کند کمک می کند. یک مطالعه نشان داد که لایه برداری روغن کرچک می تواند رنگدانه را در ملاسما شدید کاهش دهد.

9- درمان زگیل

شواهد نشان می دهد که استفاده روزانه از روغن کرچک روی زگیل می تواند به ناپدید شدن آنها کمک کند. علاوه بر این، می توانید یک ورقه نازک سیر نیز قرار دهید. این کار به از بین بردن زگیل کمک بیشتری می کند.

10- رشد مو را تقویت می کند

شواهد نشان می دهد که روغن کرچک می تواند رشد مو را تقویت کند. روغن را به پوست سر خود بمالید و بگذارید حداقل دو ساعت بماند. پس از این مدت موهای خود را با شامپو بشویید.

خواص ضد التهابی روغن کرچک می تواند به درمان شوره سر کمک کند. همچنین می تواند به درمان اگزمای سبورئیک، که یکی دیگر از بیماری های التهابی است که باعث پوسته پوسته شدن پوست سر می شود، کمک کند.

برخی از طرفداران روغن کرچک نیز ادعا می کنند که روغن کرچک ریزش مو را درمان می کند. علاوه بر این، ترکیبی از روغن جوجوبا، روغن دانه خردل و روغن کرچک می تواند شفافیت را بازیابی کند. اما هیچ تحقیقی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد.

به نظر می رسد روغن کرچک یک ماده بسیار قوی است. با این حال، برخی از مزایای آن فاقد پشتوانه علمی است و نیاز به آزمایش دقیق دارد.

اگر دقیقاً بدانیم این روغن حاوی چه ترکیباتی است، شاید بهتر بفهمیم که خواص آن از کجا می آید.

ترکیب غذایی روغن کرچک چگونه است؟

فراوان ترین ترکیب موجود در روغن کرچک اسید ریسینولئیک است که 90 درصد روغن را تشکیل می دهد. اسیدهای دیگر عبارتند از:

اسید لینولئیک (4٪ چربی)

اسید اولئیک (3٪ روغن)

اسید استئاریک (1%)

مقدار مساوی لیگولین (> 1%)

آیا روغن کرچک عوارضی دارد؟

در اینجا برخی از عوارض جانبی روغن کرچک آورده شده است:

1 - زایمان زودرس

اگرچه در نوع خود مفید است، اما می تواند اثراتی داشته باشد که نمی خواهید زنان باید در تمام مراحل بارداری از مصرف روغن کرچک خودداری کنند همچنین در صورت نیاز به خوردن، فقط پس از مشورت با پزشک این کار را انجام دهند.

2- اسهال

این پیشرفت ناخوشایند مربوط به ریسین، ماده خطرناک موجود در روغن کرچک است. اگرچه ریسین در طی فرآیند پالایش روغن کرچک (روغن کرچک که در بازار خریداری می کنید) حذف می شود، اما باید مراقب باشید. عوارض جانبی روغن کرچک شامل اسهال، درد شکم، استفراغ و سوزش سر دل است.

3- آلرژی

روغن کرچک زمانی که روی پوست استفاده می شود می تواند باعث واکنش های آلرژیک در برخی افراد شود. بنابراین توصیه می کنیم قبل از استفاده آن را روی پوست خود تست کنید. این می تواند تا حد زیادی از نتایج منفی احتمالی جلوگیری کند.


فواید روغن کرچک برای پوست و مو

روغن کرچک برای پوست صورت و مو بسیار مفید است. در میان چیزهای دیگر، می توانید با استفاده از روغن کرچک به صورت موضعی از مزایای زیر بهره مند شوید:

1- موهای درخشان و سالم

روغن کرچک حاوی اسید ریسینولئیک و اسیدهای چرب امگا 6 است که در صورت ماساژ در پوست سر می تواند به افزایش گردش خون و بهبود رشد مو کمک کند. همچنین موهای شما را به طور طبیعی مرطوب، شاداب و سالم می کند.

2- به کاهش چین و چروک کمک می کند

از نظر خواص مرطوب کنندگی، اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن کرچک می توانند به بازگرداندن تعادل رطوبت طبیعی پوست کمک کنند. این روغن به پوست نفوذ می کند و تولید کلاژن را افزایش می دهد که به صاف شدن و آبرسانی پوست کمک می کند.

3- ضد قارچ

چندین مطالعه نشان داده اند که روغن کرچک حاوی چربی بالایی است که از باکتری های ایجاد کننده پوست محافظت می کند. بنابراین، اگر از طرفداران روغن های گیاهی هستید، روغن کرچک انتخاب خوبی است و می توان از آن به عنوان یک پاک کننده برای مرطوب کردن پوست استفاده کرد.

4- خاصیت رطوبت

روغن کرچک فوق‌العاده مرطوب‌کننده است و آن را به یک جایگزین طبیعی عالی برای تسکین پوست، نرم کردن ناخن‌ها یا حتی تغذیه مژه‌ها تبدیل می‌کند. همچنین می توان از آن به جای نرم کننده استفاده کرد، به خصوص اگر پوست سر خشک یا موهای شکننده دارید.

کلمات اخر

روغن کرچک معمولا به عنوان ملین استفاده می شود. اما روغن کرچک یک روغن ضد ویروسی و ضد میکروبی است که به یک درمان محبوب برای درماتوز و همچنین عفونت های قارچی تبدیل شده است. همچنین برای رشد مو استفاده می شود.

با این حال، روغن کرچک برای همه مناسب نیست. برای افرادی که شرایط سلامت خاصی دارند توصیه نمی شود. از آنجایی که روغن کرچک می تواند باعث انقباضات رحمی شود، باید در دوران بارداری از مصرف آن اجتناب شود. برای استفاده منظم در کودکان زیر 12 سال توصیه نمی شود.

مطالعه بیشتر:https://exirchemi.com/product/peg-40/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد