اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

طرز تهیه حلوا


در گذشته یکی از معروف ترین و اصیل ترین شیرینی های ایرانی به شمار می رفت، اما امروزه کمتر کسی حلوا را به عنوان دسر می شناسد. امروزه حلوا اغلب برای مناسبت های مذهبی مانند نذری برای پذیرایی از مهمانان یا مراسم ختم تهیه می شود. حلوا به روش های مختلفی درست می شود

مواد لازم برای 4 نفر

2 لیوان آرد سفید

Suga r 1 Ico

دو سوم روغن مایع

گلاب 1 قاشق

زردچوبه 1 قاشق غذاخوری

یک قاشق چایخوری پودر هل

طرز تهیه حلوا

اولین گام

اولین قدم در تهیه حلوا، تهیه شهد یا شربت حلوا است. برای این کار یک قابلمه مناسب را روی حرارت زیاد قرار دهید سپس دو فنجان آب داخل قابلمه بریزید. سپس شکر را به همراه پودر هل و گلاب به آب اضافه کنید و بگذارید آب بجوشد.

مرحله دوم

در این زمان بعد از جوش آمدن آب شکر را خوب هم بزنید تا کاملا در آب حل شود سپس حرارت زیر قابلمه را کم کنید و سپس شربت جوشیده را به شربت اضافه کنید و اجازه دهید شربت به قوام و غلظت کامل برسد.

درجه سوم

در این مرحله آرد را دو یا سه بار با الک ریز الک کنید تا کاملا صاف و نرم شود. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید و داخل آن روغن مایع بریزید تا روغن مایع به مرور زمان کاملا داغ شود.

مرحله چهارم

وقتی روغن داغ شد یک تابه دیگر را روی حرارت بگذارید و آرد را اضافه کنید. در این زمان باید آرد را خوب تفت دهید تا شبیه ماسه شود. برای جلوگیری از سوختن خمیر باید مدام هم بزنید چون اگر در حرارت نپزد خمیر سریع میسوزد.

گام پنجم

وقتی آرد حالت خامه ای پیدا کرد، روغن مایع داغ را به آرد اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا آرد به صورت خمیر خشک در بیاید. سپس شربت داغ را به مخلوط روغن مایع و آرد اضافه کنید.

دور ششم

توجه داشته باشید که باید شربت را کم کم اضافه کنید و همزمان مواد را مخلوط کنید. در این مرحله حلوا تقریباً آماده است، آن را با حرارت ملایم مخلوط کنید تا روغن گرفته و براق شود، سپس آن را در ظرف دلخواه بریزید و روی آن را بادام خرد شده، پسته بپاشید، با موادی مانند خرده نان و نارگیل تزیین کنید. . پودر .

طرز تهیه دستور پخت حلوا

نصف زعفران را به این صورت تهیه می کنید

اگر می خواهید حلوای شما زرد زعفرانی باشد، نباید خمیر را زیاد بسوزانید تا رنگ خمیر خیلی تیره شود، زیرا اگر حلوا را بیشتر تفت دهید، حلوا تیره تر و قهوه ای تر می شود. در پایان پخت و پز.

در ضمن برای اینکه حلوای شما کاملا رنگ و طعم زعفران را به خود بگیرد بهتر است به جای یک قاشق غذاخوری زعفران از دو تا سه قاشق غذاخوری زعفران استفاده کنید تا علاوه بر رنگ طلایی طعم آن را نیز داشته باشید. زعفران در حلوا .

حلوا سیاه و قهوه ای است

اگر رنگ حلوای شما در اواخر پخت تیره و قهوه ای سوخته است، می توانید از موادی مانند پودر کاکائو یا شکلات تخته ای استفاده کنید. البته هنگام تفت دادن آرد لازم است آرد را کاملا تفت دهید تا رنگ آن کمی تیره شود.

البته مواظب باشید آرد نسوزد چون طعم دوست را خراب می کند. هنگام مخلوط کردن کره و آرد، شکلات ذوب شده یا پودر کاکائو را به حلوای خود اضافه کنید، در پایان پخت به حلوای شما رنگ شکلاتی می دهد.


ادامه پست:  https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-حلوا/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد