اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

کار یک مراقب را تجربه کنید


اگر به فرزندان عشق می ورزید و از آنها مراقبت می کنید و می توانید رابطه خوب و قابل اعتمادی با والدین و فرزندان برقرار کنید، این شغل ممکن است برای شما مناسب باشد.

با افزایش تعداد زنان شاغل در کشور، موسساتی مانند مهدکودک و پرستار کودک نیز در کشور برای نگهداری از نوزادان و کودکان ایجاد شد. مادران در محل کار و زمانی که در کنار آنها نیستند از کودکان مراقبت می کنند. برخی از مادران ترجیح می دهند به جای اینکه آنها را در مهد کودک بگذارند، برای نگهداری از فرزندانشان در خانه پرستاری استخدام کنند. در برخی موارد پرستار کودک به طور تمام وقت از کودک مراقبت می کند.

بچه‌ها معمولاً فرزندان خود را در خانه‌های شخصی بزرگ می‌کنند. تعداد و نوع مسئولیت های پرستاری با توجه به سن و تعداد آنها متفاوت است. مثلاً برای نوزاد، پرستار باید به موقع به او غذا بدهد، پوشک او را عوض کند و در صورت نیاز بخواباند. اما وقتی از کودک 5 ساله مراقبت می کند، علاوه بر غذا دادن، تعویض لباس و خواباندن او، مجبور است با او بازی کند، او را به پیاده روی ببرد و درس هایی به او بدهد.

اول از همه، یک پرستار بچه باید دوست داشته باشد، از بودن با بچه ها مراقبت کند و از بودن در کنار آنها لذت ببرد. او همچنین باید مهربان، صبور، بشاش و کمی شوخ طبع باشد. او باید خلاق باشد و بتواند فعالیت های جالب و جذابی را برای کودکان آماده کند.

پرستار کودک نیاز به مدرک خاصی ندارد البته برخی از کارفرمایان و آژانس های کاریابی ترجیح می دهند افراد دارای مدرک و گواهینامه های مرتبط را در این مشاغل استخدام کنند.

کارمند در خانه های شخصی کار می کند و ساعات کاری آنها می تواند از چند ساعت در روز تا تمام وقت باشد. همچنین، گاهی پرستار ممکن است در کنار اعضای خانواده کودک بماند.

اطلاعات دقیق در زیر در مورد وظایف، دانش و مهارت های مورد نیاز، آموزش های مورد نیاز و دسترسی به شغل، بازار کار و فرصت های شغلی و سطح درآمد مراقبین ارائه شده است.


وظایف پرستار نوزاد

پرستار باید از نوزادان و کودکان مراقبت کند و کارهای زیر را برای آنها انجام دهد:

لباس پوشیدن

تغذیه

مندی

تعویض پوشک



هنگام مراقبت از کودکان بزرگتر، آنها همچنین باید مهارت های اجتماعی، خواندن و نوشتن را به آنها بیاموزند. آنها همچنین باید برای تفریح ​​به بیرون برده شوند. ماماها گاهی به مادران تازه وارد کمک می کنند تا برای مدت کوتاهی از نوزادان خود مراقبت کنند.

مهارت ها و دانش مورد نیاز برای پرستاران اطفال

علاقه به رشد فردی و اجتماعی کودکان

توانایی ایجاد روابط نزدیک و قابل اعتماد با والدین و فرزندان

یک رویکرد خلاقانه همراه با یک تخیل خوب

توانایی برنامه ریزی و سازماندهی فعالیت های سرگرم کننده و جالب برای کودکان

در کار مسئولیت پذیر باشید

توانایی سازگاری با شرایط پیش بینی نشده

دانش ایمنی، بهداشت و بهداشت مواد غذایی

صبر و طنز

قادر به حفظ آرامش در شرایط کاری دشوار است


انرژی و استقامت

تحصیلات مورد نیاز و نحوه گرفتن شغل پرستاری

علاقه مندان به این شغل باید در رشته هایی مانند مراقبت از کودک، پرستاری و روانشناسی تحصیل کنند. داشتن دانش مرتبط برای بسیاری از والدین و مراکز کار و خدمات مهم است. البته در برخی موارد شرایط تحصیلی برای شغل در نظر گرفته نمی شود و علایق و تجربیات فرد در نظر گرفته می شود.


فرصت شغلی با پرستار اطفال

پرستاری می تواند در مراکز دولتی و خصوصی اعم از مهدکودک، مهدکودک، پرورشگاه و سایر مراکز مرتبط با کودکان استخدام شود. همچنین می تواند از کودکان در خانه شخصی مراقبت کند.

یکی از رایج ترین مشکلات پرستاران این است که به نقش مهم خود توجه کافی نمی کنند و با آنها مانند یک کمک خانه رفتار نمی کنند. به همین دلیل گاهی اوقات علاوه بر مراقبت از بچه ها، کارهای دیگری در خانه به آنها سپرده می شود که در واقع جزو کارهایشان نیست.

اطلاعات دقیقی از وضعیت بازار کار و میزان اشتغال فرزندان پرستار در ایران وجود ندارد. با توجه به اشتغال مادران خارج از منزل در سال های اخیر و روند رو به افزایش این موضوع، انتظار می رود بازار کار خوبی در کشور برای علاقه مندان به این کار ایجاد شود.


وضعیت اشتغال این شغل در برخی از کشورهای جهان

ایالات متحده - پیش بینی ها نشان می دهد که تعداد مشاغل برای پرستاران اطفال بین سال های 2010 تا 2020 20 درصد افزایش خواهد یافت. اگرچه میانگین افزایش برای همه مشاغل 14 درصد است.

استرالیا - اشتغال در این شغل طی 5 سال گذشته 18.8 درصد افزایش یافته است و انتظار می رود در آینده نیز رشد بیشتری داشته باشد.


درآمد دایه

آمار درستی از حقوق پرستاران کودک در ایران وجود ندارد. درآمد پرستار کودک بسته به سطح تحصیلات، تجربه، ساعات کار و نوع مراقبت و مسئولیت متفاوت است. به عنوان مثال، حقوق پرستاری که فقط وظیفه نگهداری از کودک را بر عهده دارد با پرستاری که باید به کودک زبان انگلیسی، کار یدی و غیره را نیز آموزش دهد، متفاوت است.


بیشتر بخوانید: https://avalsafiresalamat.com/پرستار-کودک/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد