اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

بهترین محصولات PLC


PLC مخفف عبارت Programmable Logic Control است. PLC ها سیستم های الکترونیکی دیجیتالی هستند که برای استفاده در محیط های صنعتی طراحی شده اند که در آن سیستم از حافظه قابل برنامه ریزی برای ذخیره دستورالعمل های داخلی استفاده می کند. PLC ها عملکردهای خاصی مانند منطق، ترتیب، زمان بندی، شمارش و عملیات ریاضی را برای کنترل ماشین ها یا فرآیندها ارائه می دهند. عبور از.


ماژول های ورودی/خروجی دیجیتال یا آنالوگ PLC

این نام می تواند به وضوح بیانگر چیستی PLC باشد: قابل برنامه ریزی به توانایی ذخیره برنامه های یکپارچه ای اشاره دارد که به راحتی می توانند عملکردها یا برنامه ها را تغییر دهند.

منطق به توانایی پردازش حسابی و ورودی های منطقی (ALUs) اشاره دارد که PLC برای مقایسه، جمع، ضرب، تقسیم، تفریق، AND، OR و غیره انجام می دهد. کنترل کننده نشان دهنده توانایی کنترل و تنظیم فرآیند به گونه ای است که Achieve نتیجه مطلوب در PLC از دستگاه های دیگری مانند مینی آچار هیوندای استفاده می شود.

PLC ها دارای چندین زبان هستند که از طریق آنها می توان برنامه های مبتنی بر زبان ایجاد کرد، اما رایج ترین آنها زبان نردبانی یا نردبانی است، زیرا برای حرفه ای هایی که با PLC کار می کنند آشناتر است.


زبان های برنامه نویسی PLC

خط مقیاس (LD)

نمودار بلوک تابع (FBD)

نمودار توابع متوالی (SFC)

ساختار متن (ST)

فهرست دستورالعمل (IL)


چرا از PLC ها استفاده می شود؟

PLC ها به جای مدارهای رله متوالی در سیستم کنترل استفاده می شوند. ابزارهای PLC علاوه بر قابل برنامه ریزی بودن، توسط افرادی بدون دانش تخصصی کار با کامپیوتر نیز قابل کنترل و راه اندازی هستند.

PLC ها دارای یک زبان برنامه نویسی هستند که به راحتی قابل درک است و در صورتی که برنامه با استفاده از نرم افزاری که با نوع PLC مورد استفاده مطابقت دارد ایجاد شود، قابل اجرا است. یک کنترل منطقی قابل برنامه ریزی یا PLC برای استفاده در شرایط بحرانی صنعتی ایده آل است زیرا برای استفاده در یک محیط صنعتی طراحی و ساخته شده است.


PLC ها نسبت به سایر دستگاه های کنترلی مانند رله ها، تایمرهای الکترونیکی، شمارنده ها و کنترل مکانیکی نوع درام مزایای زیادی دارند.

ویژگی های اصلی PLC

کنترل ترتیبی:

یک PLC یک سیگنال ورودی باینری را به یک خروجی مورد استفاده برای روش‌های پردازش متوالی پردازش می‌کند، جایی که PLC تضمین می‌کند که تمام مراحل در فرآیندهای متوالی به ترتیب صحیح انجام می‌شوند.


بررسی عوامل:

یک PLC به طور مداوم وضعیت سیستم (مانند دما، فشار، ارتفاع) را کنترل می‌کند و با نمایش پیام‌هایی به کنترل‌کننده یا اپراتور، اقدامات لازم را در رابطه با فرآیند انجام می‌دهد.

سیستم شبکه:

در واقع PLC با دریافت سیگنال های ورودی از فرآیند کنترل شده بر اساس دستورات منطقی از پیش برنامه ریزی شده و اجرای آنها کار می کند.


برنامه های کاربردی PLC

PLC در ابتدا به عنوان جایگزینی برای کنترل تجهیزات صنعتی طراحی شد، امروزه در کاربردهای بی شماری برای رفع نیازهای کاربران استفاده می شود.

مهم است که استفاده از PLC را به عنوان یکی از مزایای توسعه آینده در نظر بگیریم. کاربرد آن از هر نوع فرآیند تولید صنعتی گرفته تا تبدیل صنعتی، کنترل فضا و غیره می باشد.

ابزارهای ارتباطی تعبیه شده در PLC نه تنها قابلیت های سیستم کنترل عملیاتی را بهبود می بخشد، بلکه کاربردهای خود را برای سیستم های یکپارچه تولید و تولید مانند CIM، CAM و غیره باز می کند.


فاتک پی ال ​​سی

سری فاتک FBs PLC دارای یک سیستم روی تراشه (SoC) است که توسط شرکت فاتک توسعه یافته است. تراشه BGA دارای بیش از 120000 پورت است که ویژگی‌های قدرتمندی مانند واحد پردازش مرکزی (CPU)، حافظه، حل‌کننده منطقی HLS سخت‌افزاری، 5 پورت ارتباطی پرسرعت، 4 مجموعه شمارنده/تایمر سخت‌افزاری پرسرعت را در خود جای داده است.

کنترل موقعیت NC (با ترجمه مستقیم) محورهای خروجی PLC پالس پالس با سرعت بالا، 16 وقفه با سرعت بالا و ورودی های ضبط شده. فاتک PLC عملکرد و قابلیت اطمینان بالاتری را با ارزش استثنایی در مقایسه با PLC های دیگر در کلاس خود ارائه می دهد.


PLC آسان برای استفاده و قدرتمند است

FBs PLC بیش از سیصد دستورالعمل دارد. FB های PLC عملکردهای عملکرد چند ورودی یا چند خروجی با کاربری آسان و قابل خواندن را می پذیرند. با وجود ساختار مدیریت چند ورودی، کاربر چندین کار را دریافت می کند. سایر برندهای PLC ممکن است برای انجام این کار به دستورالعمل های متعددی نیاز داشته باشند.

نتیجه یک عملیات PLC همچنین می تواند مستقیماً به خروجی های داخلی یا خارجی ارسال شود. برای سهولت خواندن برنامه، ورودی یا خروجی هر دستور تابع دارای نمادهای خاص خود بوده و محتویات آنها نیز نمایش داده می شود. برای برنامه های سطح بالا، مانند شبکه یا PLC LINK، Fatak FB، کنترل و موقعیت یابی و دستورالعمل های مناسب را برای کمک به توسعه برنامه ارائه می دهد.


دلتا PLC

دلتا PLC با قابلیت تعویض داغ میان رده - سری AH

سری Delta AH PLC راه حل های اتوماسیون را برای کاربردهای پیشرفته ارائه می دهد. دلتا PLC ترکیبی از معماری سخت‌افزار ماژولار، عملکردهای سطح بالا و نرم‌افزار یکپارچه، راهی برای برنامه‌های کاربردی پردازشی است که نیاز به کنترل دارند.

PLC های سری دلتا AH در انواع بلوک های عملکردی (FB)، نسبت قیمت/عملکرد عالی و طیف گسترده ای از ماژول های توسعه موجود هستند. PLC سری دلتا AH همچنین کنترل حرکت چند محوره را با استفاده از اتصال حرکتی مانند EtherCAT برای سرعت بالا ارائه می دهد. مدیریت عالی دستگاه و قابلیت های گسترش سیستم هزینه های سیستم را برای برنامه های مختلف کاهش می دهد.


دلتا PLC میان رده ماژولار فشرده - سری AS

SPS Delta Model AS یک SPS همه کاره و با ظرفیت بالا است. ماژول دلتا PLC AS برای انواع دستگاه های اتوماسیون طراحی شده است. CPU استاندارد PLC سری Delta AS دارای یک پردازنده 32 بیتی دلتا با سرعت اجرای بالا است.

مدل PLC Delta AS موقعیت یابی دقیق حداکثر 8 محور را از طریق یک اتصال تجاری CANOpen و حداکثر برد ممکن را امکان پذیر می کند. این مجموعه عملکردهای کنترل حرکت استاندارد بین المللی را ارائه می دهد و تا 16/24 محور واقعی را در یک دوره به روز رسانی همگام می کند.

مراجعه به منبع:  https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-2/1214049-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%DB%8C-%D8%A7%D9%84-%D8%B3%DB%8C

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد