اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

کنکور سراسری


شرکت کنندگان کنکور سراسری پس از انتشار نتایج اولیه، امکان انتخاب رشته در دو محل و دوره رسمی دانشگاه آزاد را دارند. داوطلبان کنکور دی و تیرماه در نیمه دوم مرداد ماه به صورت همزمان بر اساس رتبه و تراز انتخاب رشته خواهند کرد.

انتخاب منطقه کنکور سراسری گام مهمی است و در صورت انجام صحیح داوطلبان را به قبولی در منطقه مورد نظر خود نزدیک می کند. متقاضیان مجاز به انتخاب رشته، وضعیت تحصیلی خود را بررسی کرده و پس از بررسی کارنامه آزمون پذیرش سراسری و بررسی دقیق راهنمای انتخاب رشته گروه تحصیلی مورد نظر، رشته های مورد علاقه خود را در اولویت قرار دهند.

هر ساله شاهد داوطلبانی هستیم که به دلیل اشتباه در انتخاب رشته، شرایط پیچیده انتقال و هزینه های انصراف از تحصیل، قصد ترک یا انتقال به خارج از حوزه ورودی خود را دارند. بسیاری از داوطلبان چشم انداز تحصیلی خود را از دست می دهند، راضی نیستند و در نتیجه در زمینه شغلی موفق نمی شوند.

برای انتخاب صحیح و اساسی رشته، دانستن مواردی مانند نحوه انتخاب رشته، نحوه اولویت بندی گزینه ها، تحلیل صحیح کارنامه اولیه کنکور سراسری و ... ضروری است. هر داوطلبی با دانستن این موارد می تواند فرم انتخاب رشته کنکور را به بهترین نحو پر کند و در نهایت به نتیجه دلخواه برسد. با توجه به اهمیت انتخاب رشته کنکور سراسری، در ادامه این مقاله توضیحات کاملی در مورد زمان بندی و شرایط، نحوه چیدمان انتخاب ها ارائه شده است. با ما بمان!


زمان انتخاب آزمون سراسری

پس از انتشار نتایج اولیه کنکور سراسری، دفترچه انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org قرار می گیرد. متقاضیانی که در کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته شده اند می توانند اولویت های خود را در دوره های مجاز انتخاب کنند.

بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، کنکور سراسری در دی و تیرماه برگزار می شود. کارت امتیازی اولیه داوطلبان شرکت کننده در کنکور کلاس D اواسط اسفندماه اعلام می شود، البته زمان پذیرش این دسته از داوطلبان همزمان با ثبت نام ترم تحصیلی انجام می شود.کانکور تیرماه آینده. سال همزمان با چند نفر دیگر در نیمه دوم مرداد.

لازم به ذکر است علاوه بر مهلت سالانه 5 روزه گزینش مدارس، مهلت گزینش مدارس برای داوطلبانی که به هر دلیلی این مهلت را از دست می دهند، چند روز دیگر تمدید می شود. ، حق اعتراض ندارد و در تکمیل فرم انتخاب شعبه مورد نظر خود مختار است.

داوطلبان می توانند قبل از هر کاری دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری سال قبل را مطالعه کنند تا با رشته های ارائه شده و نحوه انتخاب رشته بیشتر آشنا شوند و از تمامی مراحل و شرایط آن مطلع شوند.


تحلیل گزارش اولیه آزمون سراسری

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری اطلاعات مفیدی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد تا داوطلبان بتوانند رشته مناسب را انتخاب کنند. هنگام استفاده از این اطلاعات داوطلبان از وضعیت سوالات کنکور، ترازها، ترازها و حق انتخاب موضوع مهم در مطالعات روزانه هر روز مطلع خواهند شد.

بنابراین تحلیل صحیح تمامی قسمت های این کارنامه تاثیر بسزایی در انتخاب رشته کنکور سراسری دارد که در قسمت های مختلف کارنامه برای رفاه حال داوطلبان تعبیر می شود. کارنامه کنکور سراسری از چندین بخش تشکیل شده است که هر بخش اطلاعات مختلفی را بررسی می کند. در این بخش به ارائه این بخش ها می پردازیم:


جزئیات ثبت نام کاندیدا

اطلاعات گروه تست

انتخاب رشته در هر دوره مجاز است.

موقعیت کلاس و کل نمرات نهایی کنکور داوطلب

کد پذیرش رشته منتخب دانشگاه آزاد برای داوطلبان انتخاب رشته دانشگاه آزاد

متقاضیان برای انتخاب بهترین دانشگاه ها باید روی مواردی مانند موقعیت خود در منطقه، موقعیت گروهی و سطح گروه خود تمرکز کنند و بر اساس آن باید در کنکور سراسری اصلی برای انتخاب شرکت کنند.

در قسمت ثبت نام و آزمون کارنامه استان محل تولد داوطلب، منطقه مبدأ و قطب مبدا نیز آورده شده است، می توان گفت که با تمرکز بر این اطلاعات مانند تراز و داوطلب، تاثیر زیادی در محل پذیرش دارد و باعث می شود هر داوطلب شانس بیشتری برای قبولی نسبت به داوطلبان خارج از آن بوم داشته باشد.

بر اساس این سهمیه، دانشگاه ها 80 درصد از داوطلبان رشته را به داوطلبان بومی در رشته های کمتر پرطرفدار و 20 درصد باقیمانده ظرفیت کد رشته ها را به داوطلبان خارجی و در رشته های پرطرفدار مانند پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی اختصاص می دهند. گروه آزمایشی علوم تجربی این میزان به 60 درصد کاهش یافت و 40 درصد داوطلبان غیر بومی پذیرفته شدند.



در انتخاب رشته کنکور سراسری یکی از قسمت های 5 و 25 درصد برای شهدا، قهرمانان، خانواده های شهدا و محل های 1، 2 و 3 نوشته شده است که پس از تأیید تعداد، هر داوطلب در گروه آزمایشی مرتبط قرار می گیرد. به خودش سهمیه و با افراد آن گروه سنجیده می شود.

کلیه داوطلبان اعم از سهمیه شهدا و سهمیه کنکور و سهمیه آنها به تایید ارگان مربوطه در این بخش رسیده است، سهمیه آنها لحاظ شده و وضعیت داوطلبان بر این اساس بررسی می شود.

اما چه قسمتی از این کارنامه برای انتخاب کنکور سراسری مهم است؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که داوطلبان کنکور سراسری باید به خاطر داشته باشند که تمامی مقاطع کنکور سراسری شامل نمی شود بنابراین ملاک انتخاب در این رشته تراز داوطلب می باشد. قاره ها و کشورها.

همانطور که می دانیم در سال های گذشته، ممتحنان هر گروه آزمایشی با توجه به ضریب مطالعات فردی به چند دسته تقسیم می شدند و سازمان آزمون طی انتشار اولین نتایج، سطح و تراز هر زیرگروه آزمون را اعلام می کرد. ، وقتی این بخش را حذف می کنید، ضرایب دروس اعلام شده برای همه رشته ها یکسان است.


نحوه انتخاب دوره تمرین بین المللی

انتخاب رشته کنکور سراسری از طریق سایت Sanjesh.org انجام می شود و کلیه داوطلبانی که در این آزمون حضور پیدا کرده و طبق کارنامه اولیه می توانند در آزمون ورودی شرکت کنند، می توانند با پر کردن فرم آنلاین نسبت به انتخاب رشته کنکور اقدام کنند. یا در ژانویه یا جولای.



مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری

سایت انتخاب رشته کنکور سراسری را در sanjesh.org بررسی کنید

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری را دانلود و با دقت مطالعه کنید

فهرست مکان‌های گروه آزمایشی را حذف کنید

انتخاب ها را بر اساس علاقه اولویت بندی کنید

تکمیل فرم های انتخاب رشته

دریافت کد رهگیری



اهمیت استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری

یکی از دغدغه های داوطلبان کنکور سراسری در هنگام پرکردن فرم انتخاب رشته، میزان قبولی سال قبل و شانس قبولی در رشته های مورد علاقه خود است تا از اطلاعاتی که به دست می آورند برای انتخاب رشته مناسب استفاده شود. داشتن

نرم افزار انتخاب رشته مجازی کنکور سراسری هیوا به عنوان ابزاری مفید، رتبه و رتبه قبولی کنکور سراسری سال گذشته را در اختیار داوطلبان قرار می دهد و از این طریق شانس قبولی داوطلبان را تخمین می زند.

این نرم افزار رایگان سهمیه داوطلب (سهمیه منطقه ای، سهمیه ایثارگران 5 درصد، سهمیه ایثارگران 25 درصد) و رتبه کسب شده را در سه بازه خوش بینانه، منطقی و بدبینانه پس از قرار گرفتن در گروه نمونه نشان می دهد. محل های شرکت کننده در کنکور و جامعه آماری، هیوا نمی تواند نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری را برای پذیرش 100 درصد داوطلبان ارائه دهد، اما راهنمای مناسبی در مرحله انتخاب رشته می باشد. کنکور سراسری

داوطلبان کنکور سراسری می توانند با علم به اینکه فرصت انتخاب نسب خود (روزانه، عصرانه، اردوهای پیام نور، غیرانتفاعی و خودگردان) را دارند، برنامه درسی محلی خود را انتخاب کنند. متقاضیان باید در انتخاب رشته مورد نظر خود موارد زیر را در نظر بگیرند:

هزینه: دوره های نیمه حضوری (شب، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی و پیام نور) با پرداخت شهریه قابل مطالعه می باشد. از این رو، به ترتیب انتخاب آنها؛ داوطلبان واجد شرایط شهریه پردیس خودگردان هستند. شهریه پایه دوم (شب)؛ باید روی شهریه پیام نور و شهریه غیرانتفاعی تمرکز کنید و با توجه به توان مالی خود زمینه های مورد علاقه خود را انتخاب کنید. . .

دوره: توجه به رشته های تحصیلی بسیار مهم است، توصیه می کنیم ابتدا از دوره های روزانه و سپس از دوره های روزانه (نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان در هر ترم انتخابی) انتخاب کنید. )

کیفیت: کیفیت آموزش در دانشگاه های مختلف متفاوت است و بر این اساس دانشگاه ها در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند. بنابراین داوطلبان باید با بررسی هیات علمی دانشگاه مورد نظر، کیفیت گروه انتخابی را بررسی و در انتخاب خود مدنظر قرار دهند.

مسیر: عامل بعدی مسیر نامزد است. ممکن است کیفیت تحصیلی خوب باشد، اما داوطلب به دلیل مسافت، دانشگاه دیگری را ترجیح می دهد.

توجه: در صورتی که داوطلبی در زمان ثبت نام این کارت را خریداری نکرده باشد، اما نمره علمی لازم برای انتخاب رشته این دانشگاه ها را کسب کرده باشد، می تواند به صورت اختیاری در مرحله انتخاب رشته اقدام به خرید کارت اعتباری نماید.

همچنین داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته از دانشگاه آزاد هستند توجه داشته باشند که انتخاب رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد با انتخاب رشته کنکور سراسری همراه است اما انتخاب رشته های دیگر از دانشگاه می تواند باشد. ساخته شده است. توسط دفتر آزمون و پذیرش دانشگاه به صورت جداگانه انجام می شود، رایگان است. لذا داوطلبان جهت اطلاع از لیست سایر رشته های ارائه شده توسط دانشگاه به سایت azmoon.org مراجعه و پس از دانلود و مطالعه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد، فرم آنلاین موجود در سایت مذکور را تکمیل نمایند.



مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

از آنجایی که انتخاب اصلی کنکور سراسری نقش مهمی در آینده تحصیلی و شغلی دارد، داوطلبان می توانند از رشته های (روزانه، عصر، پیام نور، پردیس های غیرانتفاعی و خودگردان) که در آن پذیرفته شده اند مطلع شوند. انتخاب رشته و همچنین بدون کنکور با توجه به گروه نمونه آزمون خود حداکثر 150 کد رشته را انتخاب کنید اما مهم ترین نکته نحوه چیدمان گزینه هاست. در این زمینه می توانید از بهترین مشاوران انتخاب بخش کمک بگیرید.

اگر داوطلبی گزینه های مناسب تری را در زیرگزینه ها قرار دهد، ممکن است شانس خود را برای استخدام در آن رشته از دست بدهد زیرا نرم افزار موسسه به طور کامل اولویت های داوطلب را ارزیابی می کند و پس از قبولی در همان رشته کاندیدایی نخواهد شد. موقعیت انتخاب بعدی خود را بررسی کنید.

به عنوان مثال: فرض کنید داوطلب گروه تجربی با رتبه 80 شانس قبولی در دانشگاه های علوم پزشکی تهران یا شهید بهشتی را دارد. در صورتی که این داوطلب برای افزایش شانس قبولی خود، دانشگاه علوم پزشکی البرز را در اولویت قرار دهد، همان رشته برای پذیرش وی اعلام می شود و به انتخاب بعدی وی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

داوطلبانی که در سه حوزه فوق تایید صلاحیت شده اند نیز می توانند در ۲ تا ۳ گروه آزمایشی آزمون اصلی (ریاضی، تجربی، انسانی) و شنا (هنر، زبان) شرکت کرده و ترکیبی از سه رشته را انتخاب کنند. رشته ای از زمینه ها



با اعلام نتایج کنکور سراسری، به شما توصیه می شود بر اساس چهار عامل علاقه، هزینه، مسیر و کیفیت، رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای این منظور بهتر است رشته های مکان های انتخابی خود را به سه دسته ایده آل، مطمئن و منطقی طبقه بندی کنیم:


دسته اول را به مکان هایی اختصاص دهید که فرصت های بسیار کمی دارید، اما گزینه های ایده آل برای شما در نظر گرفته می شوند


دسته دوم را با توجه به سوابق قبولی سال گذشته به مکان هایی که شانس قبولی در آن رشته را دارید تقسیم کنید، به عبارتی قبولی در آن رشته با رتبه های نزدیک به رتبه خود.



دسته سوم سایت ها، سایت هایی هستند که احتمال قبولی شما در آنها بیشتر است و رتبه بالاتری نسبت به قبولی شما در سال های گذشته در آنجا کسب کرده اید. انتخاب این دسته از صندلی ها به شما اعتماد به نفس می دهد.

ادامه:  https://pourdastmalchi.net/services/conclusion/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد