اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

جدیدترین نوع کانال های هوا

کانال های فنولیک جدیدترین نوع کانال های هوا

کانال های فنولیک کانال های هوای جدیدی هستند که کل ساختار آن شامل تاسیسات و دیواره محافظ می باشد و با مواد خاصی به یکدیگر متصل می شوند و اغلب نوعی نصب با وزن بسیار سبک ایجاد می کنند. با توجه به وزن کانال فنولیک، اجرا و نصب آن به سرعت و به راحتی انجام می شود. با پیشرفت علم و فناوری در زمینه های صنعتی و تهویه مطبوع، سیستم های تهویه مطبوع پیشرفت چشمگیری داشته و تغییرات گسترده ای در آنها ایجاد شده است که در راستای توسعه و رشد سیستم های تهویه مطبوع می باشد. کانال فنولیک پیشرفته ترین و پرکاربردترین کانال در بین این کانال ها می باشد. ساختار کانال فنولیک شامل یک لایه عایق فنولیک و یک صفحه آلومینیومی است که در دو طرف آن نصب شده است. این کانال بسیاری از مشکلات و خطاهای کانال های قبلی را رفع کرده است. و کار معماران و مهندسان تاسیسات را آسان کرده است. زیرا در سایر کانال ها به خصوص کانال های گالوانیزه امکان جداسازی کانال ها در صورت ساخت و سپس نصب وجود دارد. مشکلاتی پیش خواهد آمد. اما در کانال فنولیک از آنجایی که مرحله عایق بندی وجود ندارد باعث تسریع در نصب و اجرای کانال می شود و عملیات کانالینگ با کیفیت بالایی انجام می شود و در نهایت ساختاری یکنواخت و پارچه ای تولید می کند. از یک طرف در ساختار آن هیچ گونه درز و شکافی وجود ندارد و از هدر رفت و نشت هوا جلوگیری می کند و در نتیجه باعث افزایش ظرفیت کاری سیستم و کانال می شود. دلیل اهمیت استفاده از کانال های فنولی و محبوبیت آن، ویژگی ها و مزیت های فراوان آن نسبت به سایر کانال های هوا می باشد که علاوه بر بهبود کیفیت کانال ها و رفع مشکلات سایر کانال های هوا، منجر به بهینه سازی انرژی می شود. و صرفه جویی مبلغ و هزینه های عملیاتی پروژه را شامل می شود. کانال فنولیک پیش عایق شده برای مجرای هوا طراحی شده است که از یک لایه فنل و دو لایه ورق آلومینیومی 80 میکرومتری تشکیل شده است. لوله فنولیک پیش عایق شده نسبت به همتای PIR خود در برابر حرارت مقاوم تر است.

مزایای کانال فنولیک پیش عایق شده

این نوع کانال مانند سایر کانال های پیش عایق دارای مزایای خاص خود به شرح زیر است: - بدون مرحله عایق پس از نصب که منجر به سرعت و کیفیت بالای نصب می شود - روش یک دست و یک پارچه و در نتیجه نداشتن الیاف و سوراخ اضافی و عدم ضایعات و عدم نشتی هوا و افزایش عملکرد کانال فنولیک. - صرفه جویی در زمان و هزینه های اداری - استفاده از پلاستیک بدون فیبر مقاوم در برابر حرارت محیط با صفحه آلومینیومی گرم شده و صفحه آلومینیومی تخت - استفاده از چسب های سازگار با محیط زیست که قابلیت بازیافت برای اتصال ورق ها را دارند - وزن بسیار کم و در نتیجه فشار بسیار کمی به سقف یا دیوار محل نصب وارد می شود - به فضای بسیار کمی نیاز دارد - به دلیل اینکه به طور موثر اجرا می شود، نیازی به پیش ایزوله و محصولات جانبی نیست

مزایای نصب این کانال ها

از مزایای نصب کانال از پیش عایق شده نسبت به نوع قدیمی آن می توان به نصب بسیار سریع تر و آسان تر اشاره کرد (دست کم چیزی برابر ۸ مرتبه سریع تر). چرا که در این کانال ها پس از نصب دیگر به عایق بندی نیاز نخواهد بود و به واسطه ی طراحی قابل انعطاف کانال های پیش عایق و نبود هیچ محدودیتی در سایز آن ها نصب کانال پیش عایق شده به مراتب آسان تر از کانال های قدیمی تر آن است. با از بین رفتن حساسیت ها و مشکلات پس از نصب کانال های قدیمی در این نوع کانال ها سیستم نصب و کانال کشی با کیفیت بالایی اجرا خواهد شد. همچنین این کانال ها به دلیل مواد تشکیل دهنده اش از نشتی کمتری برخوردار بوده و هم چنین وزن کمتری دارند، در نتیجه دیگر نیازی نخواهد بود که سقف و یا دیوارهای محل نصب بسیار محکم و با ثبات باشند و بنابراین از ساپورت های کمتری استفاده خواهد شد. در مورد هزینه های مصرفی در این پروژه های راه اندازی و نصب کانال های پیش عایق بسیار صرفه جویی می گردد. همچنین به دلیل آن که این نوع کانال ها از عایق های یکپارچه بهره می برند و اتصالات آن ها از پیش تعبیه گشته است مرحله ی ساخت اتصال ها و فلنج ها نیز حذف می گردند. به دلیل از قبل عایق بودن کانال های پیش عایق دیگر نیازی به تعبیه ی فضای اضافه برای عایق کانال ها نخواهیم بود بنابراین علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه در فضای استفاده شده نیز صرفه جویی می گردد و با افزایش فضای مفید معماری هنگام نصب کانال های پیش عایق مواجه خواهیم شد.

مزایای نصب کانال پیش عایق:

- نیاز نداشتن به بست های متعدد و آویزهای زیاد هنگام نصب - سرعت بسیار بالای نصب کانال های پیش عایق نسبت به نوع قدیمی آن - سبک و انعطاف پذیر بودن کانال ها در نتیجه سهولت در نسب آن ها - داشتن قابلیت نصب در زاویه های گوناگون - مقرون به صرفه بودن نصب کانال های از پیش عایق شده - اشغال کمتر فضا توسط کانال های پیش عایق نسبت به نوع قدیمی آن ها

نحوه ی نصب کانال پیش عایق

از آنجایی که کانال های از پیش عایق شده از وزن بسیار کمی برخوردار هستند در نتیجه به ساپورت های بسیار قوی و سخت نیازی ندارد و تنها لازم است که دو عدد میلگرد گالوانیزه را با توجه به نوع سقف یا دیوار محل نصب جوشکاری کرده یا به وسیله رول بولت به سقف متصل کنیم و تنها با استفاده از دو نبشی گالوانیزه به منظور مهار کردن کانال ها در زیر و روی کانال به عنوان ساپورتی برای نصب کانال پیش عایق شده استفاده گردد و سپس به وسیله ی مهره جای آن را محکم و ثابت کنیم. پانل های مورد استفاده در کانال فنولیک از رزین های غیر فیبر مقاوم در برابر حرارت تشکیل شده است که یک طرف آن از آلومینیوم گرم شده و طرف دیگر از آلومینیوم تخت تشکیل شده است. آنها به یکدیگر متصل هستند و به همین دلیل دارای طراحی پایدار و سازگار با محیط زیست است. به طور کلی روش فنولیک شباهت زیادی به طبیعت دارد و به طبیعت برمی گردد و بر خلاف سایر روش های هوایی هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند. همانطور که گفته شد مجرای فنولیک به دلیل ساختاری که دارد بسیار سنگین تر از سایر کانال های هوا بوده و بیست و هشت درصد وزن کانال های گالوانیزه را تشکیل می دهد. این ویژگی به طور کامل نیاز به تکیه گاه را از بین می برد و سقف یا دیوار با وزن روش فنولیک تحت فشار بسیار کم قرار می گیرد. در پروژه ها و مناطقی که از کانال های فنولیک استفاده می شود فضای بیشتری باقی می ماند در حالی که در سایر شبکه ها باید فضای بیشتری برای دسترسی به این کانال ها برای عایق کاری در نظر گرفته شود. اما در کانال های فنولیک نیازی به در نظر گرفتن این ناحیه نیست و بنابراین به بخش مفیدتری از محل ساخت و ساز تبدیل می شود. یکی دیگر از مزیت های بارز کانال فنولیک صرفه جویی قابل توجهی در هزینه است که حاصل تولید و اجرای پروژه های مختلف با استفاده از این کانال است. و چون نیازی به عایق و محصولات جانبی ندارد باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه شده است. بنابراین کانال فنولیک از بسیاری جهات مقرون به صرفه بوده و فواید و مزایای زیادی دارد. علاوه بر این موارد، مجرای فنولی در مکان ها و کاربردهای زیادی قابل استفاده است و در واقع محدودیتی برای استفاده از مجرای فنولی وجود ندارد. بنابراین در اکثر پروژه ها استفاده از کانال فنولیک برای مشاهده کمتر مشکلات و ضعف های سیستم، استرس کمتر، افزایش هزینه ها، کاهش راندمان و اثربخشی، عمر کوتاه تر و ... توصیه می شود زیرا در واقع این کانال برای بسیاری پاسخ بسیار مناسبی است. ، این یکی از مشکلاتی است که سایر کانال های هوا با آن مواجه هستند و تقریباً می توان گفت که راه حلی ندارند و اگر وجود داشته باشد بسیار گران است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد