اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

ترفند ها و نکات جالبی که از اپل موزیک نمیدانید

ترفند ها و نکات جالبی که از اپل موزیک نمیدانید

در سال 2016، اپل برنامه Apple Music را دوباره طراحی کرد. کوپرتینویی ها در این آپدیت سعی کرده اند روند کار با اپلیکیشن موسیقی خود را ساده کرده و دسترسی آسان به تمامی امکانات را برای کاربران خود فراهم کنند. اما اپلیکیشن اپل موزیک ده ویژگی مخفی دارد که در این مقاله با شما در میان می گذاریم.

دانلود خودکار در اپل موزیک

روند دانلود آهنگ یا آلبوم در اپل موزیک بسیار ساده است اما زمانی که قصد دانلود چندین آهنگ را داشته باشید این روند ممکن است طاقت‌فرسا شود از این رو یک ترفند استفاده از اپل موزیک مربوط به این بخش وجود دارد که اگر هر آهنگ یا آلبومی را به کتابخانه خود اضافه کنید فوراً در آیفون شما دانلود می‌شود. برای فعال کردن این قابلیت کافیست وارد تنظیمات شده و به بخش Music بروید. سپس گزینه Automatic Downloads را فعال کنید.

میانبر پخش پلی‌لیست‌ها apple music

ممکن است در بسیاری از مواقع شما یک پلی‌لیست انتخابی خود را بارها و بارها پخش کنید که برای این کار یا به سیری متوصل می‌شوید و یا با وارد شدن به برنامه اپل موزیک اقدام به پخش آن می‌کنید اما سریع‌ترین راه برای انجام این کار استفاده از ویجت Shortcuts در صفحه قفل آیفون شما است. برای ایجاد این  ترفند استفاده از اپل موزیک مراحل زیر را طی کنید:

  1. برنامه Shortcuts را باز کنید و به بخش گالری بروید.
  2. میانبر Playlist Play را جستجو کنید و روی Get Shortcut ضربه بزنید.
  3. در صفحه بعدی، روی Choose تپ کرده و پلی‌لیست مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  4. اکنون به کتابخانه بروید و گزینه Menu برای میانبری که ایجاد کردید انتخاب کنید. سپس، روی گزینه تنظیمات ضربه بزنید. در صورت تمایل نام را تغییر دهید. به طور پیش فرض، میانبر باید در ویجت شما نشان داده شود.

نکته: پس از آنکه ویجت Shortcuts را اضافه کردید؛ کافیست صفحه قفل را به سمت راست بکشید تا میانبر نمایان شود. روی میانبر ضربه بزنید تا پلی‌لیست انتخابی شما فورا شروع به پخش کند.

ایستگاه رادیویی اختصاصی خود را بسازید

یکی از قابلیت‌های Apple Music  این است که می‌تواند ترکیبی از موسیقی‌ها را براساس خواننده، آلبوم یا اهنگ اجرا کند. برای آهنگ‌ها البته این فرآیند آسان‌تر است و فقط کافی است که در منوی متنی روی گزینه Create Station کلیک کنید. برای آلبوم‌ها نیز گزینه Create Station در پشت دکمه سه نقطه قرمز در سمت راست نام آهنگ و کاور آلبوم پنهان شده است.

متاسفانه امکان حذف ایستگاه‌های ایجاد شده در Apple Music وجود ندارد و این ایستگاه‌ها در بخش Recently Played ذخیره می‌شوند و در این بخش به هیچ عنوان نمی‌توانید ایستگاه‌های ایجاد شده خود را سازماندهی و یا حذف کنید. امیدواریم که اپل در آینده گزینه‌هایی مانند حذف یا ویرایش ایستگاه‌های ایجاد شده را به اپل موزیک اضافه کند.

موسیقی های مورد علاقه خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

آیا به دنبال کشف سلیقه موسیقیایی دوستان خود هستید؟ این کار چندان دشواری نیست. کافی است یک پروفایل اپل موزیک را در این اپلیکیشن ایجاد کنید. اگر دوستان شما نیز اشتراک اپل موزیک را داشته باشند و پروفایلی برای خود درست کنند، به اشتراک گذاری فایل های موسیقی و آنچه که گوش می دهید با آن ها، آسان خواهد بود.

 برای ایجاد حساب کاربری، کافی است بر روی گزینه Listen Now کلیک کنید و در گوشه بالا و سمت راست صفحه iPhone خود، بر روی آیکون تصویر کلیک کنید. اگر از طریق اندروید اقدام کرده اید، می توانید بر روی گزینه More و سپس بر روی گزینه Account کلیک کنید. پس از وارد شدن به این بخش، گزینه What Friends are Listening to را انتخاب کنید.

دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا یک نام کاربری ایجاد کندی و دوستان خود را پیدا کرده و آن ها را فالو کنید. با انجام این کار، شما می توانید لیست های موسیقی و سایر علایق موسیقیایی خود را به اشتراک بگذارید. شما می توانید محتوای به اشتراک گذاشته شده در اپل موزیک را کنترل کنید.

مثلا شما می توانید برخی از لیست های موسیقی را پنهان کنید، برخی از کاربران را بلاک کرده و یا آن ها را از حالت بلاک خارج کنید. شما همچنین می توانید حساب کاربری دوستان خود را دنبال کنید.

ترکیب جذاب = Siri + Apple Music

شما می توانید با استفاده از Siri، پخش و قطع فایل های موسیقی در اپل واچ یا آیفون خود را کنترل کنید. شما همچنین می توانید با گفتن جمله play AC/DC stationیک ایستگاه رادیویی را از طریق اپل موزیک پخش کنید. اپل موزیک همچنین می تواند فایل های موسیقی را با توجه به یک تاریخ خاص، میزان محبوبیت و تاریخ پخش آن ها، پخش کند.

به عنوان مثال، شما می توانید از اپل موزیک بخواهید که محبوب ترین موسیقی در سال 1988 را برایتان پخش کند (با گفتن جملاتی مانند: play the number one hit from April 1988، play the top songs by AC/DC و یا play the newest song by AC/DC*).

آخرین سخن در مورد بررسی ویژگی Apple Music

درست است که اپل به عنوان یکی از معروف ترین و بهترین سرویس های پخش موسیقی انتخاب شده است، اما این برنامه دارای ویژگی ها و قابلیت های پنهانی است که بسیاری از کاربران و مشترکان این برنامه از آن بی اطلاع هستند. نکته مهم این است که با این ترفندها و ویژگی های اپل موزیک، قطعا از گوش دادن به موسیقی خود دو برابر لذت خواهید برد. امیدواریم با خواندن این مقاله در مورد استفاده از Apple Music اوقات خوبی داشته باشید.

 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد