اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

۹ باور غلط درباره درمان دفع سنگ کلیه


در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی این بیماری، علائم سنگ کلیه، دفع سنگ کلیه، علل ایجاد سنگ کلیه، راههای جلوگیری و درمان سنگ کلیه بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید تا به آموزش راههای درمان سنگ کلیه و اطلاعات جامعی در این خصوص بپردازیم. عبور خردههای سنگ از دستگاه ادراری نیز میتواند با درد و ناراحتی همراه باشد. این فرایند صدای بلندی تولید می کند و با درد متوسطی نیز همراه است بنابراین برای راحتی بیشتر یا تحت بیهوشی خفیفی قرار می گیرید و یا از مسکن ها استفاده می کنند. حالا میتوانید از این دمنوش برای درمان سنگ کلیه میل کنید. فقط ۲ یا ۳ وعده در روز از غذاهای حاوی کلسیم زیاد مانند شیر، پنیر، ماست، صدف و توفو میل کنید. به علاوه می توان از آب لیمو یا آب میوه نیز استفاده نمود. گل گاوزبان نیز نوشیدنی مفیدی در پیشگیری از سنگهای کلیوی است؛ دمکرده گیاه قاصدک هم به دلیل خاصیت مدر بودن آن تأثیر زیادی در دفع سنگهای ادراری دارد و همچنین کسانی که زمینه تولید سنگ مجاری ادراری را دارند، توصیه میشود به صورت مداوم از دم کرده این گیاه استفاده کنند.

کریمی با تاکید بر اینکه میوه زرشک به دلیل داشتن اسیدهای آلی ملایم بوده و برای درمان سنگ کلیه مناسب است، خاطرنشان کرد: گیاه بومادران تقویتکننده معده، بادشکن، ضد گاستریت، مدر و دفعکننده سنگ کلیه است. حتی اگر سنگ کلیه ممکن است شایع باشد و پس از ابتلا به آن عود کند، اما راههای سادهای برای پیشگیری از آن وجود دارد. گرچه کومین آلدهید خالص حتی با غلظت های بالا اثرات مهار پراکسیداسیون کبدی را نشان نداده است ، ولی قدرت پاک کنندگی آنیون های سوپراکساید را دارا است. اسانس آن در غلظت های 300 تا 600 در میلیون ، از رشد لاکتوباسیلوس پلانتاروم جلوگیری می کند. پس از برطرف شدن آن، ممکن است برای جلوگیری از تشکیل مجدد سنگ به دارو نیاز پیدا کنید. ویتامین C موجود در پیاز رازیانه ، ضد باکتری بوده و برای سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. کلیه عضوی لوبیایی شکل در بدن است که وظیفه اصلی آن تصفیه نمودن خون از مواد زائد است و در پهلوها و طرفین بدن قرار دارد.

هنگامی که این اتفاق میافتد، انواع خاصی از کریستالهای زائد از ادرار جدا میشوند. سنگهای کلیه میتوانند از اسید اوریک، کلسیم، فسفات یا کریستالهای اگزالات ساخته شوند. کریستالهای ساخته شده، سنگ کلیه را تشکیل میدهند. خبر خوب این که روشهای ۱۰۰ درصد طبیعی وجود دارد که دستگاه ادراری را پاکسازی کرده و از بروز سنگ کلیه پیشگیری میکند. سنگ کلیه زمانی در سیستم ادراری تشکیل میشود که آب و مواد زائد موجود در ادرار شما تعادل نداشته باشد. اگر از این مشکل رنج میبرید و اقدام به درمان سنگ کلیه کردهاید، ممکن است پزشک به شما توصیه کند از این غذاها اجتناب کنید یا آنها را در مقادیر کمتر مصرف کنید. علاوه بر نوشیدنی ها، مصرف هر غذایی که حاوی قند، نمک و چربی باشد نیز خطر رسوبات کلیوی را افزایش داده و علائم سنگ کلیه را تشدید میکند. در مورد درمان سنگ کلیه بایسیتی به این نکته توجه کنید که سنگهای کلیه رسوبات سختی هستند که از مواد معدنی مانند کلسیم یا مواد زائد مانند اسید اوریک ساخته شدهاند. به علت اینکه خروج سنگ از راه پوست یا PCNL نسبت به جراحی باز دارای عوارض کمتر، دوره بستری در بیمارستان و دوره نقاهت کوتاهتر است، امروزه PCNL درمان طلائی سنگ های بزرگ کلیه و سنگ هایی که به سنگ شکنی جواب نمی دهند، می باشد.

در زیر لیستی از عوارض جانبی که ممکن است بعد از استفاده از کپسول Rowatinex رخ دهند، آمده است. برخی از راهحلهای قابل اجرا و بدون نیاز به دکتر در خانه نیز وجود دارند که میتوانند برای درمان سنگ کلیه در منزل استفاده شوند. بر اساس این نتایج، تغییرات سبک زندگی، تغییرات رژیم غذایی و درمان دارویی احتمالی میتواند برای پیشگیری از سنگهای آینده توصیه شود. ریشهی قاصدک: این گیاه دارویی با افزایش میزان ادرار و کمک به دفع سموم، از تشکیل سنگ کلیه در بدن جلوگیری میکند. مهمترین توصیه در درمان سنگ کلیه، آن است که از آن جلوگیری کنید و مهمترین نکته برای جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه این است که باید علت آن را مشخص نمایید. برای دفع سنگ کلیه چه بخوریم؟ ۳ علت تشکیل سنگ کلیه چیست ؟ 2. از مقداری لیمو لذت ببرید: سیترات، نمک موجود در اسید سیتریک، به کلسیم متصل می شود و به جلوگیری از تشکیل سنگ کمک میکند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد