اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

از خانه خود شروع به ورزش کنید

ورزش منظم یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید. در واقع، فوایدی را که فعالیت بدنی مداوم می تواند بر بدن و سلامتی شما داشته باشد، به سرعت مشاهده و احساس خواهید کرد. با این حال، انجام تمرینات ورزشی روزانه عزم زیادی می خواهد و پایبندی به آن در دراز مدت مستلزم نظم و انضباط است. اگر قصد شروع ورزش را دارید اما نمی دانید از کجا شروع کنید، این مقاله برای شما مناسب است. در اینجا همه چیزهایی است که باید درباره شروع یک روال و پایبندی به آن بدانید وجود دارد.

ورزش در خانه نیازی به صرف انرژی، وقت و هزینه زیادی ندارد. شما مجبور به داشتن تجهیزات ورزشی فراوان  نیستید و به سادگی، با استفاده از وزن بدن خود قادر به انجام تمرینات، خواهید بود. اگر به دنبال ورزش حرفه ای تر و تخصصی تر هستید می توانید با خرید وسایلی مانند دمبل، کش ورزشی، تردمیل و دوچرخه ثابت اصفهان به اهداف ورزشی خود برسید.

 

چرا ورزش کنیم؟

طبق تحقیقات انجام شده، ورزش منظم به طور قابل توجهی سلامت روح و جسم شما را بهبود می بخشد. مزایای اصلی آن شامل کمک به افراد برای دستیابی و حفظ وزن بدن و توده عضلانی سالم و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن است. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که ورزش می تواند خلق و خوی شما را بهبود ببخشد، سلامت روانی شما را تقویت کند، به خواب بهتر کمک کند و حتی زندگی جنسی شما را تقویت کند. همچنین می تواند به شما در حفظ سطح انرژی خوب کمک کند. به طور خلاصه، ورزش قدرتمند و مفید است و می تواند به بهبود زندگی شما در ابعاد مختلف کمک کند.

شما می توانید برای انجام ورزش روزانه خود به باشگاه بروید یا با خرید لوازم ورزشی اصفهان و تجهیز یک باشگاه خانگی، به ورزش بپردازید.

 

انواع متداول ورزش

ورزش انواع مختلفی دارد، از جمله:

 

·       هوازی: هسته اصلی هر برنامه تناسب اندام باید شامل نوعی حرکت مداوم باشد. به عنوان مثال می توان به شنا، دویدن و رقصیدن اشاره کرد.

·       استحکام و قدرتی: این تمرینات به افزایش قدرت عضلانی بدن کمک می کنند. به عنوان مثال می توان به تمرینات مقاومتی، پلایومتریک، وزنه برداری و دوی سرعت اشاره کرد.

·       تمرین تناوبی با شدت بالا:(HIIT)  این نوع تمرین شامل تکرارهای کوتاه مدت از تمرینات با شدت بالا و به دنبال آن تمرینات با شدت کم یا دوره های استراحت است.

·       تعادل یا ثبات: این تمرینات برای تقویت عضلات و بهبود هماهنگی بدن طراحی شده اند. به عنوان مثال می توان به پیلاتس اشاره کرد.

·       انعطاف پذیری: این نوع تمرینات به ریکاوری عضلات، حفظ دامنه حرکتی و جلوگیری از آسیب کمک می کند. به عنوان مثال می توان به یوگا یا حرکات کششی عضلانی اشاره کرد.

فعالیت های فوق را می توان به صورت جداگانه یا ترکیبی انجام داد. نکته مهم این است که کاری را انجام دهید که برای شما بهتر است و از آن لذت ببرید.

برای داشتن فعالیت های ورزشی آسان در حین انجام کارهای روزمره، به موارد زیر توجه کنید:

 

در حین درست کردن یک فنجان چای تمرین کنید

در حالی که منتظرید تا کتری شما به جوش آید، می توانید از این زمان انتظار چند دقیقه ای با انجام برخی تمرینات مانند اسکات، لانژ یا کشش بازو استفاده کنید. این یک نمونه از بی شمار زمانی است که شما می توانید در حین انجام کارهای روزمره خود به ورزش سبک و کوتاه نیز بپردازید. در ابتدا ممکن است بی نتیجه به نظر برسد ولی در طولانی مدت نتایج چشمگیر آن را در سلامت جسمی و روحی خود مشاهده خواهید کرد.

 

برنامه تمرینی منحصر به فرد خود را داشته باشید

از فعالیت های ورزشی مورد علاقه تان برای ایجاد برنامه ورزشی شخصی خود استفاده کنید که این برنامه می تواند از 5 الی 30 دقیقه شروع شود و هر چند بار در هفته انجام شود. به یاد داشته باشید که با سرعتی که در آن احساس راحتی می کنید شروع به ورزش کنید و روزهای استراحت را برای کمک به ریکاوری بدن خود در نظر بگیرید. این یک راه عالی برای افزایش انگیزه و لذت بردن از ورزش است در حالی که کنترل کاری را که انجام می دهید به دست می آورید. همچنین شما می توانید با تهیه یک وسیله سرگرمی مانند میز پینگ پنگ اصفهان به سرگرمی و ورزش در کنار هم بپردازید.

 

از ویدئو های آموزشی استفاده کنید

ویدیوهای تمرینی راه بسیار خوبی برای جا دادن جلسات ورزشی برنامه ریزی شده در روز شما هستند. این جلسات اغلب رایگان هستند و طیف وسیعی از تمرینات مختلف را در اختیار شما قرار می دهند. این بدان معناست که می‌توانید انواع مختلفی از تمرینات را امتحان کنید و آن‌هایی را که بیش تر از همه از آن لذت می‌برید را انتخاب کنید. طیف وسیعی از منابع آنلاین وجود دارد که می‌توانید کلاس‌های تمرینی دلخواه خود را از آن جا پیدا کنید، برای مثال:

·       یوتیوب

·       اینستاگرام

·       سایت ها و مقالات ورزشی

 

به جلسات ورزشی آنلاین بپیوندید

جلسات آنلاین یک راه عالی برای داشتن یک روال ورزشی هفتگی و افزایش سطح تمرینی شما است. همچنین هنگامی که با سایر شرکت کنندگان و مربیان روابط برقرار می کنید، باعث افزایش روحیه و پشتکار شما می شود. این جلسات اغلب هزینه کمی برای شرکت کنندگان دارند، با این حال، لازم است بگردید تا یک جلسه ورزشی آنلاین مناسب خود پیدا کنید.

امروزه با توجه به محیط همیشه در حال تغییر و چالش برانگیزی که در آن زندگی می کنیم، اغلب به دنبال ادامه روال عادی زندگی هستیم. با روی آوردن بسیاری از مردم به کلاس های ورزشی آنلاین، ارائه دهندگان بیش تری در این زمینه، این امر را تسهیل می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد