اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که باید بین دو یا چند نفر تشکیل شود. در این شرایط سرمایه بین افراد تقسیم نشده و بلکه هر شخص به اندازه سرمایه سهام خود، در آن شرکت دارای وظایف خواهد بود. از این رو شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود با سایر شرکت ها، بسیار تفاوت دارد.

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به هیچ عنوان نباید نام هیچ کدام از سهامداران به عنوان اسم شرکت انتخاب شود. از این رو در نظر گرفتن این شرایط منجر به کاهش مسئولیت ها خواهد شد. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود مانند تمام شرکت های دیگر، باید رضایت سهامداران و اعضای شرکت بدون هیچ گونه اشتباهی باشد و به صورت کتبی ابراز شود. بروز اشتباه مانع از انجام مراحل ثبت شرکت خواهد شد.

هر شریک باید بتواند آزادانه برای امضا کردن قرارداد تصمیم بگیرد. مسئله دیگر اینکه باید میزان سرمایه هر شریک و عنوان شرکت انتخاب شود و همچنین باید در قرارداد به روشنی ذکر شود.

بعد از آشنایی با شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود ممکن است که شرکتی با حداقل نفرات تشکیل شود و بعد از مدتی یکی از شرکا تمامی حقوق خود را به دیگری واگذار کند. در این صورت دیگر این شرکت با مسئولیت محدود شناخته نمی شود.

مدارک و شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود

در وهله‌ی اول شرکت باید با بیش از ۲ نفر تاسیس شود. حداقل سرمایه مورد نیاز که در اساسنامه ذکر می شود، باید موجود باشد. نکته قابل ذکر، عدم نیاز به مدرک تحصیلی برای ثبت شرکت است. البته ممکن است برای برخی از شرکت‌ها، نیاز به مدرک تحصیلی هم باشد. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود حداقل به دو هفته زمان نیاز است. برای این کار ابتدا باید از شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود اطمینان پیدا کرد. مدارک مورد نیاز شامل شماره تلفن برای هر شریک، فتوکپی شناسنامه و کارت شناسایی به ازای هر فرد، داشتن یک دفتر رسمی برای شرکت. در بسیاری از موارد نیازی به مدرک تحصیلی نیست اما برای شرکت های مهندسی، حقوقی و... نیاز به مدرک تحصیلی است. در این صورت اخذ مجوز ها ضرورت پیدا می کند.

ضوابط اساسی در ثبت شرکت با مسئولیت محدود

 

برای ثبت شرکت باید تمامی سهامداران و شرکاء، اساسنامه شرکت را امضا کنند. اساسنامه شرکت باید دارای دو جلد باشد. اگر سهامداران، اشخاص حقوقی هستند، باید معرفی نامه ای از هر شخص ارائه شود. تقاضانامه یکی از اسناد دیگری است که باید توسط تمام سهامداران تکمیل و در نهایت امضا شود. هنگام آشنایی با شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود، باید توجه کرد که هر یک از سهامداران باید از شرایط آگاه باشند. در صورتی که سرمایه شرکت به صورت غیر نقدی باشند، باید اقدامات دیگری نیز انجام داد. از جمله اینکه تقویم نامه‌ای از طرف دادگستری باید ارائه شود. در ضمن اخذ این مستندات از سازمان‌های مربوطه الزامی است.

 

 نتیجه گیری

ثبت شرکت با مسئولیت محدود یکی از انواع سرمایه گذاری در کشور است که باید بیشتر از قبل در مورد آن اطلاع رسانی شود. در این صورت شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود به افراد کمک می کند تا با دغدغه کمتری این کار را انجام دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد