اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

معایب بک لینک اعتباری یا اجاره ای

اجاره بک لینک به سبکی از خرید بک لینک گفته می شه که در اون، بک لینک های خریداری شده به مدت مشخصی داخل منبع موردنظر درج می شن. به بک لینک های اجاره ای، بک لینک اعتباری هم گفته می شه.

بک لینک اجاره ای کجا ایجاد می شه؟

در اغلب مواقع بک لینک های اجاره ای در سایدبار، فوتر و بخش هایی از سایت ها درج می شن که در صورت حذفشون می تونن به شدت برای سایت شما خطر آفرین باشن. دلیلش هم اینه که این بک لینک ها وقتی ایجاد می شن، در صفحات زیادی به صورت انبوه برای شما بک لینک ایجاد می شه و از اونجایی که امروزه دیگه ساخت بک لینک انبوه اثرگذاری لازم رو نداره، اجاره بک لینک های این چنینی می تونه از جهات مختلف آسیب رسان باشه.

مزایای بک لینک اجاره ای (بک لینک اعتباری)

اگه به این سوال ۳ سال پیش پاسخ می دادیم می گفتیم یکی از مزایای این نوع از بک لینک ها، تاثیر فوق العاده شان در سئو هست. اما اخیراً تجریه ثابت کرده که بک لینک های اجاره ای ساید بار یا فوتر به شدت می تونه آسیب زننده هم باشه.

معایب بک لینک اعتباری یا اجاره ای

بک لینک اعتباری معایبی داره که به برخی از مواردش اشاره می کنیم:

  • نیازمند ریسک بالا
  • احتمال زیاد در افت رتبه ناگهانی سایت
  • نیازمند تمدید مکرر

دلیل داشتن ریسک زیاد در بک لینک اجاره ای این هست که الگوریتم های گوگل اخیرا دارای تغییرات زیادی بوده و این تغییرات بعضاً مربوط به موارد مرتبط با لینک بیلدینگ هست.

این بک لینک ها در صورتی که بدون احتیاط ایجاد بشن می تونن باعث افت رتبه ناگهانی سایت شما بشن.

بعد از خرید بک لینک اجاره ای، شما حتماً باید بک لینک های خودتون رو تمدید کنید. در صورت عدم تمدید و حذف بک لینک از روی سایت، سایت شما بسته به منبعی که در اون لینک تون رو ساختید، می تونه به طور همزمان تعداد زیادی بک لینک از دست داده داشته باشه که همین موضوع می تونه باعث افت سریع و ناگهانی سایت شما بشه. بنابراین بعد از خرید این نوع از بک لینک ها مجبور هستید همیشه تمدید کنید (در اغلب مواقع این بک لینک ها ماهیانه به فروش می رسند). حتی اگر در آینده دچار افزایش قیمت بشن. پس احتمالا خودتون هم به این نتیجه رسیدید که این کار چه ریسک بزرگی می تونه داشته باشه.

جایگزین بک لینک اجاره ای چیه؟

اگه بخوایم یک کلمه پاسخ بدیم باید بگیم “رپورتاژ آگهی”. قطعا شما هم از ارزش و اهمیت خرید رپورتاژ آگهی آگاه هستید. بک لینک های رپورتاژی یکی از بهترین نوع بک لینک و به شدت مورد اعتماد گوگل هستند. این بک لینک ها می تونن طبیعی ترین نوع بک لینک ها به حساب بیان. البته بستگی به این داره که در چه منابعی رپورتاژ آگهی منتشر کرده باشید.

در نتیجه پیشنهاد ما همواره این هست که امن ترین متدها رو در سئو خارجی و لینک بیلدینگ رعایت کنید تا در آینده ریسک جریمه شدن و کاهش رتبه رو کم کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد