اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

چین «جی‌پی‌اس» ماهواره‌های آمریکا را مختل کرد

رئیس نیروی فضایی ایالات متحده در روز‌های گذشته در کنگره گفت که جی‌پی‌اس‌های ماهواره‌های ارتش آمریکا توسط لیزر‌ها و پارازیت‌های چین و روسیه تهدید می‌شوند.

به گزارش وبگاه «اپاک تایمز» ریموند و دیگر مقام‌های نیروی هوایی آمریکا در نشستی با قانونگذاران این کشور در کمیته فرعی کنگره آمریکا اذعان کردند که ارتش ایالات متحده باید سریع و با فوریت برای مقابله با تقویت نظامی چین اقدام کند. آن‌ها بر این باورند چین چالش بزرگی برای نیروی فضایی آمریکا محسوب می‌شود.

این ژنرال چهار ستاره آمریکایی گفت که روسیه و چین به سرعت سلاح‌های فضایی تولید می‌کنند که قادر به ضربه زدن به سامانه‌های موقعیت یاب ماهواره‌های آمریکا هستند. ریموند گفت، این سلاح‌ها می‌توانند ماهواره‌های آمریکا را کور یا مختل کنند

رئیس عملیات فضایی آمریکا گفت تهدید لیزر‌های زمینی چین که می‌توانند ماهواره‌های اطراف مدارذ زمین را مدار از بین ببرند امروز واقعی و نگران کننده است.

«ژنرال چارلز براون» دبیر ستاد نیروی هوایی ایالات متحده نیز گفت: «با توجه به سرعت تصاعدی چین در زمینه تولید سلاح، ما این اختیار را نداریم که به سادگی رویکرد فعلی خود را حفظ کنیم.»

براون خاطرنشان کرد که نگرانی اصلی مقامات در حال حاضر مسدود شدن بالقوه جی پی اس‌های ماهواره و نوعی حمله الکترونیکی ضد ماهواره‌ای که با ایجاد امواج مزاحم در حوزه دید ماهواره است. براون گفت، این حملات می‌تواند عملیات نظامی در ایالات متحده را مختل کند.

«جان رتکلیف» مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا نیز گفت که چین بزرگترین دشمن ایالات متحده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد