اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

اخبار برتر

همراه با اخبار برتر ایران و جهان

همه چیز در مورد آزمون رانندگی


پس از 18 سالگی و فارغ التحصیلی از کالج، بسیاری از مردم به فکر ثبت نام در کلاس های رانندگی و گرفتن گواهینامه رانندگی هستند.

اخذ گواهینامه رانندگی مستلزم حضور در کلاس رگولاتوری و قبولی در آزمون مربوطه است که در ادامه این قسمت بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

تست سیم کارت

آزمون قانون راهنمایی و رانندگی شامل دو مرحله است که مرحله اول در مدرسه برگزار می شود. به این ترتیب پس از گذراندن کلاس تئوری در آموزشگاه رانندگی، در آزمون قانونی شرکت خواهید کرد.

برای کسب نمره قبولی در این آزمون، باید به تمام قوانین تسلط داشته باشید. گاهی اوقات این سوالات به شکلی منحرف کننده پرسیده می شوند، بنابراین ممکن است پاسخ اشتباهی دریافت کنید.

بنابراین توصیه می شود قبل از شرکت در آزمون نمونه سوالات سرفصل را به طور کامل مطالعه کنید تا در زمان امتحان دچار استرس و اضطراب نشوید تا بتوانید به سوالات با دقت بیشتری پاسخ دهید.

در پایان زمان امتحان، معلمان پاسخنامه دانش آموز را جمع آوری و به صورت اصولی تصحیح می کنند، نتایج آزمون همزمان به اطلاع متقاضیان خواهد رسید. و متقاضیانی که بیش از ۲۶ امتیاز کسب کنند، حسب نیاز وارد مرحله دوم آزمون خواهند شد.

قسمت دوم آزمون قانونی توسط افسر راهنمایی و رانندگی در خود مدرسه برگزار می شود. مرحله دوم سخت تر و دشوارتر از مرحله اول است زیرا اهمیت و حساسیت بیشتری دارد.

در این مرحله، نمره قبولی شما باید به یک سطح خاص برسد. اگر در این دو آزمون نمره قبولی بگیرید نشان دهنده میزان تسلط شما در تست های قوانین و سوالات فنی خودرو است.

همچنین توجه داشته باشید که با توجه به تفاوت سوالات داوطلبان با یکدیگر، امکان تقلب در این آزمون ها وجود ندارد. بنابراین بهترین راه برای کسب نمره قبولی در آزمون آیین نامه در حین مطالعه دقیق کتاب، استفاده از یادگیری و دانش خودتان است.

دوره بررسی مقررات

داوطلبان 20 دقیقه فرصت دارند تا به 30 سوال آزمون پاسخ دهند. در این مدت، دانش آموزان باید حداقل به 26 سوال به درستی پاسخ دهند. این سؤالات از موضوعات مختلفی از جمله علائم و نشانه ها، جنبه های فنی و نکات مهم کتاب قوانین می آید.

ممکن است بسیاری از افراد به دلیل آشنا نبودن با سبک سوالات در آزمون آیین نامه نمره قبولی نگیرند. نقطه ضعف اکثر دانش آموزان قسمت مربوط به سوالات فنی است که به دلیل نخواندن دقیق کتاب نمی توانند پاسخ دهند.

هر چه بیشتر مطالعه کنید، در طول امتحان باهوش‌تر خواهید بود و برای پاسخ دادن به سوالات در 20 دقیقه مشکلی نخواهید داشت تا متوجه شوید و به سراغ بقیه سوالات بروید.

در پایان پاسخگویی به تمامی سوالات، اگر زمان باقی مانده است، می توانید آن زمان را به سوالاتی که پاسخ نداده اید اختصاص دهید.

هنگام پر کردن پاسخنامه، شماره سوال را با علامت‌های روی پاسخنامه چک کنید تا به درستی پر شود.

در انتهای پاسخنامه کد منحصر به فرد مربوط به دفترچه سوالات خود را به همراه نام و نام خانوادگی خود با فونت واضح وارد کنید تا مشکلی برای تصحیح آن پیش نیاید.

همه چیز در مورد آزمون رانندگی

شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت گواهینامه رانندگی به شرح زیر است: سوالات آیین نامه را از ما بگیریم.


اعضا باید حداقل 18 سال سن داشته باشند

شناسه اصلی با یک کپی در پشت و روی آن.

اصل شناسنامه به همراه کپی صفحات آن

هشت عکس در اندازه کامل 3*4

کد پستی 10 رقمی و آدرس محل سکونت فعلی شما

اصل و جلوی کارت خدمت یا ترخیص خدمت سربازی را به آقایان ارائه دهید

گواهی اشتغال به کار عکاس

فرم خدمات EDB با کپی بدون مرخصی سالانه

گواهی دانشجو

مبلغ مناسب را واریز کنید و رسید و صورتحساب بانکی را در اختیار کارمند مدرسه قرار دهید

نزد پزشک معتمد بروید و کارت سلامت بگیرید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد